Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851145#p851145:39zu36im je napisao(la):
tragac » 18 Maj 2021, 23:22[/url]":39zu36im]Kad se rešava najveća sramora, gejtovi A5....?
Misliš na A6, A7, A8, A9, i A10
 
Што је срамота? Због садашњег лошег стања или нешто друго им се замера?
 
Meni je tu najgore sto se do toaleta silazi niz stepenice i vise lici na WC neke zapostavljene autobuske stanice.
 
Онда нисам обратио пажњу последњи пут када сам био :)
 
Eto, proširenje terminala 2 počinje uskoro i radovi će trajati 2-3 godine..
 
Predviđeni izgled beogradskog aerodroma:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RtZyu0Z19u8[/youtube]
 
10-C22082-9-E4-C-4-DB1-9-C5-C-6-B35-CCC91888.jpg
 
Conviasa (Venecuela) u Beogradu - izvor: Flightradar24.com
 

Prilozi

  • conviasa.jpg
    conviasa.jpg
    189,3 KB · Pregleda: 1.991
Jel zabranjeno da avion sleti i natoci gorivo? Stvarno ne vidim sta je tu sporno.
Btw to je redovna linija Karakas - Teheran
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852506#p852506:4l33flmy je napisao(la):
Dart » 23 May 2021 10:16 am[/url]":4l33flmy]Jel zabranjeno da avion sleti i natoci gorivo? Stvarno ne vidim sta je tu sporno.
Btw to je redovna linija Karakas - Teheran
Nije zabranjeno ali u našem slučaju bolje se ne petljati sa njima.
Inače narednih dana će Belavia dobiti trajnu zabranu upotrebe EU vazdušnog prostora zbog današnjeg incidenta, što će ugasiti liniju MSQ-BEG.
 
Претпостављам да видиш разлику ова два случаја.
 
Conviasa slece kod nas samo radi tocenja goriva, bez iskrcavanja putnika, ako ih uopste ima. Tu nije nista sporno, niti zabranjeno.

Belavia ce, koliko sam video, dobiti zabranu sletanja na EU aerodrome, ne i koriscenje njihovog vazdusnog prostora. U tom kontekstu mozda se nastave letovi MSQ-BEG. Jedini je problem gde ce sleteti u slucaju nuzde. Ukoliko Belavia ukine letova, Air Serbia bi mogla da razmotri mogucnost da pokrene 2-3 nedeljna leta.
 
tragac":3awxfd23 je napisao(la):
Nije zabranjeno ali u našem slučaju bolje se ne petljati sa njima.
Inače narednih dana će Belavia dobiti trajnu zabranu upotrebe EU vazdušnog prostora zbog današnjeg incidenta, što će ugasiti liniju MSQ-BEG.
Meni je baš zanimljivo što dve zemlje izvoznice nafte moraju da tankaju kod nas.

Što se tiče Belavie, EU im može samo zabraniti sletanje, ali ne i upotrebu vazdušnog prostora. Prema međunarodnim konvencijama države imaju pravo zatvoriti vazdušni prostor, ali ne smeju praviti izuzetke prema nacionalnosti tj ako zatvaraju onda moraju za sve.
 
Онда ће део њих за Европу преко Београда. Добро за нас, али генерално тужно. Глупа времена.
 
Ја псам прво помислио да је у питању неслана шала од стране Рајанера, они воле такве глупости да праве. Међутим, зауставити авион да би ухватио опозицинара, мислим да није било тактично.
 
Dart: moraju da tankaju jer A340 nema dovoljan dolet za let Teheran-Karakas. Za Teheran lete direktno, zahvaljujuci strujama, a ko zna mozda i avion ide prazan, pa ima veci dolet.
 
Prvo ovo za A340. Zar nije jedina prednost tog aviona u odnosu na A330 koji ima identican trup to sto A340 ima duzi dolet?

Drugo, ocekuju se sankcije koje efektivno zabranjuju upotrebu vazdusnog prostora, a mozda cak i iskljucenje iz ICAO - kao sto smo mi bili iskljuceni devedesetih. Isli su preleti iznad naseg neba, ali nase kompanije nisu smele van.
Ovo je ozbiljan bezbednosti incident i prakticno napad suverene drzave koja pritom krsi sporazume i konvencije koje je potpisala. Belavia ce biti kaznjena kao drzavna kompanija jer je cilj da oni osete posledice kao drzava. Trenutno lete ka bar 10 zemalja u Zapadnoj Evropi. Na kraju, vec su poocela jednostrana izbegavanja vazdusnog prostora i pre nego sto su vlade drzava EU, Evrospka komisija i ostale vlasti makar dale preporuku.
 

