Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

koliko se ja secam na toj ruti su ranije leteli ATRovi i neki tupoljevi
 
boca-ica":15vct5j9 je napisao(la):
Pan-am nije trebala kategorija , JATovim bankama nije trebala kategorija oni su verovatno leteli podzemno po IATI i FAA za BGD :D
čisto kupanje , al ajd da se NE natežem.... Ima nas i matorih pa pamtimo.... a po bezbednosti BGD ih je uvek šio za deset koplja dolazili pa se čudom čudili...pamtimo.... :) a ne može se sve pravdati politikom... nije pranje nego kupanje
Edit
BGD nije vrh vrhova ali je oduvek bio dobar i po objektu i po pisti i sa stručnim ljudima ... k l a s a ipo
Kategorije su uvedene 90-tih godina kada već nije bilo Pan Am-a a niti Jata.
Već sam napisao da se najvećim delom oređuju prema političkom kriterijumu. Kad smo mi u pitanju ništa drugo nije bitno za Amerikance osim što smo njihovi politički neprijatelji i što nas kao državu ne podnose.
 
belgrey":1648ms2f je napisao(la):
boca-ica":1648ms2f je napisao(la):
Pan-am nije trebala kategorija , JATovim bankama nije trebala kategorija oni su verovatno leteli podzemno po IATI i FAA za BGD :D
čisto kupanje , al ajd da se NE natežem.... Ima nas i matorih pa pamtimo.... a po bezbednosti BGD ih je uvek šio za deset koplja dolazili pa se čudom čudili...pamtimo.... :) a ne može se sve pravdati politikom... nije pranje nego kupanje
Edit
BGD nije vrh vrhova ali je oduvek bio dobar i po objektu i po pisti i sa stručnim ljudima ... k l a s a ipo
Kategorije su uvedene 90-tih godina kada već nije bilo Pan Am-a a niti Jata.
Već sam napisao da se najvećim delom oređuju prema političkom kriterijumu. Kad smo mi u pitanju ništa drugo nije bitno za Amerikance osim što smo njihovi politički neprijatelji i što nas kao državu ne podnose.
Kakve to ima veze sa političkim neprijateljstvom? Uostalom i Hrvatska je prvu kategoriju dobila pre mesec, dva dana, a nešto ne vidim da su i oni njihov neprijatelj.... Bzv, u svakom slučaju, kontam da ćemo dobiti tu kategoriju I sigurno uskoro, al ko će da leti (tj koja srpska kompanija) to je pitanje.
 
praguc":2515su0c je napisao(la):
belgrey":2515su0c je napisao(la):
boca-ica":2515su0c je napisao(la):
Pan-am nije trebala kategorija , JATovim bankama nije trebala kategorija oni su verovatno leteli podzemno po IATI i FAA za BGD :D
čisto kupanje , al ajd da se NE natežem.... Ima nas i matorih pa pamtimo.... a po bezbednosti BGD ih je uvek šio za deset koplja dolazili pa se čudom čudili...pamtimo.... :) a ne može se sve pravdati politikom... nije pranje nego kupanje
Edit
BGD nije vrh vrhova ali je oduvek bio dobar i po objektu i po pisti i sa stručnim ljudima ... k l a s a ipo
Kategorije su uvedene 90-tih godina kada već nije bilo Pan Am-a a niti Jata.
Već sam napisao da se najvećim delom oređuju prema političkom kriterijumu. Kad smo mi u pitanju ništa drugo nije bitno za Amerikance osim što smo njihovi politički neprijatelji i što nas kao državu ne podnose.
Kakve to ima veze sa političkim neprijateljstvom? Uostalom i Hrvatska je prvu kategoriju dobila pre mesec, dva dana, a nešto ne vidim da su i oni njihov neprijatelj.... Bzv, u svakom slučaju, kontam da ćemo dobiti tu kategoriju I sigurno uskoro, al ko će da leti (tj koja srpska kompanija) to je pitanje.
Ako si naivan onda nema veze. Slučajno se bavim poslom vezanim za avijaciju i odlično znam šta je "meet standards" po američkim uzusima. Proveri listing zemalja i začudićeš se da kategoriju 1 (meet standards) imaju Surinam, Tajland, Egipat i mnooooogi drugi veoma politički i sigurnosno "stabilni" dok Ukrajina, Srbija i Crna Gora (još uvek na tako vode), Hrvatska... i još neki ne ispunjavaju te standarde. Podsetio bih da su isti ti standardi bili potrebni da neka zemlja bude deo ECAA što mi jesmo. Srbija (i Crna Gora) ispunjavaju sve standarde već dugi niz godina ali Amerikanci nas i dalje smatraju nesigurnom zemljom zato što imamo otvoreni problem koji se zove "Kosovo".

