Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Тај систем применити значи да ће таксисти блокирати све живо.

Ја бих ипак покушао да наведем ред у оквиру постојећег система.
 
Тај систем би смо могли лако да применимо. Међутим морамо ипак да будемо реални и да кажемо колико је јефтиније гориво у Емиратима у односу на Србију. То је велики фактор када је цена у питању. А да су наши таксисти у 90% ст*** - јесу!
Ajde sa vidimo koliko je veliki faktor cene goriva. Uzmimo primer razdaljine iz datog primera. Pod pretpostavkom da automobil prosecno trosi 10l na 100km, cena goruva u jednom pravcu kod nas iznosi 2.000 RSD, odnosno nekih 17 evra. Ukoliko bi se vracao i prazan bez putnika, sto je malo verovatno, ukupno gorivo za toliki put kod nas bi kostalo 34 evra. U emiratima gde je gorivo duplo jeftinije taj trosak bi iznosio oko 15 evra. Znaci razlika u trosku naawg i njihovog taksiste je oko 19 evra. A razlika u ceni za musteriju je vidimo oko 150 evra. Znaci nije do goriva, vec takistickog kartela, koji bi da sam sebi gazduje, radi kad mu se radi, vozi svoj automobil, po mogucsrvu sto bolji. I sve to naravno kosta. A mi moramo da platimo.
 
Ajde sa vidimo koliko je veliki faktor cene goriva. Uzmimo primer razdaljine iz datog primera. Pod pretpostavkom da automobil prosecno trosi 10l na 100km, cena goruva u jednom pravcu kod nas iznosi 2.000 RSD, odnosno nekih 17 evra. Ukoliko bi se vracao i prazan bez putnika, sto je malo verovatno, ukupno gorivo za toliki put kod nas bi kostalo 34 evra. U emiratima gde je gorivo duplo jeftinije taj trosak bi iznosio oko 15 evra. Znaci razlika u trosku naawg i njihovog taksiste je oko 19 evra. A razlika u ceni za musteriju je vidimo oko 150 evra. Znaci nije do goriva, vec takistickog kartela, koji bi da sam sebi gazduje, radi kad mu se radi, vozi svoj automobil, po mogucsrvu sto bolji. I sve to naravno kosta. A mi moramo da platimo.
Није да ниси у праву...
 
Тај систем применити значи да ће таксисти блокирати све живо.

Ја бих ипак покушао да наведем ред у оквиру постојећег система.

Moze. Izvesti sve tenkove i preci preko njih. I resiti taksi prevoz u Beogradu za sva vremena


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ajde sa vidimo koliko je veliki faktor cene goriva. Uzmimo primer razdaljine iz datog primera. Pod pretpostavkom da automobil prosecno trosi 10l na 100km, cena goruva u jednom pravcu kod nas iznosi 2.000 RSD, odnosno nekih 17 evra. Ukoliko bi se vracao i prazan bez putnika, sto je malo verovatno, ukupno gorivo za toliki put kod nas bi kostalo 34 evra. U emiratima gde je gorivo duplo jeftinije taj trosak bi iznosio oko 15 evra. Znaci razlika u trosku naawg i njihovog taksiste je oko 19 evra. A razlika u ceni za musteriju je vidimo oko 150 evra. Znaci nije do goriva, vec takistickog kartela, koji bi da sam sebi gazduje, radi kad mu se radi, vozi svoj automobil, po mogucsrvu sto bolji. I sve to naravno kosta. A mi moramo da platimo.

Koliko znam u Emiratima nema ni poreza na dohodak, a PDV je valjda 5%. Neka me ispravi neko ako grešim.

U Danskoj je recimo cena goriva 1,8 EUR po litru trenutno, a taksi cene su jedno 5 puta veće nego kod nas. Početna dnevna tarifa je oko 10 EUR koliko se sećam.

Od aerodroma do stana (15 km) plaća se 90 EUR po standardnoj tarifi.

