Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pandemija i dalje u punom jeku, a dve velike američke kompanije kreću sa sezonskim letovima za Dubrovnik, plus i neka hrvatska kompanije počinje da leti iz Dubrovnika za američke gradove.

Šta se to dešava? Ni pre korone nisu imali ovoliko letova, koji se uz to najavljuju samo dva meseca unapred..
 
FB_IMG_1620395209534.jpg
FB_IMG_1620395214905.jpg
FB_IMG_1620395223145.jpg
izvor.aerodrom Nikola Tesla
 
Dubrovnik je, kao i ostali primorski aerodromi, specifican jer je sezonalnost letova itekako izrazena. Ne mogu se porediti letovi za SAD iz Dubrovnika sa onima iz Beograda. Beogradu je pandan Zagreb, ne Dubrovnik, Split i ostali. Letovi za primorje su iskljucivo turistickog karaktera.

Najavljuju se dva meseca unapred jer se nista ne zna oko korone i svasta je moguce, kompanije menjaju planove na dnevnoj bazi.

Delta i United su giganti, Pragusa One je cista budalastina i nije vredna komentarisanja. Kako moze neka virtuelna kompanija da se takmici sa Deltom i Unitedom?! Odgovor je apsolutno nikako.
 
Ovi "ispusti" sa parkovske strane fingera mi govore da će se možda i sa te strane jednog dana kačiti aviomostovi..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847830#p847830:mex83v2w je napisao(la):
Vox91 » 07 May 2021 02:46 pm[/url]":mex83v2w]Pandemija i dalje u punom jeku, a dve velike američke kompanije kreću sa sezonskim letovima za Dubrovnik, plus i neka hrvatska kompanije počinje da leti iz Dubrovnika za američke gradove.

Šta se to dešava? Ni pre korone nisu imali ovoliko letova, koji se uz to najavljuju samo dva meseca unapred..
Дубровник је светска топ дестинација. Још је ЈАТ летео Дубровник-Њујорк. Кад се Хрвати досад нису смиловали, логично је да почну Американци да лете. Треба упослити и те авионе.
 
Pre korone su Amerikanci putovali na popularnije destinacije koje su sada zatvorene za njih, a Hrvatska je medju prvim zemljama koje su pustile vakcinisane Amerikance koje svrbe tabani a nemaju mnogo opcija. Isto je tako Beograd bio pun Izraelskih turista krajem prosle godine.
 
Malo svežih fotografija
Toranj lepo napreduje,iako su bili praznici i verovatno se nije radilo.







Ovo sam ostao dužan prošli put,samo su zatrpali one rupe oko stubova.Moguće da su samo proveravali kakvi su ti stari stubovi

Rade i ovo ispred starog C,nadam se da proširuju.




 
Siniša Mali i Vansi su razgovarali:

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2021&mm=05&dd=12&nav_id=1856330

Ništa novo ni bitno nisu pustili u javnost, što ne znači da nije bilo razgovora o novim i značajnim temama.

Kažu, Vansi erports će nastaviti da sluša glas putnika u održavanju kvalitetne usluge. Ako je tako neka me poslušaju jer ja kao putnik hoću što pre kvalitetnu uslugu u budućem delu:

6.jpg


a ne još skoro deceniju ovako:

file.php
 
Ne razumem se previše u elektrotehniku, čisto turistički razmišljam: neki mali Teslin transformator tu negde, da sevaju minijaturne munje itd bi po mom mišljenju bio baš zanimljiva stvarčica... Umesto nekih fontana ili tako nečeg (ne kažem da su planirali fontane, naravno...) Nešto ovako, možda malo većih dimenzija, moderniji dizajn itd:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nGz4k2ol7H4[/youtube]
 
Музеј и аердором да се договоре. Као што је била поставка Народног музеја, тако може и Теслин да се презентује...


А ја говрио да торањ треба да изгледа као теслин трансформатор - идеално би се слагао са музејем авијације.
 
У Теслином музеју има као експонат трафо који варничи и бежично осветљава неонски натпис Змај, Теслина почаст великом песнику ког је ценио. На сличан начин би могао да се уради бежични неонски натпис Никола Тесла на улазу у аеродром.

muzej-nikole-tesle-8.jpg
 
[TANGO SIX POST] 18. i 19. maja strimujemo naš 3. po redu Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope - SEAS.

Ovoga puta kao online/hibrid događaj koji ćemo snimiti u studiju: dva dana, 42 govornika iz 27 kompanija koji će kroz 37 panela i prezentacija proizvesti 15 sati programa koji će prvi put biti besplatan za gledanje putem Tango Six YouTube kanala.

Na konferenciji će javnost po prvi put videti novi planirani izgled Aerodrom Nikola Tesla Beograd,
upoznati direktore novih avio-kompanija i drugih igrača civilne i vojne vazduhoplovne industrije.
 
Može li neko da pomogne oko godine ili godina kad je ovo rađeno na aerodromu? Vidi se da postoje samo A1-A6 i da se radi nastavak do A10. Na C strani se vide dve desetke. Muzej još nije bio završen odnosno zastakljen. Hvala unapred!

