Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

I 700 dindži je džabe. Neće ovih 300 bit dugo sa ovom popunjenošću.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Cena će skočiti ako ne bude proširenja.
Generalno naši ljudi su neobavešteni i i mrzi ih da bilo šta istraže. U koloni čekaju na najskuplji parking P1 a iza je P3 koji je jeftiniji i često poluprazan. Ne vredi o tome diskutovati...
 
Pa evo ovako, ja sam potpuno informisan, ali sam imao malo vremena pred let (krenuo s posla) i bilo mi je rizično da se vozim do P11, i da ispadne da nema mesta, ili da mi se desi da busa nema na vreme (doduše u dosadašnja dva-tri korišćenja nikada nije zakazao).
Broj slobodnih mesta koji se vidi na sajtu mi nekako previše statično deluje da bi bio stvarno realan.
Tako da sam prosto odlučio da rezervišem prvi privatni parking iza krivine kod Carine, za 4 dana 2100 din, što mi je prihvatljivo (2100 umesto 1200 koliko bi bilo na Tesli), i još su me odvezli do terminala (a i to je trajalo jedva 2 minuta zbog blizine).
Naravno - da sam imao više vremena svakako ne bih rezervisao unapred privatni parking, već bih prvo probao na P11.

E sad moje pitanje je - a zašto nema mogućnosti rezervacije P11, pa da broj rezervisanih vozila automatski uđe u broj zauzetih mesta u vremenskom intervalu kada je tražen parking. I da lepo ja dobijem parking karticu mailom, sa bar ili QR kodom kojim sam rezervisao i da me mesto negde na parkingu sigurno čeka - nije bitno gde, blizu ulaza, daleko od ulaza, ali da je moje vozilo već uračunato u terminu rezervacije kao da je tu, i da sigurno negde na parkingu postoji prazno mesto. Takav sistem je u Budimpešti dostupan (sa tri različite parking zone i različitim cenama u zavisnosti od udaljenosti od terminala).
Nevezano za parking, ali kad već spomenuh Budimpeštu - uporedite samo ponudu restorana pa i prodavnica tamo i kod nas. Ima još mnogo da se radi kod nas i kada sami građevinski radovi budu gotovi.
I dalje mi jako smeta što je u celoj rekonstrukciji aerodroma napravljeno jako mnogo hodnika, prolaza i prostora sa jako niskim svodovima, nigde velike i prozračne prirodno osvetljene sale, sve deluje jako skučeno.
 
20231029_002737.jpg

Konkurs I kurtovic 194...7/ 8
 
Eksperimentalno sam za vikend proverio parkiranje na P11, nije bilo problema što se tiče mesta, bio je skoro prazan. Išao sam pešaka bilo je lepo vreme i nisam imao previše prtljaga pa sam pružio noge.
Nemam ništa protiv P11 u ponudi treba da bude i jeftini parking koji će biti malo dalje, ali za moje standarde previše je daleko, vraćam se R pakringu
 
Eksperimentalno sam za vikend proverio parkiranje na P11, nije bilo problema što se tiče mesta, bio je skoro prazan. Išao sam pešaka bilo je lepo vreme i nisam imao previše prtljaga pa sam pružio noge.
Nemam ništa protiv P11 u ponudi treba da bude i jeftini parking koji će biti malo dalje, ali za moje standarde previše je daleko, vraćam se R pakringu


Svaka čast za eksperimentalnu šetnju od skoro 2.5 kilometara sa malo prtljaga

Zašto bi se neko "vraćao" parkingu koji je 700 din. po danu? Šta je tamo toliko bolje, a toliko skuplje?
 
Аеродром Београд је данас објавио да је закључно са октобром имао 6,6 милиона путника и да се налази на листи 5 најбрже растућих аеродрома у Европи. Што имплицира да ће Тесла имати између 7,7 и 7,8 милиона путника у овој години. Дакле још мало па Игор може да отвори кладионицу за 2024. годину! :)
 
Аеродром Београд је данас објавио да је закључно са октобром имао 6,6 милиона путника и да се налази на листи 5 најбрже растућих аеродрома у Европи. Што имплицира да ће Тесла имати између 7,7 и 7,8 милиона путника у овој години. Дакле још мало па Игор може да отвори кладионицу за 2024. годину! :)
Odakle ti ta informacija? Gde su to objavili? Pogotovo sto oktobar jos nije gotov.

6,6 miliona bi znacilo oko 650.000 putnika u oktobru, a to bi bilo 15% vise nego u oktobru 2019. godine. Nesto mi jako smrdi ta brojka, 15% rast je suvise mali jer je rast u septembru bio 28,8%. Mnogo realnija brojka je oko 710.000-730.000 putnika u oktobru, sto je rast slican onom iz septembra.
 
