Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Да, а после од Славије, кад је ЈАТ преселио гро послова тамо.

Једно време је возила Ласта, и то је било ОК. И сад има нешто слично (А1), али никако не би смео да иде минибус, већ регуларан туристички/приградски аутобус.

Добра ствар у старо време је било то што је за Јатове путнике аутобус био бесплатан.
 
Тако је. Била и успутна станица преко пута Фонтане са солидном блиставом настрешницом, ту је увек нека стјуардеса чекала бус, било милина гледати. У повратку је стајао преко пута Робне куће "Београд" код Фонтане.

Ту има бар три линије ГСП, а и такси станица на почетку Народних хероја, не зависиш од дивљака на аеродрому. Исто и код Таша, градски превоз и такси на коју год страну, за четвртину цене коју би платио са аеродрома.
 
Стајао је и код Ж. ст. а онда ишао аутопутем до Фонтане... То је тад била експрес варијанта. Једно време је мислим стајао и код Студењака.
 
Čak i da autobusi budu bolji, udobniji, učestaliji... i dalje zavise od stanja saobraćaja na autoputu od Genex-a do ANT-a.
Koliko puta se svako od nas zaglavio u u gužvi... svaki put kada letim ili vozim nekoga na let gledam web kamere da proverim da li se vidi neki zastoj...

Alternativni put mora da postoji.
Pisali smo o tome na temi o produženju Jurija Gagarina do Obilaznice, dosta ljudi je bilo protiv povezivanja preko Kose sa saobraćajnicom Surčinska - Aerodrom, zbog kuća na trasi... Baš me je iznenadila ta reakcija. Pa ta investicija bi se brzo isplatila.
 
Да, у наше време саобраћајно је боља (поузданија) веза Таш - Теразијски тунел - Бранков мост... па би онда било идеално да "окрзне" нови БАС и ж. ст. НБ кроз Миланковића , а онда би на аутопут могао из Тошиног.

Ал за ово си у праву, ја мислим да је та алтернативна веза са аеродромом испрва у полупрофилу аутопута и била замишљена да се накачи на нови правац за Сурчин, велика је штета да није предвиђено. Моћи ће преко Добановаца, додуше.
 
Meni je ovo nepojmljivo, da neko ovako pozicionira novi, najvažniji aerodrom u zemlji, u trenutku kada mu je sve u krugu od 20km manje više čistina i slobodan prostor, i ostavi saobraćajnice odnosno šinske pravce oko tog aerodroma u ovakvom stanju:
Aerodrom pruge.jpg


Tačno se vidi veliki luk koji se pravi oko aerodroma sa zapadne strane, kao da je šugav, kao da je Černobilj. A sa istočne strane, gomila ograničenja i prepreka. Prvo, sam Tošin bunar, koji je pravljen tako da sad više ne može da se račva pruga pre ulaska u samo brdo. Onda nema nikakvih mogućnosti za skretanje ni duž samog tunela. Odmah pošto izađe iz tunela, levo od njega je naelje a i vrlo brzo ispred je gigantska stanica Zemun. Odmah, ali odmah po završetku stanice Zemun, počinje celina depoa BG Voza.

Kad se prođe depo BG voza, tu već kreće Altina koja se prostire duž pruge sve do Zemun polja. Tu gde već ima prostora da se napravi novi kolosek ka zapadu, je već toliko sve daleko od aerodroma da se ne isplati praviti takav kolosek.

Jedino što ostaje kao opcija za razmatranje, koja je, po Karlovim rečima izvodljiva ali skupa i komplikovana, jeste da se smisli neko račvanje između Depoa i Stanice Zemun. A čak i to bi naravno iziskivalo određena rušenja, vijadukte, i svašta nešto.

Ne znam, da je neko ciljano i strateški hteo ovako da osakati grad, odnosno šinske sisteme od pristupa najvažnijem i najprometnijem aerodromu u regionu/ delu regiona, ne bi ga ovako dobro sproveo u delo kao što su naši vajni urbanisti i vlasti u zadnjih 60 godina (i još duže, ako računamo i druge brljotine). Svaka čast, stvarno.
 
P.S.
Ovo u stvari dosta podseća na brlog i pičvajz koji je napravljen i na desnoj obali Save sa izgradnjom autoputa kroz grad ali bez uspostavljanja dovoljno tački prelaska preko njega i bez uspostavljanja daljih okvira za pravljenje novih prelazaka u budućnosti, ako već nije moglo sve tada 70ih.
Kao što tamo imamo situaciju da od Bubanj potoka do Autokomande, duž 11km autoputa i njegove doline, postoji svega 2 prava prelaska preko i jedan sklepani prelazak ispod... tako i ovde sad imamo situaciju da na deonici od 12 km od Tošinog do Batajnice, odnosno 15 km od prelaska reke do Batajnice, postoji jedno jedino mesto gde bi prugu možda, i to veliko možda, bilo moguće skrenuti ka ogromnom prostranstvu Beograda zapadno od NBG, između NBG, Dobanovaca i Batajnice.

