Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

umetnuto

Capture.jpg
 
Kakvih sve manijaka ima nije normalno. Ovo sam video na Google recenzijama juče i prijavio guglu kao govor mržnje, ali gugl nije reagovao. Čovek je falsifikovao sliku sa aerodroma, vidi se da to nisu boje koje se koriste na Tesli, vide se brojevi gejtova koji nisu kao u Beogradu, vidi se da iz Beograda ne postoji let HN402 za Kaunas itd. Inače čovek ima recenzije uglavnom iz Poljske a video sam da ima od ranije iz Ukrajine, Albanije, Hrvatske...


poremecen.JPG
 
Kakvih sve manijaka ima nije normalno. Ovo sam video na Google recenzijama juče i prijavio guglu kao govor mržnje, ali gugl nije reagovao. Čovek je falsifikovao sliku sa aerodroma, vidi se da to nisu boje koje se koriste na Tesli, vide se brojevi gejtova koji nisu kao u Beogradu, vidi se da iz Beograda ne postoji let HN402 za Kaunas itd. Inače čovek ima recenzije uglavnom iz Poljske a video sam da ima od ranije iz Ukrajine, Albanije, Hrvatske...


Pogledajte prilog 150795

😂То је била као нека фора по твитеру пре пар дана, тек након овог сукоба у Украјини и читајући Пољаке по друштвеним мрежама сам схватио америчке вицеве о Пољацима који се често провлаче кроз филмове и серије.
 
Vaznije je da se poredimo sa aerodromima koji su veci, pa da pokusamo da ih stignemo po kvalitetu, velicini, prometu itd.
Npr. Budimpesta, koja je i dalje van dometa, ali moze se polako smanjivati razlika.
 
podaci su sa sajta ex-yu aviation. Svako je pozvan da napravi svoju statistiku. Tirana se bas priblizava Beogradu zbog razvoja albanskog turizma (nisam nikad mislio da cu ovu recenicu napisati)
 
Slazem se, zato me bas zanima rezultat za 2022. godinu. Albanci imaju potencijala. Turizam + ogromna dijaspora.
 
Albanski brojevi su vrlo specificni, pitanje je koliko tu ima mesta za rast u narednim godinama. Sigurno je da ce taj rast postojati, ali ce se drasticno usporiti jer je izazvan baziranjem 10 aviona Wizz-a. Opet, to je Wizz, videli smo kako preko noci mogu da smanje bazu i ukinu je, kao u Sarajevu. Sa druge strane, Wizz ima neke linije sa ogromnim brojem letova iz Tirane (LTN 17pw, MXP+BGY 24pw), plus silne linije za svako selo u Italiji sa po 7-10 letova nedeljno.
 
Albanski brojevi su vrlo specificni, pitanje je koliko tu ima mesta za rast u narednim godinama. Sigurno je da ce taj rast postojati, ali ce se drasticno usporiti jer je izazvan baziranjem 10 aviona Wizz-a. Opet, to je Wizz, videli smo kako preko noci mogu da smanje bazu i ukinu je, kao u Sarajevu. Sa druge strane, Wizz ima neke linije sa ogromnim brojem letova iz Tirane (LTN 17pw, MXP+BGY 24pw), plus silne linije za svako selo u Italiji sa po 7-10 letova nedeljno.
Албанци тренутно граде аеродром у Вљори (Валони) који треба да покрива јонски део обале (радови су прилично одмакли), док би Ринас (на пола пута између Тиране и Драча) требало да покрива јадрански део. Потенцијал за раст сезонског саобраћаја је јако велики.

Поред тога, бивша војна база у Кукешу је претворена у цивилни аеродром и могла би да буде директна конкуренција Приштини за гастарбајтерски саобраћај.

У сваком случају, мислим да ће албански авио-саобраћај наставити са високим стопама раста, а од тога и Београд може да има користи, као један од регионалних центара за пословни и преко-океански трансфер.
 
Da li mislite da se u okviru Otvorenog Balkana moze napraviti sporazum o letenju slican kao u okviru EU? Da svaka kompanija moze da leti iz svake zemlje prema trecim destinacijama?
To bi bilo povoljno i za privredu i za stanovnistvo.
 
мислим да ће албански авио-саобраћај наставити са високим стопама раста

неће. имаће високе стопе раста најкасније до 2024, евентуално 2025 и онда креће скроман (и реалан) раст од 2-3% годишње
 
Da li mislite da se u okviru Otvorenog Balkana moze napraviti sporazum o letenju slican kao u okviru EU? Da svaka kompanija moze da leti iz svake zemlje prema trecim destinacijama?
To bi bilo povoljno i za privredu i za stanovnistvo.
Trebalo bi da moze, pa da kompanije iz tri drzave imaju fifth i seventh freedom ka ostale dve drzave. Doduse, nema nekog smisla jer bi onda JU dobila dozvolu da leti TIA-SKP, sto bas i nema nekog smisla. E sad, da li je moguce u saradnji sa EU napraviti da se Open Skies sa tri zemlje prosiri i da obuhvata fifth i seventh freedom, to vec nisam siguran.
 
неће. имаће високе стопе раста најкасније до 2024, евентуално 2025 и онда креће скроман (и реалан) раст од 2-3% годишње
Bas tako, ovo je izazvano naglim baziranjem 10 aviona. Taj rast ce se vrlo brzo zaustaviti jer je trziste itekako ograniceno. I nakon toga dolazi konstantan mali godisnji rast do 10%.
 
Da li mislite da se u okviru Otvorenog Balkana moze napraviti sporazum o letenju slican kao u okviru EU? Da svaka kompanija moze da leti iz svake zemlje prema trecim destinacijama?
To bi bilo povoljno i za privredu i za stanovnistvo.
Нема потребе. Земље Отвореног Балкана су већ потписнице споразума о заједничком европском ваздухопловном простору (European Common Aviation Area), на основу којег су прихватиле да у своје законодавство интегришу европске прописе из области Јединственог европског неба (Single European Sky), које је већ основа слободног летења у Европи.

Занимљиво је да су поред балканских држава потписнице истог споразума са ЕУ и Норвешка и Исланд (Швајцарска није јер има засебан билатерални споразум са ЕУ).

У сваком случају, не верујем да ће се правити нови инструмент у склопу Отвореног Балкана јер постојећи већ свима иде на руку (што се види и из раста саобраћаја и конкуренције у читавом региону).
 
Bas tako, ovo je izazvano naglim baziranjem 10 aviona. Taj rast ce se vrlo brzo zaustaviti jer je trziste itekako ograniceno. I nakon toga dolazi konstantan mali godisnji rast do 10%.
Годишњи раст од 10% није мали. Кина је таквим растом у периоду од две деценије стигла од тигрове масти до сателита.

Мислим да потцењујете потенцијал за развој албанске јонске обале. Она је још увек нетакнута, али за десетак година ће врло вероватно постати нова Анталија (или Златибор на мору, у свакој ували по један).
 
замислите, Виз Ер је живнуо. базираће четрврти авион и покренуће пет нових дестинација (мало касно крећу, али добро, макар су се покренули):

Берлин, 31/07, понедељак, среда, петак и недеља
Копенхаген, 31/07, понедељак, среда, петак и недеља
Лисабон, 01/08, уторак и субота
Закинтос, 01/08, уторак и субота
Бергамо, 26/09, уторак, среда, четврак, субота и недеља

поред овога, биће и повећања постојећих, али то још нису објавили
 
Vrh