Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

to koji avion koriste ne kaze nista o popunjenosti, nego o broju putnika :) 50 putnika moze da prevozi sa popunjenosti od 80% i 50%, zavisno od toga koji se avion koristi...
 
Kada je dolazio austrian sa kanaderom redovno smo ostavljali kofere na prikolici,mali avion a sve transferi,koferi ko radiatori ne mozes da upakujes
 
Čudno mi je što se uopšte nisu promovisali, spanair i wizzair se razbiše od billboarda itd.. a za airbaltic sam video samo jednu reklamicu u novinama.. ;)
 
praguc":3hftohbh je napisao(la):
Inače, jel ima neko info (ko je insider na aerodromu) kakva je popunjenost na AirBalticovim letovima za Rigu?
Leteo sam prošle nedelje BEG-RIX-BEG i u odlasku je bilo nešto preko 50 putnika isto kao i u povratku. U povratku je bilo samo par slobodnih mesta u ekonomskoj i bila je prazna biznis klasa osim jedne putnice. Primetio sam da su u avionu bili mahom Skandinavci što naši koji tamo rade (Švedska prvenstveno) što pravi Šveđani koji su krenuli u turističku posetu Beogradu. Iz Beograda je dosta Rusa letelo ka Rigi i verovatno dalje ka ruskim destinacijama. Razgovarao sam sa predstavnicima AirBaltica i oni su mi rekli da su zadovoljni prvim letovima i da je broj putnika sasvim isplativ. Inače imaju fenomenalno jeftine hotele u Rigi tako da preko airBaltic Travel sajta može da se rezerviše Riga 4 noćenja sa doručkom u hotelu sa 3 zvezdice, sa povratnom aviokartom i sa svim taksama za 137,7 eur ukupno !!! Proverio sam. Ima i boljih hotela i onda je oko 170 evra sve. To je fantastična ponuda za produženi vikend u Rigi koja je preslatka.

Interesantno je da je airBaltic pobedio na švedskom tenderu za zvaničnog avioprevoznika svih švedskih političkih instutucija. Švedski političari koji budu leteli do nekoliko zemalja sa spiska koristiće isključivo biznis klasu airBaltica. Na spisku destinacija je i Beograd. Sličan ugovor air Baltic ima od prošle godine, čini mi se, sa Finskom.
 
Fenomenalno, baš mi je drago da ta linija zaživi, pošto je super cheap, a ja bih sledeće sezone napravio turu po Baltiku, ovaj put samo letim preko Rige za Tbilisi, što je opet ispalo baš baš jeftino u odnosu na neke druge kompanije.. samo ajde ljudi dajte mu malo po advertajzingu;)
 
zvuči zanimljivo, ali na svaki sat mi deluje previše često
 
20e po prvacu + takse (znaci 40 + najmanje jos dva puta toliko) bi kostalo vise nego Austrianom, Jatom ili Nikijem BEG-VIE-BEG.

tipovi aviona su OK, iskljucujuci ATR. Mislim da bi 2 leta ujutru, jedan u toku dana i dva popodne bili moguci.

Medjutim, izgradnjom obilaznice oko BEG, iz Nisa si na AB za manje od dva sata autom... ne znam ipak koliko bi se isplatili letovi...

Mozda neke rute iz Beograda ka zapadnoj evropi i/ili Atini i Istanbulu, Moskvi da idu via INI...



sad sam vec previse toga napisao :)
 
Ma osnovati low cost (kao što je ona Centavia bila) a onda iskoristiti ovu mogućnost koju nudi open skies agreement i povezati Beograd osim sa Nišem, sa Zagrebom, Dubrovnikom, Pulom (pošto JAT izgleda više ne leti), Rijekom, Prištinom, Tiranom, i napraviti od BEG-a (ili u nekoj lepšoj daljoj budućnosti, od Batajnice, low cost hub za JI Evropu).
 
Kakav bre hub, izbacite te ideje iz glava vec jednom! :grand:
Jedini hubovi, koji u ovom regionu postoje su Bec, Istanbul i Minhen, na sve ostalo slobodno zaboravite. A ova ideja za letove za Nis i nije toliko losa, samo bi trebalo napraviti analizu isplativosti, jer se iz centra BG do centra Nisa stize relativno brzo, ako uzmemo u obzir cinjenicu da je nadomacim letovima potrebno doci na aerodrom najmanje 45 minuta pre polaska.
 
Poenta sa letovima za Nis ne bi trebalo da bude neko ko hoce da ide iz Beograda za Nis to cini avionom...poenta bi bila da to bude let za ljude koji presedaju. Npr. da neko moze da ide Cirih - Beograd - Nis i da red letenja bude takav da izmedju ta dva leta bude max. sat vremena. Naravno treba i da postoji let Cirih - Nis i Bec - Nis, itd. ali ne verujem da ima dovoljno putnika da se svaki dan leti na tim relacijama (mozda 2, 3, 4 puta nedeljno) i onda neka drugim danima, kada direktnih letova nema, budu letovi BG - Nis koji ce skupiti dovoljno ljudi sa letova iz Svajcarske, Nemacke i Austrije da nastavljaju za dole...i ne zaboravite ne radi se samo o ljudima koji idu u Nis, vec i ljude kojima je niski aerodrom mnogo blizi od beogradskog...Leskovac, Vlasotince, Pirot, Vranje...aerodrom je izvan grada i oni Nis samo zaobilaze...i letovi iz Nisa, bilo direktno, bilo s presedanjem bi im bila velika usteda vremena...
 