Kao što su autoputem presekli istočni deo grada na pola (a mogli su i da naprave autoput i da se postaraju da ne bude osećaja presecanja, jer je autoput u dolini, samo da su napravili više faking prelaza odnosno nadvožnjaka) tako su i levu obalu Save presekli na pola sa debilno sprovedenim šinama i kolosecima.
 
Aha. Pretpostavljam da su se okretali na platou-parkingu ispred crkve?

Naravno, u tada drugacijoj konfiguraciji trotoara i parkinga, pre rekonstrukcije?

Dok je jos bilo ovako?
 
Aha. Pretpostavljam da su se okretali na platou-parkingu ispred crkve?

Naravno, u tada drugacijoj konfiguraciji trotoara i parkinga, pre rekonstrukcije?

Dok je jos bilo ovako?
Умели су да стоје и на самом Булевару, то је било део шарма, све око ЈАТ-а је било врло важно, врло похвално и врло толерисано, док се није врло распало.
 
Умели су да стоје и на самом Булевару, то је било део шарма, све око ЈАТ-а је било врло важно, врло похвално и врло толерисано, док се није врло распало.
I odmah se setih ove fotke sa "rentabilnog" leta za Njujork :)

12933062_10154030312232808_7691971558202406293_n.jpg
 
Super slika, unutrašnjost ovog dela terminala će biti svetla. Ovo je izgleda snimljeno sa stepenica koje će od ulaza voditi gore na pasošku i KD kontrolu. Taj deo će imati visoke plafone. Nažalost donji deo na levoj strani slike gde će biti novi čekin šalteri će i dalje biti mračan i nizak zbog kompatibilnosti sa postojećim terminalom.

Što se tiče šina bilo koje vrste do aerodroma, od toga skoro sigurno nema ništa. Možda u nekoj dalekoj budućnosti ali sigurno neće biti funkcionalne veze u sledećih barem 15 godina.
 
Ја и у овом случају видим трамвоз као панацеју за решење и овог проблема. Негде у реони би трамвоз сишао на Хероја са Кошара и наставио по Марка Челебонвића и даље најкраћом могућом трасом до аеродорома.

Предности оваквог система су бројне:
1. Трамвоз је превоз капацитета лаког метроа
2. Лако се интегрише у градско ткиво, има мање радијусе скретања него воз, зауставни пут му је мањи
3. Цена изградње линије која се не дели са железницом је мања него потребна за воз
4. коришћењем дела железничке инфрмаструктуре трамвоз се интегрише у систему БГВоза СВ - дакле путник ту већ хвата конекцију за било који правац који се опслушује железницом
5. Пролазак испод писте не видим као грађевински проблем јер слична решења у свету већ постоје, а кад буде изграђена уметнута писта биће још лакше: први део тунела буши се испд уметнуте, ради главна писта. Кад се заврши тај део, пребацује се авио сабораћај на уметнуту а ради се тунел испод главне писте.

И за крај, овакав систем омогућује брз доступ до најважнијих тачака у граду.
1655331181031.png
 
Мој предлог је инспирисан делимично твојим, у смислу трасе по пољу и и по М Челебоновића али се код тебе подразумева обичан трамвај (ја сам тако схватио) , а ја сам упослио трамвоз, дакле систем који има карактеристике трамваја али који може да користи железничку инфраструктуру. Такође, објаснио сам због чега је могуће проћи испод писте и како брзо доћи до центра града, односно оних тачака који дозвољавају брзу расподелу путника даље по Србији.

Да, тренутно одсуство метроа на Прокопу и на Новом Београду чини ову идеју мало мање атрактивном за путнике чија је одредница Београд, али то је већ проблем планирања метроа. На крају крајева, Прокоп би могао за почетак да добије више аутобуских линија које би биле пуниоци Прокопа, а затим и тролејбусе. То би свакако АНТ подигло на један нови ниво.

Трамвоз видим не као алтернативу метроу, већ као снажну допуну њему - баш због тога што би се користила постојће инфраструктура железнице која је денивелисана од осталог саобраћаја, а тамо где требају нове деонице да се направе, тамо би та денивелација била мног јефтинија з изградњу од рецимо метроа или воза.
 
Ma jasno za podzemni deo trase, daj bože da si u pravu i da se to jednog dana i ostvari. :)

Što se tramvoza tiče, nisam baš razumeo da li bi se on kod Tošinog bunara spajao na železnički kolosek ili ne?

Ja njegovu prednost vidim u dve stvari: kapacitet i prvenstvo prolaza duž trase veću nego kod tramvaja (pretpostavljam da si podrazumeo to).
S druge strane, uvođenje tramvoza kao još jednog novog vida prevoza, odnosno podsistema u Beogradu, bi automatski zahtevalo i uvođenje svega ostalog što ide sa time - novi depo, nova obuka, novi lanci održavanja i snabdevanja, novi delovi i nova vozila odnosno garniture. Možda čak i novo preduzeće, a svakako novi kadrovi i organizacija. I novi sistem regulisanja saobraćaja od Tošinog bunara do krivine iza groblja. Dok kod tramvajskog podsistema sve to već postoji, to jest može da se nadogradi. I još bitnije - dok bi garniture za tramvoz bile ograničene samo na tu trasu, kod tramvaja ne bi. I kada dođe do isključenja jednog vozila, lako može da se zameni drugim, iz ostatka voznog parka.

