Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Letiště Praha výrazně ztíží podnikání taxikářům a majitelům konkurenčních parkovišť v okolí. Na krátkodobá parkoviště budou smět zajíždět od 1. června zdarma na 15 minut jen dvakrát denně, poté už budou muset platit. Dopravci už kvůli tomu mluví o možných blokádách parkovišť na protest proti tomuto kroku.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-val...ekonomika.aspx?c=A110527_133159_ekonomika_fih

Evo, ako nekom treba google translate, neka prevede, ali eto identičan problem sa taksistima kao i u Beogradu.
 
Cek,zar nije ono kad udjemo u EU 2267 godine da ce i taksisti postati fini pored svega ostalog cime nam isprase mozak? :)
 
vucko":21t2yldo je napisao(la):
Cek,zar nije ono kad udjemo u EU 2267 godine da ce i taksisti postati fini pored svega ostalog cime nam isprase mozak? :)
Naravno! Svi ce biti uniformisani, govorice srpski, a bogami i jos po koji svetski jezik, vozice najkracom rutom i bez upozorenja, izdavace fiskalne racune i nece prihvatati baksis. :D Zaboravih da napomenem da ce sva udruzenja imati jednoobrazno obojena vozila u kojima vozaci nece pusiti i pricati mobilnim telefonima u toku voznje, posto ce voziti saobracajnim trakama predvidjenim za javni gradski prevoz i nece sevrdati kroz sve trake kao da su na reliju. :cool:
 
аеродром прешишао милион путника, тачније 1.033.627, или раст од 21% у односу на исти период прошле године. лоша вест, Аеросвит суспендује лет Београд-Кијев
 
Вест са "Бизнис" сајта:

Rast putničkog avionskog prevoza od 11,9 odsto
(Biznis)
Međunarodno udruženje avioprevoznika (IATA) ocenilo je da se globalna privreda oporavlja sporije nego što se očekivali, ali avionski prevoz umereno napreduje, sudeći po podacima vazdušnih prevoznika za april kada je putnički transport porastao 11,9, a obim teretnog saobraćja 3,3 odsto, što su ključni pokazatelji stope rasta
IATA je upozorila da najnoviji podaci daju donekle iskrivljenu sliku stanja aioprevoza zbog toga što je u aprilu 2010 došlo do prekida vazdušnog prevoza posle vulkanske erupcije na Islandu, prenele su agencije.
Vazdušni prevoz tereta, koji učestvuje sa jednom trećinom u vrednosti svetskog trgovinskog prometa, bio je šest odsto manji u odnosu na postrecesioni najbolji rezultat u maju minule godine.
Đovani Bizinjani, generalni direktor IATA samtra da će avionski prevoz ostati profitabilan, ali udruženje planira da izmeni procenu poslednje progneze zarade od 8,6 milijardi dolara i najverovatnije je da će biti niža od tog nivoa.
"Od poslednje procene mnogo toga se dogodilo što umanjuje naš optimiza," kazao je Bizinjani.
IATA ima 230 članica, čiji će se predstavnici naredne sedmice sastati u Singapuru na redovnom godišnjem sastanku i izneti najnovi procenu stanja avioprevoza u svetu.
Kada je grupacija procenjivala profit avioprevoznika od 8,6 milijardi u martu, prosečna cena nafte bila je 96 dolara za barel, da bi danas dostigla 110 dolara u proseku.
Popunjenost kapciteta prevoznika bio je u aprilu 77,4 procenata, a transporta robe svega 46,5 odsto.
Poremećeni lanci snabdevanja posle japanskog zemljotresa 11. marta, usporenija stopa rasta u Kini i politički nemiri u Africi doprineli su usporavanju vazdušnog prevoza tereta, smatra IATA.
Bizinjani je rekao da su aviopreoznici prošle godine povećali kapacitete za prevoz robe verujući da je snažan oporavak neizbežan.
Skok cene nafte, kriza na Bliskom istoku i japanski zemljotres, međutim, ugrozili su planirani rast, ali globalna privreda će najverovatnije postepeno savladavati te efekte, izjavio je Bizinjani.

http://www.biznisnovine.com/cms/ite...771&sectionId=8&param=kipmbab^]fc]gWRckmcjni5
 
JohnnyLee":2uw9bl3y je napisao(la):
442doBGD":2uw9bl3y je napisao(la):
Pored svakodnevnog dnevnog leta, Turkish Airlines uvodi dva večernja leta i to Ponedeljkom i Sredom:

http://www.turkishairlines.com/en-INT/announcements/6521/belgrade-serbia-flights.aspx




A da, C izlazi, odnosno avio-mostovi su i dalje van funkcije (od kada se 16. aprila srušio avio-most C6)...

