Svakako da treba imati omanji aerodrom u tom regioni, jedino što mene zanima je da li to treba da budu Lađevci ili Ponikve, a za to treba izvršiti jednu vrlo ozbiljnu analizu - pre svega Ponikve imaju pistu od 3,200 metara, dok Lađevci su 2,200m - u renoviranje Ponikva je već uloženo dosta para, i mislim da imaju veći turistički potencijal od Lađevaca, sa druge strane Lađevci su centralnije postavljeni u Šumadiji - to može da bude i prednost i mana (veća blizina Beograda i Niša), Takođe, kolika je blizina pruge Ponikvama, kolika Lađevcima, kakvi su putevi, i koliko lako mogu da se srede. JAT je ranije leteo za Ponikve sa ATR72 (od Tivta do Beograda uz jedno stajanje), i zgrada hotela u blizini je korištena kao terminal (wikipedia
). I ono što je takođe vrlo važno, a lako se zaboravlja - kakve su vremenske prilike, odnosno koji je u tom smislu pogodniji - strujanja vetra, magla itd. Kargo? Sumnjam da bi Lađevci bili toliko isplativi, jer automobili iz Kragujevca i teška industrija pre koristi železnicu i put.
Za početak treba osposobiti Niš da koliko-toliko normalno funkcioniše, a tek onda razmišljati o terćem aerodormu. Dakle u perpsektivi, nadam se za cca 5-10 godina osposobiti neki od ta dva aerodroma, u protivnom piši opet nekoliko propalih desetina miliona evra - ima se, može se.
A za putnike sa Kosova, nema šanse - Priština sasvim super funkcioniše sa nekih milion putnika godišnje, ako se dobro sećam.