Kategorije su uvedene 90-tih godina kada već nije bilo Pan Am-a a niti Jata.boca-ica":15vct5j9 je napisao(la):Pan-am nije trebala kategorija , JATovim bankama nije trebala kategorija oni su verovatno leteli podzemno po IATI i FAA za BGD
čisto kupanje , al ajd da se NE natežem.... Ima nas i matorih pa pamtimo.... a po bezbednosti BGD ih je uvek šio za deset koplja dolazili pa se čudom čudili...pamtimo.... a ne može se sve pravdati politikom... nije pranje nego kupanje
Edit
BGD nije vrh vrhova ali je oduvek bio dobar i po objektu i po pisti i sa stručnim ljudima ... k l a s a ipo
Kakve to ima veze sa političkim neprijateljstvom? Uostalom i Hrvatska je prvu kategoriju dobila pre mesec, dva dana, a nešto ne vidim da su i oni njihov neprijatelj.... Bzv, u svakom slučaju, kontam da ćemo dobiti tu kategoriju I sigurno uskoro, al ko će da leti (tj koja srpska kompanija) to je pitanje.belgrey":1648ms2f je napisao(la):Kategorije su uvedene 90-tih godina kada već nije bilo Pan Am-a a niti Jata.boca-ica":1648ms2f je napisao(la):Pan-am nije trebala kategorija , JATovim bankama nije trebala kategorija oni su verovatno leteli podzemno po IATI i FAA za BGD
čisto kupanje , al ajd da se NE natežem.... Ima nas i matorih pa pamtimo.... a po bezbednosti BGD ih je uvek šio za deset koplja dolazili pa se čudom čudili...pamtimo.... a ne može se sve pravdati politikom... nije pranje nego kupanje
Edit
BGD nije vrh vrhova ali je oduvek bio dobar i po objektu i po pisti i sa stručnim ljudima ... k l a s a ipo
Već sam napisao da se najvećim delom oređuju prema političkom kriterijumu. Kad smo mi u pitanju ništa drugo nije bitno za Amerikance osim što smo njihovi politički neprijatelji i što nas kao državu ne podnose.
Ako si naivan onda nema veze. Slučajno se bavim poslom vezanim za avijaciju i odlično znam šta je "meet standards" po američkim uzusima. Proveri listing zemalja i začudićeš se da kategoriju 1 (meet standards) imaju Surinam, Tajland, Egipat i mnooooogi drugi veoma politički i sigurnosno "stabilni" dok Ukrajina, Srbija i Crna Gora (još uvek na tako vode), Hrvatska... i još neki ne ispunjavaju te standarde. Podsetio bih da su isti ti standardi bili potrebni da neka zemlja bude deo ECAA što mi jesmo. Srbija (i Crna Gora) ispunjavaju sve standarde već dugi niz godina ali Amerikanci nas i dalje smatraju nesigurnom zemljom zato što imamo otvoreni problem koji se zove "Kosovo".praguc":2515su0c je napisao(la):Kakve to ima veze sa političkim neprijateljstvom? Uostalom i Hrvatska je prvu kategoriju dobila pre mesec, dva dana, a nešto ne vidim da su i oni njihov neprijatelj.... Bzv, u svakom slučaju, kontam da ćemo dobiti tu kategoriju I sigurno uskoro, al ko će da leti (tj koja srpska kompanija) to je pitanje.belgrey":2515su0c je napisao(la):Kategorije su uvedene 90-tih godina kada već nije bilo Pan Am-a a niti Jata.boca-ica":2515su0c je napisao(la):Pan-am nije trebala kategorija , JATovim bankama nije trebala kategorija oni su verovatno leteli podzemno po IATI i FAA za BGD
čisto kupanje , al ajd da se NE natežem.... Ima nas i matorih pa pamtimo.... a po bezbednosti BGD ih je uvek šio za deset koplja dolazili pa se čudom čudili...pamtimo.... a ne može se sve pravdati politikom... nije pranje nego kupanje
Edit
BGD nije vrh vrhova ali je oduvek bio dobar i po objektu i po pisti i sa stručnim ljudima ... k l a s a ipo
Već sam napisao da se najvećim delom oređuju prema političkom kriterijumu. Kad smo mi u pitanju ništa drugo nije bitno za Amerikance osim što smo njihovi politički neprijatelji i što nas kao državu ne podnose.
