Izvor: http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/dzermanvings_zadovoljan_srbijom.4.html?news_id=19289916/06/2010 19:38 | Beograd
Germanwings zadovoljan Srbijom
Autor: E. D.
Beograd - Niskotarifna aviokompanija Germanwings zadovoljna je poslovanjem na tržištu Srbije jer su za četiri godine uspeli da prevezu oko 300.000 putnika i da ostvare popunjenost aviona od 80 odsto.
U prvih pet meseci ove godine prevezeno je 32.000 putnika, a očekuje se da ih do kraja 2010. bude 79.000. Andreas Engel, portparol Germanwings-a, podsetio je da ta kompanija iz Beograda ima četiri leta nedeljno za Keln i tri za Štutgart. „Većinu putnika čine oni koji idu u posetu prijateljima i rodbini, a slede poslovni putnici. Beograd se pokazao kao stabilno tržište sa dobrim potencijalom pa bi se moglo očekivati i povećanje broja letova“, rekao je Engel. On je podsetio da putnici iz Srbije dosta koriste i letove preko Kelna i Štutgarta do drugih evropskih destinacija do kojih leti Germanwings. Tako su u ponudi, uz tzv. „pametno presedanje“, letovi do Berlina, Minhena, Drezdena i Lajpciga u Nemačkoj, kao i Palma de Majorke, Budimpešte, Beča, Londona, Ciriha, Stokholma i Barselone.
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/u_fokusu/story/122724/MIG+i+„Kon+Tiki"+kupuju+„Aviogeneks".htmlMIG i „Kon Tiki" kupuju „Aviogeneks"
Konzorcijum srpskih kompanija MIG i „Kon Tiki travel" nameravaju da kupe „Aviogeneks", domaću čarter aviokompaniju sa sedištem u Beogradu. Prema saznanjima Pressa, nekadašnja flota „Aviogeneksa" od 13 aviona pala je tokom poslednje dve decenije na samo jedan avion, a izdašnu ponudu za preuzimanje razmatraju trenutno ministarstva ekonomije i infrastrukture.
Pred privatizacijom... Kompanija „Aviogeneks" čeka ozbiljnog kupca
Jedan od investitora u Metropoliten investment grupi (MIG) Darko Milačić nije želeo da govori o finansijskim detaljima ponude, ali je istakao da je konzorcijum MIG-"Kon Tiki travel" kvalitetan kupac koji garantuje posao za zaposlene „Aviogeneksa".
- Povezivanjem „Kon Tikija", najvećeg srpskog turističkog operatera, i „Aviogeneksa" obezbediće pre svega jeftinije letovanje za građane Srbije, jer će turistički aranžmani biti jeftiniji zbog prevoza sopstvenim čarter letovima. Mislimo da je i u interesu države da domaće firme prihoduju i da profit ne ode stranim aviokompanijama. Kompletnu logističku podršku kompaniji u vidu sertifikovanog osoblja, kao i tehničku podršku aviona obezbedila je naša kompanija „Mat ervejs Skoplje" - naglasio je Milačić.
Prema njegovim procenama, samo od kompanije „Kon Tiki travel", „Aviogeneks" će uspeti da ostvari preko 1.000 sati saobraćaja u 2010. godini.
- Mi već imamo potpisan ugovor o čarter uslugama sa kompanijom „Aviogeneks". Kompanija „Mat ervejs Skoplje" se obavezala da će „Aviogeneksu" da omogući korišćenje još jednog aviona. Tako će kapaciteti „Aviogeneksa" biti povećani i biće omogućeno aktivnije učešće na regionalnom tržištu - istakao je Darko Milačić.
Press saznaje da su sve relevantne državne institucije upoznate sa detaljima ponude i da je uveliko razmatraju.
(Đ. O.)
Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:289806-Koridori-voze-SrbijomKoridori voze Srbijom
T. SPALEVIĆ | 24. jun 2010. 14:40 > 24. jun 2010. 21:21
Master plan za infrastrukturu predviđa ulaganja od 22,18 milijardi evra do 2027. Mrkonjić: Prvi put znamo šta traba da radimo i šta ćemo da gradimo
SRBIJA će do 2027. godine imati novih 1.272 kilometra autoputeva. Vozovi će saobraćati dvokolosečnim prugama, brzinama od minimum 160 kilometara na sat. Međunarodni, beogradski i niški aerodromi imaće osam miliona putnika, uredićemo plovne puteve, a iz Dunava će konačno biti uklonjene mine i flota potopljena još u Drugom svetskom ratu.
