Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Jel ima neka slika tog plana?

Jel misliš na ovu verziju?
361342211600ac493adba3777969311_orig.jpg

има и ова варијанта, али је @Meyraf показао суштину.

01-2-Sira-situacija-Metro-sistem.jpg


е сада, ја бих са Бежаније скренуо да метро иде на аеродром, уместо ка депоу, док би тај тунел остао само као технички. с тим што бих ишао преко Ледина са једном станицом тамо
 
Malo sam se igrao I gledao dokle bi sve novi A321XLR mogao da doleti iz Beograda. Znam da se ove linije naravno nece realizovati (osim njih par kad-tad), niti JU ima sredstva da nabavi ovaj avion, ali cisto radoznalosti radi:
  1. BEG-JFK 7260km -> vec se leti sa A332
  2. BEG-YYZ 7418km -> kad-tad ce krenuti, AirCanada ima narucene A321XLR
  3. BEG-IAD 7623km
  4. BEG-ORD 8044km -> kad-tad ce krenuti, United i American imaju baze na ORD i narucene A321XLR
  5. BEG-ATL 8482km
  6. BEG-PEK 7445km -> kad-tad ce krenuti
  7. BEG-PKX 7472km -> mozda umesto PEK
  8. BEG-ICN 8271km
  9. BEG-PVG 8458km -> kad-tad ce krenuti
  10. BEG-HKG 8568km
  11. BEG-BKK 8200km
  12. BEG-DEL 5269km
  13. BEG-JOH 8514km
 
ORD и PVG су на крајњим границама, тако да ка њима неће сигурно летети. исто тако, неће никада ићи за PEK, JFK и YYZ јер су то дестинације ка којима има и доста карга. IAD и DEL можда некада буду, па можда и уведу. иначе, индисјки IndiGo има поручене 321XLR и имају у плану летове ка Европи
 
Naravno, ovo je sve fiktivno sto sam napisao. Dolet A321XLR je 8700km u konfiguraciji sa dve klase ili 9300km u konfiguraciji sa jos manje putnika.
 
Malo sam se igrao I gledao dokle bi sve novi A321XLR mogao da doleti iz Beograda. Znam da se ove linije naravno nece realizovati (osim njih par kad-tad), niti JU ima sredstva da nabavi ovaj avion, ali cisto radoznalosti radi:
  1. BEG-JFK 7260km -> vec se leti sa A332
  2. BEG-YYZ 7418km -> kad-tad ce krenuti, AirCanada ima narucene A321XLR
  3. BEG-IAD 7623km
  4. BEG-ORD 8044km -> kad-tad ce krenuti, United i American imaju baze na ORD i narucene A321XLR
  5. BEG-ATL 8482km
  6. BEG-PEK 7445km -> kad-tad ce krenuti
  7. BEG-PKX 7472km -> mozda umesto PEK
  8. BEG-ICN 8271km
  9. BEG-PVG 8458km -> kad-tad ce krenuti
  10. BEG-HKG 8568km
  11. BEG-BKK 8200km
  12. BEG-DEL 5269km
  13. BEG-JOH 8514km
Лети ускотрупом пет сати до Емирата или Катара па се поново врати и прочитај шта си написао.
 
Airbus mora da je bio blesav kad je napravio XLR sa tolikim dometom, izgleda da oni nikad nisu leteli 5 sati do Emirata ili Katara? 🤔
 
@tragač
Летела моја прабаба Дуња клипним супер констелејшном за Канаду кад се исељавала код сина 1957.:)

Шалу на страну - мада је истина то што написах, имам негде и луфтханзину разгледницу- чуо сам то више пута, али, у чему је разлика у удобности летео широкотрупцем или ускотрупцем?
 
има и ова варијанта, али је @Meyraf показао суштину.

01-2-Sira-situacija-Metro-sistem.jpg


е сада, ја бих са Бежаније скренуо да метро иде на аеродром, уместо ка депоу, док би тај тунел остао само као технички. с тим што бих ишао преко Ледина са једном станицом тамо
Мени је главни проблем са идејом да метро иде до аеродрома (као и на идеји коју је поставио @Дошљак) у томе што градски превоз треба да иде кроз њиве 6 км да би стигао тек до обода урбаног ткива (ивица Бежанијског гробља).

Ја ту видим предност железничке везе (трамвоз или класични) - омогућава независни такт, брзу везу са централним градским чвориштем (или чвориштима), а не представља оптерећење за динамику и ресурсе градског саобраћаја.

Едит: наравно, овај аргумент пада у воду ако се подручје око аеродрома буде даље интензивно урбанизовало.
 