Nije bila potrebna tranzitna viza ako preko Heathrow-a letiš za SAD, Kanadu, Australiju, Novi Zeland, JAR. Bila je potrebna viza jedino ako se leti preko Londona za zemlje koje nam nisu tražile vize. Ali u tom slučaju je British pokrivao troškove vize za svoje putnike s tim što su oni ipak morali da se lično cimaju sa dokumentacijom. British je bio sasvim dobro popunjen. Posledica njegovog povlačenja je rasprodat Jat nekoliko meseci unapred. Pokušajte danas da kupite karte za ceo jun: svaki dan, mesta na letu 0 !!! Čak je Jat hteo da otvori drugi dnevni let i British je hteo da ubaci code share ali im britanske avio vlasti nisu dale dozvolu za drugi dnevni let.praguc":11h2sqr2 je napisao(la):Bogami za British Airways ja sam čuo (kad se i ti pozivaš na info sa avijacijom, i ja se isto pozivam na info sa aerodroma) da ih je JAT ubio na toj liniji po prosečnoj popunjenosti, a još jedan problem je bio taj da gde god (osim SAD, Kanada, NZ i Aus) postoji dobra veza preko Londona ne možeš da ideš, jer ti treba britanska tranzitna viza za koju opet dodatno novca treba da iskeširaš. A Jat je imao niže cene, a dobre slotove na Heathrowu, tako da je prosečna popunjenost kabine bila veća nego na BA letovima, koji su uglavnom bili za tranzitne putnike, a ne point to point.
Iskreno, ne volim te priče kao "ceo svet se urotio protiv Srbije i zato je to problem".. :blah:
Evo šta je kategorija 1:belgrey":jhtttt37 je napisao(la):Ako si naivan onda nema veze. Slučajno se bavim poslom vezanim za avijaciju i odlično znam šta je "meet standards" po američkim uzusima. Proveri listing zemalja i začudićeš se da kategoriju 1 (meet standards) imaju Surinam, Tajland, Egipat i mnooooogi drugi veoma politički i sigurnosno "stabilni" dok Ukrajina, Srbija i Crna Gora (još uvek na tako vode), Hrvatska... i još neki ne ispunjavaju te standarde. Podsetio bih da su isti ti standardi bili potrebni da neka zemlja bude deo ECAA što mi jesmo. Srbija (i Crna Gora) ispunjavaju sve standarde već dugi niz godina ali Amerikanci nas i dalje smatraju nesigurnom zemljom zato što imamo otvoreni problem koji se zove "Kosovo".
Politički razlozi su isto tako veoma bitni i Britancima pa nas oni već godinama drže pod "sankcijama". Easy jet kod nas ne leti iz čisto političkih razloga ali iz istih tih razloga lete u Prištinu. Isto je i sa British Airwaysom koji je zatvorio liniju ka Beogradu uprkos svim ekonomskim pokazateljima samo zato što im je Srbija neprijateljska zemlja za razliku od Kosova (gde lete). Ima još dosta primera kako politčki razlozi dominiraju u odnosu na ekonomske i sve druge ali nije bitno. Svakako nemamo kompaniju koaja bi mogla da leti tamo tako da nam je to potpuno svejedno. kat 2 ne sprečava američke kompanije da lete kod nas što je slučaj i sada sa Swift air-om.
