Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

гледао сам им дестинације. нуде добре везе по Северној и Источној африци, Арабијском полуострву и Индијском потконтиненту. видећемо како ће функционисати. 756 места недељно у оба правца. не знам да ли ће се лако попунити. ако цене буду заиста ниске као што си показао, онда ће и да буде солидан попуњеност (поготово што на за Шри Ланку и Непал не требају визе, тј. добијају се на аеродрому)
 
Posto blisko saradjuju sa Emirates, povuci ce i deo putnika koji su JAT-om isli za Dubai i dalje sa Emirates, kao i deo putnika koji su JAT-om isli do nekog od aerodroma u Evropi, pa dalje sa Emirates preko Dubaija za Aziju, Afriku, Australiju i Novi Zeland.
 
Izgleda da JAT ukida let za Dubai, jer je zatvorena prodaja za celu zimsku sezonu.
 
пази стварно. изгледа да ће ФлајДубаји да скроз преузме ту линију. али само да стави неке праве цене за компанију тог типа, а не као ЕрАрабиа за Тузлу што је кркунла цене од 460 до 700€
 
Ono sto je sigurno je da ce se skratiti vreme putovanja, posto ce letovi biti bez medjusletanja, a vrlo verovatno ce cene karata u kombinaciji s Emirates biti nize.
 
Češki ČSA ukida letove za Beograd
IZVOR: BETA
Prag -- Od kraja oktobra, kada uvodi novi red letenja, češka aviokompanija ČSA ukida više linija u Evropi a među njima i liniju za Beograd.


"ČSA nastavlja da menja svoju mrežu letova i da ograničava one koji su donosili gubitke. Zato je kompanija odlučila da do naredne sezone ne nudi više redovni let za Beograd, Cirih i Bolonju", kazala je portparolka ČSA Hana Hejskova.

Češki nacionalni avioprevoznik ukida u Evropi i letove za Marsej, Veneciju i Bordo, ali to su bili samo sezonski letovi.

Novi koraci štednje pogodiće najviše putnike za Beograd i Bolonju, jer tu ne postoji alternativni prevoznik sa direktnim letom za Prag.

ČSA neće obnoviti ni letove za Kairo i Damask koje je kompanija ukinula kada su u Egiptu a zatim i u Siriji izbili nemiri jer sletanje na tamošnje aerodrome nije bilo bezbedno a i osetno se smanjio broj turista.
 
Zar Jat nije leteo za Prag?

Btw Wizzair leti iz Praga. Ne bi me cudilo da nakon odustanja CSA, Wizz uvede liniju Prag - Beograd.
 
ЈАТ је престао да лети за Праг 2008. године. реално, држали су релативно високе цене, зато им је и пукла линија. могуће је да Виз покрене линију Праг-Београд, ионако су им оба аеродрома базе, тако да им то не би претстављало проблем. време ће рећи. иначе, ЧСА је често слала Б735 на ту линију а није имала довољно путника
жал' би стварно било гре'ота укинути Београд-Праг, ипак је то једна од најстаријих линија са београдског аеродрома (од 1946. године)
 
JohnnyLee":8dyd5ktn je napisao(la):
иначе, ЧСА је често слала Б735 на ту линију а није имала довољно путника
жал' би стварно било гре'ота укинути Београд-Праг, ипак је то једна од најстаријих линија са београдског аеродрома (од 1946. године)

Moje iskustvo od prošle nedelje, išli smo u Prag i nismo išli direktno jer CSA (jedini direktan) nije imao let kada nam je odgovaralo + bio je skuplji, takođe presedanje u Mihnenu za Prag i u Frankfurtu iz Praga nije ni vremenski toliko različito, ceo put traje oko 3 sata. Jedino što može da se desi da vam prtljag stigne par sati kasnije, jer on ne preseda :) ali to je već Lufthansa i druga tema. Svakako bi bilo šteta ukinuti tu direktnu liniju za Prag, samo bi morala da bude konkurentnija.
 
JohnnyLee":1tvg5udu je napisao(la):
ваше мишљење о овој идеји:
aerodrom.jpg

bolje da se produzi/rekonstruise severni krak postojeceg terminala za low-cost kako bi aerodromska zgrada bila iz jednog komada, mnogo je prakticnije za koriscenje a prostora ima. Time ostaju dostupne zajednicke usluge (prilazi, parking, jednog dana voz...)

