Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

zhaba":mz100sfl je napisao(la):
Kao i po obicaju to su objavili u minut do dvanaest! Kad sam izasao iz stana jos uvek nije bilo nikakavih otkazivanja da bi kad sam stigao do aerodroma mi rekli da je Surcin zatvoren!!! Mislim da su bili jako nemarni, kao da nase vreme nije vazno.
Žabac, mislim da grešiš jer je bilo priče od ranog jutra da će aerodrom bit zatvoren i znam da su neki ljudi kod mene na poslu otkazivali putovanja upravo zbog toga.
 
Monday, April 26, 2010
Belgrade profit soars
New renovations for Belgrade
Belgrade Nikola Tesla Airport has reported that its profit in 2009 amounted to 17 million Euros, increasing by 27% compared to 2008. The profit will now be used for the upgrade of facilities at the airport. Velimir Radosavljević, the director of Belgrade Airport, said on Sunday that this year the airport will expand its gate lounge areas and construct the airport’s business headquarters. The biggest investment will be in the expansion of the transit area and gate lounges. In cooperation with Durfy, the airport will open new shop and duty free areas. The airport also plans to replace the older “A” platform air bridges with glass air bridges which correspond to the “C” platform gates.

Radosavljević says that all of these investments will be financed from the airport’s net profit from 2009. In the first 3 moths of 2010 the airport is recording the same profit as in the first 3 months of 2009. Belgrade Nikola Tesla is served by 24 scheduled airlines with the number set to increase in the coming months.
Izvor: EX-YU aviation news
Link: http://exyuaviation.blogspot.com/2010/04/belgrade-profit-soars.html

Meni nije jasno šta će i kako oni to da proširuju, na sajtu im ne piše ništa, osim da je promet u januaru i februaru veći za 5% u odnosnu na prošlu godinu, a u martu 10%. Takođe, postoje neki tenderi, koji ne mogu da se otvore za nabavku stolica, displeja, sređivanje ozvučenja, ali i neki za nadzorni organ za izgradnju - ne znam koju.
 
Spajaju gejtove. Pošto su gejtovi izbačeni u odnosu na zgradu terminala sada je u planu da se oni dograde tj. da im se fasada "izravna" sa terminalom. Vidi se super na google earth-u. Terminal izgleda kao zupčanik trenutno što nakon nadogradnje neće biti. Tom akcijom će dobiti veoma puno dodatnog prostora!
 
konacno i taj deo da se sredi. .. izgledace konacno na pravi aerodrom...cool
 
Ambassador":55k9okq6 je napisao(la):
Monday, April 26, 2010
Meni nije jasno šta će i kako oni to da proširuju, na sajtu im ne piše ništa, osim da je promet u januaru i februaru veći za 5% u odnosnu na prošlu godinu, a u martu 10%. Takođe, postoje neki tenderi, koji ne mogu da se otvore za nabavku stolica, displeja, sređivanje ozvučenja, ali i neki za nadzorni organ za izgradnju - ne znam koju.
Evo tendera na sajtu Aerodroma Beograd:

http://www.beg.aero/o_nama/javne_nabavke.306.html

http://www.beg.aero/upload/document...onica_i_fingerskih_hodnika_A_i_C_04032010.doc
 
Ja pokušavam da otvorim taj dokument, ali je blanko sve. Sad gledam na G.E., ne znam, meni je to zabavno, kako su čekaonice izbačene - ne znam koliko će taj prostor doprineti efikasnosti, a koliko zapravo povećati prostor free shopa. Mislim da postoje važnije stvari na aerodromu od toga - mada opet. Zanima me kada će da sklone drugu kontra-diverzionu kontrolu.
 
Da li postoji neki plan za prosirenje otvorenog izlozbenog prostora Muzeja vazduhoplovstva? Trenutna otvorena izlozbena povrsina je bedna, a okolo su njive.
 
stf":21l89pf6 je napisao(la):
Da li postoji neki plan za prosirenje otvorenog izlozbenog prostora Muzeja vazduhoplovstva? Trenutna otvorena izlozbena povrsina je bedna, a okolo su njive.
Koliko znam nemaju para i ne verujem da ce ista biti u skorije vreme,bio sam tamo pre neki mesec.
 
