Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

A jel se prica nesto o normalnom povezivanju aerodroma sa gradom?
Neverovatno mi je da i dan danas nema normalnih hotela povezanih sa aerodromom, a jos neverovatnije da nisu izgradili zeleznicku povezanost sa gradom tokom rekonstrukcije pruge od Bg-a prema NS-u (izgleda da je tesko zapoceti i isprojektovati nesto sto drug Tito nije zapoceo pre 40ak godina)
 
A jel se prica nesto o normalnom povezivanju aerodroma sa gradom?
Neverovatno mi je da i dan danas nema normalnih hotela povezanih sa aerodromom, a jos neverovatnije da nisu izgradili zeleznicku povezanost sa gradom tokom rekonstrukcije pruge od Bg-a prema NS-u (izgleda da je tesko zapoceti i isprojektovati nesto sto drug Tito nije zapoceo pre 40ak godina)
Povezanost Aerodroma je mnogo bolja nego što je bila ranije uvođenjem 600 i 607. Vreme putovanja je čak i kraće nego što je planirano vozom kad se pusti.
Problem za prugu BG-NS je što ne ide preko aerodrom i što bi trebalo dosta velika devijacija (dosta novca itd) da se izmesti preko Aerodroma. Ja sam još uvek za tu varijantu, da kad vreme dođe se izgradi odvajanje od Tošinog bunara ispod Bežanije, pa na Aerodrom i nazad ka Batajnici ili Novoj Pazovi i da se većina saobraćaja premesti na tu prugu. Postojeća pruga bi se koristila za BGvoz i neke regionalne vozove
 
600 i 607 preskoče špic na Gazeli prema centru? uspevaju da održe komfor da lepo odložiš svoje kofere i sedneš kao čovek?
Ne bih rekao da uopšte imamo prilagođene autobuse za prevoz putnika do i od aerodroma u dovoljnoj količini, niti da bus prevoz može zameniti komfor železnice (jer nije mala razdaljina od aerodroma do centra)

Nisam mislio na devijaciju, ali povezivanje jednog kjraka na tu prugu i dalje u sistemu BG Voza
 
Ja sam još uvek za tu varijantu, da kad vreme dođe se izgradi odvajanje od Tošinog bunara ispod Bežanije, pa na Aerodrom i nazad ka Batajnici ili Novoj Pazovi i da se većina saobraćaja premesti na tu prugu. Postojeća pruga bi se koristila za BGvoz i neke regionalne vozove
Пруга Београд - Нови Сад има најдиректнију могућу трасу (за разлику од ауто-пута) и ти би сад да измешташ возове да круже около због путника који иду на аеродром, а који су у мањини (у односу на оне који иду у град). Нека путници за аеродром преседају на БГ воз за аеродром или нека се уведу посебни возови за аеродром из Новог Сада/Шида. Уосталом, пруга неће ићи преко Бежаније. Јесте боља варијанта, али није усвојена.

600 i 607 preskoče špic na Gazeli prema centru? uspevaju da održe komfor da lepo odložiš svoje kofere i sedneš kao čovek?
Ne bih rekao da uopšte imamo prilagođene autobuse za prevoz putnika do i od aerodroma u dovoljnoj količini, niti da bus prevoz može zameniti komfor železnice (jer nije mala razdaljina od aerodroma do centra)

Nisam mislio na devijaciju, ali povezivanje jednog kjraka na tu prugu i dalje u sistemu BG Voza
Ни једна ни друга линија не иду преко Газеле већ преко Моста на Ади. Прилично су комфорне - седишта су удобна, нема гужве, могу да се ставе кофери наспрам средњих врата, али би било добро да се ту направи нека преграда да кофери не падају. Брзо се и стиже. У децембру сам путовао на аеродром, био је петак, крај јутарњег шпица и 607 је стигао за нешто више од пола сата са Бановог брда. У повратку (исто децембар, понедељак пре подне) сам користио комбинацију 600 + 88 и био сам у Пожешкој исто за око пола сата.
Наравно да је боље да постоји железница јер не зависи од гужви у саобраћају и пружа већу удобност, али у тренутној ситуацији је срећа што се шпицеви на аеродрому (тј. таласи) углавном не поклапају са шпицевима у граду. Оно што тренутно јесте проблем је коришћење градског превоза за ране јутарње и касне вечерње летове.
 
