Pre par nedelja sam 4x prolazio kroz aerodrom. Generalne kritike (neke manje bitne, neke vise) su:
- Toaleti se cine da su konstantno u groznom stanju (bio sam u onom na pocetku C fingera namerno svaki put da bi se uverio kako se brinu o higijeni). Po par WC solja i pod ispod njih bi svaki put bili popisani i kod par njih je potpuno falilo toalet papira. Par ljudi je negodovalo zbog toga, bilo je oceva sa decom, itd.
- U par navrata su ljudi na salterima za pasosku kontrolu izgledali potpuno nezainteresovani za svoj posao, prakticno svaki par od njih (gde su dva saltera jedan do drugog) je na pola okrenut jedan ka drugom i razgovaraju bez prestanka o nekim potpuno levim temama i jedino pogledaju u putnika na milisekund
- Ljudi na gejtu koji skeniraju prtljag su u oba navrata takodje potpuno bili (ili barem izgledali) nezainteresovani svojim poslom, njih cetvoro recimo koji gledaju ekran od rengena, navode putnike dok prolaze rengen, obezbedjenje, itd. pricaju opet o nekim potpuno levim temama (ne secam se o cemu se je radilo ali sam zapamtio da sam se iznenadio posto su bile do jedne mere poprilicno licne teme)
- Dobar broj signalizacija koje vise sa plafona su nekoordinisane u boji pozadine (u vise navrata se koriste primetno drugacije nijanse tamno zute/narandzaste) i fontu (negde su slova znatno deblja, negde tanja). U jednom slucaju se secam da su se dva znaka koja vise jedan do drugog primetno razlikovala u oba smisla)
- Vidi se jasno da je sama zgrada aerodroma dotrajala, i da je projektovana bas davno. Sam terminal je daleko manje prostran iznutra nego sto je ovih dana standard u svetu i kod manjih aerodroma. Ova prosirenja koja sada prave su svakako vrlo dobrodosla zbog kapaciteta a i sadrzaja, ali to najverovatnije znaci da Beograd nece dobiti jedan moderan terminal jos barem nekoliko decenija
U svakom od navrata sam mogao vrlo brzo da prodjem od ulaza u terminal do gejta (i obrnuto) i to je sigurno jedna znacajna prednost, ali nisam imao vise vremena da primetim ni dobre ni lose stvari.
Znam da za par ovih stvari opasno cepidlacim, ali sam uveren da su one posledice veceg problema a to je neuskladjenost i aljkavost sa kojom se pristupa u maltene svakom sektoru u Srbiji, pa tako i vadusnom prometu. Letim cesto, ponajvise na relaciji LHR-ARN, i iako ne mogu da zamerim BEGu sto ne lici na LHR Terminal 2 ili ARN Terminal 5, nisam drugde (osim na Balkanu) imao priliku da vidim taj nivo generalnog diletantizma. Nadam se da ce stvari da se promene nabolje.
Bas o tome govorim @gishko, ne ocekujem od njih da me pitaju kakav mi je bio let i dal sam uspeo malo da odspavam. Ujedno, razumem i drugu stranu a to je da je to vrlo repetitivan posao i da je malo nerealno ocekivati da samo sede, cute i obavljaju ga. Ali sto se tice higijene, tu stvarno nema izgovora. Kako je moguce da u nasem (vecinski) drzavnom preduzecu, koje najverovatnije zaposljava vise ljudi nego sto mu objektivno treba, nema dovoljno kapaciteta da odrzavaju toalete kako treba. Jedna je stvar hoce li Vinci da ulozi da obnovi toalete kako treba, ali dzaba ako ce osoblje da posustaje.
Anedoktalno, nikad nisam razumeo tu legendu koja postoji kod nas, da su ljudi na severu hladni i nepristupacni. U zivotu nisam imao priliku da se sretnem sa ljubaznijim osobljem nego u Skandinaviji, kako na aerodromima tako i drugde u drustvu. Cak i u Londonu, koji je generalno znatno zaj***niji grad za zivot od Skandinavskih glavnih gradova, je neki prosek ljubaznosti prilicno visok.
@gishko o ovome smo obojica vec verovatno vise puta
Odleteo sam pre par nedelja, pa kao update od ovih primedbi:
- toaleti - ista prica
- pasoska kontrola - ista prica
- signalizacija se polako sinhornizuje
- radovi i opsti haos je i dalje tu. Sacekacu da se zavrse radovi pa cemo videti
- prolazak kroz aerodrom nije vise tako brz kao kad je bila provera prtljaga ispred gejta. Sad tokom jutarnjeg talasa znaju ljudi da cekaju za proveru prtljaga i pasosa i po 40-60 minuta, a redovi pocinju kod pokretnih stepenica