vucko":wsom0qpo je napisao(la):
stf":wsom0qpo je napisao(la):
Da li postoji neki plan za prosirenje otvorenog izlozbenog prostora Muzeja vazduhoplovstva? Trenutna otvorena izlozbena povrsina je bedna, a okolo su njive.
Koliko znam nemaju para i ne verujem da ce ista biti u skorije vreme,bio sam tamo pre neki mesec.
Pa koje crne pare i ulaganje? Okolo su njivetine, treba samo da pomere ogradu, a eventualna eksproprijacija i nije neki trosak, jer na zemljistu oko aerodroma nista i ne sme da se gradi bez posebnih dozvola drzave.
 
stf":wulcwx69 je napisao(la):
vucko":wulcwx69 je napisao(la):
stf":wulcwx69 je napisao(la):
Da li postoji neki plan za prosirenje otvorenog izlozbenog prostora Muzeja vazduhoplovstva? Trenutna otvorena izlozbena povrsina je bedna, a okolo su njive.
Koliko znam nemaju para i ne verujem da ce ista biti u skorije vreme,bio sam tamo pre neki mesec.
Pa koje crne pare i ulaganje? Okolo su njivetine, treba samo da pomere ogradu, a eventualna eksproprijacija i nije neki trosak, jer na zemljistu oko aerodroma nista i ne sme da se gradi bez posebnih dozvola drzave.
Trebali bi da ulože pare u restauraciju aviona i još niz detalja.
Ipak nije to samo stvar da se puste ljudi da gledaju.
Usput imaju izgleda i kritičnijih stavki trenutno od širenja izložbe

Razgovara sam ovih dana sa par ljudi koji se bave nekim poslovima oko turizma i između ostalog je pomenut i taj muzej, pa ako bude nešto izvestiću vas
 
Ambassador":3c352rhj je napisao(la):
Ja pokušavam da otvorim taj dokument, ali je blanko sve. Sad gledam na G.E., ne znam, meni je to zabavno, kako su čekaonice izbačene - ne znam koliko će taj prostor doprineti efikasnosti, a koliko zapravo povećati prostor free shopa. Mislim da postoje važnije stvari na aerodromu od toga - mada opet. Zanima me kada će da sklone drugu kontra-diverzionu kontrolu.
Pa ne znam koji su im planovi, ali teško da mogu da sklone tu drugu kontrolu. Lakše bi bilo skloniti prvu kontrolu, jer zaboravljaš da ima i ljudi u tranzitu, koji dolaze sa drugih aerodroma, a po regulativi, svi putnici treba da budu kontrolisani. Jedini način bi bio da se odvoje putnici u dolasku - da se ne mešaju sa odlazećim putnicima, pa da onda prolaze kroz neku specijalnu kontrolu koja bi ih ponovo uvela u sterilan prostor odlazaka...



Što se tiče tendera, evo bitan deo:


ЈАВНО ПРЕДУЗЕЋЕ
АЕРОДРОМ ''НИКОЛА ТЕСЛА''
11180 Београд 59

расписује позив за прикупљање понуда у отвореном поступку број 48/2009, за јавну набавку

ИЗРАДА ТЕХНИЧКЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ ЗА ПРОШИРЕЊЕ ЧЕКАОНИЦА И ФИНГЕРСКИХ ХОДНИКА А И Ц

Израда техничке документације односи се на следеће:

1. Израда Елабората организације реконструкције и доградње чекаоница и фингерских ходника А и Ц по фазама у условима неометаног одвијања саобраћаја са решењем организације саобраћаја на платформи за време извођења радова.
2. Технолошко решење реконструкције и доградње чекаоница и фингерских ходника А и Ц, на које се мора прибавити сагласност Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије.
3. Израда Студије оправданости са Идејним пројектом реконструкције и доградње чекаоница и фингерских ходника А и Ц по фазама.
4. Израда Главног пројекта реконструкције и доградње чекаоница и фингерских ходника А и Ц по фазама.
5. Извршење техничке контроле Главних пројеката са исходовањем позитивног извештаја вршиоца техничке контроле.
 
Ta druga kontrola zapravo nicemu ne sluzi u praksi, jer te ti panduri tamo samo provlace, uvek su u fazonu nemoj da vadis laptop, aj pozuri itd. I da, nije mi jasno zasto su na drugoj antidiverzionoj uvek panduri, a na prvoj je osoblje aerodroma?