52_aerodrom1.png


Ovo je varijanta sa terminalnom stanicom BG:voza, ako pruga nastavlja za Surcin onda stanica ima drugaciji polozaj.
 
то би ти био продужетак Ц платформе. ја сам зграду ставио ту где јесам да би упослио Б платформу, да она не стоји празна. доста би била јефтинија градња тог терминала на Б платформи, јер ту не би били авио мостови (нискотарифне не користе авио мостове). ово твоје је нешто што би требало да се уради онда када аеродром пређе 5 милиона људи и обнове се интерконтинентални летови
едит: чак мислим да је то што си ти ставио у дугорочном плану развоја аеродрома
 
JohnnyLee":1wncs1z7 je napisao(la):
ЈАТ је престао да лети за Праг 2008. године. реално, држали су релативно високе цене, зато им је и пукла линија. могуће је да Виз покрене линију Праг-Београд, ионако су им оба аеродрома базе, тако да им то не би претстављало проблем. време ће рећи. иначе, ЧСА је често слала Б735 на ту линију а није имала довољно путника
жал' би стварно било гре'ота укинути Београд-Праг, ипак је то једна од најстаријих линија са београдског аеродрома (од 1946. године)

Zar nije bilo letova za Prag jos pre drugog svetskog rata?

Ja kada sam poslednji put pre jedno 15ak godina leteo na toj liniji, nije isao B737 nego neki Tupoljev (glasan da glasniji ne moz biti, ko da se vozis raketom a ne mlaznim avionom) kada sam isao u smeru do Praga, a od Praga je isao neki ATR.

ATR-72 bi sasvim solidno opsluzivao tu liniju.
 
ATR-72 je leteo 2 sata i 15 minuta do Praga, dovoljno da se coveku razbije sve kamenje u zuci i bubrezima. :bash:
 
како је могао да лети 607 км 2х 15мин, ако је њему брзина крстарења 500 км/х? за ту руту је најбоље нешто типа ЦРЈ200/ЕРЈ145, млазњак малог капацитета. иначе, Луксер (национална компанија Луксембурга) продаје њена 2 ЕРЈ135. да су паметни ови тупани из ЈАТ-а и узму та два комада, таман капацитет 37 места да шаљу на руте где је слаба попуњеност кабине, или да лети из Ниша :)
 
To mu je bilo blok vreme. Kadgod bih putovao za Prag, odustajao bih od te kombinacije upravo zbog toga.
 
Nažalost nastavlja se pad stope rasta prometa na aerodromu. I dalje je impresivnih 15% na godišnjem nivou (sa tendencijom pada od početka godine), ali ako se poredi avgust ove (oko 380.000 putnika) sa avgustom prošle godine (358.750), on zapravo iznosi samo 6%... za poređenje avgust 2010/2009 je bio neverovatnih 19%!

Budući da dolazi do pada stope rasta broja putnika, odlaska nekoliko kompanija u poslednje vreme sa aerodroma bilo trajnog (British Airways, ČSA...) ili privremenog (LOT, Cimber, airBaltic...), kao i najavljenog smanjenja cena usluga za avio-kompanije (NE za putnike), kao i nestručnosti menadžmenta da dovede, odnosno motiviše dolazak novih avio-kompanija... pitanje je uopšte koliko je ulaganje u akcije aerodroma dobra stvar...

---

Aerodrom "Nikola Tesla"
Na beogradskom aerodromu 15 odsto više putnika
Beta | 01. 09. 2011. - 11:18h

Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" [AERO] imao je više od 2,1 milion putnika u prvih osam meseci ove godine, što je porast od oko 15 odsto u poređenju sa istim periodom 2010, rečeno je danas agenciji Beta u toj kompaniji.

Kako su kazali na beogradskom aerodromu (www.beg.aero), u avgustu je usluženo više od 380.000 putnika.

Tokom špica letnjeg reda letenja, prema podacima kompanije, sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" saobraćale su 33 aviokompanije.

Neto dobit Aerodroma za prvu polovinu godine ove godine bila je nešto veća od 874 miliona dinara dok je u istom periodu 2010. godine dobit bila 826,4 miliona dinara, pokazuju podaci iz finansijskog izveštaja kompanije za period januar-jun 2011. godine.