Ali treba uzeti u obzir da je tamo porez na dohodak između 45 i 55 posto, a PDV je 25% na sve. I svi plaćaju porez, uključujući taksiste, nema paušalnog sistema.

Porez na registraciju automobila je 80% vrednosti automobila.

Hoću da kažem da se ne može gledati samo cena goriva. Izvinjavam se za off-topic.
 
Postoji koje gde po svetu, u zemljama koje su ispod naseg nivao razvoja, fiskalni racun na kome postoji vreme kada ste seli u taksi, koliko je kilometara bila voznja, koliko je bilo vreme cekanja i koliki je racun. I to treba da postoji apsolutno u svakom vozilu, cargo se zvao ili kako god. Svako vozilo da mora da bude u sistemu da mozete da ga pozovete preko aplikacije na telefonu, platite karticom, vidite koliko ce da vas kosta voznja. Stalo srbi izmisljaju toplu vodu, stalno nesto ovde ne moze. Zaglupljivanje mase. Gadi mi se koriscenje taksija sa aerodroma, i ono cimanje treba taxi. Utisak na strance je jeziv. Proputovao sam vise od 50 zemalja, puno toga poslom, onda kad vam salju auto da vas saceka znate koliko je sati (divlja zemlja). Zasto ne postoji normalan autobus, pogledajte kako to moze u Zagrebu da funkcionise....
 
То се тако не ради.

Tačno, to se radi tako što isceniraš požar u nekom stanu gde su zakrčili ulicu, pa pošalješ dva stara vatrogasna kamiona, da ih malo "očešu".

Ali, ako već nećeš silom, fiskalne kase, obavezno izdavanje računa i oduzimanje vozila za finansijske prekršaje.
 
Људи, бре, не могу да верујем шта читам.Какбо бре чешање?

Ово друго, фиксанла дисциплина, молим лепо, као и сви.
 
Koliko znam u Emiratima nema ni poreza na dohodak, a PDV je valjda 5%. Neka me ispravi neko ako grešim.

U Danskoj je recimo cena goriva 1,8 EUR po litru trenutno, a taksi cene su jedno 5 puta veće nego kod nas. Početna dnevna tarifa je oko 10 EUR koliko se sećam.

Od aerodroma do stana (15 km) plaća se 90 EUR po standardnoj tarifi.

Ali treba uzeti u obzir da je tamo porez na dohodak između 45 i 55 posto, a PDV je 25% na sve. I svi plaćaju porez, uključujući taksiste, nema paušalnog sistema.

Porez na registraciju automobila je 80% vrednosti automobila.

Hoću da kažem da se ne može gledati samo cena goriva. Izvinjavam se za off-topic.
Tek ovu temu ne bi trebalo posezati. Jel nasi taxisti izdaju izdaju fiskalne. Cini mi se da ne. Cak i kartice nevoljno prihvataju. Pausalno placaju neku crkavicu. Jednostavno nacin funkcionisanja naseg taxi prevoza je veoma neefikasan. Ne moze se automobil vezivati za vozaca i voziti samo onoliko koliko on radi. Zasto npr ne bi ga delila tri vozaca. Zamislite svaki avion vozi samo jedan pilot. Koliko bi u tom slucaju karta kostala?!
 
То би могло кад би дошао велики агрегатор попут Убера или Јандекса и закупио велики број аутомобила и почео да изнајмљује возачима.
Сада је наш такси организован тако што људи са својим личним аутмобилима таксирају.

Сетите се која је била фрка са КарГо.

То је палица са два краја, јер у Москви се десила та транзиција пре више од десет година. Такси удружења су била прескупа и људи су се кристили ризичним стопирањем када је мога да се заустави било ко и за новацодвезе где хоћеш- Од таксија јефтиније бар 5 пута. Е онда се појавио Јандекс и други агрегаотори и за кратко време преузели колач и убили сва такси удружења. Међутим, кад су остали без конкуренције онда су почели да измишаљју разне керефеке како да наплате више, тако да је сада такси скупљи него раније, а сам агрегатор НЕ ОДГОВАРА за безбедност путника као ни возач. Тако да није баш све тако просто. Боље је евлоуирате него револуцију правити
 
То би могло кад би дошао велики агрегатор попут Убера или Јандекса и закупио велики број аутомобила и почео да изнајмљује возачима.
Сада је наш такси организован тако што људи са својим личним аутмобилима таксирају.