Da se samo vratim na temu javnog prevoza.
Da li je moguće da do tog famoznog voza Vinci neće insistirati da se uvedu veći šatlovi do različitih delova grada: A1,A2,A3..ka raznim pravcima a koji će ići svakih 15-20min (30min tokom noći) i u kom će karta koštati max 400-500din? Takođe i još jedna linija GSP.
Jednom sam sleteo u 01.15 i šta da radim, da plačem? 72 kreće u 04.40 a A1 u 06.40
Taksi vaučer 2800 do Blokova, jbt aviokartu platio 1800 ow!
Drugo kako uopšte idu ljudi za NS sa i od aerodroma? Da li je realno da se nikome ne isplati da uvede liniju za tamo?
Treće dal je moguće da na arrivals nema neki kiosk ili automat gde turista može da kupi npr neku 2 ili 3.dnevnu kartu za javni prevoz! O kakvoj city break destinaciji mi pričamo kad on sleti i ne zna mučenik šta će (ako je low budget klijent) i napokon dočeka 72 gde mu majstor kaže da "ne prodaje karte" a on sa svog inostranog broja ne moze da pošalje sms na kratki broj.
Koje je rešenje, da se tuče sa taksistima da mu ne naplate 60 evra?
Svaki aerodrom MORA da ima dostupan, jasan i pristupačan javni prevoz inače džabe sve, a ne ovaj šesnaesti vek ovde.
 
@ViktorViktor
Не могу да уведу једну крштену линију, а камоли више њих. То би требало да је посао Града Београда и Секретаријата за јавни превоз, али их очигледно не занима. Не могу чак да поставе ни тачан ред вожње линије А1 на сајт Секретаријата. Пише да је последњи полазак са аеродрома у 20:00, а у стварности их има и касније, али нигде нема реда вожње. Иначе је линија непрактична, минибус је тесан, а и промашује и неке битне преседачке тачке на Новом Београду (општина, Ушће или Сава центар). Добра је за шири центар, део Новог Београда и делове града који имају директне линије ка Славији. Ка јужним деловима града је непрактична. Са Чукарице је практичније ићи на 88 па 860И од Сава центра.

Аутомати за карте нису само проблем аеродрома већ целог града, али сад у аутобусима постављају терминале за плаћање картицама па ће се донекле решити проблем. Само је питање да ли је тај један терминал довољан за све путнике који уђу на аеродрому и да ли ће настати гужва на предњим вратима.

За Нови Сад 72 до Тошиног бунара па воз или 860И до Арене па за пешачење до железничке станице Нови Београд. Постоје и неки нелегални линијски таксисти. Претпостављам да већину Новосађана неко довезе или се паркирају на аеродромским или приватним паркинзима.
Већина аутобуса за НС иде кроз Земун па има аеродром никако није успут. Нишекспрес пролази, али не знам да ли им се не исплати да сврате или немају могућност регистрације стајалишта.

Колико је аеродром лоше опслужен јавним превозом најбоље се видело током радова када су затваране прилазне саобраћајнице. Да је био бољи јавни превоз и да га је користило више људи, не би био онакав хаос.
Стварно не знам како мисле да аеродром има стални раст, а да се јавни превоз не појача.
 
@ViktorViktor
Не могу да уведу једну крштену линију, а камоли више њих. То би требало да је посао Града Београда и Секретаријата за јавни превоз, али их очигледно не занима. Не могу чак да поставе ни тачан ред вожње линије А1 на сајт Секретаријата. Пише да је последњи полазак са аеродрома у 20:00, а у стварности их има и касније, али нигде нема реда вожње. Иначе је линија непрактична, минибус је тесан, а и промашује и неке битне преседачке тачке на Новом Београду (општина, Ушће или Сава центар). Добра је за шири центар, део Новог Београда и делове града који имају директне линије ка Славији. Ка јужним деловима града је непрактична. Са Чукарице је практичније ићи на 88 па 860И од Сава центра.

Аутомати за карте нису само проблем аеродрома већ целог града, али сад у аутобусима постављају терминале за плаћање картицама па ће се донекле решити проблем. Само је питање да ли је тај један терминал довољан за све путнике који уђу на аеродрому и да ли ће настати гужва на предњим вратима.

За Нови Сад 72 до Тошиног бунара па воз или 860И до Арене па за пешачење до железничке станице Нови Београд. Постоје и неки нелегални линијски таксисти. Претпостављам да већину Новосађана неко довезе или се паркирају на аеродромским или приватним паркинзима.
Већина аутобуса за НС иде кроз Земун па има аеродром никако није успут. Нишекспрес пролази, али не знам да ли им се не исплати да сврате или немају могућност регистрације стајалишта.