Akcijama Aerodroma trguje se na Beogradskoj berzi od februara ove godine. Trenutno ta hartija sa A listinga košta 500 dinara prema maksimalno do sada 700 dinara i minimalno 421 dinar.

Tržišna kapitalizacija Aerodroma je, prema trenutnoj ceni na Berzi, 17,14 milijardi dinara.

Ukupan broj putnika na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" u 2010. godini bio je 2,7 miliona.


Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/274578/Na-beogradskom-aerodromu-15-odsto-vise-putnika
 
одлазе три компаније, а 100% долази једна, која има авионе капацитета 70 места, и две потенцијалне. у суштини, ово не би требало много да брине, јер увек септембар-новембар имају мање путника него остатак године
 
JohnnyLee":31jdvwwl je napisao(la):
одлазе три компаније, а 100% долази једна, која има авионе капацитета 70 места, и две потенцијалне. у суштини, ово не би требало много да брине, јер увек септембар-новембар имају мање путника него остатак године

Izvini, možda sam se ja negde pogrešno izrazio (a najverovatnije nisam), ali koliko vidim 4 (slovima: četiri) avio-kompanije odlaze, a niko nije spominjao period septembar-novembar, već mesec AVGUST, u kome je rast prometa iznosio samo 6%. U istom mesecu prošle godine je iznosio 19%.

Što se tiče kompanije koja dolazi, reč je o SkyWork - http://www.flyskywork.com/ Svaka čast toj maloj avio-kompaniji koja će prvi put uvesti direktnu liniju između Beograda i Berna, ali reč je o liniji gde će saobraćati avioni od oko 30 putnika 2 (dva) puta nedeljno. Njima želim veliki uspeh u Beogradu, ali to svakako neće nadomestiti odlazak gore navedenih avio-kompanija, niti trend smanjenja stope rasta broja putnika.
 
a o cemu kukumavcenja o "trendu smanjenja stope rasta"? Da li ti stvarno mislis da svake godine moze da raste broj putnika za 20%? Da aerodrom ima svake godine rast od 5-6%, to uopste nije lose. Ocigledno je prosao inicijalni bum izazvan otvaranjem neba.
 
hazard":21kaegqk je napisao(la):
a o cemu kukumavcenja o "trendu smanjenja stope rasta"? Da li ti stvarno mislis da svake godine moze da raste broj putnika za 20%? Da aerodrom ima svake godine rast od 5-6%, to uopste nije lose. Ocigledno je prosao inicijalni bum izazvan otvaranjem neba.


Da smo mi neko zrelo tržište pa da se takva cifra smatra relativno dobrom. Međutim, Srbija je izuzetno nerazvijeno tržište u toj oblasti, tako da takav rast nije dovoljan da bi se dostigli nivoi obima prevoza savremenih društava. Budimpešta (kao primer okruženja) je imala u julu rast od 6%, ali tamo je samo u Julu mesecu bilo 950.000 putnika (naspram beogradskih 380.000) - http://www.bud.hu/english/media_room/media_releases/?article_hid=11927

Svaki rast je dobrodošao, ali je žalosno kada se vidi da se ništa ne preduzima da taj rast bude i veći. Opšte stanje u zemlji igra ulogu (ekonomska aktivnost, plate, isl.), ali i aerodrom može mnogo toga da učini.

PS. Najviše bode oči to što je u saopštenju izbegnuto da se kaže koliki je zapravo porast prometa bio u avgustu, već se koriste podaci za period od početka godine. Obično se aerodrom hvali pri svakom rekordnom rezultatu a sada su to izbegli reći.
 
Pa dobro, PR saopstenja se sastavljaju tako da zvuce sto bolje...nista novo.

Nego, evo lepih vesti:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=09&dd=01&nav_id=538875

Direktni letovi Srbija - Australija
Izvor: Tanjug

Beograd -- Predstavnici Srbije i Australije potpisali su Memorandum o razumevanju za uspostavljanje direktnih letova između dve zemlje.

Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić i ambasadorka Australije u Beogradu Helena Študert parafirali su i međudržavni sporazum o saradnji u oblasti vazdušnog saobraćaja.

