Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

требали су када су кренули да раде брзу пругу да испланирају правац преко аеродрома. пре Тошиног Бунара да скрене лево и испод Бежаније ка аеродрому. после би се спојио са постојећом пругом после Батајнице
 
нове слике са аеродрома

1653645803669.jpg


20220612_083505.jpg


20220612_083314.jpg


20220605_064613.jpg


и рендер А7-А10

2.jpg
 
Ово се може исправити ако се радикално промени план, и уместо од Земуна, пруга грана од Тошиног бунара, тунелом кроз Б. косу преко аеродрома до обилазне пруге и даље за Пазову. Не знам зашто то не разматрају, не мора ни да буде скупље уопште (пошто, је л` да, у својој варијанти планирају да дуплирају тунел до Земуна).
Podržavam, nek to budu brzi koloseci od Tošinog bunara-aerodrom-Batajnica za regionalni i daljinski saobraćaj. Vozovi sa juga koji terminiraju u Beogradu mogu da terminiraju na Aerodromu, a prolazni vozovi samo prođu ispod. Nešto sam računao i došao do zaključka da bi takva ruta IC vozu između Beograda i Novog Sada dodala 7-9 minuta vožnje
 
Да, али не мора сваки воз да иде туда, доста је интерсити на свака 2 сата, плус по регио на 2 сата, плус БГ воз (са све покривеном Бежанијском косом и Лединама - гомила путника). Боље од метроа што хоће горе да уведу преко Мале Крсне.
 
Јел постоји могућност повезивање аеродрома и града трамвајем? Нисам из Београда па не знам докле сежу трамвајске шине и колико је потребно да се изгради до аеродрома али мислим да би било лакше изградити тај систем од метроа, и да би се та линија трамваја лако интегрисала у садашњи систем гсп. Циришки аеродром, на пример, је повезан са 2 трамвајске линије до града, иако аеродром има железничку станицу где 90% возова пролазе.
 
Od trenutnih sina na NBG ima jos 10km trasom uz buduci krak Milosa Velikog ka Jurija Gagarina.
 
Па зар није лакше онда спојити аеродром и град и на тај начин? Лакше би се и окретница и станица уклопиле у будућу целину аеродрома.
 
Швајцарски систем контроле летења је од јутрос у блокади због техничких проблема. Од јутрос нема полетања и слетања са швајцарских аеродрома, нити прелета швајцарског ваздушног простора.

Сви летови за и из Београда ка Швајцарској ће вероватно бити померени више сати. Летови преко Швајцарске такође могу имати кашњења.
 
Па зар није лакше онда спојити аеродром и град и на тај начин? Лакше би се и окретница и станица уклопиле у будућу целину аеродрома.
Било би лепо видети трамвајску линију до аеродрома, међутим, то отвара нову групу питања и проблема.

Најпре, аеродром није само београдски, он је српски, и потребно је гледати како би био увезан у српски саобраћајни систем, а не само београдски. Трамвај не решава проблем везе аеродрома са Шидом, Новим Садом, Ваљевом, Крагујевцем...

Трамвај не решава проблем транспорта терета. Карго саобраћај у Београду расте по стопи већој него путнички, а све што стиже не дистрибуира се само по Београду, већ и по остатку земље.

Затим, ако би возни ред трамваја диктирао ритам аеродрома, он можда не би био адекватан за урбани део кроз који тај трамвај пролази (сувише велики такт, сувише касно почиње, сувише рано завршава, или све обрнуто). Због тога би можда била потребна посебна линија која спаја аеродром са периферијом трамвајског система. У том случају се поставља питање ефикасности таквог решења.

Мислим да би трамвај требало озбиљно разматрати како се подручје око аеродрома буде озбиљно урбанизовало, са све више људи који раде и живе око аеродрома, али невезано за аеродром. Истовремено, трамвај не треба да буде алтернатива возној вези.
 
Швајцарски систем контроле летења је од јутрос у блокади због техничких проблема. Од јутрос нема полетања и слетања са швајцарских аеродрома, нити прелета швајцарског ваздушног простора.

Сви летови за и из Београда ка Швајцарској ће вероватно бити померени више сати. Летови преко Швајцарске такође могу имати кашњења.
Ваздушни простор Швајцарске је поново отворен и саобраћај се полако враћа у нормалу. Врло могуће да ће сви летови у току дана бити поприлично испретурани, зато саветујем да ко путује или испраћа и дочекује провери сатницу унапред.
 