Sve ovo predviđa Transport master plan, koji je u četvrtak u Palati Srbija predstavljen javnosti.
Za ukupno 33 projekta, koji čine razvojni scenario master plana, Srbija će iz pretpristupnih fondova, kredita i budžeta u narednih 17 godina potrošiti 22,18 milijardi evra. Postoji, međutim, i rezervna varijanta, a to je takozvani minimalni scenario, koji je „težak“ 7,5 milijardi evra, a podrazumeva samo završetak započetih projekata.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, kaže da je realizacija ovog master plana već počela. Trenutno najveći prioritet ima drumski Koridor 10. Prva na listi je deonica severnog kraka od Horgoša do Novog Sada, koja će biti završena do kraja godine. Slede izgradnja autoputa Pojate - Preljina i Kragujevac - Batočina.
- Srbija je dobila prvi master plan koji sadrži projekte iz svih vidova saobraćaja u skladu sa evropskim standardima - kaže Mrkonjić. - Prvi put znamo šta traba da radimo i šta ćemo da gradimo u Srbiji. Stvaramo uslove da Srbija bude evropska zemlja tako što će postati deo evropske saobraćajne mreže.
Četvrti projekat po važnosti je ulaganje u aerodrome u Beogradu i Nišu, sledi pruga Stara Pazova - Subotica, dok je u vodnom saobraćaju prioritet Dunav, odnosno evropski Koridor 7. Master planom za železnicu je predviđeno ukupno 7,44 milijarde, za puteve 13,75 milijardi, za unutrašnje plovne puteve 475 miliona evra, za aerodrome 376 miliona i za intermodalni transport odnosno kombinovanje više vrsta prevoza, 136 miliona evra.
Šef delegacije Evropske unije u Srbiji Vensan Dežer smatra da Master plan sadrži projekte koji će u naredne dve decenije Srbiju pretvoriti u jednu od glavnih saobraćajnih arterija u ovom delu Evrope. Dežer je naveo da su Srbiji potrebne investicije za ekonomski razvoj i sada ima jasan plan prioritetnih projekata, koji će investitorima pružiti veću sigurnost. EU će pomagati Srbiji u realizaciji Master plana kako bi i u tom delu što pre postala deo evropske porodice.
Državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković tvrdi da je za povećanje broja putnika u aviosaobraćaju u Srbiji sa oko 2,5 na osam miliona godišnje, potrebno uložiti oko 135 miliona evra u aerodrome u Beogradu i Nišu.
Prezentaciji Master plana, održanoj u Palati Srbija, prisustvovali su i potpredsednici Vlade Jovan Krkobabić i Ivica Dačić, ministri prosvete i energetike Žarko Obradović i Petar Škundrić, ministar bez portfelja Sulejman Ugljanin, direktorka kancelarije za evropske integracije Milica Delević, predstavnici Svetske banke, EBRD, ambasadori zemalja članica EU.
NA LISTI
MEĐU prioritetnim projektima su i izgradnja autoputa Beograd - Požega, koji treba da poveže Srbiju sa Rumunijom, Crnom Gorom i Italijom, izgradnja brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica, pruge od Velike Plane do Stalaća, Đunis - Trupale kod Niša i Stara Pazova - Šid.
Master plan u delu za intermodalni transport predviđa izgradnju tri logistička centra različitih veličina i karakteristika u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, a u glavnom gradu terminal bi mogao da bude izgrađen u Makiškom polju, između stanice „Beograd - Ranžirna“ i puta Beograd - Obrenovac.
Ako se ta brojka od 7% obistini, ne da neće biti sjajno, nego zaista poražavajuće, jer ćemo se sve više i više udaljavati od zemalja u okruženju koje imaju veće stope rasta.GOJE":8hmcuwsg je napisao(la):Ne razumem šta vi vidite ovde sporno. Igre procenata nisu baš tako jednostavne kao što izgleda. Ako stvarno bude 7% rast SVAKE GODINE NAREDNIH 16 GODINA, to će biti sjajno.
dokaz da JAT nije najtužnija kompanija u Srbiji. btw, koliko se ja sećam, Kon Tiki je zakupac svih letova Aviogenex-aAviokarta.net":1bo8qc18 je napisao(la):Aviogenex prinudno sleteo u Podgoricu
Danas pre podne na povratku sa Zakintosa avion Boeing 737-200 srpske čarter aviokompanije Aviogenex prinudno je sleteo u na aerodrom Golubovci pored Podgorice, javljaju srpski mediji. Podgorički mediji su javili da je avion sleteo na aerodromsku pistu jer se u pilotskoj kabini pojavio dim, a oko aviona se nalaze aerodromska, vatrogasna i vozila hitne medicinske službe. Direktorka podgoričkog aerodroma Gorica Raičević kaže da nema mesta panici ali ne da saopšti više informacija o ovom događaju. Nije poznato koja agencija je zakupac ovog čarter leta.
