Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

442doBGD":27ijasb2 je napisao(la):
sizif":27ijasb2 je napisao(la):
Ниси навео колико је пре увођење линије Ер Никија Беч-Софија било линија аустријске и бугарске националне компаније.
Pa između Beča i Sofije pored Nikija (avion A319) lete i Austrian i Bulgaria Air i to pet (5) puta dnevno avionima većeg kapaciteta nego oni koji lete na liniji Beč - Beograd. Tokom 2009. godine, na ovim linijama je prevezeno 121,347 putnika. Na ovoj liniji je takođe, do njenog bankrota, letela i kompanija SkyEurope.

Zašto pitaš?
Ja sam uporedio kapacitete na liniji ka Beču iz Sofije i iz Beograda. Podaci do kojih sam došao za Sofiju su poražavajući. Svi letovi između Sofije i Beča imaju kapacitet od 3340 putnika na nedeljnoj bazi u jednom smeru. Na godišnjem nivou to znači da je kapacitet ove linije skoro 350.000 putnika u oba smera a imamo gore iznet podatak da je na toj liniji prevezeno tokom cele 2009. samo 121347 putnika. To je užasno malo za toliki broj letova. Sa druge strane nemam sve podatke za Beograd-Beč. Nedeljni kapacitet je oko 2400 (za trećinu manji) dakle godišnji oko 250.000. Nemam podatke o broju putnika ka Beču ali znam da su svi letovi na kojima sam imao nekoga od poznanika bili krcati. Neka je pod tom pretpostavkom popunjenost putničke kabine između 70 i 80% (mada verujem da je veća) onda je na ovoj liniji ukupno 175.000 do 200.000 putnika. Pokušaću da saznam koliko je putnika ka Beču bilo prošle godine. Znam sigurno da je to iz Beograda najposećenija destinacija.
 
Kako si računao kapacitet linija? Nisu kapaciteti isti tokom celog perioda, tj. menjaju se iz dana u dan, i prilagođavaju situacijama. Ovo mislim na Austrian koji je leteo za Beograd i sa CRJ200 a isto tako i sa A321.

Nemam trenutno podatak za prošlu godinu, ali 2007. godine na liniji Beograd - Beč je prevezeno 61.920 putnika. Iste godine, na liniji Sofija - Beč je prevezeno 128.482 putnika.


Ono što većina forumaša zaboravlja je da je broj prevezenih putnika nebitan (osim za aerodrom koji naplaćuje taksu po putniku, pa što više, to bolje). Ono što je bitno je yield, odnosno koliko aviokompanija zarađuje na tom letu. Vrlo je lako (neverovatno lako ako ćemo tako) napuniti avion, teško je zaraditi. A Beograd nije grad gde aviokompanije imaju velike zarade u poređenju sa gradovima regiona. Ja sam leteo na linijima gde prvih 20 redova bude biznis klasa, a vrlo retko mi se dešavalo da let ka Beogradu (bilo koje aviokompanije) ima više od 2-3 reda biznis klase, a ponekad tamo niko ne sedi... Mislite i o tome.


Broj putnika na linijama ka Beču.

2009. 2008. 2007.
Sofija 121.347 154.285 128.482
Beograd - - 61.920
 
Nešto ozbiljno nije u redu sa podacima. Evo šta je Jat objavio pre nekoliko dana:
Sa 10,9 odsto manje obavljenih letova nego 2008. godine, ka Istanbulu "Jat" je lane prevazao 27.427 putnika što je pad od 32,9 odsto. Sa druge strane "Turkiš erlajns" je imao 85 odsto više letova i 89,2 odsto više putnika (66.557 prevezenih putnika).
Istanbul godišnje skoro 100.000 sa dva leta dnevno a Beč sa 5 letova dnevno samo 60.000! Nešto tu ne valja. Pri tom je Beč ubedljivo najposećenija destinacija iz Beograda. Nešto mi tu ne valja. Ili se onaj podatak odnosi samo na odlazne putnike. Do Istanbula lete Airbus 320 (150-tak mesta) + B737 (150-tak mesta). Do Beča lete dva puta ATR72 (oko 70 mesta), dva puta Q400 (oko 70 mesta) + A320 (oko 150 mesta). Pri tom Jat za Beč često pošalje B737-300 a Turkish B737-800 sa 160tak putničkih mesta. Jasno je da je kapacitet za Beč znatno veći a na kraju ispada za 40% manje putnika. Pri tom Jat je do istanbula popunjen ispod 50% (sami su priznali) a Turkish ima dobru / odličnu popunjenost (oko 70%) dok je popunjenost svih aviona ka Beču odlična (po brojnim svedočenjima avioni su uvek puni).
Dakle da ne dužim više: nema šanse da je statistika bila dobra.

