Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

С обзиром да Белавиа сада физички нема приступ нашем ваздушном простору, ово је индиректна прилика (ако то буде могуће) да Ер Србија успостави летове до Минска, могли би да профитирају од трансферних путника ка Европи, ипак су они ти који ће највише осетити последице ових санкција. Одлазак назад до Москве па преседање на летове за Европу је извесно губљење времена, наш аеродром је географски нешто боље позициониран.
 
Tačno, jedino se ja ne bih žurio da utrčavam ka Belorusiji dok se ne zna status sankcija, da ne bude "leteli ste do Minska preko teritorije EU, to je u suprotnosti sa našim odlukama, sad ste i vi pod sankcijama" - to bi Air Serbia-ju dotuklo, ako bi zbog tako minorne destinacije potpala pod bilo kakva ogrnaičenja ka EU. Jednostavno - oni će se držati kao blok i štititi svoje avio kompanije i svoje građane od ovakvih stvari i svako ko se tome protivi biće gledan popreko.
Još ako se potegne ona američka klasifikacija "državno sponzorisani terorizam" nije se za igrati uopšte, jer otmica aviona potpada pod teroristički čin, a ako to uradi država pod zahtevom autokratskog vladara - nije daleko od ove konstrukcije gore.
Kažu da je Miša Barišnjikov kad je prebegao na zapad uvek proveravao avionske rute pre nego što bi se ukrcao u avion, kako bi sveo mogućnost da avion sleće u SSSR iz bilo kojih, pa i hitnih razloga na minimum. Ali ni tada se nije dešavalo ovakvo prizemljavanje međunarodnih letova u tranzitu (dakle samo u preletu - doduše bio je gori incident sa rušenjem putničkog aviona (južnokorejski srušen od strane SSSR - kako su tada tvrdili odstupio je drastično sa kursa pa su posumnjali da snima osetljivu teritoriju SSSR-a, a pitanje da li bi se tako nešto i sada desilo da piloti nisu pristali na sletanje u Minsku, iako su bili nadomak granice).
Jutros pogledao FlightRadar svi putnički avionu kruže oko Belorusije (a od ranije i oko istočne Ukrajine), jedina tri jutros u preletu su bili cargo avioni.
 
Iskreno ovakvu glupost, da se podignu ratni avioni da prisile komercijalni let na sletanje, a da bi se pokupio jedan putnik iz njega, pri čemu je avion leteo iz EU u EU bez sletanja, registrovan u EU zemlji, retko kad je viđena - pošto se operiše terminom državno podstaknuta otmica aviona - mogu ih suspendovati iz OpenSky.

Pa i u EU se već dešavalo svašta ovog tipa, ovo je samo jedna od konfrontacija dve sukobljene strane od kojih je jedna ponekad u zabludi da je pravda/nepravda univerzalna :D
 
Strogo teorijski, Belorusi nisu prekršili zakon, ako je ono što pričaju tačno.
Međutim, faktički, naravno da je reč o otmici.
 
Шта причају? За Хамас?

Искрено, не знам зашто нека земља себи уради нешто овако - можда баш зато што хоће да прекине све везе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853165#p853165:3jrfqcav je napisao(la):
Пантограф » Уто Мај 25, 2021 4:29 pm[/url]":3jrfqcav]Шта причају? За Хамас?

Искрено, не знам зашто нека земља себи уради нешто овако - можда баш зато што хоће да прекине све везе.
Zemlja uradi to da bi ispunila neki sopstveni interes. Mada može i tuđi, kao Austrija npr. ali onda nema sankcija, nema ničega jer su SAD naredile :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852918#p852918:1u195ekx je napisao(la):
don1120 » 24 Мај 2021, 22:56[/url]":1u195ekx]С обзиром да Белавиа сада физички нема приступ нашем ваздушном простору, ово је индиректна прилика (ако то буде могуће) да Ер Србија успостави летове до Минска, могли би да профитирају од трансферних путника ка Европи, ипак су они ти који ће највише осетити последице ових санкција. Одлазак назад до Москве па преседање на летове за Европу је извесно губљење времена, наш аеродром је географски нешто боље позициониран.