Super je što su uveli te linije (iskreno nisam znao). Ali mora da se reši i pitanje železnice (trebalo je odavno), jer Beograd (centar) je lepo udaljen od aerodroma i veliki je grad sa dosta otežanim saobraćajem u toku dana da je bus prevoz nekomforan i pre svega dosta nepouzdaniji.
 
Пруга Београд - Нови Сад има најдиректнију могућу трасу (за разлику од ауто-пута) и ти би сад да измешташ возове да круже около због путника који иду на аеродром, а који су у мањини (у односу на оне који иду у град). Нека путници за аеродром преседају на БГ воз за аеродром или нека се уведу посебни возови за аеродром из Новог Сада/Шида. Уосталом, пруга неће ићи преко Бежаније. Јесте боља варијанта, али није усвојена.
Razlika u vremenu putovanja je minimalna, recimo IC voz bi od BG do NS putovao oko 41-43 minuta umesto 36 minuta. Za Regio bi bila još manja razlika. To što du trenutno manjina oni koji putuju do aerodroma je glupost, čim bi se izgradila veza mnogi bi išli vozom umesto kolima. A da ne pričamo o turizmu u NS i SU ako do njih možeš doći za 30 odnosno sat vremena. Lokalni Regio vozovi nema potrebe da idu na Aerodrom svi, to su ljudi mahom koji idu u grad, ali opet treba postojati varijanta (makar par puta dnevno) gde voz kupi putnike iz manjih mesta i dovozi ih do aerodroma (recimo svaka 2 sata). To bi isto značilo i radnicima
 
Можеш ти да нешто називаш глупошћу, али сулудо је да свакодневни путници путују дуже због туристе који можда једанпут или повремено иде на аеродром.
Нека направе региоекспрес Нови Сад - Инђија - Стара Пазова - Батајница - Аеродром, али ИЦ не треба да се дира.
 
Greška je napravljena kada se gradio aerodrom, za to vreme takav objekat je morao da bude pored pruge, ovako učinjena je nepopravljiva šteta i pun potencijal sa železnicom se neće dostići.

Istorija će zapamtiti da su Vučić i Tito imali nešto zajedničko, a to je da su voleli da grade u Surčinskim njivama.
 
Takav objekat Tito i jeste izgradio pored pruge, čak ima prugu u sebi, samo to nije taj objekat koji bismo mi možda želeli🤠

E sad, 30-40 godina kasnije što mi ne možemo da se pohvatamao sa tranzicijom... :violina:
 
Можеш ти да нешто називаш глупошћу, али сулудо је да свакодневни путници путују дуже због туристе који можда једанпут или повремено иде на аеродром.
Нека направе региоекспрес Нови Сад - Инђија - Стара Пазова - Батајница - Аеродром, али ИЦ не треба да се дира.
Gledaš na potpuno pogrešan način. Tom logikom zašto voz staje na Novom Beogradu kad može do Prokopa da dođe 4 minuta ranije? Aerodrom je ogroman generator kretanja, na nivou jednog manjeg grada. Mnogo ljudi i radi na njemu (aerodromi su najveći skoncentrisani poslodavci), a i putuje sa njega (dnevno je to u 20 000+ ljudi). To su ljudi ne samo iz Beograda, već i iz Novog Sada, Pazove, Rume itd. Aerodrom možda čak i više generiše kretanja nego poslovna zona oko stanice NBG. To što se sad u IC i RE vozovima voze samo ljudi do grada ne znači da će tako ostati ako bi se ovako nešto otvorilo. Zar stvarno misliš da bi neko odustao od putovanja Sokolom zbog 5 minuta? A zamisli koliko bi putnika i turista prevezao lakše i jednostavnije bez ikakvog presedanja. Mislim da kad bi odradili ispitivanje da bi mnogo više ljudi dobili nego što bi odustali od prevoza.
To ne znači da ne treba da ima direktna linija, recimo jedan IC voz na sat pustiš starom trasom, jedan pustiš preko Aerodroma.
 