па како се онда улази у авионе на Ц платформама?


Pa nijedan veći avion već skoro 2 meseca ne staje na C platformu. Staju uglavnom turbopropelerci ili regionalni džetovi koji se ne mogu povezati na avio-most... e onda se putnici ili ukrcavaju na autobus koji ih odbaci do pasoške kontrole, ili se penju uz stepenice koje su uz zgradu...

Da nije žalosno, bilo bi smešno.
 
Danas se potpisuje ugovor o uspostavljanju vazdušnog prometa na relaciji Baku - Beograd - Cirih, biće kružna linija, i naši su odobrili AZAL azerbaijan airlines-u 5 stepen slobode letenja, tj da mogu i da prodaju karte na legu Beograd - Cirih, tako da eto, imaćemo još jednog exSSSR prevoznika.. Taman Aerosvit ode, Azal dođe.

Inače, AZAL će biti prvi exSSSR prevoznik koji će uvesti boeing 787 dreamliner u svoju flotu do 2014 i tada o istom trošku početi letove za SAD. E sad da smo mi pametni, pa da iskoristimo AZAL-ov let (pošto ga ranije sigurno ionako dobiti nećemo), pa kao što je Uzbekistan Airlines imao let Tas-Beg-Jfk, i tako da uradimo liniju GYD-Beg-JFK...
 
Sviđa mi se ideja za te kružne linije .
Kakve su šanse da se i ostale naše linije povedu tim primerom
Nekada su baš bile česte kao na primer ona Beograd Split Rim gde je zapravo aerodrom Split najbolje prolazio....
handling i nije mala stavka :)
 
boca-ica":1nqdrpd2 je napisao(la):
Sviđa mi se ideja za te kružne linije .
Kakve su šanse da se i ostale naše linije povedu tim primerom
Nekada su baš bile česte kao na primer ona Beograd Split Rim gde je zapravo aerodrom Split najbolje prolazio....
handling i nije mala stavka :)
Beograd - Split - Rim nikad nije bila kruzna linija. :| Trenutno su kruzne Beograd - Amsterdam - Brisel - Beograd, Beograd - Ohrid - Skoplje - Beograd i Beograd - Skoplje - Ohrid - Beograd. U SFRJ su Rijeka i Pula bile u "krugu" - Beograd - Rijeka - Pula - Beograd i Beograd - Pula - Rijeka - Beograd. Malta i Tripoli trenutno ne lete, ali i oni su bili na kruznoj liniji (BEG - MLA - TIP - BEG). Ponekad TIV i TGD budu u krugu, ali ne redovno.
 
I dalje ćemo imati direktne letove između Beograda i Čikaga, ali sa međusletanjem u Zagrebu...


Do Čikaga samo preko Zagreba

Američka kompanija „Svift er“ neće leteti direktno iz Srbije, već je iz ekonomskih razloga tražila spajanje letova ka srpskom i hrvatskom glavnom gradu

AMERIČKA avio-kompanija „Svift er“ koja je nedavno dobila dozvolu za direktnu liniju Čikago - Beograd podnela je u sredu novi zahtev Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije. Kako saznaju „Novosti“, ova avio-kompanija traži spajanje linija za Beograd i Zagreb. Tako će od 17. juna do 29. decembra saobraćati na relaciji Čikago - Zagreb - Beograd - Zagreb - Čikago.

- Dobiće dozvolu na osnovu ove aplikacije jer nema razloga da ih odbijemo - kaže za „Novosti“ Katarina Andrić-Milosavljević, savetnik za odnose sa medijima u Direktoratu. - Ali, ova avio-kompanija neće prevoziti putnike koji bi želeli da lete samo od Beograda do Zagreba ili od Zagreba do Beograda.

