Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Jel se zna kakav je bio mesec jun za nash Aerodrom? Izbacishe vest za 1jul ali nigde ne vih za mesec jun nihsta?
 
Pegasus":2t48jz02 je napisao(la):
Jel se zna kakav je bio mesec jun za nash Aerodrom? Izbacishe vest za 1jul ali nigde ne vih za mesec jun nihsta?
Passenger numbers:

+17% in June
258,384 > 301,782

+20% in 2011
1,111,588 > 1,335,409
 
oprostite ako postavljam glupo ili nepotrebno pitanje (ovih dana nemam bas vremena da citam bas sve na forumu) ali me uzasno zanima da li jos uvek postoji plan (ako je ikad i postojao) da se linija beovoza, odnosno bg:voza produzi do aerodroma ili je ovo jos jedan slucaj vec poznatog: "cuti i cekaj metro"?

unapred hvala.
 
@ink
Ustvari, postoji neki plan, ali na šire staze. Sećam se da je tako nešto bilo ucrtano u neki plan/program/GdUPe štagod...
 
ovako kako je u gup-u zamišljena pruga preko aerodroma tako sam ja zamišljao da treba uraditi prugu preko aerodroma. znači da pruga ide od obrenovca preko boljevca, jakova i surčina pa aerodrom, i onda da pruga pređe preko auto puta i da se spoji sa bgd čvorom kod zemuna... jako dobra stvar. pogotvu zato što sva ova naselja osim industrijskih pruga drugih nemaju.
 
ја сам лично за терминалну станицу, али може и пролазна са 4 колосека
 
A izašli su i statistički podaci za jul 2011. I pored pada broja letova sa aerodroma (za 3% u odnosu na jul 2010.), došlo je do porasta broja putnika, tako da je u julu na aerodromu bilo ukupno 384.256 putnika, odnosno za 9% više nego prošle godine.

Ukupno od početka godine je na aerodromu bilo 1.719.665 putnika, ili 17% više u odnosu na isti period prošle godine.
 
Proširenje tranzitne zone na Tesli
09.08.2011

Na aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu je u toku izgradnja potpuno novog salona za putnike biznis klase. Stari salon pod imenom "Biznis klub" biće zamenjen novim, koji će po rečima direktora aerodroma, Velimira Radosavljevića biti "bliže centralnoj tranzitnoj zoni, mnogo veći i moderniji". On kaže da su radovi na novom salonu daleko odmakli i da očekuje da će tokom septembra salon biti u funkciji.

Radosavljević je rekao da je u planu i značajno proširenje aerodromskih sadržaja unutar tranzitne zone što će biti dostupno svim putnicima. Ovo će biti moguće po završetku proširenja zgrade terminala, odnosno fingerskih hodnika A i C. Izrada projekta za ovo proširenje je pri kraju nakon čega je potrebno sačekati građevinske dozvole a potom će biti raspisan tender za izbor izvođača.

Proširenjem hodnika značajno će se povećati komfor putnika u tranzitnoj zoni. Osnovna ideja je da se dodatne korisne površine dobiju povećanjem površine gejtova tako što će biti dozidan terminal na svim prostorima između postojećih gejtova, čime će se fasada dovesti u jednu liniju. Dozidane površine nalaziće se iznad postojeće unutrašnje saobraćajnice koju koriste vozila za održavanje i snabedvanje aviona.

apt%20projekat%20prosirenja%20terminala_krop.jpg

Ilustracija: Predloženo rešenje sa dozidanim delom (u crvenoj boji), (c) Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd

Na fingeru A dozidani deo biće u liniji sa sadašnjim isturenim gejtovima dok će na fingeru C ovo proširenje biti nešto manje i neće se pružati do najisturenijih fasada gejtova kako se ne bi narušio postojeći kapacitet C platforme za prijem aviona.

Osim proširenja terminala u postojećem nivou biće izgrađen i potpuno novi sprat kako bi se uradilo razdvajanje putnika u odlasku od putnika u dolasku. Novi sprat biće namenjen dolaznim putnicima, koji će tamo biti upućivani pravo iz gejta nakon izlaska iz aviona. U novim dugačkim hodnicima biće postavljene brze trake a putnici će iz svih gejtova biti preusmeravani ka pasoškoj kontroli preko gornjeg nivoa.

Ovim razdvajanjem ubrzaće se kretanje unutar tranzitne zone i omogućiće se veći komfor za putnike u zonama gejtova. Otvara se i mogućnost njihovog spajanja. Radosavljević kaže da je aerodrom zainteresovan za ukidanje dvostruke kontrole putnika. Sada postoje dve kontrole, jedna na ulasku u tranzitnu zonu i druga na ulasku u gejt. Stručnjaci na aerodromu smatraju da su dve kontrole suvišne ali za ukidanje jedne kontrole potrebna je saglasnost više institucija. Potrebno je da se usaglase aerodrom, direktorat civilnog vazduhoplovstva i granična policija. Za ukidanje jedne kontrole neophodna je obimna dokumentacija.

