Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

JohnnyLee":2jer4fn0 je napisao(la):
najbolje bi bilo da aerodrom raspiše tender za prevoznika na 2 ili 5 godina koji će da obavlja prevoz ka aerodromu
Ne mogu to da urade. Svesni su problema ali su im ruke potpuno vezane. Jedini ko ima pravo da otvori novu liniju je Grad Beograd odnosno Direkcija za saobraćaj. Aerodrom jedino može da nabavi autobus i da prevozi isključivo sopstvene radnike ali i za to im treba tender da raspišu a pri tom ne bi mogli da zaposle ni vozače jer imaju stop od vlade na zapošljavanje novih radnika.
Na aerodromu su potpuno svesni problema saobraćaja ali oni ne mogu ništa da urade. Npr. bus 72 ne staje kod hangara tehnike zato što je gsp ukinuo to stajalište iako većina zaposlenih busom dolazi na posao pa sada radnici moraju da pešače. Aerodrom je tražio od gsp da ponovo otvore to stajalište a oni su odbili. Takođe je gsp ukinuo stajalište ispred dolaznog terminala zato što je policija zabranila da autobusi silaze dole (!?) Aerodrom niko ništa nije pitao. Putnici koji sada stižu na aerodrom moraju da se penju gore i da tamo čekaju bus. Sve je to u interesu taksi udruženja koja divljaju u potpunosti a na čiji rad aerodrom takođe ne može nikako da utiče. Bilo je scena kada su hteli da biju i rukovodstvo aerodroma zato što su hteli da ih rasteraju. Pri tom policija sve to gleda i toleriše. Za taksiste je opet zadužena direkcija za saobraćaj grada Beograda.
i jedan događaj koji iako nema veze sa samim prevozom ima sa nadležnostima na aerodromu: Kada je prilikom rekonstrukcije prilaznih puteva aerodromu nešto rađeno loše pa se zbog toga kišnica slivala u samu zgradu terminala aerodrom nije mogao da uradi ništa osim da postavlja kofe tamo gde curi. Razlog je taj što prilazna saobraćajnica nije u njihovoj nadležnosti već za njenu popravku mora da se pita i namoli opet grad Beograd odnosno nadležna gradska direkcija.
 
Pa dobro, jesu li ovi iz aerodroma u istoj partiji/koaliciji kao ovi iz GSP? Zašto ne potegnu problem na partijskim sastancima?
 
Ma ok, ali ja kažem - zar ta grad i državu ne drži ista partija/kolicija? Mislim da postoji dovoljno politićka volja, možda bi se nešto i uradilo...
 
Ma najlogičnije je da se Beovoz produži do Aerodroma,sve ostalo je improvizacija.. :rolleyes:
 
Nisam siguran da ima potrebe da se za tako mali aerodrom uvodi Beovoz. I autobus ide na pola sata:)
 
Pričali nešto na nekom drugom forumu o eventualnoj izgradnji novog stadiona (em se priča o novom skroz nacionalnom stadionu, em o ideji da se nekako uguraju i Partizan i zvezda na taj stadion i da dele domaćinstvo, a da se na mestu sadašnjih stadiona pravi nešto drugo)..

koliko bi bilo zgodno da se nekakav stadion napravi negde uz autoput negde kod odvajanja za novosadski autoput ili malo iza gde je zgodno, i da se odradi pruga koja bi pored njega išla dalje do aerodroma.. em je stadion i dalje na mestu do kog se lako dolazi (pored autuputa i pruge), em je povezan i s aerodromom i samim tim bi bilo zgodno praviti odmah pored i hotele kojih nikad nije previše, em bi po izgradnji kineskog mosta i iz banata bilo moguće doći bez ulaska u centar, em se sva gužva oko derbija preusmerava iz centra na periferiju.. stoji da bi takav stadion bio dalje većini ljudi, ali uz novu prugu i sređen takt vozova ka aerodromu (i dodatne linije na dane utakmica), bilo bi moguće dovesti veliki broj ljudi za ne mnogo vremena, em bi bilo mesta za parking autobusa koji se sad ređaju duž Bulevara JNA i ulica oko stadiona, em bi takva lokacija dodatno povukla izgradnju nekakvih autleta i sličnih čuda..
 
Ne znam zasto ljudi kritikuju Jat zbog nepostojanja prevoza. Jeste, glupo je sto su ukinuli autobus, ali ako im taj autobus nije donosio profit (a ocigledno nije) onda je i dobro sto su ga ukinuli, posto su inace ogroman gubitas od firme. Mislim, ne biraju ljudi da li ce ici avionom ili ne na osnovu toga da li ima autobus od Slavije ili ne.

