Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

... sve moze da upropasti ova frka oko moguce suspenzije vizne liberalizacije za Schengen states.

Nadamo se da ipak nece doci do toga.
 
е стварно мастерцат, где си нашао ту статистику, баш ме занима?
 
Ja imam tu statistiku za period od 1979. do 2002. Posle postoji na sajtu aerodroma. Neko mi je poslao na skyscrapper forumu. Ne znam odakle je.

Evo kako izgleda:

1979 - 2 839 995
1980 - 2 392 521
1981 - 2 594 229
1982 - 2 462 681
1983 - 2 452 630
1984 - 2 408 646
1985 - 2 570 771
1986 - 2 822 908
1987 - 3 311 951
1988 - 3 277 537
1989 - 2 775 883
1990 - 2 720 358
1991 - 1 952 037
1992 - 817 676
1993 - 443 287
1994 - 420 737
1995 - 976 476
1996 - 1 191 247
1997 - 1 397 865
1998 - 1 375 760
1999 - 544 078
2000 - 1 280 527
2001 - 1 497 519
2002 - 1 621 798
 
Према тексту са сајта "Пословно јутро" Аеродром "Никола Тесла" оборио поново рекорд у броју путника.

Beogradski aerodrom obara sopstvene rekorde
"Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" je u aprilu uslužio rekordnih 240.000 putnika, što je za oko 67.000 putnika više nego u istom mesecu prošle godine."

Прочитајте текст на: http://www.poslovnojutro.com/details&id=26438
 
Nema sta kad danas moze da se uzme povratna karta do odredjenih destinacija za 60-ak evrica. Uskoro ce i voz Bgd - Bar biti skuplji od toga... :p
 
donato86":1fxauuja je napisao(la):
Nema sta kad danas moze da se uzme povratna karta do odredjenih destinacija za 60-ak evrica. Uskoro ce i voz Bgd - Bar biti skuplji od toga... :p
Beograd Bar - 1va klasa povratna 106eur, pa ti vidi, skoro pa tu je.
 
Jel zna neko kada će da se renovira aerodrom? Isto tako me zanima kada će ponovo da prorade C izlazi?
 
praguc":2o3nzpyp je napisao(la):
donato86":2o3nzpyp je napisao(la):
Nema sta kad danas moze da se uzme povratna karta do odredjenih destinacija za 60-ak evrica. Uskoro ce i voz Bgd - Bar biti skuplji od toga... :p
Beograd Bar - 1va klasa povratna 106eur, pa ti vidi, skoro pa tu je.
jbt... pa promo karata avionom do Podgorice i nazad ima za 100 eur, redovna cena je oko 130 eur... pola sata leta...

A do Bara od PG autom jos 25min... BG-Bar vozom je minimum 10 sati mucenja...

Koliko li tih karata prodaju u zeleznici da mi je znati...



sto se tice C izlaza, svi osim C6, koji je ostecen, su u funkciji (http://www.beg.aero/putnici/letovi/dolasci.51.html)
 
JohnnyLee":21y9d66z je napisao(la):
а када нису радили Ц излази?
C izlazi (odnosno avio-mostovi) ne rade već tri nedelje (odnosno od 16. aprila) kada se srušio jedan avio-most

1909092.jpg


Svašta piše na sajtu aerodroma, ali ti izlazi ne rade. Ponekad se koriste za ukrcavanje u manje avione koji se ne mogu povezati sa avio-mostom (uglavnom turbopropelerci kao što je ATR, Dash-8, isl.). Naime onda se ne koriste mostovi, pa se putnici samo spuste niz stepenice koje se nalaze van zgrade a pre ulaska u most.


I da, jel zna neko kada će da rekonstruišu aerodrom, mislim na onaj "tranzitni" deo, odnosno sve ono što šira javnost ne vidi, ali putnici itekako osećaju?
 