не може, јер нема куда. ЕУ је у потпуности забранила било какав саобраћај преко и за Белорусију. исто је урадила и Украјина. тако да Белорусији не може ни да се приђе
 
Нисмо у ЕУ, не могу да нам забране саобраћај са Белорусијом. И авиони за Москву из Београда лете преко Белорусије.
 
Daklem ne leteti iz Beograda za Moskvu direktno, ako niste skloni avanturizmu.
A i ti koji lete preko Belorusije će se brzo "odučiti" - osiguravajuće kuće će prosto promptno povećati premije osigranja za sve avio kompanije koje žele da lete preko Belorusije - do mere da bude neprihvatljivo, a nisam siguran ni da je velika većina putnika oduševljena razgledanjem borbenih aviona uz krilo putničkog.
Primer Austrije ovde baš nije paralela, ona je pristala da prizemlji privatni avion, a ne avion pun putnika.
Sve u svemu - da, ovakva akcija iz Minska je znak da žele da prekinu sve veze, da im je svejedno šta drugi misle, ali istovremeno i znak iracionalnog straha od svakog pojedinačnog neućutkanog disidenta.
 
U septembru treba da idem u Rusiju. Ionako su i "Air Serbia" i "Aeroflot" bili skoro na nivou cene karte do Njujorka, tako da sam već bio odlučio da letim preko Beča "Austrian"-om, ispade da sam dobro odlučio.
 
Какав авантуризам? Пресрешће белоруски Мигови авион Ер Србије или Аерофлота? Нема ту ни а од авантуризма, летови за Москву ће се, наравно, наставити као и у претходних три четврт века. Био је и Хладни рат, па се летело - није могао Аерофлот за САД кад су оборили корејски 747, али је летео ЈАТ и за САД и за Москву.

Ако западне компаније престану да лете за Минск - или им Белоруси забране као контрамеру - и то је прилика за Ер Србију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853397#p853397:3gdycl2u je napisao(la):
DzonTravolta » Сре Мај 26, 2021 2:38 pm[/url]":3gdycl2u]U septembru treba da idem u Rusiju. Ionako su i "Air Serbia" i "Aeroflot" bili skoro na nivou cene karte do Njujorka, tako da sam već bio odlučio da letim preko Beča "Austrian"-om, ispade da sam dobro odlučio.

Врло је велика вероватноћа да ћеш на карантин, кога нема за оне који лете директно. Наравно, уколико се не нешто не промени до септембра.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853414#p853414:fp57ftk8 je napisao(la):
Прле » 26 Maj 2021, 14:21[/url]":fp57ftk8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853397#p853397:fp57ftk8 je napisao(la):
DzonTravolta » Сре Мај 26, 2021 2:38 pm[/url]":fp57ftk8]U septembru treba da idem u Rusiju. Ionako su i "Air Serbia" i "Aeroflot" bili skoro na nivou cene karte do Njujorka, tako da sam već bio odlučio da letim preko Beča "Austrian"-om, ispade da sam dobro odlučio.

Врло је велика вероватноћа да ћеш на карантин, кога нема за оне који лете директно. Наравно, уколико се не нешто не промени до септембра.
U Rusiji? To prvi put čujem, tnx.
Znam, doduše, da ima ona fora da bezvizni režim ne važi ako se leti preko Belorusije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853403#p853403:ssftkfn0 je napisao(la):
Пантограф » 26 May 2021 12:53 pm[/url]":ssftkfn0]Какав авантуризам? Пресрешће белоруски Мигови авион Ер Србије или Аерофлота?

A otkud mi znamo ko je njima "interesantan" na nekom letu pa ga prizemlje?
Za Aeroflot još mogu i da skontam da ne smeju da ih pipnu, za ostale ih verovatno baš briga ko je.
Hladni rat je bio, ali tad se ipak "igralo" po nekim pravilima.

Mani ga. I inače mi ništa nije bilo jasno s tom Belorusijom - bezvizni režim ne važi ako slučajno ideš preko njih (ne vidim ni jedan razlog, ali eto), kopnena granica prema Rusiji zatvorena za državljane drugih država (ovo sam video u nekom putopisu naših ljudi koji su se provezli autom, ali u Rusiju iz Belorusije nisu mogli da uđu, nego okolo ka baltičkim državama pa odande).
Mislim, fala lepo, daleko im lepa kuća.

