До скоро су сви аеродроми у Србији имали обавезу да буду стално отворени, што је било врло нерационално за аеродроме који имају свега неколико редовних операција дневно (или ниједну). Отворен аеродром значи да мора стално да буде присутна и ватрогасна служба, обилазак и чишћење писте… сто ствари које се врте у празно ако нико не лети.
У Швајцарској, на пример, само Цирих и Женева су отворени 24/7, док чак и аеродром у Берну ради од 7 ујутру до 8 увече.
Наредба прописује минимално радно време. Ако се појави неко ко хоће да лети изван тог времена, оператор аеродрома може да продужи радно време.
Једина ”негативна” последица затвореног аеродрома је што пилот не може да га планира као алтернативну дестинацију (сваки план лета мора да укључи и алтернативни аеродром, погодан за тип ваздухоплова којим се планира летење, за случај да из било ког разлога не може да слети на жељену дестинацију. Нпр. Краљево не може да буде, све и да је отворен, алтернативна дестинација за А330 јер нема инфраструктуру да опслужи такав ваздухоплов). Међутим, има у окружењу довољно аеродрома који могу да послуже у ту сврху (резервно планирање), тако да мислим да је ово врло рационална одлука.