Evo da dodam i sledeće podatke: (Jat AIrways)
Na liniji Beograd - London srpski avioprevoznik je imao više putnika od "Britiš ervejza". Sa 5,1 odsto više letova "Jat" je prevezo ukupno 72.310 putnika, što je za 1,9 odsto manje nego 2008. godine. "Britiš" je imao 1,3 odsto više letova i prevezao je ukupno 52.244 putnika što je pad od 7,3 odsto. Tako je "Jat" udeo na ovoj liniji sa 57 podigao na 58 odsto.
Ka Crnoj Gori godišnje bude 400.000 putnika.

I sve ove podatke sad izbacujem samo zato što mi u odnosu na njih Beč deluje kao smejurija a zapravo je i te kako jaka destinacija.
 
Vrlo je moguće da se podaci odnose samo na putnike iz Beča, što bi značilo da je ukupan broj x2.

Sam Niki Lauda je rekao da je na toj liniji (Beograd - Beč) tokom 2009. prevezeno 150.000 putnika, što bi značilo da je između Beča i Sofije ukupno prevezeno oko 250.000 putnika. Beč je inače druga destinacija po broju putnika iz Sofije, posle Londona koji je ubedljivo na prvom mestu.

I ja sam na brzinu izračunao kapacitet Beograd - Beč prošle godine, i došao do oko 240.000 putnika, što znači da je popunjenost bila oko 62% na ovoj liniji.

Što se tiče linije za Istambul, ako uzmemo da je Turkish Airlines leteo avionima kapaciteta od prosečno 150 - 160 putnika, to je ukupan kapacitet linije od oko 115.000 putnika godišnje samo sa TK.

Jat je na liniji za Beč leteo dva puta dnevno, uglavnom avionima ATR koji primaju 66 putnika, što bi značilo da je Jat imao kapacitet od oko 100.000 putnika na liniji za Beč. Što se tiče Austrian-a, oni su imali 13 letova u tom periodu. Jutarnji let je uglavnom bio avionom Q400, kapaciteta 72 putnika što bi za taj let iznosilo kapacitet od oko 50.000 putnika (6 letova nedeljno). Popodnevni let se odvijao avionima od Q400 preko Fokkera do ponekad A321. Ako uzmemo za prosek B737-700 sa 132 mesta, odnosno 126 mesta ako oduzmemo 3 reda*2 mesta za bisnis klasu, to je ukupno 92.000 mesta na tom letu što bi ukupno dalo oko 240.000 mesta.
 
442doBGD":16wfi20a je napisao(la):
Vrlo je moguće da se podaci odnose samo na putnike iz Beča, što bi značilo da je ukupan broj x2.

Sam Niki Lauda je rekao da je na toj liniji (Beograd - Beč) tokom 2009. prevezeno 150.000 putnika, što bi značilo da je između Beča i Sofije ukupno prevezeno oko 250.000 putnika. Beč je inače druga destinacija po broju putnika iz Sofije, posle Londona koji je ubedljivo na prvom mestu.

I ja sam na brzinu izračunao kapacitet Beograd - Beč prošle godine, i došao do oko 240.000 putnika, što znači da je popunjenost bila oko 62% na ovoj liniji.

Što se tiče linije za Istambul, ako uzmemo da je Turkish Airlines leteo avionima kapaciteta od prosečno 150 - 160 putnika, to je ukupan kapacitet linije od oko 115.000 putnika godišnje samo sa TK.

Jat je na liniji za Beč leteo dva puta dnevno, uglavnom avionima ATR koji primaju 66 putnika, što bi značilo da je Jat imao kapacitet od oko 100.000 putnika na liniji za Beč. Što se tiče Austrian-a, oni su imali 13 letova u tom periodu. Jutarnji let je uglavnom bio avionom Q400, kapaciteta 72 putnika što bi za taj let iznosilo kapacitet od oko 50.000 putnika (6 letova nedeljno). Popodnevni let se odvijao avionima od Q400 preko Fokkera do ponekad A321. Ako uzmemo za prosek B737-700 sa 132 mesta, odnosno 126 mesta ako oduzmemo 3 reda*2 mesta za bisnis klasu, to je ukupno 92.000 mesta na tom letu što bi ukupno dalo oko 240.000 mesta.
Sličnom smo formulom išli i približne rezultate dobili. Pada mi na pamet da je onih "spornih" 60 hiljada možda samo Jatov skor!
 
Wizzair na leto iz Beograda za Dortmund i London

Mađarska niskotarifna kompanija Wizzair najavila je danas da će na leto početi da iz Beograda leti za nemački grad Dortmund i za London.

