Lepo je što Beograd dobija još jednu liniju ali se brinem za Er Srbiju. Pre par godina oni su govorili da im je cilj Peking i Šangaj. Ali pandemija, birokratija i tako nekako ispade da neće dobiti dozvolu za Peking, to je pripalo aviokompaniji iz Kine. Srbiji ostaje utešna nagrada Tjenđin koju za ove skoro 2 godine nisu uspeli trajno da dignu ni na dva leta nedeljno.
Umesto Šangaja preko reda uskače Guandžou sa direktnom kineskom konkurencijom i realno efikasnijim i novijim avionom. Šta da radimo, Er Srbija će se tu namučiti da bude konkurentna.
Da sam ja pregovarač strane (Er) Srbije sa Kinom oko podele preostalog kolača zvanog Šangaj, rekao bih kinezima: izabrali ste ekskluzivno Peking, sada dajte nama ekskluzivno pravo na Šangaj. U ime čeličnog prijateljstva dve zemlje umesto direktne konkurencije za Šangaj, izaberite neki drugi grad odakle će neka kineska aviokompanija leteti za Beograd. Evo recimo Xiamen Air na relaciji Beograd-Xiamen.
Ostaje da vidimo rasplet oko Šangaja u narednih par meseci. Ako kinezi insistiraju da i njihova kompanija leti iz Šangaja, mislim da će Er Srbija biti u vrlo podređenoj poziciji kad je sve ukupno Kina u pitanju. Na svakoj liniji dominantna domaća konkurencija, računajući PEK/TSN kao jednu destinaciju. Zato bi Er Srbiji bilo pametno da se mnogo više i brže šire po Severnoj Americi gde nema direktne konkurencije a sada imaju samo 2 destinacije. Šta se sada čeka za najavu Majami/Toronto?