Evo, ja neuk otišao na Jat-ov sajt, i prvu kombinaciju koja sam izabrao dobio mesta na letu za London.belgrey":2pj9zil8 je napisao(la):Nije bila potrebna tranzitna viza ako preko Heathrow-a letiš za SAD, Kanadu, Australiju, Novi Zeland, JAR. Bila je potrebna viza jedino ako se leti preko Londona za zemlje koje nam nisu tražile vize. Ali u tom slučaju je British pokrivao troškove vize za svoje putnike s tim što su oni ipak morali da se lično cimaju sa dokumentacijom. British je bio sasvim dobro popunjen. Posledica njegovog povlačenja je rasprodat Jat nekoliko meseci unapred. Pokušajte danas da kupite karte za ceo jun: svaki dan, mesta na letu 0 !!! Čak je Jat hteo da otvori drugi dnevni let i British je hteo da ubaci code share ali im britanske avio vlasti nisu dale dozvolu za drugi dnevni let.
Ovo je totalno paušalno... neproverljivo i tendenciozno.belgrey":28t8ft37 je napisao(la):... E onda je POLITIČKI razlog došao do izražaja pa je neki rukovodeći čovek iz BA rekao "nemojte albaniju, oni su nam prijatelji a i imamo dosta njihovih mafijaša, nemojte kosovo - oni su naši prijatelji a i tamo imamo naše vojnike, nemojte sofiju - tamo nam je centrala za region, hajde onda beograd - tamo su divljaci, nisu nam prijatelj i šta nas briga za njih....
Nisam napisao da je tako bilo samo sam opisivao način razmišljanja čija smo žrtva već dve dekade. Nisam nikoga citirao imenom i prezimenom. Ako treba Britanac da odluči između Albanije, Kosova, Srbije i Bugarske koga da "izbaci" on će sigurno izbaciti Srbiju.Kartograf":8eusq37q je napisao(la):Ovo je totalno paušalno... neproverljivo i tendenciozno.belgrey":8eusq37q je napisao(la):... E onda je POLITIČKI razlog došao do izražaja pa je neki rukovodeći čovek iz BA rekao "nemojte albaniju, oni su nam prijatelji a i imamo dosta njihovih mafijaša, nemojte kosovo - oni su naši prijatelji a i tamo imamo naše vojnike, nemojte sofiju - tamo nam je centrala za region, hajde onda beograd - tamo su divljaci, nisu nam prijatelj i šta nas briga za njih....
Sve će doći na svoje mesto, samo strpljivo. Siguran sam da će se British vratiti u Beograd. Uslovi koje aviokompanije imaju u Beogradu su daleko bolji od svih okolnih aerodroma a naše tržište je dovoljno veliko i još uvek veoma, veoma slabo razvijeno. Tržište će se razvijati i ići uzlaznom linijom za šta ima dosta potencijala a to će vrlo brzo postati kolač kome mnogi neće moći da odole. Upravo zbog svega toga je odluka Britisha i bila čudna. Podsetiću da su oni tokom zime 2009/2010 leteli 5x nedeljno, tokom leta 2010 leteli su svaki dan što su zadržali i tokom zime 2010/2011. to je bilo povećanje sa 5 na 7 letova u zimskom redu letenja. Stupilo je na snagu krajem oktobra da bi već posle dve nedelje objavili da ukidaju liniju skroz. Jedan od značajnih razloga za ukidanje linije je i red letenja koji je bio veoma nepovoljan a nije bilo šanse da se koriguje pošto je na Heathrow-u veliki problem sa slotovima.RockerSVK":3z4rzpca je napisao(la):И шта ти предлажеш, како да се промени то?
Jel zna neko o kakvom se zakonu radi?442doBGD":1p93npxa je napisao(la):Pa i u samom Direktoratu civilnog vazduhoplovstva to tvrde:
"Usvajanjem Zakona o vazdušnom saobraćaju Srbija će ispuniti i poslednji uslov za dobijanje kategorije 1 američkih vazduhoplovnih vlasti. Kako saznaju “Novosti”, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije uputiće u novembru, kada novi propisi stupe na snagu, američkim kolegama zahtev za dobijanje kategorije, koja omogućava operateru iz naše zemlje da leti ka SAD. " Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:303694-Jat-sanja-Cikago
.