Za Dortmund ćemo početi da letimo od 12. juna, a za londonski aerodrom "Luton" od 24. jula, rekao je komercijalni direktor Wizzair-a Đerđ Abran na konferenciji za novinare u Beogradu.

On je rekao da je prodaja karata počela na sajtu Wizzair-a (http://wizzair.com), ističući da cena karata u jednom pravcu počinje od 24,99 evra, sa svim taksama.

"Očekujemo 80.000 putnika u prvih 12 meseci", rekao je komercijalni direktor mađarske niskotarifne avikompanije Đerđ Abran.


Beograd - Dortmund (od 12. juna)
W6 895: 10:45 - 13:00 Uto - Čet - Sub

Dortmund - Beograd (od 12. juna)
W6 896: 08:10 - 10:15 Uto - Čet - Sub


Beograd - London Luton (od 24. jula)
W6 891: 18:35 - 20:10 Uto - Čet - Sub

London Luton - Beograd (od 24. jula)
W6 892: 14:05 - 18:05 Uto - Čet - Sub
 
Imam neka pitanjca za vas:

Da li su bucniji putnicki avioni sa propelerima ili mlazni(tokom leta i sletanja)?

Da li u zadnje vreme postaju tisi ili bucniji?

Hvala unapred :vops:
 
vucko":15jfhy4z je napisao(la):
Imam neka pitanjca za vas:

Da li su bucniji putnicki avioni sa propelerima ili mlazni(tokom leta i sletanja)?

Da li u zadnje vreme postaju tisi ili bucniji?

Hvala unapred :vops:
Ne mogu odgovoriti na prvo pitanje, ali zapravo bi trebalo postaviti pitanje, za koga? Da li pitaš za putnike u avionu ili za spoljnu okolinu? Mislim da ima nekoliko faktora koji igraju ulogu u celoj priči, konstrukcije aviona, potiska...

Što se tiče drugog pitanja, motori postaju TIŠI, jer regulative tako nalažu. Čak se i neki stariji avioni (koji još uvek lete) opremaju Husk kit-ovima (http://en.wikipedia.org/wiki/Hush_kit) koji im omogućavaju smanjenje buke koji emitiju.
 
Hahah jes vala, super ortak mi je do skoro radio u JAT Tehnici ;) Nit manjeg aviona nit više "prdi", da se izrazim njegovim rečima;)
 
ČSA uvodi novi let iz Beograda. Od 25. marta leteće dva puta dnevno a jedan let je overnight
Iz Praga u 1140 i u 2100 a iz Beograda u 0750 i u 1415.
 
Jat prodaje Poslovnu zgradu u Beogradu

BEOGRAD, 9. februara 2010. (Beta) - Srpska aviokompanija Jat ervejz poslala je obaveštenje o prodaji Poslovne zgrade u Beogradu na adrese više od 200 uspešnih preduzeća i banaka u Srbiji.

Zainteresovani za kupovinu "vrhunskog poslovnog prostora", površine 8.590,48 kvadratnih metara, pozvani su da kontaktiraju nadležne službe Jat ervejza preko internet adrese legal@jat.com, navodi se u obaveštenju.

Odluku o prodaji Poslovne zgrade u Bulevaru umetnosti u Novom Beogradu neposrednom pogodbom donela je Skupština Jat ervejza, pošto prodaja javnim nadmetanjem u dva navrata, sa početnom cenom od 2.121 i 1.200 evra po kvadratnom metru nije uspela.

Rukovodstvo Jata će se nakon prodaje zgrade preseliti u prostorije srpskog avioprevoznika na Aerodromu "Nikola Tesla".
 
Letonski Er Baltik podneo zahtev za letove Beograd-Riga

BEOGRAD, 9. februara 2010. (Beta) - Letonska aviokompanija Er Balik (Air Baltic) podnela je zahtev za uvodjenje linije izmedju Beograda i Rige, rečeno je u utorak agenciji Beta u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije.

Savetnik za odnose sa medijima u Direktoratu Katarina Andrić-Milosavljević kazala je da je Er Baltik (www.airbaltic.com) zatražio dozvolu za letove iz Beograda od 5. maja ove godine.

"Planirali su po četiri leta sedmicno izmedju glavnih gradova Srbije i Letonije", navela je Katarina Andrić-Milosavljević.

Prema podacima sa kompanijskog sajta, Er Baltik prevezao je u 2009. godini 2,8 miliona putnika, za šest odsto više nego u 2008. Navodi se i da je Er Baltik jedina evropske kompanija u većinskom državnom vlasništvu koja je u 2009. poslovala pozitivno. Flota letonske aviokompanije, u kojoj država Letonija ima većinski udeo od 52,6 odsto, ima 31 avion.
 
