Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pa sletao je Titov B727, zašto ne bi mogao A320:)?

A i Il-76 onoliko puta. Pa i cela Jatova flota tokom rekonstrukcije piste u Surčinu osamdesetih...
 
I, koji je forumski koncenzus? Jel se isplati uključivati Batajnicu u civilni saobraćaj ili ostati samo na ANT?
Ili će i ova tema da bude kao BG vozom i RVR, pa jedni kažu ''nema im spasa'' a drugi ''ma može to još 50 godina''. A ja u zabludi da i jedni i drugi znaju šta pričaju. 😄
 
I, koji je forumski koncenzus? Jel se isplati uključivati Batajnicu u civilni saobraćaj ili ostati samo na ANT?
Ili će i ova tema da bude kao BG vozom i RVR, pa jedni kažu ''nema im spasa'' a drugi ''ma može to još 50 godina''. A ja u zabludi da i jedni i drugi znaju šta pričaju. 😄
Ako bi sve LCC kompanije (Wizz, EasyJet u prvom redu) presle na Batajnicu sa BEG-a i plus verovatno bi dose I Ryanair, mozda bi imalo smisla sa komercijalne strane gledista. Sa druge strane, to bi doslovce ubilo Air Serbiu, sto vlast nece dozvoliti, tako da mislim da su price o Bataji samo prazne price.
 
Jesu, prazne priče. Mada ne znači da bi ubilo Er Srbiju. Napisah već, nije to zero sum. Sa jeftinijom ponudom iz Beograda, neko ne bi leteo iz Pešte, neko iz Niša, Temišvara, Tuzle... A došli bi nam i sasvim novi putnici. Računica vrlo moguće postoji, ali je komplikovano doći do nje. Možda najlakše ako bi Vinci i to uzeo pod koncesiju (hteo je bečki aerodrom tako da preuzme Bratislavu, pa se u Slovačkoj promeni vlast).
 
Војни аеродром Батајница је један од најзначајнијих војних објеката у Србији, ако не и најзначајнији, мислим да је то веома лош потез и да нема никакве потребе за тим, поготово што је неко написао да држава штити Ер Србију на штету лоу кост компанија.
 
Kako 400m medjuosovinskog rastojanja nije dovoljno za paralelne operacije? SFO je verovatno najpoznatiji aerodrom sa paralelnim operacijama, a medjuosovinsko rastojanje mu je 230m. DXB ima takodje smaknute piste medjuosovinskog rastojanja 380m. Inace se retko gde dve paralelne piste koriste istovremeno za istu namenu. Naime, obicno se jedna koristi za poletanje, a druga za sletanje.

Veca briga oko batajnickih pisti i rulnica je njihova nosivost. Apsolutno je opravdana sumnja da bi na njih mogao da sleti A320/B737. Takodje, potrebne su dodatne rulnice jer sadasnje nisu dovoljne za civilne operacije.
Ја говорим о независним паралелним операцијама. За то је потребно растојање између оса од 750 м, и тек ту две писте чине озбиљну разлику у капацитету (са којим ми ни у Београду немамо проблем).

Близина пруге Батаји не значи ништа, до Београда мора да се изгради пруга.

Близина реке значи још мање. Не товаре се у карго авионе шљунак и жито, нити се у барже товаре микро-чипови и прецизна механика који стижу карго авионима.

Не постоји ниједан економски разлог да се батајнички војни аеродром конвертује у мешовити.
 
To što ide do Bataje, to je pruga Beograd - Novi Sad. Od stanice Nova Pazova krak vodi na aerodrom (morala bi da se uradi trijangla, da ne mora da menja smer ka Beogradu).

Dakle, pruga je tu, i to glavna. Jedna dodata stanica BG voza i to je to.
 
Poslednja izmena:
Једина комерцијална активност за коју ја видим потенцијал у Батајници је одржавање авиона и мотора.
 
Ja realno ne vidim ništa. A u principu zavisi od politike - jak i solidno nezavisan ministar odbrane (čija partija je koalicioni partner u vladi) mogao bi da poželi da zaradi koji dinar od aerodroma. U suprotnom, teško.
 
Ja realno ne vidim ništa. A u principu zavisi od politike - jak i solidno nezavisan ministar odbrane (čija partija je koalicioni partner u vladi) mogao bi da poželi da zaradi koji dinar od aerodroma. U suprotnom, teško.
Мене то управо и плаши и зато и пеним. Па, кога ће да поставе да управља комерцијализацијом Батаје - оне што су реновирали Цара Душана? А све ћемо ми да платимо.

Ако се појави приватни капитал који ће да управља, зарађује и сноси ризик, само напред, ал’ из државне касе има пречих и смисленијих ствари.
 
Verovatno.

Postoji, ipak, u jednačini i preduzetye Aerodromi Srbije, a imalo bi sasvim smisla da npr. avio-servis Vlade leti iz Batajnice, pa je tu moguć zametak nekih skromnih dodatnih operacija.
 
Pored Vinci-ja na Tesli, od Batajnice nema nista bar do kraja koncesije, a to je za 20-tak godina.
 
Ah ti prostorni planovi, te Generalni urbanistički plan Beograda do 2041, te svi drugi. Zaboravili ste i na ovo:

Prostorni plan Republike Srbije do 2035: нова локација аеродрома Београд – предвиђена је нова локација на 10 km западно од аеродрома „Никола Тесла”, 24 km од Београда у непосредној близини ауто-пута E70 на потезу Грмовац – Добановци – Деч. Полазно дефинисање капацитета и потреба, на основу чега ће се приступити изради потребне документације, указује на комплекс од око 1.100 ha, са три полетно-слетне стазе, два путничка терминала, два робна терминала : Aerodrom Dobanovci

i ovo:

Novi Sad dobija aerodrom do 2035: Gradnja je planirana na lokaciji koja se nalazi na oko 15 kilometara jugoistočno od najvećeg grada na severu naše zemlje, u neposrednoj blizini auto-puta A1, na potezu Kovilj – Šajkaš – Budisava, sa obuhvatom od oko 300 hektara i kodnom oznakom aerodroma 4E: Novi Sad International Airport
 
Da budem iskren, ja nisam baš shvatio da li postoji ikakva mogućnost da se makar i "Tesla" poveže železničkom vezom (koja nije BG voz) sa ostatkom mreže.
 
Теоретски, како су поставили колосечне везе на оним плановима, ка Нишу (Ужицу) без маневра да, ка Новом Саду - не (бедак).
Ако мене питаш - ништа од тога.
 
Ово се може исправити ако се радикално промени план, и уместо од Земуна, пруга грана од Тошиног бунара, тунелом кроз Б. косу преко аеродрома до обилазне пруге и даље за Пазову. Не знам зашто то не разматрају, не мора ни да буде скупље уопште (пошто, је л` да, у својој варијанти планирају да дуплирају тунел до Земуна).
 
Vrh