Iako su se predstavnici „Svifta“ pre oko mesec dana predstavljajući dve nove direktne linije Čikago - Beograd i Čikago - Zagreb pohvalili odličnom prodajom karata, ispostavilo se da to baš i nije tako, sudeći po obrazloženju zahteva, koji su podneli Direktoratu. Naime, u aplikaciji navode da nemaju dovoljan broj putnika za odvojene letove ka srpskom i hrvatskom glavnom gradu pa iz ekonomskih razloga traže da se linije spoje.

Početna cena povratne karte sa taksama je 795 evra kada se kupuje u Beogradu, a 1.250 dolara ako se kupuje u SAD. „Svift“ će iz Čikaga leteti petkom, a iz Beograda nedeljom.

Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.239.html:333563-Do-Cikaga-samo-preko-Zagreba
 
praguc":8up1qbiz je napisao(la):
Danas se potpisuje ugovor o uspostavljanju vazdušnog prometa na relaciji Baku - Beograd - Cirih, biće kružna linija, i naši su odobrili AZAL azerbaijan airlines-u 5 stepen slobode letenja, tj da mogu i da prodaju karte na legu Beograd - Cirih, tako da eto, imaćemo još jednog exSSSR prevoznika.. Taman Aerosvit ode, Azal dođe.

Inače, AZAL će biti prvi exSSSR prevoznik koji će uvesti boeing 787 dreamliner u svoju flotu do 2014 i tada o istom trošku početi letove za SAD. E sad da smo mi pametni, pa da iskoristimo AZAL-ov let (pošto ga ranije sigurno ionako dobiti nećemo), pa kao što je Uzbekistan Airlines imao let Tas-Beg-Jfk, i tako da uradimo liniju GYD-Beg-JFK...

To nije kružni let, već let sa međusletanjem u Beogradu. Kružni let bi bio kada bi u jednom pravcu preskočio jednu destinaciju... npr. Baku - Beograd - Cirih - Baku.

Inače, kao i Aerosvit, i AZAL ima dve Skytrax zvezdice, i nalazi se u vrlo probranom društvu avio-kompanija, ako tako možemo reći... http://www.airlinequality.com/Airlines/J2.htm (Jat inače ima 3 zvezdice).

Spisak kompanija sa dve (2) zvezdice: http://www.airlinequality.com/StarRanking/2star.htm
 
442doBGD":1rt5j388 je napisao(la):
praguc":1rt5j388 je napisao(la):
Danas se potpisuje ugovor o uspostavljanju vazdušnog prometa na relaciji Baku - Beograd - Cirih, biće kružna linija, i naši su odobrili AZAL azerbaijan airlines-u 5 stepen slobode letenja, tj da mogu i da prodaju karte na legu Beograd - Cirih, tako da eto, imaćemo još jednog exSSSR prevoznika.. Taman Aerosvit ode, Azal dođe.

Inače, AZAL će biti prvi exSSSR prevoznik koji će uvesti boeing 787 dreamliner u svoju flotu do 2014 i tada o istom trošku početi letove za SAD. E sad da smo mi pametni, pa da iskoristimo AZAL-ov let (pošto ga ranije sigurno ionako dobiti nećemo), pa kao što je Uzbekistan Airlines imao let Tas-Beg-Jfk, i tako da uradimo liniju GYD-Beg-JFK...

To nije kružni let, već let sa međusletanjem u Beogradu. Kružni let bi bio kada bi u jednom pravcu preskočio jednu destinaciju... npr. Baku - Beograd - Cirih - Baku.

Inače, kao i Aerosvit, i AZAL ima dve Skytrax zvezdice, i nalazi se u vrlo probranom društvu avio-kompanija, ako tako možemo reći... http://www.airlinequality.com/Airlines/J2.htm (Jat inače ima 3 zvezdice).