Politički razlozi su isto tako veoma bitni i Britancima pa nas oni već godinama drže pod "sankcijama". Easy jet kod nas ne leti iz čisto političkih razloga ali iz istih tih razloga lete u Prištinu. Isto je i sa British Airwaysom koji je zatvorio liniju ka Beogradu uprkos svim ekonomskim pokazateljima samo zato što im je Srbija neprijateljska zemlja za razliku od Kosova (gde lete). Ima još dosta primera kako politčki razlozi dominiraju u odnosu na ekonomske i sve druge ali nije bitno. Svakako nemamo kompaniju koaja bi mogla da leti tamo tako da nam je to potpuno svejedno. kat 2 ne sprečava američke kompanije da lete kod nas što je slučaj i sada sa Swift air-om.
 
Bogami za British Airways ja sam čuo (kad se i ti pozivaš na info sa avijacijom, i ja se isto pozivam na info sa aerodroma) da ih je JAT ubio na toj liniji po prosečnoj popunjenosti, a još jedan problem je bio taj da gde god (osim SAD, Kanada, NZ i Aus) postoji dobra veza preko Londona ne možeš da ideš, jer ti treba britanska tranzitna viza za koju opet dodatno novca treba da iskeširaš. A Jat je imao niže cene, a dobre slotove na Heathrowu, tako da je prosečna popunjenost kabine bila veća nego na BA letovima, koji su uglavnom bili za tranzitne putnike, a ne point to point.

Iskreno, ne volim te priče kao "ceo svet se urotio protiv Srbije i zato je to problem".. :blah:
 
haha British odbio da leti zbog politike... good joke
 
praguc":11h2sqr2 je napisao(la):
Bogami za British Airways ja sam čuo (kad se i ti pozivaš na info sa avijacijom, i ja se isto pozivam na info sa aerodroma) da ih je JAT ubio na toj liniji po prosečnoj popunjenosti, a još jedan problem je bio taj da gde god (osim SAD, Kanada, NZ i Aus) postoji dobra veza preko Londona ne možeš da ideš, jer ti treba britanska tranzitna viza za koju opet dodatno novca treba da iskeširaš. A Jat je imao niže cene, a dobre slotove na Heathrowu, tako da je prosečna popunjenost kabine bila veća nego na BA letovima, koji su uglavnom bili za tranzitne putnike, a ne point to point.

Iskreno, ne volim te priče kao "ceo svet se urotio protiv Srbije i zato je to problem".. :blah:
Nije bila potrebna tranzitna viza ako preko Heathrow-a letiš za SAD, Kanadu, Australiju, Novi Zeland, JAR. Bila je potrebna viza jedino ako se leti preko Londona za zemlje koje nam nisu tražile vize. Ali u tom slučaju je British pokrivao troškove vize za svoje putnike s tim što su oni ipak morali da se lično cimaju sa dokumentacijom. British je bio sasvim dobro popunjen. Posledica njegovog povlačenja je rasprodat Jat nekoliko meseci unapred. Pokušajte danas da kupite karte za ceo jun: svaki dan, mesta na letu 0 !!! Čak je Jat hteo da otvori drugi dnevni let i British je hteo da ubaci code share ali im britanske avio vlasti nisu dale dozvolu za drugi dnevni let.

