Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pa jeste planirano, ali realizacija nije planirana u skoroj buducnosti. Tj. da Raseta nije sebi kupovala soljice za kafu za 500 evra bilo bi mozda nesto i za BeoVoz.
 
JohnnyLee":3pqr9wto je napisao(la):
s obzirom da je retardirani JAT ukinuo autobusku liniju od Slavije do Aerodorma, ovo je moj predlog autobuskih linija za aerodrom iz raznih delova grada. koristila bi se samo stajališta GSP-a obeležena na mapi
Ambassador":3pqr9wto je napisao(la):
Jat je ukinuo? Treba ukinuti i njih.
Iako imam izuzetno loše mišljenje o načinu vođenja Jat-a, ipak moram da napomenem da ovo nije njihova core delatnost, i da ne vidim po čemu bi bili u obavezi da osiguravaju prevoz putnika od grada do aerodroma. To bi mogla da radi bilo koja druga kompanija koja ima ekonomskog interesa za time, bilo da je u pitanju Aerodrom Beograd, neki autobuski prevoznik (Lasta, GSP, itd), ili neko drugi.

Možda se treba obratiti i tim kompanijama i upitati zašto nemaju prevoz ka aerodromu.
 
^^Upravo tako!
Ne znam ni jednu kompaniju na zapadu koja organizuje prevoz do aerodroma. Izuzetak je easyBus, ali je to zasebna kompanija sa posebnom delatnoscu.
 
hazard":30m9ijdk je napisao(la):
A od cega ce to Budimpesta da ima 20 miliona godisnje? Nagli rast turizma? Ne verujem. Nagli rast standarda? Opet upitno. Postace nekakav hub necega? Nema sanse.
Te tvrdnje baziraš na nekim naučno potvrđenim činjenicama?

Avio saobraćaj postaje sve više deo svakodnevnog života građana razvijenih zemalja, a ne luksus i privilegija kakvim se još uvek doživljava u siromašnim zemljama kao što je Srbija i druge zemlje Balkana. Bilo da je iz poslovnih, turističkih ili drugih razloga ljudi sve više koriste usluge avio-kompanija, a rastom standarda, rastom obima poslovanja, doći će i do rasta korišćenja usluga.

Pa uzmi samo u obzir da je Srbija jedna od zemalja sa najnižim izvozom po stanovniku u Evropi!!! (ako ne i zemlja za najnižim izvozom). Pa zamisli samo da želimo da dostignemo evropski prosek koliko bi to bilo povećanje izvoza... a da bi se to ostvarilo potrebno je (između ostalog) i da ljudi putuju, obilaze sajmove, poslovne partnere itd itd. Pa samo od toga bi rast trebao da iznosi preko 7% godišnje.

A da ne nabrajam desetine drugih faktora rasta obima saobraćaja.

Ali za sve to treba imati viziju. Kao kada su se gradili savremeni evropski gradovi i gradile ulice sa više traka, jer je neko pametan imao viziju da će jednog dana automobil biti prevozno sredstvo koje će se masovno koristiti. A opet kod nas neko nije imao takvu viziju, pa vidite gde smo. Pobogu... bilo je ljudi protiv gradnje autoputa kroz Beograd kao nešto što nikada neće dostići pun kapacitet, a vidite gde smo danas.

Evo inače evo jedan grafikon koji pokazuje viziju bliskoistočnih prevozilaca...

comefywithus.gif


FYI, Emirates je osnovan pre 25 godina, sa 10 miliona dolara kapitala i dva aviona, jedan Boeing 737 i jedan Airbus A300.
 
Nenad":22v3r4y7 je napisao(la):
Ne znam ni jednu kompaniju na zapadu koja organizuje prevoz do aerodroma.
zato što aerodromi imaju železničke stanice koje ga povezuju sa centrom grada, a naš još to nema, i neće imati još dugo vremena
 
JohnnyLee":31g36avu je napisao(la):
Nenad":31g36avu je napisao(la):
Ne znam ni jednu kompaniju na zapadu koja organizuje prevoz do aerodroma.
zato što aerodromi imaju železničke stanice koje ga povezuju sa centrom grada, a naš još to nema, i neće imati još dugo vremena
Pa i aerodromi koji imaju železnicu, takođe imaju i organizovan autobuski prevoz. Ali nigde nije zapisano da to mora da radi avio-kompanija!!! Avio-kompanija treba da obavlja avio saobraćaj, a autobuski prevoz treba da obavlja onaj koji se bavi autobuskim prevozom, ili onaj koji vidi interesa u tome!
 