Spisak kompanija sa dve (2) zvezdice: http://www.airlinequality.com/StarRanking/2star.htm
A kakve to ima veze što ima 2 zvezdice, i sad kao ne bi trebalo da leti zbog toga? Ja sam npr Armaviom leteo, koja je isto tako 2 star airline, pa je sve bilo savršeno, lep put, novi avioni, fina usluga i nisam nikakvih primedbi imao (dok JAT koji ima 3 zvezdice leti sa krntijama). Svaka konkurencija je dobrodošla i u svakom slučaju svako proširenje destinacija iz kojih se može stići sa Beograda ja pozdravljam.
 
ко зна када је рађена последњи пут оцена. искрено, ја би ЈАТ-у дао 2 звездице, одавно он није компанија за 3 звездице
 
Evo koga zanima, JAT počeo da leti za DBV i bogami solidnu popunjenost, bar za ovih prvih par letova ima..

BEGDBV JU720/17JUN 66
DBVBEG JU721/17JUN 22
BEGDBV JU720/19JUN 48
DBVBEG JU721/19JUN 40
BEGDBV JU720/24JUN 40
DBVBEG JU721/24JUN 22
BEGDBV JU720/26JUN 53
DBVBEG JU721/26JUN 57

Videćemo kako će Croatiji da ide na ruti :)
 
Ако се неко од форумаша бави продајом пнеуматика за аутомобиле, ево једног интересантног тендера за набавку истих, који је објавио Аеродром "Никола Тесла".

Akcionarsko društvo Aerodrom "Nikola Tesla‘‘ Beograd

Na osnovu čl. 69. i 72. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 116/08)

AKCIONARSKO DRUŠTVO AERODROM "NIKOLA TESLA‘‘ BEOGRAD

oglašava

JAVNI POZIV

za prikupljanje ponuda u otvorenom postupku
za nabavku dobara – auto gume
broj 5/2011
Pravo učešća u postupku javne nabavke ima Ponuđač koji ispunjava uslove propisane odredbama člana 44. Zakona o javnim nabavkama.

Ispunjenost uslova, Ponuđač dokazuje dostavljanjem dokaza predviđenih članom 45. Zakona o javnim nabavkama na način opisan u obrascu 4. Konkursne dokumentacije.

Predmet javne nabavke su auto gume, koji je bliže određena u okviru tehničkih karakteristika (specifikacije).

Svaki zainteresovani Ponuđač može preuzeti konkursnu dokumentaciju uz dostavljanje sledećih podataka i to:
• Dokaz o uplati na ime troškova umnožavanja i dostavljanja konkursne dokumentacije u iznosu od 500,00 din. (plus PDV), na žiro račun Naručioca broj: 125-1721427-98 Piraeus banka, svrha uplate: Konkursna dokumetacija ’‘AUTO GUME;
• Poslovna identifikacija preduzeća (pun naziv, sedište i adresa, PIB, matični broj);
• Potvrda o izvršenoj registraciji za PDV ( ukoliko je Ponuđač obveznik PDV-a);
• Izvod iz Agencije za privredne registre;
• Ovlašćenje za preuzimanje konkursne dokumentacije.
AD Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd će po dobijanju potrebnih podataka ispostaviti račun za uplaćeni iznos iz javnog poziva za prikupljanje ponuda i dostaviti ga poštom Ponuđačima.

Konkursna dokumentacija može se preuzeti u prostorijama Sektora javnih nabavki AD Aerodroma ’‘Nikola Tesla‘‘ Beograd, radnim danima od 09 do 15 časova, počev od dana objavljivanja javnog poziva u "Službenom glasniku Republike Srbije". Na navedenoj adresi može se izvršiti uvid u konkursnu dokumentaciju. Na pismeni zahtev Ponuđača, Naručilac će konkursnu dokumentaciju dostaviti poštom.

Ponude se pripremaju i podnose u skladu sa javnim pozivom i konkursnom dokumentacijom. Ponudu je potrebno dostaviti u pisanom obliku, u zatvorenoj koverti na adresu: AD AERODROM ’‘NIKOLA TESLA‘‘ Beograd 11271 Surčin ARHIVA ANT-a Komisija za javnu nabavku‘‘ AUTO GUME" BR. 5/2011

Na prednjoj strani koverte obavezno napisati tekst "Ponuda - Ne otvaraj", a na poleđini koverte čitko upisati naziv i adresu Ponuđača. Ponudu dostaviti u zatvorenoj koverti u roku od 30 dana od dana objavljivanja javnog poziva u "Službenom glasniku" Republike Srbije, a najkasnije do 1000 časova poslednjeg dana isteka roka.