Сетите се која је била фрка са КарГо.

То је палица са два краја, јер у Москви се десила та транзиција пре више од десет година. Такси удружења су била прескупа и људи су се кристили ризичним стопирањем када је мога да се заустави било ко и за новацодвезе где хоћеш- Од таксија јефтиније бар 5 пута. Е онда се појавио Јандекс и други агрегаотори и за кратко време преузели колач и убили сва такси удружења. Међутим, кад су остали без конкуренције онда су почели да измишаљју разне керефеке како да наплате више, тако да је сада такси скупљи него раније, а сам агрегатор НЕ ОДГОВАРА за безбедност путника као ни возач. Тако да није баш све тако просто. Боље је евлоуирате него револуцију правити
Idealno je da ima visd opcija i konkurencije na trzistu. Npr Bec ima Uber, Bolt i standardne taxiste. Konkurencija regulise trziste
 
Апсолутно сагласан да би било добро да буде конкуренција.
Али, за то је потребан модератор, тј држава којој је на првом месту квалитет саобраћаја, удобство грађанима, пуњење пореске касе па тек онда лични интерес. Код нас, лични интерес заузима све четири поменуте позиције
 
Idealno je da ima visd opcija i konkurencije na trzistu. Npr Bec ima Uber, Bolt i standardne taxiste. Konkurencija regulise trziste

...i taksisti u Beču (btw imaju takođe TX tablice) mogu da voze i za Uber... Često sam viđao po Atini da taksista ima i uređaj preko koga prima vožnje kao taksi i pored toga aktivnu Uber aplikaciju.
 
To je tacno. Inace taxisti koji koriste Bolt voze i kao regularni taxisti. To sam video i u Budimpesti
 
Šta se tačno uopšte radi na onome što je kratko vreme bilo "Teslin trg" na izlazu iz Duty Free-ja? Tamo je bilo dosta prostora za sedenje, ali je potrajalo relativno kratko.
Isto tako ovi paneli između sigurnosne i pasoške kontrole i Duty Free-ja, šta je tu planirano?
Već barem poslednja tri meseca je takvo, a uopšte ne vidim neki napredak u radovima, niti se nazire u šta će se taj prostor pretvoriti. Leteo sam i ujutro i popodne i uveče, uopšte ne vidim nešto mnogo radnika da nešto efektivno rade u tom prostoru. Predugo traje i pomaci su sad već minimalni.
 
Свим форумашима желим срећну Нову 2024. годину! Игоре, када крећемо са прогнозом за број путника на Тесли ?! 😀
 
Па ваљда да дочекамо званичне резултате прогласимо победника па да кренемо у нову туру
 
Leteo sam rano jutros, pa evo neki utisci.

Policajci na pasoškoj kontroli nešto najgore što sam igde video. Svi im požele dobro jutro i zahvale se oni ni da reč izuste. Policajac koji je uzeo moj pasoš ga je toliko iskrivio dok ga je očitavao da sad izgleda kao da sam ga oprao u veš mašini. Strašno kakvi ljudi su tamo radili jutros.

Sledeći utisak je toalet između Teslinog trga i Hleb i kifle prodavnice. Pošto sam došao tu oko 5 ujutru, očigledno je bilo da toalet nije čišćen od prethodne noći. Katastrofa nad katastrofama. Toalet papir na sve strane, svi pisoari zapušeni, po podu razmazano nešto braon za šta se nadam da je bilo blato ali nisam siguran. Nijedan dispenzer za sapun nije radio. Smrad i bljutavost na sve strane.

Jako loše za aerodrom, ne bi smelo tako.
 
Vrh