Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Дужи опис о насиљу таксиста (дивљих?) на аеродрому и недостатку полиције на истом
https://x.com/pedjijatar/status/1717233273913422148?s=46&t=afYSdplFuXCaIHKAheqQdQ


И одговор Весића

IMG_2698.jpeg
 
Дужи опис о насиљу таксиста (дивљих?) на аеродрому и недостатку полиције на истом
https://x.com/pedjijatar/status/1717233273913422148?s=46&t=afYSdplFuXCaIHKAheqQdQ


И одговор Весића

Pogledajte prilog 178078

Da li je još nekoga sramota ovakve izjave? U ovom odgovoru je bukvalno priokazan jedan mentalni sklop koji se servira kod nas, a to je ogradjivanje od odgovornosti, kao i potpuna nemoć ili nezainteresovanost države da se izbori sa odredjenim problemom. Totalno hladnokrvno bez trunke empatije i želje da se izvini i u neku ruku pomogne u rešenju problema, jer kao vlast i sam je odgovoran za rasulo, on na kraju uopšte ne daje garancije da će vlast/država da uradi nešto po tom pitanju, jer nisu izgleda nadležni za fizičko nasilje na privatnom posedu.
 
Jel može pojašnjenje šta znači ovo ?
До скоро су сви аеродроми у Србији имали обавезу да буду стално отворени, што је било врло нерационално за аеродроме који имају свега неколико редовних операција дневно (или ниједну). Отворен аеродром значи да мора стално да буде присутна и ватрогасна служба, обилазак и чишћење писте… сто ствари које се врте у празно ако нико не лети.

У Швајцарској, на пример, само Цирих и Женева су отворени 24/7, док чак и аеродром у Берну ради од 7 ујутру до 8 увече.

Наредба прописује минимално радно време. Ако се појави неко ко хоће да лети изван тог времена, оператор аеродрома може да продужи радно време.

Једина ”негативна” последица затвореног аеродрома је што пилот не може да га планира као алтернативну дестинацију (сваки план лета мора да укључи и алтернативни аеродром, погодан за тип ваздухоплова којим се планира летење, за случај да из било ког разлога не може да слети на жељену дестинацију. Нпр. Краљево не може да буде, све и да је отворен, алтернативна дестинација за А330 јер нема инфраструктуру да опслужи такав ваздухоплов). Међутим, има у окружењу довољно аеродрома који могу да послуже у ту сврху (резервно планирање), тако да мислим да је ово врло рационална одлука.
 
Da li je još nekoga sramota ovakve izjave? U ovom odgovoru je bukvalno priokazan jedan mentalni sklop koji se servira kod nas, a to je ogradjivanje od odgovornosti, kao i potpuna nemoć ili nezainteresovanost države da se izbori sa odredjenim problemom. Totalno hladnokrvno bez trunke empatije i želje da se izvini i u neku ruku pomogne u rešenju problema, jer kao vlast i sam je odgovoran za rasulo, on na kraju uopšte ne daje garancije da će vlast/država da uradi nešto po tom pitanju, jer nisu izgleda nadležni za fizičko nasilje na privatnom posedu.
Ma to je pisao neki ćata. Izveo je tzv. el classico nenadležnosti.

Samo je zabroavio da je Herr Vesić bio nekad lokalna samouprava i da je taj taksist i njegova pogreška.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Koncesija = privatni posed? Ozbiljno pitam.

Moja greška u pisanju, suština je da se ponašaju tako. Sa druge strane, i po cenu da je reč o privatnom vlasništvu, opet se država pretara kao da nema nikakve ingerencije tu. Verovatno time i pravdaju fizičme obračune unutar rijaliti programa, jer kao nemaju nadležnost.
 
До скоро су сви аеродроми у Србији имали обавезу да буду стално отворени, што је било врло нерационално за аеродроме који имају свега неколико редовних операција дневно (или ниједну). Отворен аеродром значи да мора стално да буде присутна и ватрогасна служба, обилазак и чишћење писте… сто ствари које се врте у празно ако нико не лети.

