Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Dobro jel vi znate da dajte procene da ce biti vise putnika od aerodroma u Budimpesti? :))
Oni su za 2021 imali 4,622,882.
Evo jedan klasican primer gebelsove propagande. Navodi se da smo bolji i od aerodroma u Budimpesti. Aerodroma koji je pre korone 2019. godine imao 16,2 mln putnika. Primera radi Beogradski je imao 6,2 mln. Ilustracije radi maksimalni kapacitet Beogradsko aerodroma nakon prosirenja je 15 mln, sto znaci da ni u narednih 30 godina ne mozemo da dostignemo Budimpestu.
Sto se tice 2021. godine, od 4,6 mln putnika Aerodroma u Budimoesti., cak 4,0 je ostvaremo u drugoj polovini godine, nakon ukidanja covid restrikcija. Opet Ilustracije radi Beogradski je u 2021.godini imao 3,3 mln putnika, sto je opet manje nego Budimpestanski u prosloj godinj. Tokom prvih 10 meseci ove godine Beograd ima 4,7 mln, a pazi sad Budimpesta 10 mln.
Sve u svemu nije sramota ne znati i biti povrsan. Ali sramota je ovo sto se radi. Takav nacin svesne i proracunate manipulacije sasvim sigurno diskredituje sve sto se iznosi od strane cenjenog forumasa.
 
Ne kazem za prosle rezultate nego ovde neki pominju 7-8 miliona putnika :) pa reko da nije malo previse tj ulaze u moj u teren optimizma.
 
W6 je u problemu
Peking: Swiss, LOT,
Sangaj: Turkish, Finnair, SAS, Austrian, Lufthansa, Swiss
Gvangdzou: Turkish
Tjendjin: Air Serbia
Hong Kong: Turkish, British, Lufthansa, Swiss

Moguce je da su neki od ovih letova cargo-only, ali to ne mogu da vidim na FR24. Takodje, svi letovi osim letova za Hong Kong su sa 1-2 leta nedeljno, jedino je HKG sa vecim frekvencijama.

Dakle moze se reci da manje od 10 kompanija u Evropi imaju letove za SAD i Kinu, dosta prestizna brojka. Kojom putanjom Finnair leti za Sangaj?

Sto se tice price oko Budimpeste, beleze bas veliki pad u odnosu na 2019. a sa problemima koje Wizz ima, mislim da ce ici u jos veci minus. JU je to i anticipirala sa ovih 15 letova nedeljno, vreme ce pokazati sta ce se desiti.
 
Kojom putanjom Finnair leti za Sangaj?

на југ ка Словачкој, па крој Румунију преко Црног мора на Грузију, Азербејџан, итд. као и Ер Србија

Hvataj.JPG
 
на југ ка Словачкој, па крој Румунију преко Црног мора на Грузију, Азербејџан, итд. као и Ер Србија

Зашто се заобилази Туркменистан, Узбекистан, Киргистан и скреће на север преко Казахстана? Летос сам ишао Пегазусом за Шимкент и рута из Истанбула је била преко Јерменије, Азербејџана, Туркменистана и Узбекистана. Видим и да рецимо тренутно Азербејџан Карго из Бакуа за Хонг Конг иде правом рутом преко Туркменистана, Узбекистана, Казахстана (јужни ћошак) и Киргистана.
 