Pa da, uostalom nije JAT jedina aviokompanija koja leti na BEGu, iako joj je hub... Ide se na core business kako neko reče, za**bi privrednu avijaciju, vožnju autobusima itd... Bio je onaj jedan mini bus koji je išao do aerodroma pa ni on nije bio isplativ....
 
442doBGD":qknhkwkl je napisao(la):
JohnnyLee":qknhkwkl je napisao(la):
Nenad":qknhkwkl je napisao(la):
Ne znam ni jednu kompaniju na zapadu koja organizuje prevoz do aerodroma.
zato što aerodromi imaju železničke stanice koje ga povezuju sa centrom grada, a naš još to nema, i neće imati još dugo vremena
Pa i aerodromi koji imaju železnicu, takođe imaju i organizovan autobuski prevoz. Ali nigde nije zapisano da to mora da radi avio-kompanija!!! Avio-kompanija treba da obavlja avio saobraćaj, a autobuski prevoz treba da obavlja onaj koji se bavi autobuskim prevozom, ili onaj koji vidi interesa u tome!
Hajde, sada, molim vas prestanite sa lupanjem. Da, većina velikih aerodroma je povezana železnicom (gde je čak i Lufthansa imala voz koji je spajao aerodrom sa gradom!
A od nekih da navedemo samo Air France, sa autobusima od oba aerodroma (iako je CDG spojen autobusom gradskog prevoza, ali i RER-om. Lufthansa, takođe ima autobuse. Isto ih ima i BA, kao i KLM. Takođe, iz regiona uzmimo npr. Croatia Airlines.

papex7.jpg

car_air_france.jpg

i_homepage.jpg

bu431.JPG

3224597319_a539da0497.jpg

CroatiaAirlines_croatiatraveller_540.jpg


Vrlo često, ti autobusi su zajednički posao aerodroma i avio kompanije. Vrlo često će aviokompanija imati minibuse koji voze putnike od do aerodroma, ako baš nema autobuse.
Takođe, ide se ka tome da se avio kompanije ne specijalizuju isključivo ka avio-pervozu, već da uz različite kooperacije počnu da pružaju usluge drugih vidova transporta - za sada u cilju feedovanja aerodroma - tako na primer vi možete čekirati vaš prtljag u Briselu, i TGV-om stići do CDG-a, i onda leteti gde god hoćeš. Air France je pravio i duguročne planove o preorijentaciji sa isključivo avionskog saobraćaja ka železničkom, jer bi onda donosio potpuniju uslugu. Isto tako, ako pogledate železnicu - sa druge strane, npr. Reći da železnica treba da se bavi isključivo železničkim transportom je besmislena - svaka železnica u svetu obavlja i sopstveni autobuski prevoz - OBB ima specijalne autobuse, do Venecije, mislim. Za nepristupačne delove zemlje, gde je neisplativo da idu vozovi, vrlo često idu železnički autobusi (za koje važi karta za železnicu - npr. od Zagreba do Kumrovca, jedan deo ide vozom, a onda pređeš sa istom kartom na autobus). Ili na primer u slučajevima radova na pruzi, železnicinim autobusima se prevoze putnici.

E sad, drugo je pitanje da li železnica ili avio prevoznik treba da ima sopstvenih 5 ili više autobusa, za koje će imati garažu, servis i sve - ili Jat treba da se dogovori sa Lastom da rentira 4 autobusa koji će redovno obavljati saobraćaj od Slavije do aeorodroma - gde će ih Lasta održavati, i voziti, a Jat će im to plaćati - pa oni mogu da idu ili prazni ili dupke puni, to nema veze. To su stvarno razmišljanja "kako mali Perica vidi kapitalizam".
 