442doBGD":4716inaw je napisao(la):
JohnnyLee":4716inaw je napisao(la):
а када нису радили Ц излази?
C izlazi (odnosno avio-mostovi) ne rade već tri nedelje (odnosno od 16. aprila) kada se srušio jedan avio-most

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/9/0/1909092.jpg

Svašta piše na sajtu aerodroma, ali ti izlazi ne rade. Ponekad se koriste za ukrcavanje u manje avione koji se ne mogu povezati sa avio-mostom (uglavnom turbopropelerci kao što je ATR, Dash-8, isl.). Naime onda se ne koriste mostovi, pa se putnici samo spuste niz stepenice koje se nalaze van zgrade a pre ulaska u most.


I da, jel zna neko kada će da rekonstruišu aerodrom, mislim na onaj "tranzitni" deo, odnosno sve ono što šira javnost ne vidi, ali putnici itekako osećaju?
Mene više interesuje kada će da uvedu menjačnicu u tranzitni deo aerodroma, i kada će duty-free prodavnice da počnu da primaju Evre (a ne sve da plaćam karticom!), a da posle po sletanju u otadžbinu-materinu ne moram da menjam Evriće kako bih imao za taksi. :rant:
Takođe, tranzitnom delu aerodroma treba nekoliko restorana, i to pravih, a ne onih glupavih kafića.
 
Mislim da to necemo videti dok ne se ne poveca broj putnika (mislim na restorane).

Prvo, mislim da su vecina putnika ne-tranzitni, dakle oni ili dolaze u ili odlaze iz Beograda, i ne presedaju. Tako da je broj putnika koji se zadrzava u traznitu relativno mali. A i to sto su u tranzitu, pitanje je koliko se zadrzavaju, cesto vidjam ljude kako trce na sledeci let za Sarajevo ili Podgoricu.

Drugo, aerodrom je tako organizovan, da odmah posle pasoske kontrole idu izlazi, i nikada nije tolika guzva da ne moze da se stigne na let ako se stane u red pred prve skenere i pasosku kontrolu recimo pola sata - 45 min. pred poletanje. Moj je dojam da vecina putnika dakle ceka "napolju", sto je i logicno ako ih neko prati na let (rodbina, prijatelji).
 
KimIlSin":n637l5be je napisao(la):
Mene više interesuje kada će da uvedu menjačnicu u tranzitni deo aerodroma, i kada će duty-free prodavnice da počnu da primaju Evre (a ne sve da plaćam karticom!), a da posle po sletanju u otadžbinu-materinu ne moram da menjam Evriće kako bih imao za taksi. :rant:
Takođe, tranzitnom delu aerodroma treba nekoliko restorana, i to pravih, a ne onih glupavih kafića.
Meni baš nije najjasnije gde tebi treba menjačnica? Kada odlaziš ili kada dolaziš? Ako nečega ima na aerodromu, a to su banke. Pre odlaska i pasoške kontrole ih ima nekoliko, a isto tako i na dolaznom delu. Čak je nekada postojala (možda i dalje postoji ali ne obraćam pažnju) i menjačnica čim se izađe iz dela za podizanje prtljaga, u delu gde je carinska kontrola...

Što se tiče restorana, isto ih ima nekoliko, jedan novi je otvoren u blizini izlaza A4.

Ali opet izgleda da niko nema odgovor na pitanje kada će aerodrom biti rekonstruisan. Po izgledu i estetici je jedan od najgorih u Evropi.
 
mekbejn":jrtpvq2d je napisao(la):
Kako bre, pa pola aerodroma (dolazni deo) je rekontsuisan pre koju godinu
Osim celog onog dela koji se nalazi pored pasoške kontrole, a koji najviše utiče na kvalitet i utisak koji aerodrom ostavlja. Mislim da je u Evropi (ako uzmemo u obzir samo velike aerodrome, i one koji se nalaze u glavnim gradovima) beogradski definitivno jedan od najgorih po tom pitanju (po meni je gori samo zagrebački)
 
Ne znam da li ste primetili informaciju da Wizzair uvodi još jedan avion u saobraćaj na linijama iz Beograda. Ne piše od kada, ali to verovatno znači da planiraju da otvore i nove linije iz Beograda. Prenosim vam tekst u celini gde se pojavljuje ta informacija.