@Kartograf: British zbog čistih ekonomskih razloga leti svakodnevno u Tiranu i Sofiju i 5x nedeljno u Prištinu a nije mu isplativo da leti 5x u Beograd - aha!! Porazgovaraj malo sa Britancima koji žive i rade u Beogradu pa ćeš čuti svašta zanimljivo u vezi sa "politikom" British Airways-a. Nijedan ozbiljan britanski investitor neće uložiti ni funtu u grad do koga ne leti British. To ti je k'o civilizacijski radar za britance. Ako British negde ne leti onda je to drugi svet u koji treba odlaziti sa posebnom pažnjom i strahom. Postavljanjem linija po političkoj strategiji British usmerava pažnju na određene destinacije a skida je sa nekih drugih. To je tako oduvek. Uostalom mnogi uspostavljaju linije po političkom obrascu. Tako je Jat pokušavao da leti za Banja Luku, Iz Bosne bi i Mostar i Tuzla prvo voleli da lete ka Istanbulu iako im pola stanovništva živi u Skandinaviji, Grci neće da lete ka Skoplju, Crnogorci ne mogu da lete iz Beograda ka Španiji ali mogu iz Niša koji je Jatu (Srbiji) nebitan. Hrvatska i Srbija već su dugo na prvom mestu pokazatelja kako je politički princip važniji od ekonomskog. Drugi razlog za odustajanje British-a je politika alijansi. Beograd je odavno već u potpunoj vlasti Lufthanse i Star Alijanse dok Sky Team nešto malo može još da se probije. Oneworld se sklanja iako ima mesta za ekspanziju i na taj način žrtvujući ovo tržište verovatno plaća neku drugu svoju poziciju Staru. U Beogradu od Oneworld-a imamo sad samo Malev i Niki (posredno). Ka nama ne leti ni Iberija, dok sve te kompanije lete u naše neposredno okruženje.
 
Da dopunim znam licnog jednog britanskog investitora,i on je retka sorta takodje su mu rekli da ne investira u Srbistanu.Ne znam da li je jedan od indikatora bio linija BA ali on covek voli da reskira i moze se reci da mu ide ovde.Koliko razumeh britanci vise vole da igraju iz keca u kec :)

Izivnjavam se modu,to jest sebi na offu :)
 
belgrey":jhtttt37 je napisao(la):
Ako si naivan onda nema veze. Slučajno se bavim poslom vezanim za avijaciju i odlično znam šta je "meet standards" po američkim uzusima. Proveri listing zemalja i začudićeš se da kategoriju 1 (meet standards) imaju Surinam, Tajland, Egipat i mnooooogi drugi veoma politički i sigurnosno "stabilni" dok Ukrajina, Srbija i Crna Gora (još uvek na tako vode), Hrvatska... i još neki ne ispunjavaju te standarde. Podsetio bih da su isti ti standardi bili potrebni da neka zemlja bude deo ECAA što mi jesmo. Srbija (i Crna Gora) ispunjavaju sve standarde već dugi niz godina ali Amerikanci nas i dalje smatraju nesigurnom zemljom zato što imamo otvoreni problem koji se zove "Kosovo".

Politički razlozi su isto tako veoma bitni i Britancima pa nas oni već godinama drže pod "sankcijama". Easy jet kod nas ne leti iz čisto političkih razloga ali iz istih tih razloga lete u Prištinu. Isto je i sa British Airwaysom koji je zatvorio liniju ka Beogradu uprkos svim ekonomskim pokazateljima samo zato što im je Srbija neprijateljska zemlja za razliku od Kosova (gde lete). Ima još dosta primera kako politčki razlozi dominiraju u odnosu na ekonomske i sve druge ali nije bitno. Svakako nemamo kompaniju koaja bi mogla da leti tamo tako da nam je to potpuno svejedno. kat 2 ne sprečava američke kompanije da lete kod nas što je slučaj i sada sa Swift air-om.
Evo šta je kategorija 1:
"An IASA Category 1 rating means a country has the laws and regulations necessary to oversee air carriers in accordance with minimum international standards, and that its civil aviation authority – equivalent to the FAA for aviation safety matters – meets international standards for technical expertise, trained personnel, record keeping and inspection procedures.