Što se brzina tiče, moderni tramvaji mogu da razviju i do 70 km/h, tako da su po tome ili jednaki tramvozu ili ga prate u stopu.
Lično mislim da je tramvoz prevelika komplikacija i trošak koja ne bi donela i dovoljno boljitka i isplativosti.
 
Poslednja izmena:
Jel ima neka slika tog plana?

Jel misliš na ovu verziju?
361342211600ac493adba3777969311_orig.jpg
 
Poslednja izmena:
Znači probaće da izvedu skretanje sa koloseka na jedinom mestu gde je to i izvodljivo - između ŽS Zemun i depoa. Pa dobro, bolje i tako, podržavam.
A sad mi je jasno i gde će biti taj metro depo koji je Johnny pominjao.
 
Ја и у овом случају видим трамвоз као панацеју за решење и овог проблема. Негде у реони би трамвоз сишао на Хероја са Кошара и наставио по Марка Челебонвића и даље најкраћом могућом трасом до аеродорома.

Предности оваквог система су бројне:
1. Трамвоз је превоз капацитета лаког метроа
2. Лако се интегрише у градско ткиво, има мање радијусе скретања него воз, зауставни пут му је мањи
3. Цена изградње линије која се не дели са железницом је мања него потребна за воз
4. коришћењем дела железничке инфрмаструктуре трамвоз се интегрише у систему БГВоза СВ - дакле путник ту већ хвата конекцију за било који правац који се опслушује железницом
5. Пролазак испод писте не видим као грађевински проблем јер слична решења у свету већ постоје, а кад буде изграђена уметнута писта биће још лакше: први део тунела буши се испд уметнуте, ради главна писта. Кад се заврши тај део, пребацује се авио сабораћај на уметнуту а ради се тунел испод главне писте.

И за крај, овакав систем омогућује брз доступ до најважнијих тачака у граду.
Pogledajte prilog 139071
Da ali onda takav sistem nije interoperabilan sa ostatkom železnice što ka čini beskorisnim za sve van Beograda koji bi svakako bili primorani na presedanje (neko sa Tošinog bunara će svakako imati BGvoz), dok puštanjem vozova Niš-Subotica kroz Aerodrom bi umnogome olakšao put ljudima iz drugih gradova do Aerodroma. Time bi se i rasteretila deonica BG Centar - Batajnica koja će biti usko grlo
 
Плашим се да ми још пуно деценија нећемо имати такву економску моћ, нити густину и покретљивост становништва који би оправдали да аеродром буде пролазна станица за возове нпр. Ваљево-Суботица или Ниш-Нови Сад.

Ја и даље верујем да је најефикасније решење јака артеријска веза између аеродрома и неког транспортног центра у Београду, из кога ће се даље капиларно ширити везе и по граду, и по остатку Србије.

Зато мислим да Прлетова идеја има смисла, јер омогућава брз транспорт великог капацитета и фреквенције, са могућношћу превоза терета. Такав трамвоз би могао да иде до ж. станице Нови Београд која ће де факто постати главна београдска станица, и поред које ће се налазити и међуградска аутобуска. Одатле, на све стране.

Мислим да је боље некоме ко путује за нпр. Ужице да може одмах да ухвати везу за град, па да после у граду чека наставак путовања, него да на аеродрому чека сатима воз за Ужице.
 
Ta svetlo plava linija BG Voza kosta nekih 250-300 miliona u predracunu, realno preko 400 miliona. Deonica od fabrike vakcina pa do stanice Surcin je planirana da bude kompletno ukopana, dakle kao da prave duboki metro sa stanicana. Ta linija je valjda bila planirana da se radi sa Rusijom sto moze biti otezano u ovoj situaciji. Finansiranje nije obezbedjeno a rastuce kamatne stope ne idu u prilog zaduzivanju. Svet srlja u recesiju koja ce srezati ili odloziti mnoge projekte na par godina. Kad se bude rezalo, pre ce se rezati linija do Aerodroma nego metro. Novi terminal na aerodromu je uveliko odmakao a nista se ne gradi za potencijalni spoj sa podzemnom stanicom sto moze biti znak da se na to ne racuna.

Ako i bude napravljeno uprkos ovim preprekama, nece biti u funkciji pre 2032-2037 godine, a koncesija se zavrsava vec 2043 pa Vinci ne bi imao dugotrajnu korist od toga. Mislim da se u sledecih desetak godina bolje baviti heklanjem, goblenima ili filatelijom nego iscekivanjem da sinama dodjete do Tesle.
 
Ово је на сајту предузетја:
Pogledajte prilog 139095
светло плава је нова линија Бг воза, тамно плава је линија метроа бр. 2, а наранџаста метро бр. 3
И даље ми се чини да је лакше продужити плаву линију метроа од гробља преко Радиофара па до Сурчина уместо што компликују железницу. Нек депо буде код националног стадиона. Било би чак и оправдано да до аеродрома иду заједно истом трасом наранџаста и плава линија.
 
Vrh