To ne znači da ne treba da ima direktna linija, recimo jedan IC voz na sat pustiš starom trasom, jedan pustiš preko Aerodroma.

Konkretan primer ovoga što Boki predlaže je Brisel, ne samo u unutrašnjem saobraćaju već čak i međunarodnom, pa recimo i voz za/sa Amsterdama ponekad skrene ka aerodromu da i tamo ostavi/uzme putnike. A pored toga postoje i posebne linije samo na relaciji grad - aerodrom.
 
Konkretan primer ovoga što Boki predlaže je Brisel, ne samo u unutrašnjem saobraćaju već čak i međunarodnom, pa recimo i voz za/sa Amsterdama ponekad skrene ka aerodromu da i tamo ostavi/uzme putnike. A pored toga postoje i posebne linije samo na relaciji grad - aerodrom.
Cirih je isto izuzetan primer. Mnoge IC i IR linije idu preko Aerodroma iako nije direktna trasa. Čak je i devijacija sličnr dužine kao što bi kod nas bila.
 
Još jedan primer, gde se još više obilazi je aerodrom Keln-Bon, tu šina prilično krivuda da bi zahvatila aerodrom a opslužuje S-Bahn i neke ICE linije:

1704897125878.png
 
Gledaš na potpuno pogrešan način. Tom logikom zašto voz staje na Novom Beogradu kad može do Prokopa da dođe 4 minuta ranije? Aerodrom je ogroman generator kretanja, na nivou jednog manjeg grada. Mnogo ljudi i radi na njemu (aerodromi su najveći skoncentrisani poslodavci), a i putuje sa njega (dnevno je to u 20 000+ ljudi). To su ljudi ne samo iz Beograda, već i iz Novog Sada, Pazove, Rume itd. Aerodrom možda čak i više generiše kretanja nego poslovna zona oko stanice NBG. To što se sad u IC i RE vozovima voze samo ljudi do grada ne znači da će tako ostati ako bi se ovako nešto otvorilo. Zar stvarno misliš da bi neko odustao od putovanja Sokolom zbog 5 minuta? A zamisli koliko bi putnika i turista prevezao lakše i jednostavnije bez ikakvog presedanja. Mislim da kad bi odradili ispitivanje da bi mnogo više ljudi dobili nego što bi odustali od prevoza.
To ne znači da ne treba da ima direktna linija, recimo jedan IC voz na sat pustiš starom trasom, jedan pustiš preko Aerodroma.
Поредиш неупоредиво. Заустављање воза на станици кроз коју иначе пролази (а где се реално не губи више од 2 минута, а та 4 минута само зато што је остављена резерва да воз не би каснио) и после које смањује брзину поредиш са потпуно новом, дужом трасом где воз тешко може да развије брзину као на основној траси (кривина код Батајнице, кривине код аеродрома, кривине на Бежанији). Притом, геометрија постојеће трасе омогућава и веће брзине од Земун(ског) поља до Батајнице тако да би време путовања ИЦ возова могло додатно да се скрати када се изграде посебни колосеци за БГ воз.
Како ти знаш уопште знаш да је то само 5 минута? Јеси ли провукао трасу? Колики су ти полупречници кривина и коликом максималном брзином може туда да се креће воз? Хоћеш да срушиш пола Ледина да би траса пруге омогућила 120 км/ч као на садашњној траси?

Konkretan primer ovoga što Boki predlaže je Brisel, ne samo u unutrašnjem saobraćaju već čak i međunarodnom, pa recimo i voz za/sa Amsterdama ponekad skrene ka aerodromu da i tamo ostavi/uzme putnike. A pored toga postoje i posebne linije samo na relaciji grad - aerodrom.
Одлично. Ево ти сајт белгијских железница (www.belgiantrain.be) па ми нађи воз између Брисела (централне станице) и Антверпена који стаје на аеородрому.

Cirih je isto izuzetan primer. Mnoge IC i IR linije idu preko Aerodroma iako nije direktna trasa. Čak je i devijacija sličnr dužine kao što bi kod nas bila.
Поредиш аеродром који има 4 пута више путника од београдског.
 