As part of the FAA’s IASA program, the agency assesses the civil aviation authorities of all countries with air carriers that operate or might be authorized to fly to the United States and makes that information available to the public. The assessments determine whether or not foreign civil aviation authorities are meeting ICAO safety standards, not FAA regulations."

Više o ovom programu možete pročitati na: International Aviation Safety Assessments (IASA) Program - http://www.faa.gov/about/initiatives/iasa/


Pošto je "belgrey" izgleda ekspert za avijaciju, molio bih ga da nam objasni koje to probleme imaju (i da li je bio u tim zemljama) Surinam (bivša holandska kolonija), Tajland (aerodrom u Bankoku je inače jedan od najvećih, najmodernijih i najprometnijih u Aziji, a nacionalna avio-kompanija Thai je jedna od 5 osnivača Star Alijanse, i jedna od najpriznatijih avio-kompanije u Aziji i šire) ili Egiptu (Egypt Air je takođe član Star Alijanse od nedavno i ima modernu flotu). Koji su to razlozi zašto ove zemlje ne bi bile u kategoriji 1?

Kategorija 2 znači da američke vlasti ne veruju u kontrolu izvršnih vlasti, da zakonadovstvo nije usklađno sa međunarodnim propisima , isl. Budući da je "belgrey" upućen u tajne avio-industrije samo da podsetim da je Zakon o vazdušnom saobraćaju usvojen tek Oktobra prošle godine (13. oktobar 2010), a to je bila jedna od bitnih prepreka za usvajanje kategorije 1.

Pa i u samom Direktoratu civilnog vazduhoplovstva to tvrde:

"Usvajanjem Zakona o vazdušnom saobraćaju Srbija će ispuniti i poslednji uslov za dobijanje kategorije 1 američkih vazduhoplovnih vlasti. Kako saznaju “Novosti”, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije uputiće u novembru, kada novi propisi stupe na snagu, američkim kolegama zahtev za dobijanje kategorije, koja omogućava operateru iz naše zemlje da leti ka SAD. " Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:303694-Jat-sanja-Cikago


Drugo, što se British Airways-a tiče, na engleskom se za ovakve tvrdnje samo kaže BS - http://en.wikipedia.org/wiki/Bullshit
British Airways je privatna kompanija čija je jedina uloga da pravi profit. I British Airways je prilično dobar u tome. Njima (za razliku od Srba), nije bitno da se busaju sa brojkama prevezenih putnika, već im je bitno da to čine profitabilno. Ako im neka linija ne donosi dovoljan profit, rešenje je vrlo lako... prebacimo avion i slotove i resurse na destinacije gde ćemo imati veći profit...

Stvarno čovek svašta može da čuje ponekad ovde.
 
belgrey":2pj9zil8 je napisao(la):
Nije bila potrebna tranzitna viza ako preko Heathrow-a letiš za SAD, Kanadu, Australiju, Novi Zeland, JAR. Bila je potrebna viza jedino ako se leti preko Londona za zemlje koje nam nisu tražile vize. Ali u tom slučaju je British pokrivao troškove vize za svoje putnike s tim što su oni ipak morali da se lično cimaju sa dokumentacijom. British je bio sasvim dobro popunjen. Posledica njegovog povlačenja je rasprodat Jat nekoliko meseci unapred. Pokušajte danas da kupite karte za ceo jun: svaki dan, mesta na letu 0 !!! Čak je Jat hteo da otvori drugi dnevni let i British je hteo da ubaci code share ali im britanske avio vlasti nisu dale dozvolu za drugi dnevni let.
Evo, ja neuk otišao na Jat-ov sajt, i prvu kombinaciju koja sam izabrao dobio mesta na letu za London.