"Na ovaj način avioprevoznicima omogućujemo optimalne tržišne uslove za obavljanje saobraćaja, dok će putnici prvi put posle više godina moći direktno da lete izmedju Srbije i Australije", rekao je Mrkonjić.

Ovaj dokument se zasniva na principu slobodne konkurencije i omogućava aviokompanijama iz zemalja potpisnica da obavljaju do sedam letova nedeljno iz Srbije do glavnih australijskih aerodroma - Sidnej, Melburn, Pert I Brizbejn, saopštilo je Ministarstvo za infrastrukturu i energetiku.

Takođe, domaći avio prevoznici imaće neograničen pristup svim regionalnim međunarodnim aerodromima na tlu Australije.

Sporazumom se otvaraju nove mogućnosti za turističku privredu dve zemlje, a srpskoj zajednici u Australiji, koja ima više od 95.000 građana, omogućiće se direktna povezanost sa matičnom zemljom.

Sporazum predviđa i takozvani “kod šering” sistem prilikom prodaje karata i prevoza tereta, saglasili su se Mrkonjić i ambasadorka Študer.

Parafiranju sporazuma i poptisivanju Memoranduma prisustvovali su predstavnici Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije, "Jat ervejza" i ambasade Australije.
 
442doBGD":1iqg2m6c je napisao(la):
Izvini, možda sam se ja negde pogrešno izrazio (a najverovatnije nisam), ali koliko vidim 4 (slovima: četiri) avio-kompanije odlaze, a niko nije spominjao period septembar-novembar, već mesec AVGUST, u kome je rast prometa iznosio samo 6%. U istom mesecu prošle godine je iznosio 19%.

у праву си, ја сам погрешио. треба да будемо срећни што је и толико било, јер је доста мање чартера било ове године него прошле. треба узети у обзир да је за Египат и Тунис било врло, врло мало летова.

442doBGD":1iqg2m6c je napisao(la):
Što se tiče kompanije koja dolazi, reč je o SkyWork - http://www.flyskywork.com/ Svaka čast toj maloj avio-kompaniji koja će prvi put uvesti direktnu liniju između Beograda i Berna, ali reč je o liniji gde će saobraćati avioni od oko 30 putnika 2 (dva) puta nedeljno. Njima želim veliki uspeh u Beogradu, ali to svakako neće nadomestiti odlazak gore navedenih avio-kompanija, niti trend smanjenja stope rasta broja putnika.
ја нисам ни рекао да хоће

442doBGD":1iqg2m6c je napisao(la):
Da smo mi neko zrelo tržište pa da se takva cifra smatra relativno dobrom. Međutim, Srbija je izuzetno nerazvijeno tržište u toj oblasti, tako da takav rast nije dovoljan da bi se dostigli nivoi obima prevoza savremenih društava. Budimpešta (kao primer okruženja) je imala u julu rast od 6%, ali tamo je samo u Julu mesecu bilo 950.000 putnika (naspram beogradskih 380.000) - http://www.bud.hu/english/media_room/media_releases/?article_hid=11927

не можеш да поредиш Будимпешту са Београдом јер је то аеродром у Европској унији

hazard":1iqg2m6c je napisao(la):
Direktni letovi Srbija - Australija
Izvor: Tanjug

Beograd -- Predstavnici Srbije i Australije potpisali su Memorandum o razumevanju za uspostavljanje direktnih letova između dve zemlje....
Parafiranju sporazuma i poptisivanju Memoranduma prisustvovali su predstavnici Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije, "Jat ervejza" i ambasade Australije.

нема ништа од тога наредних неколико година. Квантас смањује број летова ка Европи, и чисто сумњам да ће да узме да лети ка Србији. ЈАТ-у су авиони, као и он сам, на издисају
 
hazard":26oevk14 je napisao(la):

Ne postoji direktan non-stop let između Evrope i Australije. British i Qantas jedini lete direktno ali imaju stop u Sngapuru i Hong Kongu. Lufthansa leti zajedno sa Singapore Airlinesom sa promenom aviona u Singapuru.

Stvarno bi bilo sumanuto da Beograd ima jedini direktnu vezu. Mada mislim da je ovaj sporazum veoma značajan za Jat zato što sada on može da uzme codeshare (to se i spominje u vesti) na Emirates-u npr. i da prodaje svoje karte skroz do Australije.
 
Vrh