Лети ускотрупом пет сати до Емирата или Катара па се поново врати и прочитај шта си написао.
Leteo sam vise puta do Emirata uskotrupcem. Apsolutno znam koliko je neudobno i ne podrzavam toliko dugacke letove uskotrupcima. Nazalost, kompanijama je danas najbitniji novac, udobnost putnika im nije bitna.
 
Шалу на страну - мада је истина то што написах, имам негде и луфтханзину разгледницу- чуо сам то више пута, али, у чему је разлика у удобности летео широкотрупцем или ускотрупцем?
Слично као кад се по мору возиш чамцем и бродом.
Или кад на пут до Црне Горе кренеш Југом и Мерцедесом 124

При чему овде комфор седишта није у питању јер је размак мање више исти, али клацкање уопште није. Тако да је путовање је ипак пријатније у широкотрупцу.
 
Па да, мање "труцка" већи авион. Ал и ови ускотрупци су повелике летелице, не знам баш колико то има значаја...
 
Svi pricaju o tramvozu a niko da za pocetak kaze da li bi se sine tog tramvoza uopste spajale na kolosek kod Tosinog? I ako da, kako tacno to izvesti.

Inace, i tramvaj 3ka je na nekim deonicama vozila kroz livade. Pa i 7 i 9 u neku ruku dok su blokovi pre izgradnje Delte i Belvila bili izolovani od ostatka gradskog tkiva. I na Banjici izmedju Trosarine i okretnice isto voze kroz livade i sumu. Svakako, ne kao do Surcina, ali ipak voze. I brzo prelaze te razdaljine. Cak i sa ogranicenjem od 50 km/h.
 
Leteo sam vise puta do Emirata uskotrupcem. Apsolutno znam koliko je neudobno i ne podrzavam toliko dugacke letove uskotrupcima. Nazalost, kompanijama je danas najbitniji novac, udobnost putnika im nije bitna.
Реално не би ме изненадило да једног дана опет имамо бродове уместо авиона
 
@tragač
Летела моја прабаба Дуња клипним супер констелејшном за Канаду кад се исељавала код сина 1957.:)

Шалу на страну - мада је истина то што написах, имам негде и луфтханзину разгледницу- чуо сам то више пута, али, у чему је разлика у удобности летео широкотрупцем или ускотрупцем?
У авиону се највише уморимо од ужасног ваздуха - сув и ниског притиска. Сад, широкотрупци лакше решавају овај проблем зато што имају јачу структуру па могу да “надувају” унутра толико ваздуха да је притисак унутра еквивалентан притиску на нпр. Копаонику, у Конацима. Дотле, у ускотрупцима могу да постигну максимум еквивалент као на врху Брезовице. У питању је око 600 м висински, што таман прави разлику између ”начисто самлевен” и “поприлично самлевен” (мислим да не постоји трећа опција за 8 сати у авиону).
А, баби Дуњи свака част!
 
Malo sam se igrao I gledao dokle bi sve novi A321XLR mogao da doleti iz Beograda. Znam da se ove linije naravno nece realizovati (osim njih par kad-tad), niti JU ima sredstva da nabavi ovaj avion, ali cisto radoznalosti radi:
  1. BEG-JFK 7260km -> vec se leti sa A332
  2. BEG-YYZ 7418km -> kad-tad ce krenuti, AirCanada ima narucene A321XLR
  3. BEG-IAD 7623km
  4. BEG-ORD 8044km -> kad-tad ce krenuti, United i American imaju baze na ORD i narucene A321XLR
  5. BEG-ATL 8482km
  6. BEG-PEK 7445km -> kad-tad ce krenuti
  7. BEG-PKX 7472km -> mozda umesto PEK
  8. BEG-ICN 8271km
  9. BEG-PVG 8458km -> kad-tad ce krenuti
  10. BEG-HKG 8568km
  11. BEG-BKK 8200km
  12. BEG-DEL 5269km
  13. BEG-JOH 8514km
То сам и ја раније написао и о томе размишљао. За дестинације попут Торонта, Чикага, Пекинга, Шангаја, мислим да би А321XLR имао мали капацитет, али за рецимо градове попут Бостона, Филаделфије, Вашингтона, Момбаја сасвим океј са удобним седиштима.
 
Leteo sam sa "Türkiye Hava Yolları" na letu od 4,5 sata + sat i malo jače do BEG, oba A321 u ekonomskoj i nikakav problem. U povratku A321 + 737max, isto.
'oću opet.
 