Па зар није лакше онда спојити аеродром и град и на тај начин? Лакше би се и окретница и станица уклопиле у будућу целину аеродрома.
Pogledaj temu o rekonstrukciji Bulevara patrijarha Pavla, u vezi tramvaja :)
A i temu "Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin" :) i odvajanje prema aerodromu koje - nije ni planirano.
 
Pogledaj temu o rekonstrukciji Bulevara patrijarha Pavla, u vezi tramvaja :)
A i temu "Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin" :) i odvajanje prema aerodromu koje - nije ni planirano.
To je vesićevo maslo i nemoj to uzimati kao reper.
 
Generalno, grad se baš nešto i ne cima oko razvijanja tramvajske mreže (pristup novom mostu sa NBG strane, kao još jedan primer).
Malo mi je čudno da posle svega neko stavlja aerodrom i tramvaj u istu rečenicu....
 
То је и даље легитимно питање.

Када би Весићев урбанизам био оквир за форум, сви бисмо причали само о преслагању коцки и усправљању семафора.
 
Најпре, аеродром није само београдски, он је српски, и потребно је гледати како би био увезан у српски саобраћајни систем, а не само београдски. Трамвај не решава проблем везе аеродрома са Шидом, Новим Садом, Ваљевом, Крагујевцем...

Трамвај не решава проблем транспорта терета. Карго саобраћај у Београду расте по стопи већој него путнички, а све што стиже не дистрибуира се само по Београду, већ и по остатку земље.
Ne razumem baš smisao ovog argumenta. U ovoj aktuelnoj raspravi, nije tema povezivanja aerodroma sa ostatkom Srbije već povezivanja sa Beogradom. Koji, pored toga što je najveći grad zemlje sa skoro 30% celokupne populacije, je ujedno i turistički centar. A i saobraćajni. Poboljšanje veze aerodroma sa Beogradom znači poboljšanje veze aerodroma i sa ostalim mestima u Srbiji. Uspostavi dobru vezu od ANT do Bloka 42 i omogućićeš svim tim putnicima iz Šida, Novog Sada, Valjeva, Kragujevca... da brzo i lako stignu do svojih međugradskih autobusa koji će ih onda odvesti kućama odnosno dovesti za sledeći let iz Beograda.

Tramvaj ne rešava problem transporta tereta zato što je ovde priča o putničkoj povezanosti aerodroma sa gradom. To je kao da kažemo ''ne isplati nam se da vraćamo BG voz do Pančeva jer on neće prevoziti teret''. Ne vidim kakve to veze ima jedno s drugim. I ne, ne mora svaki poduhvat oko ANT da se svodi na kalkulacije s teretima, avioni, kamioni... ANT najpre treba da dobije krštenu vezu sa gradom. Kad je već svi imbecili na vlasti u prethodnih 60 godina nisu napravili.
Затим, ако би возни ред трамваја диктирао ритам аеродрома, он можда не би био адекватан за урбани део кроз који тај трамвај пролази (сувише велики такт, сувише касно почиње, сувише рано завршава, или све обрнуто). Због тога би можда била потребна посебна линија која спаја аеродром са периферијом трамвајског система. У том случају се поставља питање ефикасности таквог решења.
Ovo je kao da kažeš da ne treba održavati liniju A1 ili 72 jer kakve poente ima, kada se ne poklapaju sa redom letenja. Izvini, a gde to na svetu se redovi vožnje linija javnog prevoza savršeno poklapaju sa redovima letenja na aerodromu? Jel aerodromi funkcionišu tako što osoba u centru sedne u autobus, autobus je doveze do zgrade aerodroma, onda ona uđe istog časa, čekira se, i pravac u avion? Ili se očekuje, pa i zahteva, od putnika da dođe minimum 2 sata ranije na aerodrom?

Ja sam korisnik linije 72 kad god idem na aerodrom. I nemam nikakav problem s time da pođem ranije, stignem ranije i čekam tamo neko vreme. Svakako mi je draže nego da pucam 3 do 5 hiljada na taksi.
 
То је и даље легитимно питање.

Када би Весићев урбанизам био оквир за форум, сви бисмо причали само о преслагању коцки и усправљању семафора.
Realno, oduvek je nedostajala dobra veza javnim prevozom aerodroma sa gradom (jedna linija mono autobusa nije dobra veza).
Na kraju krajeva, pa mi imamo samo - međunarodni auto put i Surčinsku ulicu (i u njoj - traktori, viljuškari u 1+1), ne planiraju da ga povežu sa produženom Jurija Gagarina... kamoli - tramvaji...
 