Зашто се заобилази Туркменистан, Узбекистан, Киргистан и скреће на север преко Казахстана? Летос сам ишао Пегазусом за Шимкент и рута из Истанбула је била преко Јерменије, Азербејџана, Туркменистана и Узбекистана. Видим и да рецимо тренутно Азербејџан Карго из Бакуа за Хонг Конг иде правом рутом преко Туркменистана, Узбекистана, Казахстана (јужни ћошак) и Киргистана.
Може да буде због више разлога:
1. уштеда због закривљености Земље - рута која иде северније не мора да буде нужно и дужа због чињенице да Земља није савршена кугла, већ спљоштена на половима;
2. уштеда због доминантних ветрова - дуголинијски летови нарочито воде рачуна о правцу и јачини доминантних ветрова на висини и често ће изабрати дужу руту, ако им то доноси уштеду у времену (јер мотор троши гориво по минуту рада, а не по пређеном километру);
3. стратешко раздвајање токова саобраћаја - Шангај и Пекинг су више од хиљаду километара северније од Хонг Конга, и могуће је да Кинези раздвајају северне токове од јужних токова још на самом улазу у њихов ваздушни простор. Исти принципи су некада важили и у Европи, па се гледало да се авион Лондон-Истамбул никад не укрсти са авионом Франкфурт-Атина, иако би им се, ако би компаније биле пуштене да планирају како хоће, руте укрштале можда и више од једном.
4. цена прелета - ту се играју и државе и авио-компаније. Државе гледају да вуку руте дужином своје територије, јер се таксе наплаћују по пређеном км (и маси авиона), и праве пречице кроз своју територију само ако имају интереса (да макну неки ток саобраћаја у страну), или ако им неко заврне руку. Авио-компаније такође гледају сваки динар, па ће некада изабрати и дужу руту ако ће трошак горива да пребију нижим трошком за контролу летења.
 
Зашто се заобилази Туркменистан, Узбекистан, Киргистан и скреће на север преко Казахстана? Летос сам ишао Пегазусом за Шимкент и рута из Истанбула је била преко Јерменије, Азербејџана, Туркменистана и Узбекистана. Видим и да рецимо тренутно Азербејџан Карго из Бакуа за Хонг Конг иде правом рутом преко Туркменистана, Узбекистана, Казахстана (јужни ћошак) и Киргистана.

Moja pretpostavka je da su morali da uzmu koridor ulaska u Kinu tamo gde je južni krak Mongolije. A na letu od Azerbejdžana do tog koridora je to bila optimalna trasa preko kazahstana.

Kinezi vode svoju politiku avio koridora koja se značajno razlikuje od internacionalne pa trase unutar kine deluju ponekad nelogično, ima na tu temu zanimljiv YT uradak:

 
Moja pretpostavka je da su morali da uzmu koridor ulaska u Kinu tamo gde je južni krak Mongolije. A na letu od Azerbejdžana do tog koridora je to bila optimalna trasa preko kazahstana.

Kinezi vode svoju politiku avio koridora koja se značajno razlikuje od internacionalne pa trase unutar kine deluju ponekad nelogično, ima na tu temu zanimljiv YT uradak:

Уф, свашта је погрешно у овом видеу. Политика авио-коридора Кине је, заправо, тренутно доминантна глобална политика. Политика без-рутног простора (free-route airspace) постоји у САД више деценија, али чак и у Европи је тек у повоју. Ево како тренутно изгледа европски free-route airspace:
1671015667300.png

Летење с краја на крај Европе по директној линији је још увек далеко.

Опасни маши тему и када говори о односу цивилне и војне употребе ваздушног простора... могао бих овако до прекосутра, али укратко, оно како изгледа организација саобраћајних токова у Кини је пре правило него изузетак у глобалним оквирима, из милион разлога.
 
Јел то нека наша приватна фирма купила бизис џет да вози званице, јер је Ембраер окупиран Вучићем?
 

Klasicna VIP kompanija. Svako moze da plati let sa njima, imaju ovaj BBJ u floti. Privatna su kompanija, nisu za razvozenje zvanica. Od tih vladinih aviona, Embraer je za Vucica, a Lirdzet za ostale. Falcon 50 vise ne leti.
 
Зашто се заобилази Туркменистан, Узбекистан, Киргистан и скреће на север преко Казахстана? Летос сам ишао Пегазусом за Шимкент и рута из Истанбула је била преко Јерменије, Азербејџана, Туркменистана и Узбекистана. Видим и да рецимо тренутно Азербејџан Карго из Бакуа за Хонг Конг иде правом рутом преко Туркменистана, Узбекистана, Казахстана (јужни ћошак) и Киргистана.
Zato što je to najrkaća putanja kad pogledaš globus :)
Screenshot 2022-12-15 at 10.57.00.png
 
Vrh