Ono sto je skandalozno nije to sto je Jat ukinuo bus, nego cinjenica da se Jatovo ukidanje tog busa dozivljava kao tolika katastrofa jer je to bio jedini ljudski prevoz do aerodroma (72 realno nije prevoz za putnike, vec za ljude koji rade na aerodromu a i za sve ostale ljude koji zive/rade na trasi 72ke jer to nije ekspresni autobus). Skandalozno je sto osim te jedne 72ke ne postoji nikakav drugi prevoz. Vi mozete da se vozite ekspresnim minibusom od Ustanicke do NBG ali ne od/do aerodroma. Zasto? Je li Jat za to kriv? Naravno da nije.
 
@ medjutim:

kakva je veza stadiona sa ovom temom?

@ hazard:

glavni krivac je država/grad, jer se nije potrudila/o da obezbedi liniju/e koja/e bi išla/e iz grada do aerodroma. i delimično je i JAT-ova krivica jer je ukinuo taj bus
 
@JohnnyLee

Štos je što je to nešto što će kad tad negde da se gradi, a ovako može da dodatno opravda ulaganje u prugu do aerodroma.
 
Privatnik sa 5-6 prilagodjenih (deo za prtljag) buseva i gotova stvar.
Interval na 20 minuta,karta 3-5€ po osobi...
Slican princip je bio do pre koju godinu u Hamburgu dok nije uveden S-Bahn,i funkcionisalo je vrlo dobro.
 
@medjutim
Ulaganje u stadion je €500.000.000, a u prugu oko €20.000.000. Meni se racunica nesto ne poklapa da se ulozi pola milijarde, da bi se 20 miliona isplatilo :)

@jovanovm
A zasto se Direkcija protivi?
 
@Nenad

naravno da je različit red veličine (mada ne mora da bude baš toliko, evo Skoplje završava stadion od 150 miliona), ali stadion će negde da se pravi nezavisno od pruge, a lokacija na Bežaniji i malo dalje ka Surčinu je jedna od onih koje su pominjane još pre koju godinu za eventualni novi stadion Zvezde. A gde god da se pravi, trebaće mu jaka saobraćajna veza. Ovo je verovatno jedina lokacija na kojoj može da ima sve..
 
pitanje: juče je krenuo da leti AirValee iz Riminija za Beograd. na sajtu aerodroma piše da je došao na kapiju B6. da li su B kapije one kapije koje se nalaze na nivou pasoške kontrole kada se ulazi u Srbiju?
 
B nisu kapije, vec obicne stajanke na platformi, sa suprotne strane od A izlaza. Koliko se secam, idu od B1-B7, 6 manjih i 1 za vece avione.

Ima tih planova na netu koliko volis, Google is your friend.
 
Kartograf":1ywwjrpq je napisao(la):
B nisu kapije, vec obicne stajanke na platformi, sa suprotne strane od A izlaza. Koliko se secam, idu od B1-B7, 6 manjih i 1 za vece avione.

Ima tih planova na netu koliko volis, Google is your friend.
znam ja za B platformu koja je. nego mene zanima na koju kapiju izlaze ljudi da bi ih busevi dobacili do tamo. znam da imaju neke kapije dole kod pasoške kontrole
 
JohnnyLee":d7grl6zb je napisao(la):
Kartograf":d7grl6zb je napisao(la):
B nisu kapije, vec obicne stajanke na platformi, sa suprotne strane od A izlaza. Koliko se secam, idu od B1-B7, 6 manjih i 1 za vece avione.

Ima tih planova na netu koliko volis, Google is your friend.
znam ja za B platformu koja je. nego mene zanima na koju kapiju izlaze ljudi da bi ih busevi dobacili do tamo. znam da imaju neke kapije dole kod pasoške kontrole
Koriste normalne gejtove (A ili C) koji ih autobusom odvoze do aviona na B platformi.
 
U Srbiji najsavremenija kontrola letenja na svetu - Od maja 2011. godine u funkciji centar vredan 90 mil EUR

(Zgrada će biti završena 10. oktobra 2010. godine)

Srbija će u maju 2011. dobiti najsavremeniji sistem za kontrolu letenja na svetu vredan 90 mil EUR. Izgradnja nove zgrade Centra oblasne kontrole letenja Beograd (COKL), koja je sastavni deo modernizacije, biće završena 10. oktobra ove godine. Oblasna kontrola letenja imaće 22 sektora u kojima će istovremeno moći da radi 50 kontrolora, koji će moći da prihvate do 4.000 aviona dnevno.

