Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Зар заиста верујеш да је ово производ немара и незнања, да су као мајстори отишли на бувљак по последњу туру лајсни, па више није било петице, па узели осмицу, исти ђаво, ко ће то да примети… да ли заиста мислиш да је “зарез” производ тога, а не намере, осмишљеног и пажљиво изведеног ликовног израза (за који имаш право и да ти се не свиђа)?
Ја не верујем да јесте већ знам да ово јесте производ немара, незнања и уштеде. Стаклене зид завесе оволике површине обично морају да имају компензационе елементе и/или дилатационе спојеве који дозвољавају фасади да се благо скупља или шири у зависности од температурних промена, барем кад је носи подконтрукција која се качи на бетонску конструкцију објекта. Али то су спојеви на више правилно распоређених фасадних панела и тиме се не губи ритам фасаде. Такође, знам да ово није никакав ликовни израз, посебно не пажљив, јер су цели тај фронт извели симетрично па зарез тиме изгледа још и горе. Притом, да су имали грам мозга и смисла за "ликовни израз", кад су већ зај... додали би макар још једну лажну дилетацију лево како би очували ту симетрију.

Све ове интервенције под концесионаром се иначе изводе по филизофији "мајстор Миће". Не може конструкција терминала оволиког аеродрома да се изводи класичном зградарском техником. Односно, не може и дилатација кад се дође до критичног растера па крпи, сеци и "фенси" стаклена зид завеса. Није случајно што се оволики терминали по правилу раде челичном конструкцијом која цела, заједно са фасадном подконструкцијом ради као један конструктивни систем.
 
Poslednja izmena:
Ја не верујем да јесте већ знам да ово јесте производ немара, незнања и уштеде. Стаклене зид завесе оволике површине обично морају да имају компензационе елементе и/или дилатационе спојеве који дозвољавају фасади да се благо скупља или шири у зависности од температурних промена, барем кад је носи подконтрукција која се качи на бетонску конструкцију објекта. Али то су спојеви на више правилно распоређених фасадних панела и тиме се не губи ритам фасаде. Такође, знам да ово није никакав ликовни израз, посебно не пажљив, јер су цели тај фронт извели симетрично па зарез тиме изгледа још и горе. Притом, да су имали грам мозга и смисла за "ликовни израз", кад су већ зај... додали би макар још једну лажну дилетацију лево како би очували ту симетрију.

Све ове интервенције под концесионаром се иначе изводе по филизофији "мајстор Миће". Не може конструкција терминала оволиког аеродрома да се изводи класичном зградарском техником. Односно, не може и дилатација кад се дође до критичног растера па крпи, сеци и "фенси" стаклена зид завеса. Није случајно што се оволики терминали по правилу раде челичном конструкцијом која цела, заједно са фасадном подконструкцијом ради као један конструктивни систем.
Мени је прихватљиво твоје објашњење. Нису ми прихватљиви закључци.

Кажеш како је пројектно и грађевински могло другачије - слажем се (не знам, ал' верујем). Кажеш како зарез нарушава симетрију фасаде - слажем се, видим.

Оно са чиме се не слажем је - због те асиметрије, фасада је ружна, шта ружна, грозна, одвратна, а њени пројектатни и извођачи аљкаве незналице без "грама мозга" који су нам унаказили аеродром, дакле, отети им рапидографе и забранити да икад више приђу цртачком столу, него да иду у Макарску на корзо да тамо продају туристима портрете за петнаест минута, јер за боље нису.

Кад ја гледам у тај зарез, ја видим визуелно упечатљиву и динамичну фасаду. Поред тога, ја све време видим и још нешто - иако посао "мајстора Миће" можда није зидарски захтеван, он је итекако организационо захтеван, јер је "мајстор" морао д'удари оделење на зграду док су домаћини све време ту, и још славе славу, и гости им долазе и одлазе у буљуцима. При том, газда није пијани шеик који каже "хоћу да се из свемира види као да је сремачки фазан у лету, па нек' кошта шта кошта", него, гле чуда, рационално предузеће, које пази на сваки динар. Све то узев, ја само могу да имам поштовање према онима који су направили тај зарез, као и толеранцију спрам оних којима се тај зарез не свиђа.
 