Cena: ukupno za sve putnike 34,630 RSD (351 EUR)

Ne kažem da je jeftino, ali mesta ima - za razliku od tvrdnje korisnika "belgrey" da mesta na letu ima 0
 
@442doBGD
Evo izvoli pogledaj kako izgleda ponuda za jun/jul na relaciji London-Beograd npr.
24dfp04.jpg


Nisam rekao da sam "avio ekspert" samo sam izneo svoje mišljenje koje jeste relevantno. Radim kao avioagent godinama, svaki dan sam u tom poslu i imam pristup rezervacionom sistemu, uređujem jedini novinski dodatak specijizovan za aviosaobraćaj u Srbiji, uređujem jedini specijalizovani sajt za aviosaobraćaj i u turizmu i aviosaobraćaju sam preko 6 godina. Poznajem sve vodeće ljude u ovom poslu u Srbiji, naše direktore i predstavnike stranih aviokompanija koje ovde rade i odlično znam kako posluju, šta misle o ovom tržištu oni ovde i njihovi glavni u centralama preko. Već sam pisao ranije ovde da nijedna strana nacionalna aviokompanija koja ima predstavništvo u Srbiji ne beleži nikakav profit. Retke su godine kada pojedini od njih budu u blagom plusu. Ipak, sve one beleže veliki broj putnika. Problem su visoki troškovi poslovanja. Sve linije Air France, British-a, Lufthanse, ČSA, LOT-a, Taroma... posluju ovde iz strateških razloga: povezivanje Beograda sa njihovim habom kako bi dopunjavali značajnije linije. Konkretno za British imam čak četiri identične insajderske informacije od razlučitih izvora o razlogu za ukidanje linije ka Beogradu. Sve su iste: politički razlozi. Odluka je doneta ne zato što je britanska kraljica naredila BA "nemojte da letite u varvarski beograd" već zato što je Beograd u očima britanaca zaista varvarski i kada je trebalo skresati troškove krenulo se od onih destinacija koje su britancima nebitne a to su sve ove ovde: beograd, tirana, priština, sofija... E onda je POLITIČKI razlog došao do izražaja pa je neki rukovodeći čovek iz BA rekao "nemojte albaniju, oni su nam prijatelji a i imamo dosta njihovih mafijaša, nemojte kosovo - oni su naši prijatelji a i tamo imamo naše vojnike, nemojte sofiju - tamo nam je centrala za region, hajde onda beograd - tamo su divljaci, nisu nam prijatelj i šta nas briga za njih. Na to se nadoveže mišljenje njihovog zastupnika iz Sofije koji kaže "Beograd je najbolje ugasiti, tamo ionako postoji jaka konkurencija (Jat i tek stigli Wizz)". I tako, BA, naprasno odluči da ugasi Beogra iako je nekoliko meseci pre toga beležio fenomenalne rezultate a cela kompanija je posle više godina negativnog bilansa zabeležila prvi plus! I sad se kaju. Pokušavaju da privuku naše putnike preko Maleva kome naređuju kroz alijansu da otvori dva overnight leta kako bi im bar malo punili avione ka Londonu i dalje ka svetu ali nema puno vajde. Pokušavaju da se vrate preko Jata sa kojim sada žele kod-šer ali avaj. Mislim da neće dugo proći i da će se BA vratiti kada politički razlozi popuste.