У Швајцарској, на пример, само Цирих и Женева су отворени 24/7, док чак и аеродром у Берну ради од 7 ујутру до 8 увече.

Наредба прописује минимално радно време. Ако се појави неко ко хоће да лети изван тог времена, оператор аеродрома може да продужи радно време.

Једина ”негативна” последица затвореног аеродрома је што пилот не може да га планира као алтернативну дестинацију (сваки план лета мора да укључи и алтернативни аеродром, погодан за тип ваздухоплова којим се планира летење, за случај да из било ког разлога не може да слети на жељену дестинацију. Нпр. Краљево не може да буде, све и да је отворен, алтернативна дестинација за А330 јер нема инфраструктуру да опслужи такав ваздухоплов). Међутим, има у окружењу довољно аеродрома који могу да послуже у ту сврху (резервно планирање), тако да мислим да је ово врло рационална одлука.
Hvala na pojašnjenju, mislim da su se ogrešili o Niški aerodrom ovom odlukom, po radnom vremenu on skoro i ne može više da bude alternativa Beogradskom aerodromu. Ponedeljkom,sredom,četvrtkom i nedeljom radiće po 2-3 sata, utorkom i subotom nešto više 6 sati, a petkom neradni dan. Što znači alternativa Bg aerdromu je u susednim zemljama.
 
и даље је алтернатива београдском. чак и аеродроми који имају ограничено радно време, морају да имају дежурне службе које ће бити на аеродрому у одређеном временском периоду. плус, ватрогасци раде 24/7, с обзиром да покривају и део града Ниша
 
и даље је алтернатива београдском. чак и аеродроми који имају ограничено радно време, морају да имају дежурне службе које ће бити на аеродрому у одређеном временском периоду. плус, ватрогасци раде 24/7, с обзиром да покривају и део града Ниша

Aerodromski vatrogasci pokrivaju deo grada?

U slučaju emergency sletanja (npr. požar na motoru), a vatrogasci su u gradu gase požar na nekoj zgradi, da li prekidaju gašenje zgrade i idu na aerodrom da se postave na rulnim stazama da gase motor kad sleti avion?
 
покривају, наравно. не смеју да напуштају аеродром са свим возилима
 
ватрогасци раде 24/7, с обзиром да покривају и део града Ниша
Нисам то знао за Ниш, али је врло разумно. Слично је и у Женеви, где аеродромски ватрогасци покривају и општине које се граниче са аеродромом.
U slučaju emergency sletanja (npr. požar na motoru), a vatrogasci su u gradu gase požar na nekoj zgradi, da li prekidaju gašenje zgrade i idu na aerodrom da se postave na rulnim stazama da gase motor kad sleti avion?
Прави одговор на то питање је - колико пута у последњих педесет година је у Ниш слетео авион у нужди? Ако ме памћење добро служи, једном или ниједном. Вероватноћа да се деси сценарио који си описао је толико безначајно мала да се с правом сматра прихватљивим ризиком. Иначе се у рачунању нивоа безбедности у правилу не разматрају две неповезане несреће које се дешавају у исто време, јер ако би се то радило, ту нема краја... шта ако авион иде на принудно слетање, а баш пре њега је принудно слетео још један па је блокирао писту... као што рекох, таквим сценаријима никад краја. (неко сад може да помене Фукушиму, и како су се њима десили и земљотрес и цунами, али то нису два одвојена догађаја, већ исти догађај са повезаним ефектима, тако да су они направили методолошку грешку што их нису повезано узели у разматрање).
mislim da su se ogrešili o Niški aerodrom ovom odlukom, po radnom vremenu on skoro i ne može više da bude alternativa Beogradskom aerodromu. Ponedeljkom,sredom,četvrtkom i nedeljom radiće po 2-3 sata, utorkom i subotom nešto više 6 sati, a petkom neradni dan. Što znači alternativa Bg aerdromu je u susednim zemljama.
Не бих то назвао "огрешењем". Нема Нишки аеродром ништа од тога да буде алтернативна дестинација другом аеродрому - треба да плаћа службе да седе, врте палчеве или обилазе и одржавају писту у празно, а да њихову "алтернативну" улогу нико не искористи месецима. То што је алтернативни аеродром у суседној земљи исто није никакав проблем, нити преседан. Поготову узимајући у обзир да садашња опрема за инструментално слетање у Београду дозвољава операције и при нултој видљивости (невидљивости:)), тако да су случајеви када постоји потреба да се иде на алтернативни аеродром врло редуковани.
 