Ispade sad kao da je aerodrom na Pasuljanskim livadama, a ne da je par kilometara udaljen od pruge. Jednostavno se mora naći nekakav kompromis jer se ovde generacijama ništa nije planiralo unapred. Bio bi moguć i pravac preko Ledina da ilegalna gradnja nije uzela maha sve do same piste, što opet otvara temu o nebrizi i neplaniranju. Mogao je možda i u ono vreme terminal da se izgradi u Zemun Polju tik uz prugu, pa nije.
Svašta je moglo i zato su sada ostala rešenja daj šta daš. Bez obzira na broj putnika na aerodormu, železnica ima najveći kapacitet i najefikasniji je vid transporta. Sasvim je dovoljno da se za početak ostvari veza sa BG Vozom, pa uklopiti presedanja u Zemunu dok se u nekom prelaznom periodu ne definiše kako da regionalni vozovi prolaze kroz aerodrom. Mislim da nadzemna stanica koja se planira već u startu ne bi mogla da zadovolji potrebe za kombinovani saobraćaj, što nas opet vraća na početak kako se sve planira bez ikakve ideje i cilja...
 
Није спорно да се аеродром повеже железницом и та варијанта преко Бежаније јесте најбржа (али и најскупља). Није спорно ни да постоје возови Нови Сад - Аеродром - Нови Београд - Београд центар, али човек би да све осим БГ воза и неких регионалних возова пребаци на пругу преко аеродрома. Изгледа је битније да туристи и корисници аеродрома стигну брзо уместо људи који свакодневно путују возом у град. Нека регио возови опслужују аеродром (таман купе више путника, а стиже се из НС за највише 45 минута), а ИЦ нека остане на главној прузи.
Уосталом, пруга се неће градити преко Бежаније тако да џаба тупимо овде. Изабрали су најгору варијанту преко Земун Поља.
 
Како ти знаш уопште знаш да је то само 5 минута? Јеси ли провукао трасу? Колики су ти полупречници кривина и коликом максималном брзином може туда да се креће воз? Хоћеш да срушиш пола Ледина да би траса пруге омогућила 120 км/ч као на садашњној траси?
Da, napravio sam trasu, radijusi dozviljavaju 160 km/h bez problema. Izračunao sam da je vreme vožnje od Aerodroma do Novog Beograda 5 minuta, a da cela trasa dodaje okvirno 6-7 minuta vremena u odnosu na postojeću trasu.
Mislim da potcenjuješ količinu ljudi koja se prevozi od/do aerodroma i koja bi koristila voz. To što Cirih ima 4 puta više putnika ne znači da se Beograd neće približiti u narednim decenijama. Cirih je tu vezu izgradio dosta davno, kad je imao manje putnika.
Aerodrom ne sme biti samo beogradski aerodrom, već glavni aerodrom u celoj zemlji. A to će i postati kad do Subotice može da se dođe za sat vremena ili do Niša za 2 sata. Lokalna kretanja naravno postoje i treba imati varijante koje ne bi svraćale na aerodrom, ali većina saobraćaja treba da ide na Aerodrom. Ja stvarno mislim da bi dobili mnogo više putnika time nego što bi izgubili zato što ti polasci traju 5 minuta duže.
 
Možda prvo da uvedu autobusko stajalište i povežu Novi Sad (i gradove severnije), Šabac, Sremsku Mitrovicu, Bijeljinu... sa aerodromom kao medjustanicom.
 
Није спорно да се аеродром повеже железницом и та варијанта преко Бежаније јесте најбржа (али и најскупља). Није спорно ни да постоје возови Нови Сад - Аеродром - Нови Београд - Београд центар, али човек би да све осим БГ воза и неких регионалних возова пребаци на пругу преко аеродрома. Изгледа је битније да туристи и корисници аеродрома стигну брзо уместо људи који свакодневно путују возом у град. Нека регио возови опслужују аеродром (таман купе више путника, а стиже се из НС за највише 45 минута), а ИЦ нека остане на главној прузи.
Уосталом, пруга се неће градити преко Бежаније тако да џаба тупимо овде. Изабрали су најгору варијанту преко Земун Поља.
Za sve je rešenje negde u sredini. Ne možeš baš ni sve IC vozove da ostaviš na staroj trasi jer ne ostvaruješ pun benefit veze preko aerodroma. Zato sam i predložio, jedan IC voz na sat prebaciš na Aerodrom, jedan nek ide starom trasom. Ali dok se ne ispita tržište možemo mi da se ubeđujemo ovde do sutra. Svakako mislim da i Niš i Subotica zaslužuju brzu i pozudanu vezu sa Aerodromom i da cena od 5 minuta jeste visoka, ali bi bili spremni da je platnimo. Naravno treba napraviti kompromis.
 