Kad smo kod aerodroma - da li neko u gradu razmislja o javnom prevozu do aerodroma?

Do nedavno su postojali Jatovi autobusi - dakle nije javni prevoz - koji su za 250 din. u jednom pravcu vozili od Slavije (uz 1 ili 2 medjustajanja) do aerodroma i nazad na svakih sat vremena. Oni su ukinuti.

Trenutno jedini autobus koji povezuje grad sa aerodromom je linija 72 sa zelenog venca koja je obicna, najjobicnija linija gradskog prevoza, ne ide autoputem, ide kroz raznorazna naselja okolo-naokolo. To je jedini nacin da se prevezete od aerodroma do grada i obrnuto bez koriscenja taksija ili privatnog automobila. Ne preterujem kad kazem da je ovo ogromna SRAMOTA za Beograd.

Narocito kada je resenje tako jednostavno. Treba da se uvede jedna ekspres linija iz centra za aerodrom! To je prosto, mogu da budu kombiji/minibusevi kao na E linijama, tj. to treba da bude nova "E" linija. Time bi se postiglo da postoji prevoz od centra do aerodroma na svakih 20 minuta.
 
jednog lepog dana ce beovoz produziti do aerodroma ko sto je po GUP-u a do tada ce da taksisti pljackaju narod,eto otprilke tako.
 
vest sa EX-YU aviation-a.
moj koemntar na istu (mrzi me da prevodim):
Kraljevo airport will have a lot of usage. Here are some examples:
First, there's Kragujevac, that is becoming leading city in Šumadija, with good road connection with the airport (cca. 46 km) and solid rail connection with Kraljevo.
Second, Kopaonik is way closer to the KVO than it is to INI, so we may expect new interest of foreign tourists for Kopaonik (providing that owners of the hotels on Kopaonik reduce their prices to normal for such hotels).
Third, it will have great cargo usage. It will be easier for lot of exporters in that area to transport their good to the airport, than to transport them by road and rail. Especially future automotive industry in Kragujevac.
And yes, it cannot be used as an LCC alternative to BEG. It's just too far. BJY or QND (if reconstructed) are LCC alternatives for BEG. KVO, INI and UZC are regional airports, and as such should be developed.
za neupućene, QND je IATA šifra za novosadski aerodrom a KVO za Kraljevo.

vaše mišljenje?
 
Svakako da treba imati omanji aerodrom u tom regioni, jedino što mene zanima je da li to treba da budu Lađevci ili Ponikve, a za to treba izvršiti jednu vrlo ozbiljnu analizu - pre svega Ponikve imaju pistu od 3,200 metara, dok Lađevci su 2,200m - u renoviranje Ponikva je već uloženo dosta para, i mislim da imaju veći turistički potencijal od Lađevaca, sa druge strane Lađevci su centralnije postavljeni u Šumadiji - to može da bude i prednost i mana (veća blizina Beograda i Niša), Takođe, kolika je blizina pruge Ponikvama, kolika Lađevcima, kakvi su putevi, i koliko lako mogu da se srede. JAT je ranije leteo za Ponikve sa ATR72 (od Tivta do Beograda uz jedno stajanje), i zgrada hotela u blizini je korištena kao terminal (wikipedia :) ). I ono što je takođe vrlo važno, a lako se zaboravlja - kakve su vremenske prilike, odnosno koji je u tom smislu pogodniji - strujanja vetra, magla itd. Kargo? Sumnjam da bi Lađevci bili toliko isplativi, jer automobili iz Kragujevca i teška industrija pre koristi železnicu i put.
Za početak treba osposobiti Niš da koliko-toliko normalno funkcioniše, a tek onda razmišljati o terćem aerodormu. Dakle u perpsektivi, nadam se za cca 5-10 godina osposobiti neki od ta dva aerodroma, u protivnom piši opet nekoliko propalih desetina miliona evra - ima se, može se.

A za putnike sa Kosova, nema šanse - Priština sasvim super funkcioniše sa nekih milion putnika godišnje, ako se dobro sećam.
 
Ja sam gledao.. oko 340 eura mislim da ispadne... Mada mi je čudno bilo što je samo izbacivao business klasu;)
 
pa to je mali avion. moguće je da je čisto biznis klasa.
iskreno, i ne vidim korist od te linije, jer nema neka konekcija preko Riminija
 
Izgleda da je veći deo aviona zakupljen od strane neke agencije, a ovo resto možda da provuku kao redovan let..
 
На сајту вајног аеродрома Никола Тесла нема ни речи о радовима на путу до аеродрома и о њиховом евентуалном утицају на путнике. Када позовете аеродром телефоном они кажу да немају информацију о томе. Кажу "пут сада нормално функционише, а да ли ће сутра, то не знамо". И још се силно ишчудише што их то питам. Кажу, то је у надлежности Београд-пута, а не аеродрома.
Што се мене тиче, то су најгори паразити, као и у осталим јавним предузећима, уосталом.
 
Vrh