Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Hvala na info eto 11:45 minuta ideala.

Bio je i neki charter Oakland, CA za one neke koje su sa kruzera kupili ja mislim.
 
Ma daj.
Ja bi pre leteo 15 sati bez presedanja nego 10 sa presedanjem. Meni je presedanje duplo gore nego direktno.

Dal ce moci ikada ponovo da se organizuje BEG - LAX?
Problem je sto su nama letovi 13-14 sati do bliskog istoka pa jos 5-6 do Beograda. Do Beograda iz Australije nikad nece biti letova, eventualno najblize kontam da bi bio Rim, sto je opet 18 sati + 1.5 sati za Bg, tako da bih opet birao bliski istok za presedanje.
 
Deluje da nije bilo mnogo napretka na spoljnoj infrastrukturi za poslednja 3-4 meseca. Na Prokopu stavljaju krov za to vreme. Ne znam da li su dobro napredovali unutar ove nove zgrade?
 
Izvor.Briggate
FB_IMG_1676294717212.jpg
FB_IMG_1676294712890.jpg
FB_IMG_1676294708470.jpg
FB_IMG_1676294704438.jpg
 
Мени се јако допада. Поготову ова претпоследња слика са облацима који се одбијају од ромбова, изгледа као неки тераријум са правом шумом унутра. Скоро па видим заобљену фасаду музеја.
 
Po cenu da zvucim potpuno nerealisticno, ali valjda u planiranju trebaju da se uzimaju u obzir kako najpesimisticnije, tako i najoptimistickije prognoze - ako Air Serbia par godina bude stvarno rasla stopom od 20%, a ostali prevoznici budu pratili taj tempo. Aerodrom dostize cifru od 15 miliona (sto je projektovani maksimum ovog terminala na kraju koncesije) za nekih 5 godina. Neka bude i 10, to mi i dalje zvuci kao prilicno kratak period za pregovore, projektovanje i izgradnju novog terminala, posto bih rekao da nema mnogo mesta za prosirivanje postojeceg. Ne kazem da treba odmah da krenu u gradnju novog, ali jel postoje neke ideje sta bi mogla da bude sledeca faza (a da nije druga pista, posto mi na 15 miliona to zvuci nepotrebno)?
 
Po cenu da zvucim potpuno nerealisticno, ali valjda u planiranju trebaju da se uzimaju u obzir kako najpesimisticnije, tako i najoptimistickije prognoze - ako Air Serbia par godina bude stvarno rasla stopom od 20%, a ostali prevoznici budu pratili taj tempo. Aerodrom dostize cifru od 15 miliona (sto je projektovani maksimum ovog terminala na kraju koncesije) za nekih 5 godina. Neka bude i 10, to mi i dalje zvuci kao prilicno kratak period za pregovore, projektovanje i izgradnju novog terminala, posto bih rekao da nema mnogo mesta za prosirivanje postojeceg. Ne kazem da treba odmah da krenu u gradnju novog, ali jel postoje neke ideje sta bi mogla da bude sledeca faza (a da nije druga pista, posto mi na 15 miliona to zvuci nepotrebno)?
Ima mesta da se još malo proširi postojeća infrastruktura, C hodnik treba da se dogradi za još četiri avio mostova mislim.
 
има места да се прошири постојећи објекат. Ц хол може да се продужи за још 4 гејта, као што је рекао Стева, али има места и за аутобуске гејтове испод А хола. међутим, када аеродром дође до 11-12 милиона, онда мора да крену са планирањем новог терминала. изградња потпуно новог терминала је нешто што траје минимум 3 године (колико је нпр. трајала изградња загребачког терминала од 70.000 м2). е сада, главно питање, где градити нови терминал?
 
има места да се прошири постојећи објекат. Ц хол може да се продужи за још 4 гејта, као што је рекао Стева, али има места и за аутобуске гејтове испод А хола. међутим, када аеродром дође до 11-12 милиона, онда мора да крену са планирањем новог терминала. изградња потпуно новог терминала је нешто што траје минимум 3 године (колико је нпр. трајала изградња загребачког терминала од 70.000 м2). е сада, главно питање, где градити нови терминал?
Sa 20% rasta, na 11-12 miliona su za neke 3.5 godine...znači, u optimistickom scenariju, za 3.5 godine sve treba da bude spremno za gradnju već.
Ako je moguće izmestiti svu ovu infrastrukturu (možda je samo pomeriti južnije), meni je ova lokacija sasvim logična
Screenshot_20230213_192437_Maps.jpg
 
Уз дужно поштовање, 20% раста непрекидно у следеће 4 године?! Одакле? Ко су ти путници? За трансферне нисмо довољно повезани, за гастарбајтере, нема нас толико. За туристе у Србију? Па једино тако, али ми немам капацитете да угостимо. За Турсите из Србије? Већина људи нема та примања.
 
Уз дужно поштовање, 20% раста непрекидно у следеће 4 године?! Одакле? Ко су ти путници? За трансферне нисмо довољно повезани, за гастарбајтере, нема нас толико. За туристе у Србију? Па једино тако, али ми немам капацитете да угостимо. За Турсите из Србије? Већина људи нема та примања.
Ambicija Air Serbije je rast 10-20% svake godine, a ja pričam o najoptimičkijoj varijanti da im to stvarno i pođe za rukom. Ma koliko ona (ne)realna bila, sigurno bi je trebalo uzeti u obzir.
Ako bi stvarno imali 20% rasta sledeće 4 godine mi smo već sad u problemu. Rastom od 10% godišnje, na 15 miliona smo za 9 godina, što isto nije tako daleko.
Očigledno im je fokus na transfernim putnicima i povezivanju, pošto su im i planovi da se procenat transfernim putnika povećava.
Naravno da ne mislim da će takvu eksploziju imati, ali ne vidim ikakvi planovi da postoje koji bi podržali neku značajniju ekspanziju. 15 miliona je planirano tek za kraj koncesije, a sledeća faza širenja je nova pista sa novim terminalom, što uopšte nije realno dok koncesija traje, niti mislim da ima potrebe na 15 miliona putnika i sa umetnutim pistom graditi još jednu.
 
Taj rast ErSrbije ne mora da bude inkrementalan i to nije ni realno...već će dosta tog rasta doći tako što će uzimati od konkurencije...i tako povećavati svoj share na Tesli....koji je btw preko 50% od tih 6mil...što znači da max 20% rasta nije rast od 1.2mil na total aerodromu nego dosta manje.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Taj rast ErSrbije ne mora da bude inkrementalan i to nije ni realno...već će dosta tog rasta doći tako što će uzimati od konkurencije...i tako povećavati svoj share na Tesli....koji je btw preko 50% od tih 6mil...što znači da max 20% rasta nije rast od 1.2mil na total aerodromu nego dosta manje.
U pravu si i ja navodim jedan potpuno ekstremni slučaj, ali uopšte mi ne zvuči toliko ekstremno da dosta pre kraja koncesije bude potrebe za širenjem kapaciteta
 
Naravno da ne mislim da će takvu eksploziju imati, ali ne vidim ikakvi planovi da postoje koji bi podržali neku značajniju ekspanziju. 15 miliona je planirano tek za kraj koncesije, a sledeća faza širenja je nova pista sa novim terminalom, što uopšte nije realno dok koncesija traje, niti mislim da ima potrebe na 15 miliona putnika i sa umetnutim pistom graditi još jednu.
Sto se umetnute piste tice,ako mislis da se koristi paralelno sa postojecom to ne moze,mali je razmak izmedju. Koristice se tokom rekonstrukcije postojece a posle ostaje kao rulnica.
 
Vrh