^^Kako god da obrnes i okrenes, core business je ono cemu airlines treba da se posvete, a pogotovo jadni JAT. Grad ili lokalna samouprava treba da se bavi prevozom.
 
Pa sto Lasti kada GSB vec ima linije do aerodroma? Mozda treba organizovati Lastu prema Novom Sadu ili Sr. Mitrovici itd. Sve ostalo moze preko GSB-a. I naravno, jednog dana metro/lrt/BeoVoz/voz.. :)
 
Pre par godina su se Lasta i Jat klali oko toga ko će da vozi do aoerodroma - tako da su jedno vreme vozili i jedni i drugi. Velika je razlika da li putuješ 74okom, ili udobnim autobusom - gde možeš da ostaviš prtljag dole, koji ide bez pilića i ne ide preko Surčina (putuje 100 godina), ne staje kod svake bandere i u kojem ne moraš da se gužvaš - i koji je do sad uvek išao i pre prvog i poslednjeg leta sa aerodroma (mislim da je tada išao 2 ili 2.5h pre prvog leta) - malo je nezgodno da hvataš 74 da bi stigao na let u 5.50? Koristio sam i jedan i drugi, razlika je neuporediva - a cena zapravo skoro pa ista.
 
JohnnyLee":39vzaalp je napisao(la):
Nenad":39vzaalp je napisao(la):
Ne znam ni jednu kompaniju na zapadu koja organizuje prevoz do aerodroma.
zato što aerodromi imaju železničke stanice koje ga povezuju sa centrom grada, a naš još to nema, i neće imati još dugo vremena
pre dve nedelje bio u Moskvi i iznenadio se da Šeremetjevo ima železničku stanicu tek 2 godine.. a pre toga su 2004 imali stanicu na 7 km od aerodroma, pa busevi, maršrutke i taksiji.. imajući u vidu moskovsku gužvu i razvijenost železnice oko Moskve uopšte, prosto neverovatno..
 
idem i ja uvek kolima, ali opet, treba misliti o onima koji ne idu kolima i strancima koji nemaju kola.

edit: btw, Aviogenex od danas koristi Mat-ov B737-500
 
Nikad nije bio matov vec iznajmljen od nas dali od geneksa ili jata neznam da li se sjecate kad im je velja prizemljio avione inace duguju jatu 10mil e .Vlada sprema geneks na prodaju :kafa:
 
Jat nikad nije imao B737-500. MAT je iznajmljivao, mislim, 733. Postoji priča (ex-yu aviation) da Kontiki planira da preuzme i Aviogenex - ovo verovatno ide u prilog tome. Aviogenexov avion je imao problema, i skoro prinudno sletanje u Podgoricu. Kako oni rade čartere, a i Kontiki sa MAT-om isto, ko zna kakva je to kombinacija - uostalom, videćemo. :)

btw Aviogenex ima mnogo dobar koorporativni dizajn - bila bi šteta da ga napuste.
 
avion pripada Mat Airways-u, firmi koju je osnovao Kon Tiki sa nekim MIG-om u Makedoniji. pošto ta kompanija ne leti, tj. nema linije i IATA sertifikate, taj avion je dat u zakup Aviogenex-u (kao plan da Kon Tiki i MIG kupe Aviogenex). ovde su detalji o toj priči
 
Nenad":hthztgbm je napisao(la):
^^Upravo tako!
Ne znam ni jednu kompaniju na zapadu koja organizuje prevoz do aerodroma. Izuzetak je easyBus, ali je to zasebna kompanija sa posebnom delatnoscu.
Lufthansa to radi. I ne samo da drzi prevoz iz centra grada, nego i iz okolnih gradova. Na primer Frankfurt Aerodrom je povezan Manhajmom, Minhen Aerodrom je povezan sa gradom minhen, ali ima i Autobuska Linija cak i u druge gradove kao sto su Ingolstadt, Insbruck itd... iz kojih ljudi koji putuju putuju sa tog aerodroma.