:bubanj::

1674741011277.png
 
био сам синоћ, али нисам сликао. изгледа ок, сасвим пристојно. и што је најбитније, јако пространо, у поређењу са раније. главна замерка је неупотреба ћирилице за ознаке на српском језику

ево слика са EX-YU aviation:


20221224_094945.jpg

Moram da primetim da su sve fotografije Beograda i Srbije koje su postavljene na aerodromu stare nekoliko godina, i ne prikazuju trenutno stanje. Na ovoj fotografiji se npr. vidi da Ušće Kula 2 još nije ni krenula da se gradi (a počeli su je graditi 2018 godine, što znači da je slika min. 5 godina stara).

Isto tako, jedna od većih slika Beograda, kod dolazaka, je slika musave Karađorđeve, pre nego što je bilo koja fasada renovirana ili ulica (loše) obnovljena. Na slici tvrđave Golubac se vide skele, itd itd.

Bilo bi u redu da se neko time pozabavi.
 
Bilo je najava da će taxi dovesti u red na aerodromu. Da li je neko koristio u poslednje vreme, rade li vaučeri i kakva su iskustva?

TaxiBEG.JPG
 
Kiosk izgleda napušteno, cedulje.. Fine su ove poličice, da spustiš upaljač na njih, dok još malo razmisliš da li da ga spališ od usluge.
 
Jazeera Airways pokrece letove za Beograd iz Kuvajta. 2 puta nedeljno od 16. juna. Vremena jako dobra za turiste iz Beograda - letovi su nocni pa se dobija na maksimalnoj iskoriscenosti putovanja. Cena prilicno dobra - 386 evra za povratnu kartu.
 
Зар није Ирак - ирански Космет? Бар шиитски (већински) део.
Irak je većinski šiitski (oko 60%, ostatak suniti Arapi i Kurdi) , s tim što do pada Sadama tamo su uvek suniti bili na vlasti. Kuvajt je sunitski.Iran je persijsko šiitski većinski, mada i tamo ima dosta Kurda i šiita Azera (koji mrze šiite Persijance) plus Baludža itd.
Komplikovano 😄
 
Naravno da je komplikovano kad su Britanci vukli granice lenjirom po mapi, kako im tada odgovaralo:oops:
:oops:
 
Zaista je svet pun entuzijasta koji idu u kuvajt i dubai na odmor, nesto slicno onim siromasnijima koji idu u onaj divlji zapad na zlatiboru ili palmin akvapark..
 
Lako se dobija viza ali nema nesto mnogo da se vidi. Malo visokih zgrada u centru i vodotornjevi koje je gradio Energoprojekt od kojih na jedan moze da se popne. Muzej nauke je interesantan, neki delovi su dosta dobro uradjeni, kao i velika pijaca. Najzanimljivija je pustinja, a zemlja je jako bezbedna. Nije lose ako imate koga da posetite ili imate jaku zelju da odete na manje izvikanu bliskoistocnu destinaciju, ali nije u top 10 destinacija na kojima bih proveo godisnji odmor.
 
Posle pauze od godinu i po dana ove nedelje sam koristio nas aerodrom. Uprkos komentarima na ovom forumu moram priznati da sam ostao blago sokiran. Onako nesto skoro nigde nisam video. Iskustvo bih uporedio sa Sofijskim aerodromom iz 99te. Zaista nikad od tada nisam bio na bednijem aerodromu, sa strokavijim, razvaljenijim svakim mogucim delom od Beogradskog. Pa ni jedne pokretne stepenice za prvi sprat im ne rade. Jel i za to uzrok rekonstrukcija. Red na pasoskoj 45 min jer rade tri pandura, a nedelja popodne. Biznis lounge tuga bozija, nije okrecen 15 godina. Ukratko sve lici na mnogo losu improvizaciju aerodroma.
Sramota za nas grad i nasu zemlju.
Razlupani smo skroz. Nit autobuske, nit zeleznicke, nit aerodroma. Sta li stranci o nama pomisle cim naprave prvi korak kod nas.
 