Ukoliko je poslednji dan za dostavljanje ponuda neradan, blagovremeno pristiglim ponudama će se smatrati one ponude koje su primljene od strane Naručioca do 1000 časova prvog sledećeg radnog dana. Neblagovremene ponude će se, po okončanju postupka otvaranja ponuda, vratiti neotvorene Ponuđaču, sa naznakom da je podneta neblagovremeno.

Javno otvaranje ponuda, uz prisustvo ovlašćenih predstavnika Ponuđača, biće sprovedeno poslednjeg dana roka za podnošenje ponuda u Salonu ’‘Beograd‘‘ na Aerodromu ’‘Nikola Tesla‘‘ (vezni deo Pristanišne zgrade) u 1030 časova.

Pravo učešća u postupku otvaranja ponuda u ime Ponuđača imaju samo ovlašćeni predstavnici Ponuđača, što će dokazati predajom potpisanog i overenog punomoćja, isključivo u originalu. Faksovi ili fotokopije se neće uvažiti.

Ponude sa varijantama nisu dozvoljene.

Dokazi za ocenu ispunjenosti uslova iz člana 44. Zakona o javnim nabavkama dostavljaju se na način koji je opisan u obrascu 4. Konkursne dokumentacije. U slučaju da u ponudi nisu priloženi svi potrebni dokazi, takva ponuda odbiće se kao neispravna.

Naručilac će odbiti ponude koje nisu u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, ovim pozivom i Konkursnom dokumentacijom.

Naručilac će izvršiti izbor najpovoljnije ponude primenom kriterijuma najniža ponuđena cena u skladu sa članom 52. Zakona o javnim nabavkama.

Osoba za kontakt u vezi sa ovim javnim pozivom, a do preuzimanja Konkursne dokumentacije je Dejan Dimkić tel. 011-209-4765.

Okvirni rok za donošenje odluke o izboru najpovoljnije ponude u ovom postupku javne nabavke je 30 dana od dana javnog otvaranja ponuda. Naručilac će u roku od tri (3) dana od dana donošenja odluke o izboru napovoljnije ponude odluku dostaviti svim Ponuđačima.
 
IO Aerodroma 9 umesto 5 članova
Izvor: Tanjug

Beograd -- Izvršni odbor Aerodroma Nikola Tesla od danas ima devet umesto pet koliko je ranije imao, odlučeno je izmenama osnivačkog akta preduzeća.

Na redovnoj godišnjoj Skupštini akcionarskog društva beogradskog aerodroma "Nikola Tesla", izabran je Upravni odbor (UO) kompanije i predsednik skupštine akcionara.

Odlučeno je da predsednik Skupštine akcionara bude Dalibor Mitić, a doneta je i odluka o razrešenju dosadašnjeg predsednika i članova UO.

Za članove UO izabrani su Mile Novačikić, Nebojša Andrić, Denijal Kozličić, Borisav Kovačević, Ksenija Kavedžić, Ljupko DJekić i Slobodan Jovanović iz Beograda, kao i Dejan Milovanović iz Prokuplja.

Akcionarsko društvo je za nezavisnog revizora finansijskih izveštaja za 2011. godinu izabralo kompaniju "Dilojt" (Deloitte), a usvajen je i izveštaja UO za prošlu godinu, kao i izveštaj o poslovanju za 2010. godinu.

Za predsednika Nadzornog odbora Aerodroma izabran je Slobodan Veličković iz Grdelice, dok su ostali članovi Goran Malbaša iz Aranđelovca i Dragoslav Stanković iz Pukovca.

---

Akcionari još bez dividende

Na Skupštini, međutim, nije doneta odluka o raspodeli dobiti za 2010. godinu, a u izveštaju se navodi da će o tome biti odlučeno na narednoj vanrednoj Skupštini akcionara.


Izvor: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=07&dd=05&nav_id=523384
 
Naravno, C avio-mostovi i dalje ne rade... ima već preko dva meseca.
 
Vrh