A što se tiče američkih kategorija dugujem obrazloženje za Egipat, Tunis, Tajland... Mi smo prebačeni u kat 2 kada su ovde počeli ratovi. Ratovi su završeni pre 20 godina mi još uvek nismo uspeli da se vratimo na kat 1. To kolje i Hrvatsku! Podsetiću da je na Tajlandu u poslenje dve-tri godine bilo isto toliko opasnih nemira i puškaranja, pučevi, svrgavanje vlasti, ulični sukobi velikog inteziteta i sl. Poslenjih meseci još krvaviji sukobi potresaju brojne arapske zemlje koje su uprkos tome ostale na kat 1 listi. Provere i kontrole pilotskog osoblja i ostale stvari su takođe veoma problematični u Egiptu. Već je u bliskoj prošlosti jedan egipatski pilot izvršio samoubistvo oborivši avion pun putnika i to još na letu iz Njujorka: još jedan je neavno bio istraživan zbog realne sumnje da je terorista... I tako dalje... Jeste tačno da je naša administracija spora i da smo imali problema sa zakonodavstvom ali me niko ne može ubediti da se ne radi o američkim dvostrukim standardima. U istim tim pravilima za kategorisanje zemalja stoji da je ispunjavanje ICAO propisa osnovno. Mi to ispunjavamo a podsetio bih da je Jat čak među prvih desetak kompanija na svetu koje su ispunile ove standarde u redovnoj revalorizaciji pre godinu-dve.
 
belgrey":28t8ft37 je napisao(la):
... E onda je POLITIČKI razlog došao do izražaja pa je neki rukovodeći čovek iz BA rekao "nemojte albaniju, oni su nam prijatelji a i imamo dosta njihovih mafijaša, nemojte kosovo - oni su naši prijatelji a i tamo imamo naše vojnike, nemojte sofiju - tamo nam je centrala za region, hajde onda beograd - tamo su divljaci, nisu nam prijatelj i šta nas briga za njih....
Ovo je totalno paušalno... neproverljivo i tendenciozno.
 
Kartograf":8eusq37q je napisao(la):
belgrey":8eusq37q je napisao(la):
... E onda je POLITIČKI razlog došao do izražaja pa je neki rukovodeći čovek iz BA rekao "nemojte albaniju, oni su nam prijatelji a i imamo dosta njihovih mafijaša, nemojte kosovo - oni su naši prijatelji a i tamo imamo naše vojnike, nemojte sofiju - tamo nam je centrala za region, hajde onda beograd - tamo su divljaci, nisu nam prijatelj i šta nas briga za njih....
Ovo je totalno paušalno... neproverljivo i tendenciozno.
Nisam napisao da je tako bilo samo sam opisivao način razmišljanja čija smo žrtva već dve dekade. Nisam nikoga citirao imenom i prezimenom. Ako treba Britanac da odluči između Albanije, Kosova, Srbije i Bugarske koga da "izbaci" on će sigurno izbaciti Srbiju.
 
Mislim da je ovo previše malo "teorija zavere"...


BA - Let Pristina - London Gatwick
BA - Let Tirana - London Gatwick
JU - Let Beograd - London Heathrow
BA - Let Beograd - London Heathrow
Belle air - Tirana - London Stantsted
Belle air - Pristina - London Stansted (počinje u junu)
WizzAir - Beograd - London Luton

Konkurenata na linijama za London Gatwick iz Tirane iz Prištine nema. Uostalom Gatwick nije toliki tranzitni hub kao Heathrow. Dok su JU i BA bili direktni konkurenti na toj liniji.

A ovo što si napisao da to kolje i Hrvatsku, više je ne kolje, pošto imaju kategoriju 1.
 