Čartere voze stranci
T. SPALEVIĆ | 11. maj 2011. 21:02 | Komentara: 3

Dozvole za sezonske avio-letove dobilo šest kompanija iz Tunisa, Turske i Egipta. Zahtev „Montenegro erlajnsa“ odbijen. Loukoster „Viz er“ uvodi još jedan avion

ČARTER saobraćaj ove letnje sezone odvijaće se bez problema - kaže za „Novosti“ Nebojša Starčević, direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva. - „Jat ervejz“, koji je prebukiran u redovnom saobraćaju, imaće manji udeo u prevozu turista, pa će čarter ove sezone preuzeti uglavnom strane kompanije.

Sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ saobraćaće šest stranih kompanija ka letovalištima u Turskoj, Egiptu i Tunisu. „Montenegro erlajns“ koji je tražio dozvole za letove iz Beograda ka Španiji i Grčkoj nije dobio „zeleno svetlo“ Direktorata.


- U Srbiji imamo dva prevoznika, „Jat“ i „Aviogeneks“ - navodi Starčević. - Da ne bi bilo iznenađenja, da im u Turskoj, Tunisu ili Egiptu vazduhoplovne vlasti uskrate dozvole, odlučili smo da u čarteru prihvatimo po dve kompanije iz ovih zemalja. Trenutno je u proceduri izdavanje dozvola za drugu tunisku kompaniju, „Nuvel er“. Inače, čak pet egipatskih kompanija apliciralo je za dozvole, tako da smo bili prinuđeni da odbijemo tri. Odbili smo i crnogorsku nacionalnu avio-kompaniju, koja je tražila dozvole za čarter iz Beograda ka Španiji i Grčkoj.

Obim saobraćaja sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“porastao je za oko 20 odsto u odnosu na prošlu godinu. Očekuje se da i ove sezone bude oboren rekord.

- I u redovnom saobraćaju biće novina - tvrdi Starčević. - Niskotarifna avio-kompanija „Viz er“ u beogradskoj bazi ima jedan, a planira da uvede još jedan avion. Po broju prevezenih putnika sa beogradskog aerodroma ovaj loukoster se popeo na drugu poziciju sa oko 13.000 odlazećih putnika tokom prošlog meseca. Prvo mesto i dalje drži „Jat“ sa 44.000 putnika, treća je „Lufthansa“, zatim „Montenegro erlajns“...



PRVA KATEGORIJA

KATEGORIJU „jedan“ američkih vazduhoplovnih vlasti, Srbija može da dobije najranije u prvom kvartalu sledeće godine. Direktorat je preko američke ambasade u Beogradu stupio u kontakt sa nadležnima u SAD, koji će tek početkom naredne godine obaviti kontrolu.

- Taj proces bi išao brže da ima zainteresovanih operatera iz Srbije za letove ka SAD - ističe Starčević. - U svakom slučaju Srbija ispunjava sve uslove da iz druge pređe u prvu kategoriju.


http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.239.html:330143-Cartere-voze-stranci
 
Simba":29mx9vc7 je napisao(la):
PRVA KATEGORIJA

KATEGORIJU „jedan“ američkih vazduhoplovnih vlasti, Srbija može da dobije najranije u prvom kvartalu sledeće godine. Direktorat je preko američke ambasade u Beogradu stupio u kontakt sa nadležnima u SAD, koji će tek početkom naredne godine obaviti kontrolu.