Možda prvo da uvedu autobusko stajalište i povežu Novi Sad (i gradove severnije), Šabac, Sremsku Mitrovicu, Bijeljinu... sa aerodromom kao medjustanicom.
Znači do svih tih gradova do kojih imamo, ili ćemo imati železničku vezu sad treba da paralelno vozimo autobus. Mislim da je to neefikasno. Bolje autobusom pokriti gradove koji neće imati železnicu.
U početku BGvoz pa presedanje u Zemun polju na Regio ili na Novom Beogradu/Prokopu na IC vozove. Znači umesto 30 min do NS, biće 1 sat, ali šta da radimo. Za početak je dobro. Onda posle napraviti plan za izmeštanje K10 direktno ispod Aerodroma.
 
Можеш ти да нешто називаш глупошћу, али сулудо је да свакодневни путници путују дуже због туристе који можда једанпут или повремено иде на аеродром.
Нека направе региоекспрес Нови Сад - Инђија - Стара Пазова - Батајница - Аеродром, али ИЦ не треба да се дира.
Pa ne mora svaki voz proći kroz aerodrom - dovoljno svaki drugi "Soko" i svaki drugi regio. E sad s druge strane to nije "jedan turista", mnogo ljudi iz NS smera i mnogo ljudi iz BG smera bi koristilo prolazni voz da dodje do i sa aerodroma (npr. i vozovi Amsterdam - Hag - Roterdam prolaze kroz aerodrom Schipol, i ima jos mnogo primera po celoj evropi).
Recimo ja kad god putujem avionom vrlo rado bih koristio voz koji bi išao NS - Aerdodrom. Ako će podrazumevati da se odvezem do Novog Beograda Sokolom, pa čekam da naiđe lokalac u suprotnom smeru, ili regio vozom do Zemuna, pa opet čekati lokalni u suprotnom - i pri tome prebacivati kofere iz jednog u drugi - hvala, ali nastaviću da idem autom (osim možda kad sam bez prtljaga), što je realno besmisleno i nepotrebno. Prolazni vozovi kroz aerodrom bi bili mnogo bolja opcija nego striktno lokalni iz Beograda, a i za sam aerodrom bi to bilo drastično poboljšanje usluge. Što je najluđe ovde im se rešenje dogradnjom odvojka iz Zemuna / Zemun Polja iz smera Beograda nudi samo po sebi, samo treba napraviti povratni luk ka obilaznoj pruzi iz Batajnice, i svi koji se odvoje u Zemunu bi se vratili na glavnu magistralu u Batajnici (i obrnuto). Ne verujem da bi vreme vožnje za te koji prolaze kroz aerodrom bilo produženo za više od 5 minuta, a korist višestruka. Uostalom broj putnika na aerodromu je bio skoro ili preko 8 miliona, tako da se nikako ne može govoriti o malom broju potencijalnih putnika zainteresovanih za dolazak na aerodrom (pa makar ih i samo 50% odlucilo da dodje tako).
 
Aman ljudi, pruga kroz Schiphol ne prolazi toliko zbog samog Schipola već i kao veza sa Leidenom, Hoofdorpom i HS Zuidom itd...
Bilo je logično da tu pruga prođe iz više razloga, a mi ovde imamo jedno slepo crevo.
Najrealnije jeste da se napravi ova pruga za Expo i da pored nekog shuttle-a iz Beograda ka Aerodromu imamo i Regio vozove Aerodrom - Novi Sad (na 2 sata) gde bi se uključivali kod Zemun Polja, mada ne verujem ni da ćemo i to dobiti.

Oni kažu da nemaju kapitala za rekonstrukciju Valjevo - Vrbnica, a mi sanjamo o Schipholu ili Cirihu, pruzi preko Bežanije itd... 😵‍💫
 
Vrh