Колико је аеродром лоше опслужен јавним превозом најбоље се видело током радова када су затваране прилазне саобраћајнице. Да је био бољи јавни превоз и да га је користило више људи, не би био онакав хаос.
Стварно не знам како мисле да аеродром има стални раст, а да се јавни превоз не појача.
Slažem se. Međutim grad i Sekretarijat neće ništa ako Vinci ne digne dreku, jer njima direktno raste promet. Naravno da će neki holandjanin, Italijan ili slovenac koji želi doći na vikend istraživati BG,Srbiju i guglati kako doći od Aerodroma do BG ili NS.
Ako na sajtu Vincija vidi "brzo i lako svakih 15, 20min imate prevoz ABC do centra""posetite i NS direktno sa našeg aerodroma linijom Xyz" naravno da će se lakše odlučiti da kupi avio kartu (naravno prvo proveriti hotele i cene) ako vidi da je organizacija dobra i jeftina.
Još da može da kupi online neku kartu za bus do grada ili 3dnevnu na nekoj aplikaciji, sreći nema kraja.
EDIT:ima dnevna online
"Dođi autom pa parkiraj". Nećemo svi voziti auta celoga života a ima i ranjivih kategorija putnika koje ne znaju da voze.
Ovaj grad će ugušiti sam sebe automobilima.
Shvatam da je taksi lobi jak, i nezainteresovanost grada ali ne razumem toliku indolentnost i pasivnost uprave Aerodroma da poveća promet samom sebi.
U krajnjem slučaju i Turističke organizacije Srbije i BG.
 
Poslednja izmena:
Не могу да уведу једну крштену линију, а камоли више њих. То би требало да је посао Града Београда и Секретаријата за јавни превоз, али их очигледно не занима. Не могу чак да поставе ни тачан ред вожње линије А1 на сајт Секретаријата. Пише да је последњи полазак са аеродрома у 20:00, а у стварности их има и касније, али нигде нема реда вожње. Иначе је линија непрактична, минибус је тесан, а и промашује и неке битне преседачке тачке на Новом Београду (општина, Ушће или Сава центар). Добра је за шири центар, део Новог Београда и делове града који имају директне линије ка Славији. Ка јужним деловима града је непрактична. Са Чукарице је практичније ићи на 88 па 860И од Сава центра.

та линија А1 је стари реликт ЈАТ-овог буса, који је некада и имао смисао када је железничка станица била на Савском тргу. само ми никада није било јасно стајање код Фонтане. свакако је треба променити, можда чак и пребацити у регуларну аутобуску линију, која би ауто-путем у експрес режиму ишла до Тошиног бунара, па Генекс, Сава центар, Прокоп и на крају Славија (на пример). али, у СЈП-у седе људи који су аутобус видели само на слици, и пуца им она ствар да ишта промене

Већина аутобуса за НС иде кроз Земун па има аеродром никако није успут. Нишекспрес пролази, али не знам да ли им се не исплати да сврате или немају могућност регистрације стајалишта.

није регистровано стајалиште за међумесни саобраћај. када би то Ванси урадио, сваки превозник би ту могао да стане. а и не знам зашто то не ураде, сада је простор испред терминала довољно добар да се уведе међумесно стајалиште
 
Не може Ванси да региструје стајалиште већ стајалишта за међумесни превоз одређује локална самоуправа.
 
Bice ekstra kad naprave stanicu za voz kilometar peske od aerodroma. Mozda uvedu i zglobni bus na 72 😆. To je ta radikalska vlast koju ste hteli. Nije do vlasti? E pa jeste, jer je njih uvek bolelo uvo za bilo sta sto se tice javnog i gradskog. I sad kad se opet dogadja niko to da spomene. Ako beka se cuti, pa neka za 10 godina svi pesace kilometre do stanice voza ba kosavi i snegu, jwr smo tako u mogucnosti.
 
Bice ekstra kad naprave stanicu za voz kilometar peske od aerodroma.
Tako je na Lutonu, na primer. Tacnije, tamo je udaljenost 2,25km i za to treba pola sata peske. Postoji sada DART (automatski vozic, sa astronomskom cenom od 4,9 GBP), ranije isao redovno shuttle bus (jeftiniji je bio duplo). Ne vidim zasto nesto tako ne bi moglo i kod nas da se napravi, naravno shuttle bus da se koristi. Vidimo da shuttle bus radi lepo za P11, pa ne vidim sto ne bi i za voz.

Koliko znam hteli su da stanica voza bude negde kod robno-carinskog terminala, tada bi i sadasnji shuttle bus sluzio kao shuttle bus do stanice. Sasvim prihvatljivo resenje po mom misljenju.
 
Vrh