Vecina aerodroma funkcionise tako da iza pasoske/boarding pass kontrole imas free shop zonu, pa onda tek blize gejtovima imas skener, a onda kod samih gejtova imas malu komercijalnu zonu (npr. manji kafic, mali free shop itd.). Kod nas je problem da kada prodjes drugu kontrolu udjes u onu sobu pred gejtom gde nema nista.

Kod nas treba -

- ili ukinuti drugu kontrolu, pa odvojiti kako kaze 442doBGD deo za transfer i deo gde ulaze odlazeci putnici tako da ovi koji idu na transfter prvo prodju kroz skener (to se radi na nekim aerodromima, npr. to sam ja prosao u Diseldorfu), samo sto ne znam koliko je to izvodljivo bez nekog preteranog tumbanja aerodroma, ili -

- treba ukinuti prvu kontrolu, ali onda je problem sto nema komercijalnih sadrzaja iza te druge kontrole, pa bi se potencijalno stvarale guzve pred boarding, jer ljudi ne bi hteli sat vremena ili koliko vec da came u onoj cekaonici. Taj problem moze da se resi delimicno na sledeci nacin: kada se prodje pasoska kontrola na aerodromu, odma iza je veliki free shop i onaj glavni kafic, i mislim 2 izlaza (bar jedan, mislim da su 2) odma iza, pravo, a ostali izlazi su levo i desno odatle, duz onih hodnika, a i u tim hodnicima ima poneki komercijalni sadrzaj. Dakle kontrolu treba premestiti ispred tih gejtova koji su levo i desno, sto bi ujedno i smanjilo broj kontrolnih punktova za sve te izlaze na 2 (doduse verovatno bi bilo potrebno vise redova) umesto pojednu na svakom gejtu, a mogli bi i dalje da funkcionisu komercijalni sadrzaji u tim hodnicima.
 
hazard":1jare8hs je napisao(la):
Ta druga kontrola zapravo nicemu ne sluzi u praksi, jer te ti panduri tamo samo provlace, uvek su u fazonu nemoj da vadis laptop, aj pozuri itd. I da, nije mi jasno zasto su na drugoj antidiverzionoj uvek panduri, a na prvoj je osoblje aerodroma?
Slažem se, to mi je uvek bilo potpuno nejasno. Niti vadiš laptop, niti skidaš kajš...

hazard":1jare8hs je napisao(la):
Vecina aerodroma funkcionise tako da iza pasoske/boarding pass kontrole imas free shop zonu, pa onda tek blize gejtovima imas skener, a onda kod samih gejtova imas malu komercijalnu zonu (npr. manji kafic, mali free shop itd.). Kod nas je problem da kada prodjes drugu kontrolu udjes u onu sobu pred gejtom gde nema nista.
Ne bih se baš složio. Mislim da sve zavisi od godine gradnje aerodroma. Stariji aerodromi nisu bili predviđeni za novonastale sigurnosne uslove. Evo ti par primera:
- Beč (stariji aerodrom) skener je pred ulazak u gejtove
- Minhen (Terminal 2, novi aerodrom), jedna centralna skener zona, i zatim je ceo aerodrom otvoren, više nema kontrola. Kod Terminala 2 Minhenskog aerodroma je dobro odrađena i separacija dolaznih i odlaznih putnika iz ne-šengen letova (putnici koji dolaze iz šengen zone ne prolaze kroz dodatnu skener kontrolu u Minhenu već se smatra da je kontrola na inicijalnom aerodromu bila dovoljna). Tako na primer svi dolazeći putnici iz ne-šengen zone koji presedaju u Minhenu moraju da prođu kroz skenere i onda ponovo ulaze u sterilnu zonu.
- Bankok (novi aerodrom) isto jedna centralna kontrola
- JFK (ne znam za sve terminale) jedna centralna kontrola
- Budimpešta jedna centralna kontrola
- Frankurt nekoliko centralnih kontrola uz separaciju dolaznih i odlaznih putnika u zavisnosti od destinacija i terminala... itd itd.