Отворен је нови издвојени паркинг „Тесла“ близу аеродромског робног терминала који има нешто више од 1500 паркинг места. Од тога ће скоро 800 паркинга бити за возила путника, а остала за таксисте, особа са инвалидитетом, рента кар возила. Постоји и бесплатни аутобуски превоз од самог паркинга до саме зграде аеродрома тј. одређених терминала. Аутобуси иду на сваких 7 минута.

Нови паркинг „Тесла“ са мапом трасе аутобуса
https://beg.aero/cir/parking_i_prilaz/parking_i_prilaz/parking
beg-aero-map-02a.png
Maпa паркинга и прилазних путева_cir.jpg


Аутобус „паркинг-аеродром-паркинг“
аутобус_паркинг на никола тесла аеродрому.JPG


Ред вожње аутобуса: https://beg.aero/sites/belgrade/files/vinci/news/pdf/tabla_za_red_voznje_final.pdf
Овде имате ценовник паркинга: https://beg.aero/sites/belgrade/files/pdf/cenovnik_tesla_parking_cir_new.pdf
Ценовник за гаражу која има 514 паркинг места https://beg.aero/sites/belgrade/files/pdf/cenovnik_garaza_cir_new.pdf
 
Leteo sam sa "Türkiye Hava Yolları" na letu od 4,5 sata + sat i malo jače do BEG, oba A321 u ekonomskoj i nikakav problem. U povratku A321 + 737max, isto.
'oću opet.
Zavisi mnogo i od kompanije. Konkretno Turkish ima jako udobne i komforne avione, te nije problem leteti 5 sati njihovim uskotrupcima. Sa druge strane, Etihad, po mom misljenju, ima dosta neudobne avione.

Jadni oni koji Wizz-ovim A321XLR budu putovali...
 
Ima veze i što ja radim kancelarijski posao, tako da sam navikao na dugo sedenje.
Ključ je u sistemu za zabavu. Odgledaš jedan film, taman dođe klopa, odeš par puta do wc-a da protegneš noge, odigraš igricu, pa još jedan film i eto prođe 5 sati, bez problema.
Još da može negde na pola da se ispuši cigara...
...i da, mislim da je vazduh suvlji u uskotrupnim avionima?! Uvek kijam negde pri kraju.
 
Generalno receno, ukoliko kompanije budu konfigurisale A321XLR u istim konfiguracijama kao sirokotrupci, nece biti veliki problem putovati. Ti avioni ce morati da imaju normalnu business klasu, ne ovu evropsku.

Ne vidim kakve veze ima sirina trupa sa suvocom vazduha.
 
Generalno receno, ukoliko kompanije budu konfigurisale A321XLR u istim konfiguracijama kao sirokotrupci, nece biti veliki problem putovati. Ti avioni ce morati da imaju normalnu business klasu, ne ovu evropsku.

Ne vidim kakve veze ima sirina trupa sa suvocom vazduha.
Ускотрупци су конструисани за краће летове и, због тога, више “циклуса” током животног века. Нпр. А320 ће да направи у просеку 4 лета дневно, а А380 један И један и други иду са притиска од 1000 hPa (на земљи) на 200hPa (на 12 км висине), само што ускотрупац то ради четири пута чешће него широкотрупац, и због тога мора да има флексибилнију (условно, и слабију) структуру.

То за последицу има да машина која прави “нормалну” атмосферу у авиону сме да нагрува много већи притисак у широкотрупац него у ускотрупни, а то за последицу има да је у ускотрупцу ваздух ређи и сувљи.

Све је, наравно, у границама безбедног и прихватљивог за здравље, ал’ је напорно за организам.
 
Beni je Turkiš isto jedna od boljih kompanija, čak i u ekonomskoj klasi imaš veoma dobar entertejment sistem sa slušalicama koje isto dobiješ...a i sedišta su im nekako udobnija od ostalih...i od etihada pogotovo.
 
Мени је главни проблем са идејом да метро иде до аеродрома (као и на идеји коју је поставио @Дошљак) у томе што градски превоз треба да иде кроз њиве 6 км да би стигао тек до обода урбаног ткива (ивица Бежанијског гробља).

Ја ту видим предност железничке везе (трамвоз или класични) - омогућава независни такт, брзу везу са централним градским чвориштем (или чвориштима), а не представља оптерећење за динамику и ресурсе градског саобраћаја.

Едит: наравно, овај аргумент пада у воду ако се подручје око аеродрома буде даље интензивно урбанизовало.
Не би то ишло кроз пусте њиве, пре станице аеродром би била станица Радиофар, а после ње Сурчин центар па национални стадион.
 
Vrh