Inače ovako je izgledao njihov današnji pokušaj da odlete za Barselonu. OK možda je i neki drugi razlog, ali jako puno letova im je pootkazivano, ne znam zašto su uopšte ukrcavali putnike - valjda glume ludilo da je sve i dalje ok.

Sve u svemu posledice ovoga po Nikolu Teslu nisu neke značajne - jedan let manje. Air Serbia će videti isplati li im se kockati s njima (nadam se da neće, koji će nam klinac još i to nadmudrivanje s ostatkom Evrope).

Screenshot-2021-05-26-at-13-43-28.png
 
Ne znam koliko se AS isplati da lete za Minsk. Ok, imace neke transferne putnike iz regiona, ali idalje nedovoljno za a319. Belavia je uspesna na toj liniji zato sto se konektuje na brojne linije ka Rusiji, dok bi konacna destinacija AS putnika bio Minsk. Leteti sa atr72 na toj liniji je horor, morao bi a319, a mislim da je jako neisplativo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853352#p853352:lm42okui je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Maj 26, 2021 11:32 am[/url]":lm42okui]
не може, јер нема куда. ЕУ је у потпуности забранила било какав саобраћај преко и за Белорусију. исто је урадила и Украјина. тако да Белорусији не може ни да се приђе
ASL trenutno leti preko Belorusije za Moskvu. Isto rade i mnoge druge kompanije (Amerikanci, Kinezi, Rusi, Turci...)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853461#p853461:3umjbyro je napisao(la):
lukakaludjerovic » 26 May 2021 03:19 pm[/url]":3umjbyro]Ne znam koliko se AS isplati da lete za Minsk. Ok, imace neke transferne putnike iz regiona, ali idalje nedovoljno za a319. Belavia je uspesna na toj liniji zato sto se konektuje na brojne linije ka Rusiji, dok bi konacna destinacija AS putnika bio Minsk. Leteti sa atr72 na toj liniji je horor, morao bi a319, a mislim da je jako neisplativo.
Pa nudili bi Belorusima presedanja iz Beograda.
 
I dalje popularni preleti preko BLR. ASL preletela ostali prate....
 

Prilozi

  • Screenshot_20210527_122146_com.gspace.android.jpg
    Screenshot_20210527_122146_com.gspace.android.jpg
    128,3 KB · Pregleda: 1.198
Хвала Богу. Никоме не требају повећани трошкови због унутрашњих прилика у Белорусији.
 
Kompanije koje odluce da zaobilaze beloruski vazdusni prostor a prethodno su ga koristile za ulazak u vazdusni prostor Rusije sad moraju da pregovaraju nove uslove sa Rusima. Rusija je vrlo striktna po pitanju ulaska u njen vazdusni prostor i koriscenju njene mreze vazdusnih puteva.
 
Nema tu mnogo preleta više, u koje god doba dana da pogledate jedino lete kineske kompanije na dugolinijskom saobraćaju, katar, ruske (vrlo često na ruti prema Kalinjingradu, što je i jedina suvisla), turci u dolasku u Minsk i čini mi se u preletu ka Finskoj i još ponešto sitno, ali u odnosu na prethodno stanje (ima negde slika traga preleta prošle i ove nedelje) - desetkovani su. Često tokom dana iznad cele Belorusije su u ponekim momentima svega po tri-četiri aviona, pre ih je bilo na desetke.
Inače postoji zvrčka i u priči sa "prodemokratskim aktivistom" - kanda je malo ne tako liberalan i sklon neonacistima.
Ali svejedno to ne menja činjenicu da su ovi prizemljili tuđi avion da se dočepaju protivnika.
Bilo kako bilo, Lufthansa, AirFrance, KLM, Birtish, FinnAir, LOT (zapravo cela Star alijansa), Ryan (naravno), svi su batalili bilo kakvo "čepanje" Beloruskog neba. Treba tu par dana da se stanje uspostavi - koliko jučer Belavia je mogla do Varšave danas više ni to, jutros su dozvolili povratke kući, ali to je izgleda to, zatvaranje se polako uspostavlja. Kao što već rekoh verovatni sledeći korak je podizanje osiguranja na letove preko teritorije Belorusije i priči je kraj.
 
Vrh