Posle pauze od godinu i po dana ove nedelje sam koristio nas aerodrom. Uprkos komentarima na ovom forumu moram priznati da sam ostao blago sokiran. Onako nesto skoro nigde nisam video. Iskustvo bih uporedio sa Sofijskim aerodromom iz 99te. Zaista nikad od tada nisam bio na bednijem aerodromu, sa strokavijim, razvaljenijim svakim mogucim delom od Beogradskog. Pa ni jedne pokretne stepenice za prvi sprat im ne rade. Jel i za to uzrok rekonstrukcija. Red na pasoskoj 45 min jer rade tri pandura, a nedelja popodne. Biznis lounge tuga bozija, nije okrecen 15 godina. Ukratko sve lici na mnogo losu improvizaciju aerodroma.
Sramota za nas grad i nasu zemlju.
Razlupani smo skroz. Nit autobuske, nit zeleznicke, nit aerodroma. Sta li stranci o nama pomisle cim naprave prvi korak kod nas.
Čudno. Ja sam imao totalno drugačiji doživljaj od pre dve nedelje.
 
Posle pauze od godinu i po dana ove nedelje sam koristio nas aerodrom. Uprkos komentarima na ovom forumu moram priznati da sam ostao blago sokiran. Onako nesto skoro nigde nisam video. Iskustvo bih uporedio sa Sofijskim aerodromom iz 99te. Zaista nikad od tada nisam bio na bednijem aerodromu, sa strokavijim, razvaljenijim svakim mogucim delom od Beogradskog. Pa ni jedne pokretne stepenice za prvi sprat im ne rade. Jel i za to uzrok rekonstrukcija. Red na pasoskoj 45 min jer rade tri pandura, a nedelja popodne. Biznis lounge tuga bozija, nije okrecen 15 godina. Ukratko sve lici na mnogo losu improvizaciju aerodroma.
Sramota za nas grad i nasu zemlju.
Razlupani smo skroz. Nit autobuske, nit zeleznicke, nit aerodroma. Sta li stranci o nama pomisle cim naprave prvi korak kod nas.
Možda ipak da napraviš još jednu pauzu od godinu i po pa do tada će većina radova biti završena :)
Obimna rekonstrukcija pod punim sobraćajem a ti porediš sa apt u Sofiji iz 99. Iskreno nije baš realan komentar.
Mogao si koristiti uz neku doplatu JU lounge koji je pristojniji ali nema veze , bolje iskritikovati raspali business lounge koji kao takav neće ni postojati posle rekonstrukcije. Stepenice neće ni postojati na tom mestu I zamisli baš tad nisu radile, pasoška se izmešta, security drugom
mestu....Ima toliko slika od vrednih ljudi koji su ih kačili na ovom forumu i naravno puno nas koji putujemo pa nešto i primetimo. Delimo pozitivne i negativne utiske o svakoj promeni na aerodromu i jedva čekamo da se radovi privedu kraju. I pored brojnih nedostataka, nakon rekonstrukcije aerodrom će biti funkcionalniji, lepši i doneće nam neko drugačije iskustvo. U to sam siguran!
 
Bilo je najava da će taxi dovesti u red na aerodromu. Da li je neko koristio u poslednje vreme, rade li vaučeri i kakva su iskustva?

Pogledajte prilog 153399
Isti haos kao i uvek. Koristio ja krajem prošle godine. Nikome nije jasno kako to treba da funkcioniše. Stranci zbunjeni. Taksisti ispred sami organizuju ko će u koje vozilo po nekim samo njima poznatim pravilima.

