Britanci su već poslali obaveštenje svim svojim avio kompanijama da više ne koriste vazdušni prostor Belorusije, kao i najavili odluku da bilo koja avio kompanija iz Belorusije nema više pristup Britanskim aerodromima (svejedno koja i svejedno da li je redovan ili čarter let).
Jedna od varijanti koja se predlaže je da sve EU avio kompanije više ne koriste vazdušni prostor Belorusije, a u jednoj vesti se spominje zabrana bilo kome ko bi ušao iz vazdušnog prostora Belorusije sletanje u EU (a efektivno izgleda i tranzitiranje kroz vazdušni prostor EU).
Posledica će biti potpuno ukidanje preleta (nema prihoda), zabrana BelAvii da sleti bilo gde u Zapadnoj Evropi. Spominje se i moguća blokada kopnenog saobraćaja -jednom rečju potpuna izolacija. Iskreno ovakvu glupost, da se podignu ratni avioni da prisile komercijalni let na sletanje, a da bi se pokupio jedan putnik iz njega, pri čemu je avion leteo iz EU u EU bez sletanja, registrovan u EU zemlji, retko kad je viđena - pošto se operiše terminom državno podstaknuta otmica aviona - mogu ih suspendovati iz OpenSky.
Posledično bi se moglo desiti da jedine rute za Moskvu i dalje na istok ostanu preko Baltika (direktni ulaz u Rusiju iznad Sankt Petersburga), i preko nas i Rumunije, ili s juga preko Bugarske, jer letenje preko istočne Ukrajine suštinski ne postoji za komercijalne letove (nakon onog obaranja). Sve u svemu biće jedna velika "rupa" u vazdušnom prostoru istočne Evrope. Ne bih se čudio da na stolu bude i opcija da se traži od svih koji žele slobodno letenje u EU da primene iste mere ka Belorusiji (Ameri bi recimo, pošto i i nače imaju posebne zahteve za aerdrome sa kojih je dozvoljeno direktno letenje za SAD, da kažu "ako sleti bilo šta iz Belorusije, onda nema letova za SAD" i ćao).
UPDATE: Evropska komisija je u 21:50 usvojila predlog sankcija - i da traži se i zabrana svakog preleta Beloruskih aviona iznad EU. Slučaj se tretira kao otmica.