U celoj priči je bitno odvojiti dolazeće i odlazeće putnike. Ukoliko se to ne uradi, nije moguće ukinuti drugu kontrolu. Morala bi dosta toga da se dogradi - čim putnik izađe iz aviona u aviomost i krene ka zgradi, trebalo bi da postoje stepenice koje bi vodile na donji nivo, pa direktno u prostor pre pasoske kontrole. U tom delu bi ponovo trebala da postoji kontrola za putnike koji su u tranzitu i žele da se vrate na nivo odlaska... malo sam zakomplikovao, ali to je suština.
 
hazard":16n4o4pi je napisao(la):
Taj problem moze da se resi delimicno na sledeci nacin: kada se prodje pasoska kontrola na aerodromu, odma iza je veliki free shop i onaj glavni kafic, i mislim 2 izlaza (bar jedan, mislim da su 2) odma iza, pravo, a ostali izlazi su levo i desno odatle, duz onih hodnika, a i u tim hodnicima ima poneki komercijalni sadrzaj. Dakle kontrolu treba premestiti ispred tih gejtova koji su levo i desno, sto bi ujedno i smanjilo broj kontrolnih punktova za sve te izlaze na 2 (doduse verovatno bi bilo potrebno vise redova) umesto pojednu na svakom gejtu, a mogli bi i dalje da funkcionisu komercijalni sadrzaji u tim hodnicima.
To sam i ja razmišljao, ali opet, kako razdvajaš dolazeće i odlazeće putnike? Opet se javlja potreba za velikim radovima...
 
Da li neko ima nekakvo pametno objasnjenje zbog cega na beogradskom aerodromu postoji dva puta skeniranje??? Nedavno sam prvi put posle mnogo godina leteo iz Beograda i potpuno sam se frapirao. Koja je svrha svega toga??? Da ne spominjem da to nigde nikada nisam doziveo!
PS: gejt je izgledao ocajno sa sve policajcem koji, opet, ne znam cemu sluzi.
 
zhaba":3kjt6ll4 je napisao(la):
Da li neko ima nekakvo pametno objasnjenje zbog cega na beogradskom aerodromu postoji dva puta skeniranje??? Nedavno sam prvi put posle mnogo godina leteo iz Beograda i potpuno sam se frapirao. Koja je svrha svega toga??? Da ne spominjem da to nigde nikada nisam doziveo!
PS: gejt je izgledao ocajno sa sve policajcem koji, opet, ne znam cemu sluzi.
Kada bi i oni sami znali :)
Mada, doživeo sam slične nelogične situacije skeniranja i na drugim velikim evropskim aerodromima ako je za utehu...
Što se tiče skeniranja kod gejta, svi smo svesni da se to loše radi, ali u trenutnim uslovima aerodromske infrastrukture, taj skening je bitniji od onog početnog.

Ambassador":3kjt6ll4 je napisao(la):
Do skora su bila tri skeniranja! :) Jedno na samom ulasku u zgradu..
To je ukinuto baš davno davno, sigurno pre nekih 6-7 godina.
 
RE zhaba
Da li neko ima nekakvo pametno objasnjenje zbog cega na beogradskom aerodromu postoji dva puta skeniranje?

Jednostavno ako trazitni putnik dolazi iz problematične zemlje i preseda u dr. avion (trazit-trazit) u kome i vi putujete sprečava se
mogućnost unošenja neželjenih stvari. U predhodnom istor. periodu takav sistem kontrole je omogućio status svetski visoke bezbednosti
naravno kako god su tadašnji policajci izgledali bili su fenomenalni majstori svog zanata dok nisu odlučili da ,, unaprede,, službu i ispremeštali ih
mada verujem da su su i ovi novi do sada ispekli zanat tako da možete bez brige da putujete iz BGDa.
 
boca-ica":6b5brodf je napisao(la):
RE zhaba
Da li neko ima nekakvo pametno objasnjenje zbog cega na beogradskom aerodromu postoji dva puta skeniranje?

Jednostavno ako trazitni putnik dolazi iz problematične zemlje i preseda u dr. avion (trazit-trazit) u kome i vi putujete sprečava se
mogućnost unošenja neželjenih stvari. U predhodnom istor. periodu takav sistem kontrole je omogućio status svetski visoke bezbednosti
naravno kako god su tadašnji policajci izgledali bili su fenomenalni majstori svog zanata dok nisu odlučili da ,, unaprede,, službu i ispremeštali ih
mada verujem da su su i ovi novi do sada ispekli zanat tako da možete bez brige da putujete iz BGDa.
Sve je to lepo i krasno, ali zasto to postoji samo u Beogradu??????
Ispade da jedino mi brinemo o bezbednosti!
 
Па макар нас не терају да изувамо ципеле. Мислим да мало претерујеш.
 
Ma kao sto rekoh, da druga kontrola uopste nije neko cimanje, cak ni laptop ne moras da vadis iz torbe.
 
Vrh