Prilozi

  • blr.png
    blr.png
    629,3 KB · Pregleda: 1.204
Opet im ne mogu zabraniti upotrebu vazdušnog prostora. Jugoslavija je bila pod sankcijama UN što Belorusija sigurno neće biti. Inače i za vreme sankcija JAT-ovi avioni su leteli kao iznajmljeni sa posadom širom sveta. U drugom krugu NATO sankcija 1998-99 Jat je tužio neke države EU zbog jednostranog otkazivanja ugovora bez otkaznog roka i dobio te tužbe. Tada je bilo i redovnih letova za Moskvu, a mislim i Peking.

Najsvežiji primer je zabrana korištenja vazdušnog prostora Saudijske Arabije i njenih proksija za Katar. Saudijska Arabija nije potpisala IASTA što im donekle daje tu mogućnost, dok Egipat i Emirati jesu (kao i gotovo čitav svet) . Svejedno Katar ih je sve tužio i traži odštetu od 5 milijardi dolara, a nemaju više zabranu...
 
a340-200 i a340-300 koje koristi Conviasa imaju dolet oko 13000km. Distanca izmedju Karakasa i Teherana je malo manja, oko 12000km. Medjutim, ukoliko avion u povratku nosi neki teret, ili ne moze da ide direktnom putanjom jer je Conviasa pod sankcijama, gorivo je na rezervi ili ga nema dovoljno.

Belorusija je potpisnica Open Sky ugovora, te joj ne mogu zabraniti prelet preko EU teritorije. Mogu jedino sletanje, sto ce i uciniti najvetovatnije.
 
Britanci su već poslali obaveštenje svim svojim avio kompanijama da više ne koriste vazdušni prostor Belorusije, kao i najavili odluku da bilo koja avio kompanija iz Belorusije nema više pristup Britanskim aerodromima (svejedno koja i svejedno da li je redovan ili čarter let).
Jedna od varijanti koja se predlaže je da sve EU avio kompanije više ne koriste vazdušni prostor Belorusije, a u jednoj vesti se spominje zabrana bilo kome ko bi ušao iz vazdušnog prostora Belorusije sletanje u EU (a efektivno izgleda i tranzitiranje kroz vazdušni prostor EU).
Posledica će biti potpuno ukidanje preleta (nema prihoda), zabrana BelAvii da sleti bilo gde u Zapadnoj Evropi. Spominje se i moguća blokada kopnenog saobraćaja -jednom rečju potpuna izolacija. Iskreno ovakvu glupost, da se podignu ratni avioni da prisile komercijalni let na sletanje, a da bi se pokupio jedan putnik iz njega, pri čemu je avion leteo iz EU u EU bez sletanja, registrovan u EU zemlji, retko kad je viđena - pošto se operiše terminom državno podstaknuta otmica aviona - mogu ih suspendovati iz OpenSky.
Posledično bi se moglo desiti da jedine rute za Moskvu i dalje na istok ostanu preko Baltika (direktni ulaz u Rusiju iznad Sankt Petersburga), i preko nas i Rumunije, ili s juga preko Bugarske, jer letenje preko istočne Ukrajine suštinski ne postoji za komercijalne letove (nakon onog obaranja). Sve u svemu biće jedna velika "rupa" u vazdušnom prostoru istočne Evrope. Ne bih se čudio da na stolu bude i opcija da se traži od svih koji žele slobodno letenje u EU da primene iste mere ka Belorusiji (Ameri bi recimo, pošto i i nače imaju posebne zahteve za aerdrome sa kojih je dozvoljeno direktno letenje za SAD, da kažu "ako sleti bilo šta iz Belorusije, onda nema letova za SAD" i ćao).

UPDATE: Evropska komisija je u 21:50 usvojila predlog sankcija - i da traži se i zabrana svakog preleta Beloruskih aviona iznad EU. Slučaj se tretira kao otmica.
 
Vrh