StariBEGSurcin.JPG
 
Pa osamdesete su sigurno, e sad, sigurno neko zna kad su tacno radjeni avio mostovi, pa mozes da suzis na godinu-dve.
 
Taj video je već objavljen na Tango Six SEAS 2021 konferenciji, premotao sam Tango Six Youtube video tačno na početak dela o aerodromu:

https://youtu.be/Q7VJ5OJ-NEs?t=6097

Sledeća slika je skinuta sa istog izvora:

T6newTerminalProcessorExtension1.JPG


Najvažniji deo je na slici označen kao New Terminal Processor Extension ili što bi se reklo Aneks Terminala 2. Iz videa nije jasno da li će taj deo biti gotov do 2025 ili će se tek raditi od 2025. Prethodni izveštaji su govorili da će to biti urađeno u Fazi 2030 pa je nejasnoća i dalje ostala.

Koga zanima avijacija u regionu treba da pogleda SEAS video, impresivno je da je Petar uspeo da ovo napravi u postojećim okolnostima. Ja sam video par delova koji me zanimaju i nema mnogo novosti za mene. Potvrđeno je da je Kanada ok za letove do Beograda, potez je na Er Srbiji kao što smo znali. Er Srbija i dalje ni reč o dodatnom A330 avionu i novim dugolinijskim letovima. Dobanovci su nepotrebni barem do kraja postojeće koncesije. Nije bilo ni reči o tome zašto je Crna Gora uzela LH kao savetnika i zašto se nije sarađivalo sa Er Srbijom u osnivanju Er Montenegra.
 
Pa na ovoj slici koju je gore okačila dr strangelove piše "Aerodrom Nikola Tesla 2025" i vidi se dograđeni deo terminala 2...prema tome, ako je suditi po viđenom to će biti gotovo te godine, a ne 2030.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851095#p851095:q3k42t2e je napisao(la):
Vox91 » Uto Maj 18, 2021 7:33 pm[/url]":q3k42t2e]Pa na ovoj slici koju je gore okačila dr strangelove piše "Aerodrom Nikola Tesla 2025" i vidi se dograđeni deo terminala 2...prema tome, ako je suditi po viđenom to će biti gotovo te godine, a ne 2030.
Jeste ali natpisi idu samo do drugih delova koji se rade ili su već završeni, kao što se vidi na slici, a ne do tog aneksa. Zato je možda nejasno a ni direktor Vansija nije o toj zgradi direktno govorio.
 
Ma ako već dodaju tolike mostove moraju da prošire i prostor za šaltere.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851102#p851102:2xbfva6m je napisao(la):
Vox91 » Uto Maj 18, 2021 7:51 pm[/url]":2xbfva6m]Ma ako već dodaju tolike mostove moraju da prošire i prostor za šaltere.
Postojećih šaltera u T1 i T2 ima dosta, kad bi se svi ponovo otvorili. Mnogi su od početka pandemije prešli na kupovinu karata preko interneta, pa ako su mogli da kupe kartu mogu i da se čekiraju na let preko interneta. Raste i broj ljudi koji koristi kioske za čekin. Pored svega toga, ako raste broj transfernih putnika (recimo TIV-BEG-JFK), njima uopšte ne treba čekin šalter u Beogradu. Broj putnika koji je veći od broja iz 2019 možda će biti tek 2023, pesimisti kažu dosta kasnije.Tako da ne, ne mora još godinama novi prostor za šaltere. Bilo bi lepo da su im dodatni šalteri glavna motivacija na novi aneks, ali nije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850749#p850749:f6ecix65 je napisao(la):
=nikola= » Pon Maj 17, 2021 8:49 pm[/url]":f6ecix65]Pa osamdesete su sigurno, e sad, sigurno neko zna kad su tacno radjeni avio mostovi, pa mozes da suzis na godinu-dve.
Jesu osamdesete sigurno jer je muzej otvoren 1989, pa je slika recimo par godina mlađa. Neverovatno je da je više od tri decenije aerodrom sa sličnom generalnom strukturom kao do sada, T1+T2, A i C fingerski hodncici sa 16 avio mostova. Koje razaranje avio prometa je krenulo sankcijama i koliko dugotrajnih posledica je ostavilo, a koliko su se Beč i ostali uvećali za to vreme. Krajnje je vreme da se Aerodrom uveća i vrati na ulogu koju je u regionu i Evropi u to vreme imao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851145#p851145:2dz079nr je napisao(la):
tragac » Uto Maj 18, 2021 11:22 pm[/url]":2dz079nr]Kad se rešava najveća sramora, gejtovi A5....?
Pretpostavljam kada zavrse produzetak i rekonstrukciju postojeceg C dela. Tada mogu da zatvore onaj prastari A hodnik i renoviraju.

Sto se tice novog ulaznog dela, mislim da im je mnogo veca motivacija dolazni deo nego salteri jer je jako skucen i nema dovoljno traka za kofere.
 
Vrh