Ali ipak tu stoje komunalci koji naravno ništa ne rade.
 
Posle pauze od godinu i po dana ove nedelje sam koristio nas aerodrom. Uprkos komentarima na ovom forumu moram priznati da sam ostao blago sokiran. Onako nesto skoro nigde nisam video. Iskustvo bih uporedio sa Sofijskim aerodromom iz 99te. Zaista nikad od tada nisam bio na bednijem aerodromu, sa strokavijim, razvaljenijim svakim mogucim delom od Beogradskog. Pa ni jedne pokretne stepenice za prvi sprat im ne rade. Jel i za to uzrok rekonstrukcija. Red na pasoskoj 45 min jer rade tri pandura, a nedelja popodne. Biznis lounge tuga bozija, nije okrecen 15 godina. Ukratko sve lici na mnogo losu improvizaciju aerodroma.
Sramota za nas grad i nasu zemlju.
Razlupani smo skroz. Nit autobuske, nit zeleznicke, nit aerodroma. Sta li stranci o nama pomisle cim naprave prvi korak kod nas.
Ja za neke likove nemam drugo objašnjenje, već da su došli da (in)direktno jure poene za političke opcije koje zastupaju.
Ili su, pak, prespavali silne vesti, pa došli ovde da se drndaju.
 
Poslednja izmena:
Zaista nemam reci za ovakve reakcije. Ako vi imate razumevanja i prihvatate stanje kakvo jeste na aerodromu onda i zasluzujemo da se tako prema nama ophode. Ne samo tamo, nego na svakom koraku. Samo neka nas gaze, a vi nastavite da cutite i budite puni razumevanja.
Rekonatrukcija kazete. Pa sta. Jel su zbog toga umanjili mozda aerodromsku taksu? Ovde ima dosta strucnjaka za avijaciju pa bih ih zamolio da napisu koliko ne ta taksa npr u Beogradu i drugim aerodromima.
Sigurno bi isti komentari usledili da sam ovako nesto napisao i za autobusku stanicu, prokop... Svuda cekamo neke zavrsetke rekonatrukcija koje traju 30 godina, a nama zivoti prodjose. Za taj period su neka sposobnija drustva citave gradove napravili, a mi stalno u drugima trazimo krivce.
Ljudi otvorite oci ili cemo nestati zbog ovolikog javasluka, improvizacije, a na kraju korupcije.
 
Jel su zbog toga umanjili mozda aerodromsku taksu? Ovde ima dosta strucnjaka za avijaciju pa bih ih zamolio da napisu koliko ne ta taksa npr u Beogradu i drugim aerodromima
BEG: 19,16 EUR
ZAG: 19,67 EUR
IST: 20 EUR
CDG: 25,14 EUR

Da li ima neki konkretan aerodrom da te zanima, da ne bih lutao?
 
Zaista nemam reci za ovakve reakcije. Ako vi imate razumevanja i prihvatate stanje kakvo jeste na aerodromu onda i zasluzujemo da se tako prema nama ophode. Ne samo tamo, nego na svakom koraku. Samo neka nas gaze, a vi nastavite da cutite i budite puni razumevanja.
Rekonatrukcija kazete. Pa sta. Jel su zbog toga umanjili mozda aerodromsku taksu? Ovde ima dosta strucnjaka za avijaciju pa bih ih zamolio da napisu koliko ne ta taksa npr u Beogradu i drugim aerodromima.
Sigurno bi isti komentari usledili da sam ovako nesto napisao i za autobusku stanicu, prokop... Svuda cekamo neke zavrsetke rekonatrukcija koje traju 30 godina, a nama zivoti prodjose. Za taj period su neka sposobnija drustva citave gradove napravili, a mi stalno u drugima trazimo krivce.
Ljudi otvorite oci ili cemo nestati zbog ovolikog javasluka, improvizacije, a na kraju korupcije.
Mislim da si promašio forum.
 
Vrh