RockerSVK":3z4rzpca je napisao(la):
И шта ти предлажеш, како да се промени то? :)
Sve će doći na svoje mesto, samo strpljivo. Siguran sam da će se British vratiti u Beograd. Uslovi koje aviokompanije imaju u Beogradu su daleko bolji od svih okolnih aerodroma a naše tržište je dovoljno veliko i još uvek veoma, veoma slabo razvijeno. Tržište će se razvijati i ići uzlaznom linijom za šta ima dosta potencijala a to će vrlo brzo postati kolač kome mnogi neće moći da odole. Upravo zbog svega toga je odluka Britisha i bila čudna. Podsetiću da su oni tokom zime 2009/2010 leteli 5x nedeljno, tokom leta 2010 leteli su svaki dan što su zadržali i tokom zime 2010/2011. to je bilo povećanje sa 5 na 7 letova u zimskom redu letenja. Stupilo je na snagu krajem oktobra da bi već posle dve nedelje objavili da ukidaju liniju skroz. Jedan od značajnih razloga za ukidanje linije je i red letenja koji je bio veoma nepovoljan a nije bilo šanse da se koriguje pošto je na Heathrow-u veliki problem sa slotovima.
 
Da li neko ima informaciju kolike su sada plate na aerodromu? Pre svega me zanima plata direktora i generalno neki opseg plata za visoko kvalifikovan kadar?
 
442doBGD":1p93npxa je napisao(la):
Pa i u samom Direktoratu civilnog vazduhoplovstva to tvrde:

"Usvajanjem Zakona o vazdušnom saobraćaju Srbija će ispuniti i poslednji uslov za dobijanje kategorije 1 američkih vazduhoplovnih vlasti. Kako saznaju “Novosti”, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije uputiće u novembru, kada novi propisi stupe na snagu, američkim kolegama zahtev za dobijanje kategorije, koja omogućava operateru iz naše zemlje da leti ka SAD. " Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:303694-Jat-sanja-Cikago

.
Jel zna neko o kakvom se zakonu radi?
 
Креће директна авио линија Србија -Америка !

Директно из Београда до Чикага
Ко је превозник „Свифт ер” који ће возити до Америке, зашто „Јат” не вози на тој линији, колико ће коштати карта – занима нашу дијаспору



Вест да би директна авионска линија од Београда ка Сједињеним Америчким Државама први пут после 19 година требало да буде успостављена 17. јуна покренула је многа питања, нарочито код наше дијаспоре у Чикагу. Колико ће коштати повратна карта, ко је нама мало познати превозник „Свифт ер” који ће возити на линији Београд–Чикаго, зашто „Јат ервејз” не вози на тој релацији, само су нека од питања.
У Директорату за цивилно ваздухопловство кажу да је „Свифт ер” добио дозволу за летове у периоду од 17. јуна па до краја сезоне (31. октобар), али да су у овој компанији изразили жељу и интересовање да са летовима наставе и у зимском периоду и да будућа чартер линија Београд–Чикаго прерасте у редовну.
– Они испуњавају све услове и критеријуме, имају уредну документацију, поуздане авионе за прекоокеанске летове, као и сва неопходна уверења својих ваздухопловних власти. Имају исправну техничку документацију и све друге потврде и не постоје никакве препреке да летови почну – каже Катарина Андрић-Милосављевић, задужена за односе са јавношћу у Директорату за цивилно ваздухопловство, додајући да нема интересовања других компанија за успостављање директних летова од Београда до Сједињених Америчких Држава.
– У јануару је за то била заинтересована компанија „Рајан интернешенел ервејз”, у плану је била линија до Чикага, али и до Торонта, али ништа од тога није било. Према нашим информацијама, „Свифт ер” ће вероватно увести и лет из Загреба до Америке што значи да настоје да повежу дијаспору – каже Андрић-Милосављевић.
Цена авионске карте, у коју су урачунате све таксе биће 795 евра, када се купује у Београду, односно око 1.250 долара, ако се пазари у Сједињеним Државама. У Директорату кажу да ће на линији Београд–Чикаго летети авион „боинг 767”, који има 235 места. Очекује се да ће први авион 17. јуна кренути из Чикага, а наредног дана ће полетети из Београда ка северноамеричком континенту.
На интернет сајту „Свифт ера”, наводи се и да је седиште ове компаније у Аризони, да је она основана 1997. године, да обавља чартер летове и има флоту од 11 авиона.
Авио-саобраћај ка Сједињеним Америчким Државама обустављен је 1992. године и „Јат ервејз” је у два наврата, 2004. и 2006. године, безуспешно покушавао да обнови линију. Да би српска авио-компанија могла поново да лети за северноамерички континент од 2000. године више пута било је најављивано. То се, међутим, није догодило, па су путници који лете из Београда, најчешће за Чикаго, били принуђени да преседају у некој од европских метропола. Како су нам рекли у Директорату за цивилно ваздухопловство, најчешће су то чинили у Франкфурту, Будимпешти, или Лондону, одакле би онда летелицом неког великог авиопревозника прелетали Атлантски океан.
Што се летова ка Северној Америци тиче и одговора на питање да ли би „Јат” могао да полети ка тим дестинацијама, битно је подсетити да је Владимир Огњеновић, генерални директор „Јата”, недавно за „Политику” рекао да би у будућности онима који нису у партнерству са глобалним играчима, врата водећих тржишта, попут Северне Америке, могла да се затворе.
– Предвиђања су да ће у наредних десетак година на глобалном нивоу остати само десетак великих авио-компанија, попут „Луфтханзе” или „Бритиш ервејза” које ће међусобно делити интерконтинентална тржишта. Око њих ће се груписати остали авиопревозници који ће покривати локална и регионална тржишта. Због тога ћемо и ми своје место морати да тражимо у партнерству са неким од њих – рекао је Огњеновић.
С. Деспотовић
-----------------------------------------------------------
Цена повратне карте САД–Београд око 1.300 долара
Многобројне читаоце из дијаспоре који су се јављали нашој редакцији занимало је да сазнају ко је превозник „Свифт ер”, јер информације о њему могу да пронађу једино на интернет сајтовима, као и то због чега „Јат” поново не полети ка САД. Осим тога, читаоци су указали и на то да је цена карте висока.
– Цена повратне карте САД–Београд ће бити у просеку око 1.300 долара по особи. Уколико путује трочлана породица то је једна цела добра плата или око две и по просечне америчке плате – наводи читатељка из САД.