Da li je još nekoga sramota ovakve izjave? U ovom odgovoru je bukvalno priokazan jedan mentalni sklop koji se servira kod nas, a to je ogradjivanje od odgovornosti, kao i potpuna nemoć ili nezainteresovanost države da se izbori sa odredjenim problemom. Totalno hladnokrvno bez trunke empatije i želje da se izvini i u neku ruku pomogne u rešenju problema, jer kao vlast i sam je odgovoran za rasulo, on na kraju uopšte ne daje garancije da će vlast/država da uradi nešto po tom pitanju, jer nisu izgleda nadležni za fizičko nasilje na privatnom posedu.
Evo ja imam problem sa komsijom... jel treba da zovem Vucica da mi pomogne...
 
Evo ja imam problem sa komsijom... jel treba da zovem Vucica da mi pomogne...

Ako komšija fizički nasrće na tebe i druge, maltretira ti goste, preti itd., to je dovoljan razlog da pozoveš policiju, ali pošto je dotični koga pominješ odgovoran za nepostojanje institucija, možda bi bilo najbolje njemu lično da se obratiš.
 
Posle dužeg vremena neka novost vezana za radove. Slikao sam novu trakeu za prtljag. Nije još otvorena ali su bar skinuli gipsane pregrade pa je prostor dosta širi.
Pogledajte prilog 178200Pogledajte prilog 178201Pogledajte prilog 178202Pogledajte prilog 178203Pogledajte prilog 178204
Свиђа ми се баш! Чуо сам да ће након реконструкције бити 8 оваквих трака (ове велике змије :) као и мање траке попут оних постојећих) а на већим се по правилу врте кофери са неколико мањих летова односно из широкотрупних авиона са више путника. Проблем који ја видим је гранична контрола односно онај тесан пролаз иза "кућица" за граничну полицију, када скрећете десно па низ ону покретну траку односно степенице долазите до овог дела где се чека пртљаг. Ту би по мом мишљену требало да се пробију велика степеништа према чекаоници за пртљаг како би се убрзао проток путника. Добра вест је да ће електронске граничне капије за српске и ЕУ-пасоше бити ускоро постављене што ће знатно смањити гужве на граници.
 
Koliko ima traka sada, nakon otvaranja ove nove?
Требало би 5, четири постојећих и ова велика али ће бити још 3 отворене па старе реконструисане. Надам се да ће да врате опет ону фору са колима (сад ваљда електрична возила) или нешто слично из којих излазе кофери...
 
Требало би 5, четири постојећих и ова велика али ће бити још 3 отворене па старе реконструисане. Надам се да ће да врате опет ону фору са колима (сад ваљда електрична возила) или нешто слично из којих излазе кофери...
fiat u srbiji propao :)
 
Koliko je zapravo tesko izguglati bilo sta o P11 od silnih derikoza koji se zovu "parkingtesla" i ostalo gde je dan 700 dinara. Dosta ljudi sa kojima sam pricao nemaju pojma da postoji P11 i parkiraju se na nekom od ovih parkinga na livadi, gde ih oderu za 5-6 dana.
 
Vrh