Danska aviokompanija leti za Beograd od 29. marta

Danska aviokompanija Cimber sterling uspostaviće 29. marta liniju Beograd-Kopenhagen, najavio je beogradski aerodrom.
Kako se navodi u saopštenju, avioni danskog avioprevoznika će na toj liniji leteti dva puta nedeljno - ponedeljkom i petkom.
Sletanje na Aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu je u 19.15, a povratak u Kopenhagen u 19.45.
Na liniji između glavnih gradova Srbije i Danske Cimber sterling koristiće avion nove generacije "boing 737" serije 700.

Redovan saobraćaj sa beogradskog aerodroma trenutno obavljaju 23 aviokompanije, od kojih su tri nisktotarifne aviokopmanije - Flaj Niki, Džermanvings, Norvidžan er šatl.

http://www.studio-b.co.yu/info/vest.php?id=47721&kategorija=Društvo
 
Znam da neko od forumaša voli Starbucks (ambasador ili shmeksi ne mogu da se setim) pa evo za njega lepe vesti:

09-02-2010 Kafe Starbucks se služe na letovima Easyjet-a
Ukoliko volite Starbucks i letite Easyjet-om, obradovaće vas činjenica da je Easyjet prva evropska aviokompanija koja će na svojim letovima služiti kafu poznatog proizvođača.U probnom periodu kafa će se služiti samo na izabranim rutama, ali će ubrzo biti ponuđena na svim letovima širom evropske mreže.
 
ja volim njihovu toplu čokoladu (generalno ne volim kafu)

kada će naši novinari prestati da Niki-ja zovu Flay Niki?

edit: btw, jeste li provalili da je Olympic prestao da leti za Beograd?
 
steta samo za Starbucks je sto Easyjeta nema ni u najavi za Beograd...
 
Spanair i zvanično, 3x weekly BEG BCN, ima već u rezervacionom sistemu na sajtu Spanaira.

BEG-BCN
-2-4--- 1440 1715 JK172 320 nonstop
-----6- 1755 2030 JK172 320 nonstop

BCN-BEG
-2-4--- 1130 1400 JK171 320 nonstop
-----6- 1445 1715 JK171 320 nonstop

170 evra povratna all included.
 
Fenomenalno :D

Voleo bih da je za mrvu jeftinije, ali neću da cepidlačim. Kartograf da li je 100% tačno da sve takse ulaze u tu cenu od 170€?
 
Ja sam pazario karte za Temisvar - Bolonja WIzzAirom za 25 evra (povratna)...sve ukljuceno. E to se zove jeftino!
 
Ja gledao Zagreb - Dortmund, isto WizzAir, u jednom pravcu sa sve taksama 1e, povratna 5e. Tek počinju za par dana da lete, pa su jeftine. :D
 
Ambassador":399it6in je napisao(la):
Ja gledao Zagreb - Dortmund, isto WizzAir, u jednom pravcu sa sve taksama 1e, povratna 5e. Tek počinju za par dana da lete, pa su jeftine. :D
Wizzair leti iz Zagreba za Dortmund i Luton najmanje godinu dana. Sada samo povećavaju broj nedeljnih letova.
 
Evo jednog skupog avio-internet provoda.

Kupih karte BEG-Damask-BEG na netu sa CSA za 36.250din
Samo nije mi stigla kart na mejl, a na računu reservisano 36.250 u EUR

Pozovem Čehe, kažu biće u redu, stiće vam karta najdalje za nedelju dana.
Posle nedelju dana nema karte, zovem ih, a oni istekla vam je rezervacija, trebalo je da zovete. Kartica vam je bila preko limita

A ja pa zvao sam i rekli ste da će biti uredu, mogu da vam pošaljem izvod iz banke pa da vidite da kartica nije bila preko limita. :dil:
Usput u pitanju je Norveška Visa, nije do naših banki
Još sam i dodao da
Kad ubacite booking code na vašem sajtu, karta i dalje postoji po prvobitnoj ceni

a oni pa možete kupiti kartu opet na internetu, (sada je 47.000din) :bash: a po ceni po kojoj se kupili kartu više ne možete!

I sad su u fazonu ne može niko to da izmeni. Možete da kupite skuplju kartu pa da se žalite i ako vam usvoje žalbu vratićemo razliku :blah:

Super drug mi ide sa CSA njemu prošla karta, a ja ću Aerflotom :rant: i čekaćemo se na aerodromu u Damsaku i posle u na BEG-u!

A u JAT-u su mi inače menjali karte bez prava zamene ništa oni nisu bili krivi, i to deset dana posle kupovine i bez naknade
 
Vrh