Ovaj let nije bio Kontikijev. Za njih je danas Zakintos letela grčka kompanija Astra Airways ili tako nešto slično sa BAe 146JohnnyLee":2jnfvtx3 je napisao(la):dokaz da JAT nije najtužnija kompanija u Srbiji. btw, koliko se ja sećam, Kon Tiki je zakupac svih letova Aviogenex-aAviokarta.net":2jnfvtx3 je napisao(la):Aviogenex prinudno sleteo u Podgoricu
Danas pre podne na povratku sa Zakintosa avion Boeing 737-200 srpske čarter aviokompanije Aviogenex prinudno je sleteo u na aerodrom Golubovci pored Podgorice, javljaju srpski mediji. Podgorički mediji su javili da je avion sleteo na aerodromsku pistu jer se u pilotskoj kabini pojavio dim, a oko aviona se nalaze aerodromska, vatrogasna i vozila hitne medicinske službe. Direktorka podgoričkog aerodroma Gorica Raičević kaže da nema mesta panici ali ne da saopšti više informacija o ovom događaju. Nije poznato koja agencija je zakupac ovog čarter leta.
Astra Airlines - http://www.astra-airlines.gr/frontend/index.php?chlang=ENJohnnyLee":2xaixc73 je napisao(la):a to je AZI? ja se ubih da pronađem koja je kompanija AZI
A od cega ce to Budimpesta da ima 20 miliona godisnje? Nagli rast turizma? Ne verujem. Nagli rast standarda? Opet upitno. Postace nekakav hub necega? Nema sanse.442doBGD":2tpmx1q2 je napisao(la):Ako se ta brojka od 7% obistini, ne da neće biti sjajno, nego zaista poražavajuće, jer ćemo se sve više i više udaljavati od zemalja u okruženju koje imaju veće stope rasta.GOJE":2tpmx1q2 je napisao(la):Ne razumem šta vi vidite ovde sporno. Igre procenata nisu baš tako jednostavne kao što izgleda. Ako stvarno bude 7% rast SVAKE GODINE NAREDNIH 16 GODINA, to će biti sjajno.
Samo za primer uzmimo aerodrom u Budimpešti koji trenutno ima oko 8 miliona putnika godišnje. Prema nekim podacima, predviđanja za 2020. godinu su da se dostigne 20 miliona putnika - to je rast od 9.5% godišnje! A pritom je reč o daleko razvijenijoj zemlji od Srbije, gde je korišćenje avio prevoza slično korišćenju autobusa kod nas...
Autor ovog nazovi projekta nije imao ni viziju Srbije 2027. godine, niti je uzimao u razmatranje niz faktora, kao što su povećanje standarda života građana, a samim time i povećanje korišćenja usluga aerodroma, povećana poslovna razmena, eventualni ulazak Srbije u Evropsku Uniju, i mali milion drugih faktora. Ako ništa drugo, mogli su da pogledaju zemlje iz okruženja, pa da iskopiraju njihova rešenja... tačnije bi bilo...
Meni tako žao ove jadne zemlje...
Uradio sam intervju sa predstavnikom Mat Airways-a Darkom Milačićem, imate ga ovde http://www.aviokarta.net. Izneto je nekoliko zanimljivih ideja (Tel Aviv, Kairo). Videćemo u kom će se smeru to sa Mat-om odvijati. Lično mislim da će se spojiti sa Aviogenex-om i da će pokušati da ostvare redovan saobraćaj.JohnnyLee":13jd2c6e je napisao(la):a to je AZI? ja se ubih da pronađem koja je kompanija AZI
Super su ti ove linije. Jedino bi možda ova teget linija mogla da se sa Dedinja spusti Drajzerovom na novi UMP, preko mosta pa dalje preko nove saobraćajnice do Tošinog bunara gde bi se onda uključila na autoput.JohnnyLee":3g6fqmgm je napisao(la):s obzirom da je retardirani JAT ukinuo autobusku liniju od Slavije do Aerodorma, ovo je moj predlog autobuskih linija za aerodrom iz raznih delova grada. koristila bi se samo stajališta GSP-a obeležena na mapi