http://www.politika.rs/rubrike/Ekon...-Cikaga.lt.html?param=jiqmbab^]eb_fTPhrjhrmh5
 
Ko god ima ikakve veze s avijacijom, zna da je ukidanje BA leta za Beograd cisto komercijalne prirode. JAT-ov let ranije stize u London, a kasnije krece iz Londona, tako da hvata vise veza i u odlasku i u povratku, a ta vremena vise odgovaraju i O&D putnicima. Zato su putnici koji su Britishom nastavljali ka Americi i Kanadi uglavnom JAT-om isli do Londona. Sem toga, tarife iz Londona ka Americi su drasticno nize od tarifa iz ostalih evropskih gradova, pa su u kombinaciji s JAT-ovim tarifama za London davale nizu cenu od direktnih tarifa iz Beograda za Ameriku. Zato je British ostao i bez O&D i bez tranzitnih putnika na liniji Beograd - London.
 
рекао сам раније да је БА био безобразно скуп, али није само економске природе укидаље линије. има ту и политике
 
Možda se British Airways jednog dana vrati, kada ekonomija ove zemlje bude bila jača, kada bude bilo više privredne saradnje, jer njima i jesu najzanimljiviji platežno sposobni klijenti, a takvih je malo u Srbiji.

A ako postoji interes, niko ne brani i drugim kompanijama da dođu, kao što je BMI, isto im je hab u Londonu, a još su i članica Star Alijanse, a vlasnik im je ni manje ni više Lufthanza, pa bi samim time fiksni troškovi koje bi imali u Beogradu bili svedeni na minimum. www.flybmi.com



A na aerodromu... kraj maja, a most C6 i dalje stoji srušen, a C mostovi se i dalje ne koriste... ali ipak je samo prošlo mesec ipo dana...
 
Vrh