Ne razumem baš smisao ovog argumenta. U ovoj aktuelnoj raspravi, nije tema povezivanja aerodroma sa ostatkom Srbije već povezivanja sa Beogradom. Koji, pored toga što je najveći grad zemlje sa skoro 30% celokupne populacije, je ujedno i turistički centar. A i saobraćajni. Poboljšanje veze aerodroma sa Beogradom znači poboljšanje veze aerodroma i sa ostalim mestima u Srbiji. Uspostavi dobru vezu od ANT do Bloka 42 i omogućićeš svim tim putnicima iz Šida, Novog Sada, Valjeva, Kragujevca... da brzo i lako stignu do svojih međugradskih autobusa koji će ih onda odvesti kućama odnosno dovesti za sledeći let iz Beograda.

Tramvaj ne rešava problem transporta tereta zato što je ovde priča o putničkoj povezanosti aerodroma sa gradom. To je kao da kažemo ''ne isplati nam se da vraćamo BG voz do Pančeva jer on neće prevoziti teret''. Ne vidim kakve to veze ima jedno s drugim. I ne, ne mora svaki poduhvat oko ANT da se svodi na kalkulacije s teretima, avioni, kamioni... ANT najpre treba da dobije krštenu vezu sa gradom. Kad je već svi imbecili na vlasti u prethodnih 60 godina nisu napravili.

Ovo je kao da kažeš da ne treba održavati liniju A1 ili 72 jer kakve poente ima, kada se ne poklapaju sa redom letenja. Izvini, a gde to na svetu se redovi vožnje linija javnog prevoza savršeno poklapaju sa redovima letenja na aerodromu? Jel aerodromi funkcionišu tako što osoba u centru sedne u autobus, autobus je doveze do zgrade aerodroma, onda ona uđe istog časa, čekira se, i pravac u avion? Ili se očekuje, pa i zahteva, od putnika da dođe minimum 2 sata ranije na aerodrom?

Ja sam korisnik linije 72 kad god idem na aerodrom. I nemam nikakav problem s time da pođem ranije, stignem ranije i čekam tamo neko vreme. Svakako mi je draže nego da pucam 3 do 5 hiljada na taksi.
Мислим да ниси разумео оно што сам написао.

Сви моји аргументи су водили само ка једном закључку - трамвајска веза не може да буде алтернатива возној, и возна веза је тренутно преча.

А, да ли је потребно да аеродром буде боље увезан у градски саобраћајни систем - свакако, да, и баш бих волео да видим трамвај ту.
 
Мислим да би трамвај требало озбиљно разматрати како се подручје око аеродрома буде озбиљно урбанизовало, са све више људи који раде и живе око аеродрома, али невезано за аеродром. Истовремено, трамвај не треба да буде алтернатива возној вези.
Tramvaj do aerodroma se već razmatra. :) Najavljeno je širenje tramvajske mreže do Bežanijske kose i tačka najbliža aerodromu biće Ulica Huga Klajna, jedan blok pre Bežanijskog groblja.
Zato smo pre par meseci na forumu već diskutovali i razmatrali opcije da se šine od raskrsnice Huga Klajna i Marka Čelebonovića produže niz MČ, pored groblja, pa zatim u livade iza njega, i tako odvedu ka ANT.
Tramvaj ANT.jpg


Problem nastaje kada šine dođu do samog aerodroma, jer bi mu prišle sa severne strane, a njemu je glavni ulaz sa druge strane piste. U tom slučaju bi deonica od severne strane ANT do terminala morala da bude podzemna. I to je onaj problematični deo. Ali sam koridor Huga Klajna - ivica ANT bi bio najmanji problem. I obezbedio bi ekspresnu deonicu gde bi tramvaj za jako kratko vreme prošao čak 7 km razdaljine i ekspresno stigao do oboda urbanog tkiva. Od tada bi posle nastavljao postojećom tramvajskom mrežom. Od koje bi jedan krak vodio i ka Bloku 42 i Železničkoj stanici Novi Beograd.

Voznu vezu ANT i Beograda svi priželjkujemo i čekamo, stariji je čekaju još od puštanja ANT u rad. Ali kako vreme prolazi, sve više deluje da se ona nikad neće desiti. Jer ANT, njegova okolina i Novi Beograd na vreme nisu isplanirani i podređeni tim naporima, tako da se u međuvremenu svašta nešto zbrljalo i sada je sve poduhvat i komplikacija.
 