Agencija za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore je počela sa testiranjem sistema, završeno je opremanje simulator sale, tehničke i operativne sale, a uskoro počinje i školovanje kontrolora letenja za novi sistem.

oblasna_kontrola_220710.jpg


Nova zgrada COKL, površine 9.500 m2, se nalazi u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u centru placa od 2 hektara. Prostor oko zgrade predviđen je za park kako bi se kontrolori leta odmorili pošto rade po jedan sat a potom je dva sata rezervisano za odmor. Kako bi kontrolori imali više mogućnosti za opuštanje predviđena je i izgradnja terena za tenis i odbojku na pesku. :D

- Izgradnja nove zgrade u koju je uloženo oko 18 mil EUR je započela u martu 2009. godine i tada je planirano da radovi traju 24 meseca. Dodatnim angažovanjem investitora, izvođača i agencije zgrada će biti gotova za 18 meseci – rekao je Nikola Stankov, predsednik Upravnog odbora Agencije za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore.

oblasna_kontrola_letenja_230710.jpg


Stankov je danas (22. jul 2010. godine) sa Milutinom Mrkonjićem, ministrom za infrastrukturu, obišao završne radove na novoj zgradi COKL.

Na izgradnji su angažovane domaće kompanije. Nosilac radova je konzorcijum na čijem čelu je "Pojektomontaža" sa članovima – "Deneza M Inženjering", P.S. "Telefonija", "Ratko Mitrović Niskogradnja". Za opremu je zadužen evropski konzorcijum koga čine francuski "Thales", "Comsoft" iz Nemačke, austrijski "Frequentis" i italijanski "Alcatel".

Izgradnja je finansirana iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Agencija je za praćenje projekta angažovala eksternog konsultanta, nemačku kontrolu letenja – Deutsche Flugshicherung (DFS).

- Saobraćaj u našoj nadležnosti ubrzano raste jer je naša usluga pre svega bezbedna, efikasna, bez kašnjena nastalih zbog našeg rada. Od 2003. zabeležili smo porast saobraćaja veći od 100%, a samo u prvih šest meseci ove godine porast u odnosu na isti period 2009. je 7,7%, a u poslednja tri meseca viši od 10%. Od kad postoji Agencija za kontrolu letenja najviše aviona u jednom danu je zabeleženo ove godine. To je bilo 3. jula kada je bilo 2.227 preleta – istakao je Nikola Stankov.

Agencija za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore se nalazi na 11 mestu, odmah iza zemalja centralne Evrope koji imaju najviše vazdušnog saobraćaja, pokazuju indikatori kompleksnosti i obima saobraćaja Evropske organizacije za bezbednost vazdušne plovidbe (Eurocontrol).

Usluge agencije za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore koristi više od pola miliona aviona godišnje, što govori o značaju i potrebi za novim Centrom za oblasnu kontrolu letenja, posebno kada se uzme u obzir očekivani porast saobraćaja do 2025. godine.

Agencija za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore pruža usluge obezbeđenja vazdušnog saobraćaja iznad teritorija Srbije, Crne Gore, 55% gornjeg vazdušnog prostora Bosne i Hercegovine i u vazdušnom prostoru međunarodnih voda Južnog Jadrana.
http://www.ekapija.com/website/sr/page/332489
 
zaffa":1we7gfw3 je napisao(la):
U Srbiji najsavremenija kontrola letenja na svetu - Od maja 2011. godine u funkciji centar vredan 90 mil EUR[/size][/b]

- Izgradnja nove zgrade u koju je uloženo oko 18 mil EUR je započela u martu 2009. godine i tada je planirano da radovi traju 24 meseca. Dodatnim angažovanjem investitora, izvođača i agencije zgrada će biti gotova za 18 meseci – rekao je Nikola Stankov, predsednik Upravnog odbora Agencije za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore.
Biće da ja nešto ne razumem... evo vest RTS-a iz 2009. godine, u kojoj se kaže:

""Očekujemo da će se izgradnja ovog objekta završiti do kraja 2010. godine i u njega će biti smešten najsavremeniji sistem kontrole letenja. Na proleće 2011. godine Srbija će imati najmoćniji sistem kontole letenja na svetu", rekao je direktor kontole letenja CSG Nikola Stankov. " - http://www.rts.rs/page/stories/sr/s...a+gradi+najsavremeniju+kontrolu+letenja+.html

Kako su došli do 6 meseci pre roka, kada je u pitanju samo 2.5 meseca? Koga bre ovi id*** lažu???

I šta vredi što se zgrada završava kao pre roka, kada počinje da funkcioniše tek u maju iduće godine? Btw, taj maj ulazi u "proleće 2011", ali budući da proleće počinje već krajem marta... da li možemo reći da ovaj projekat zapravo kasni!?
 
Vrh