Evo ti sajt:
http://www.lufthansa-airportbus.de/

Samo zato sto ti neznas nista "o zapadu" ne znaci da to ne postoji. Mnogi jednostavno neznaju nista o zapadu jer nemaju iskustva, pa pricaju napamet.
 
MareCar":tby8yo11 je napisao(la):
Nenad":tby8yo11 je napisao(la):
^^Upravo tako!
Ne znam ni jednu kompaniju na zapadu koja organizuje prevoz do aerodroma. Izuzetak je easyBus, ali je to zasebna kompanija sa posebnom delatnoscu.
Lufthansa to radi. I ne samo da drzi prevoz iz centra grada, nego i iz okolnih gradova. Na primer Frankfurt Aerodrom je povezan Manhajmom, Minhen Aerodrom je povezan sa gradom minhen, ali ima i Autobuska Linija cak i u druge gradove kao sto su Ingolstadt, Insbruck itd... iz kojih ljudi koji putuju putuju sa tog aerodroma.

Evo ti sajt:
http://www.lufthansa-airportbus.de/

Samo zato sto ti neznas nista "o zapadu" ne znaci da to ne postoji. Mnogi jednostavno neznaju nista o zapadu jer nemaju iskustva, pa pricaju napamet.
Joj što volim ove površne pametnice - oni koji su jednom kročili nogu tamo negde pa misle da su pokupili svo znanje ovoga sveta.

Neću da tražim za sve gradove, ali evo ti primer baš za Minhen. Lufthansa je dala svoje ime za korišćenje, ali Lufthansa nije ta koja obavlja autobuski saobraćaj, već je to prepustila autobuskoj kompaniji... što možeš videti i ovde: http://www.airportbus-muenchen.de/cms/en/home/index.html ("The Lufthansa Airport Bus is operated by Autobus Oberbayern")

Zašto... zato što to nije njena core ili osnovna delatnost... Lufthansa se bavi avio-prevoz (i uslugama koje su usko povezane sa istim), a druge poslove outsource-uje drugima...
 
Ali ona ih outsourcuje, kao što i neke avionske linije autsorsuje code-shareom ili Lufthansa Rregional, ili Star Alliance, itd. itd. ali se ona svakako i dalje "bavi" tim prevozom, pa makar činjenicom da postoji to ime na autobusu, i da obaveštava i omogućava svojim putnicima da tako putuju. Ovo ukidanje autobusa, samo i dalje govori u prilog tome kako se koorporativni Jat ponaša prema svojim putnicima.
 
poređenje lufthanse sa jatom je way to go :rolleyes: meni aerodrom beograd deluje kao logičniji izbor za organizatora prevoza do aerodroma, posebno imajući u vidu njegov skorašnji porast broja putnika i prihoda, u poređenju sa jatom koji je u gubicima poslednjih x godina
 
Ambassador":3858h8nm je napisao(la):
Ali ona ih outsourcuje, kao što i neke avionske linije autsorsuje code-shareom ili Lufthansa Rregional, ili Star Alliance, itd. itd. ali se ona svakako i dalje "bavi" tim prevozom, pa makar činjenicom da postoji to ime na autobusu, i da obaveštava i omogućava svojim putnicima da tako putuju. Ovo ukidanje autobusa, samo i dalje govori u prilog tome kako se koorporativni Jat ponaša prema svojim putnicima.
Ne, code-share nije outsource-ovanje avio linija, to je komercijalna podela zarade. A Lufthansa Regional je ogranak Lufthanse u njihovom punom vlasništvu.


zaffa":3858h8nm je napisao(la):
poređenje lufthanse sa jatom je way to go :rolleyes: meni aerodrom beograd deluje kao logičniji izbor za organizatora prevoza do aerodroma, posebno imajući u vidu njegov skorašnji porast broja putnika i prihoda, u poređenju sa jatom koji je u gubicima poslednjih x godina
+1
 
najbolje bi bilo da aerodrom raspiše tender za prevoznika na 2 ili 5 godina koji će da obavlja prevoz ka aerodromu
 
Vrh