Сви моји аргументи су водили само ка једном закључку - трамвајска веза не може да буде алтернатива возној, и возна веза је тренутно преча.
S tim se slažem.

Ali mislim da je to na jako dugom štapu. Dužem nego tramvaj. Jer tramvaj će doći tu blizu, do Bežanijskog groblja. A premda ni voz nije daleko - 5 km severno - ipak je usled okolnosti i terena dalja i manje realna opcija. Što bi rekli - tako blizu, a tako daleko. Član Karlo del Ponte je nedavno napisao da bi za povezivanje koloseka oko depoa BG Voza u Zemunu i ANT morali da se prave posebni nadvožnjaci i podvožnjaci, kako se ne bi presecala pruga ka Novom Sadu. A depo BG voza je smešten između koloseka te pruge, uklješten između njih. Još jedan u nizu propusta.

Edit: U stvari da se dopunim - nije na toliko dugom štapu da voz dođe do samog ANT, ali jeste na dugom štapu da se napravi smislena i praktična veza ANT sa ostalim delovima grada i ostalim železničkim stanicama. Zato što pruga koja ide zapadno oko aerodroma jako puno kruži. Te ka jugu ide sve do Ostružnice, udaljavajući se znatno od Beograda i od ŽS NBG. A na sever ide ka Batajnici. Još veće i gore kruženje. A kažem, pruga u Zemunu koliko god bila fizički blizu, tehnički je daleko, jer treba izvesti skretanja s nje i prokrčiti put za novi, kraći i direktni kolosek.

O tome svemu je neko trebalo da misli još pre 60 godina. Ali nije. I sada svi plaćamo račune.
I to je još jedna u nizu potvrda mog stava da slepilo i kretenizam umesto urbanizma u Beogradu ne traju ni 10, ni 20 ni 30 godina... već minimum 100 godina.
 
Poslednja izmena:
Проблем са трамвајем за аеродром као главним решењем је општа недовољна поузданост трамваја у Београду. Зато он треба да буде допуна, јер би био јако користан за делове града који гравитирају аеродрому, а неће бити на траси воза.

А морам да вам признам да не видим да ће градити било шта. Можда за почетак једна квалитетна аутобуска линија, аутопутем, мада аутопут нам је закрчен ко сам ђаво, 72 је поузданија од тога. Нек среде за почетак Сурчински пут и све улице и раскрснице у Бежанији и на Лединама, па ће бити бољи и тај бус.
 
уз урбанистички хаос какав је око аеродрома, за трамвај постоје само две могућности:
1. да иде средином Ивана Рибара, Сурчинском и путем бр. 266 до терминала
2. да иде под земљом од ове локације на Бежанији:
Hvataj.JPG


али то под земљом онда повлачи питање па што онда да не буде метро, ионако је планиран да прође туда

а за бусеве, ево својевремено предлога што сам овде давао (десни клик за пуну резолуцију):
aerodromske-linije.jpg
 
Koji metro plan predviđa da ide do aerodroma? Pošto gledam sad ponovo one slike dve SNSove linije i najbliže što vidim da prilazi aerodromu je stanica kod ŽS Zemun.

Izgleda da oko te ŽS Zemun i depoa BG Voza ima neko polje anomalija (kao iz Stalkera) koje svaki put kada neko pokuša da tuda sprovede bilo kakve šine, pruži jak otpor i pravi procepe u vremenu i prostoru. Pa su vajni Beogradski urbanisti naučili da se prostorom između te stanice i Ostružnice prosto - ni ne bave, što se šinskog saobraćaja tiče.
 
а за бусеве, ево својевремено предлога што сам овде давао (десни клик за пуну резолуцију):
aerodromske-linije.jpg
За аутобуску везу са аеродромом ја и даље мислим да је најбоље решење оно што је ЈАТ имао још пре пола века - линија од ЈАТ-а ("чекају те доле таксисти код ЈАТ-а") до аеродрома, са две успутне станице.

Да би аутобус био пожељан и одржив превоз, он мора да има поласке на 10-так минута у сезони, и да стиже до центра за пола сата. Ја мислим да је то могуће само са једном јаком, артеријском везом између аеродрома града, а не са шест независних линија које се капиларно шире по граду, и којима би ротација била преко сат и по.
 
За аутобуску везу са аеродромом ја и даље мислим да је најбоље решење оно што је ЈАТ имао још пре пола века - линија од ЈАТ-а ("чекају те доле таксисти код ЈАТ-а") до аеродрома, са две успутне станице.
To je znači išlo od Crkve Svetog Marka do aerodroma?
 
Vrh