Proširenje traznitne zone odvijaće se u četiri faze. U prvoj fazi predviđeno je doziđivanje terminala u postojećem nivou naspram gejtova C1-2 i A1 do A5. Time će se dobiti dodatnih 2.750 kvadrata. U drugoj fazi će se dozidati "C" hodnik naspram gejtova C3-4 i C5-6 čime će biti povećana površina za novih 350 kvadrata. Trećom fazom obuhvaćen je udaljeni deo "A" hodnika počev od gejta A6 koji će povećati površinu za novih 1.900 kvadrata. Poslednja faza obuvatiće izgradnju dodatnih 4.900 kvadrata koji će biti u okviru potpuno novog gornjeg nivoa.

apt-projekat-prosirenja-buduci-izgled-1.jpg

Ilustracija: Mogući izgled terminala 2 nakon planiranog proširenja tranzitne zone, (c) Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd

Po završetku terminal će imati novih 9.900 kvadratnih metara tranzitne zone. Po završetku građevinskih radova, biće zamenjeni i aviomostovi na A platformi.

Po odvojenom projektu biće izvršeno i proširenje platformi. U planu je da se u nastavku C platforme uradi produženje za novih 200m uz širinu od oko 120 m. Na ovoj novoj površini biće moguće parkirati i do četiri manja aviona (tipa B). Na taj način će biti rasterećena najatraktivnija C platforma i oslobođena za prihvat većih aviona.

Izvor: http://www.aviokarta.net/vesti/661-prosirenje-tranzitne-zone-na-tesli/
 
^^ po meni deluje ruznije spolja, ali bi moglo biti korisno (ako se prostor iskoristi na pravi nacin, naravno).

Prostor tranzitne zone i uopste zone odlazaka kada se prodje carinska kontrola je kriminalno mali. O sadrzajima da ne govorim, 2 prodavnice (free shop, u kojem su inace, cene i do 2x vece nego u lokalnom maxiju) i 2 kafica za aerodrom od skoro 3m putnika je smejurija.

Business lounge je ok, ali je dostupan za 1-2% od ukupnog broja putnika.

Taj deo aerodroma vapi za sadrzajima, to je zgrada kroz koju prodje najvise stranaca u Srbiji...

Skoro sam imao i bliski susret sa taksistima-divljacima na dolaznom terminalu... OMG, samo toliko.

Na dolaznom terninalu 2 radnje u klasi obicne trafike i jedan obican kafic... prostor opet kriminalno mali za toliki broj putnika. Aerodrom koji ima i do 70 sletanja dnevno vapi za vecim prostorom u onom podrumu.

Ljudi koji vode JP-ove kod nas jednostavno ne znaju kako se pravi lova, tacnije to ih totalno ne zanima jer njima je fino i ovako.


jos malo: protiv sam bilo kakvih oblika nadogradnje ovakvih objekata koji su u vreme izgradnje bili fantasticno zamisljeni. Aerodrom Beograd je rekonstruisan 1978. ako se dobro secam pred nonu konferenciju nesvrstanih i bio jedan od najmodernijih u regionu u to vreme. Bolje je dogradjivati novo nego ruziti vec postojeci objekat, a prostora ima dosta... npr produzenje C fingera, ili da s epolako krene u onaj zaboravljeni AB 2010 projekat.
 
^^ ideja je OK.

Ja bi uz to povezao bar jednim servisnim tunelom (a po mogucnosti i putnickim) staru zgradu i taj novi B terminal.
 
сервисни да. путнички па и не баш, могао би да има аеродромски бус који иде од једног до другог терминала
 
A sto ne i BGV od prokopa sa dvje stanice ispod oba terminala ;)
 
то обавезно, али нисам њега сада узимао у обзир. ово је само градња новог терминала за нискобуџетне летове

едит: а и било би много две станице. у овом случају је опет једна довољна, и то да се стави испод платформи, са пролазима ка оба терминала
 
Ja Kinu spomenuo nisam a koliko me znanje geografije sluzi Arabijsko poluostrvo se nalazi u Aziji :) U svakom slucaju sa pomenutom kompanijom i presedanjem u Dubaiju moze se za realtivno male pare stici na interesantne i egzoticne destinacije po Aziji i Africi. Primeri: Kijev - Dubai - Kolombo (Sri Lanka) 180EUR, Istanbul - Dubai - Katmandu (Nepal) 210EUR :cool:
 
Vrh