- Taj proces bi išao brže da ima zainteresovanih operatera iz Srbije za letove ka SAD - ističe Starčević. - U svakom slučaju Srbija ispunjava sve uslove da iz druge pređe u prvu kategoriju.


http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.239.html:330143-Cartere-voze-stranci
Pa neka gospoda u JAT-u unajme jedan ili dva B-767 i rešen problem, brzo bi se pare vratile (JFK, ORD, YYZ, DXB-MEL/SYD)... ali nema ko da potpiše dokument, jbg, što da se to radi kad se ne mora...
 
Koj put prelazi iz druge u prvu kategoriju
unazad 20 godina stalno se u ime kategorizacije silna sredstva su ulagana
opet treba da učestvuje i država i grad naročito grad u finasiranju,,,,, pa to je postalo redovno veliko kupanje :laugh: :lool: :laugh:
 
boca-ica":20eqouit je napisao(la):
Koj put prelazi iz druge u prvu kategoriju
unazad 20 godina stalno se u ime kategorizacije silna sredstva su ulagana
opet treba da učestvuje i država i grad naročito grad u finasiranju,,,,, pa to je postalo redovno veliko kupanje :laugh: :lool: :laugh:
Pogrešio si! Kategorije "1" i "2" su predviđene od strana FAA (američkog federalnog vazduhoplovnog direktorata) i označavaju države iz kojih je moguće organizovati direktan saobraćaj sa SAD. Zemlje koje su u kategoriji 1 mogu da imaju direktne linije a zemlje koje su u kat 2 ne mogu da imaju redovne linije. Ukratko i uprošćeno. Amerikanci imaju neke sopstvene sumanute kriterijume za svrstavanje zemalja u neku od ove dve kategorije. Razlozi su pored tehničkih i politički i to u velikoj meri pošto oni na osnovu političke situacije i bezbednosnih rizika procenjuju i da li bi avio saobraćaj bio bezbedan. Ako je neka zemlja u kat 2 njeni avioprevoznici ne mogu dobiti dozvole za letove u SAD dok na tim rutama mogu da lete američki prevoznici. To je sada slučaj sa nama. Jat ne može ali Swift Air može. Kada budemo u kat 1. moći će i jat da leti. Eto to je to.
 
Pan-am nije trebala kategorija , JATovim bankama nije trebala kategorija oni su verovatno leteli podzemno po IATI i FAA za BGD :D
čisto kupanje , al ajd da se NE natežem.... Ima nas i matorih pa pamtimo.... a po bezbednosti BGD ih je uvek šio za deset koplja dolazili pa se čudom čudili...pamtimo.... :) a ne može se sve pravdati politikom... nije pranje nego kupanje
Edit
BGD nije vrh vrhova ali je oduvek bio dobar i po objektu i po pisti i sa stručnim ljudima ... k l a s a ipo
 
Виз уводи још један авион од следеће године. имате овде, задњи пасус

едит: ЧСА затвара београдско представништво, а редукује фреквенцију, а постоји и могућност да се укине линија. детаљније. релано, држе високе цене (180€) за тако кратку релацију. овде је по мени Виз најбоље решење, мала цифра, таман ће и натерати ЧСА да смањи цене
 
JohnnyLee":3rlmjype je napisao(la):
Виз уводи још један авион од следеће године. имате овде, задњи пасус

едит: ЧСА затвара београдско представништво, а редукује фреквенцију, а постоји и могућност да се укине линија. детаљније. релано, држе високе цене (180€) за тако кратку релацију. овде је по мени Виз најбоље решење, мала цифра, таман ће и натерати ЧСА да смањи цене
Ja se iskreno nadam da je neće potpuno ukinuti, nekako bi mi bilo žao, a nešto sumnjam da je to high yielding ruta za WizzAir... Bedak ako izgubimo konekciju ka Pragu... Uostalom, što šalju Boeing, zar nemaju one ATR-ove kojim mogu da lete, ako nemaju dovoljno putnika na ruti.
 
Vrh