Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Predstavnici kompanije „Emirati“ danas u prestonici
Iz Beograda ka 100 svetskih destinacija
Autor: Bojana Stamenković | Foto:AFP | 14.10.2009. - 05:00

avion-v.jpg


Beograd bi uskoro mogao da postane tranzitni centar u ovom delu Evrope za čuvenu avio-kompaniju „Emirati“, koja iz našeg glavnog grada planira da leti na oko 100 destinacija širom sveta.

Kako „Blic” saznaje, predstavnici Direktorata civilnog vazduhoplovstva Ujedinjenih Arapskih Emirata danas dolaze u Beograd da sa domaćim vlastima potpišu ugovor o pravima letenja između Srbije i UAE. U delegaciji će biti i predstavnici avio-kompanije „Emirati”.
Ova vest, koju su nam potvrdili u predstavništvu „Emirata” u Beogradu, samo dokazuje da otvaranje tržišta Srbije za druge avio-kompanije može vrlo brzo da da dobre rezultate. Veliki avio-prevoznici ozbiljno razmišljaju o letovima iz Beograda do najatraktivnijih destinacija u Evropi i svetu. U narednom periodu očekuju se učestaliji susreti domaćih vazduhoplovnih vlasti sa mnogim stranim kompanijama. „Emirati”, jedna od najvećih svetskih kompanija, već danas će imati priliku da predstavi svoje planove.
Pored redovne linije Beograd-Dubai, „Emirati” najveći potencijal iz glavnog grada Srbije vide u letovima za Sidnej, Melburn, Pert, Brizbejn, Novi Zeland, ali i za Kinu i mnoge destinacije u Africi, na Bliskom istoku i ostatku Azije. Ili - za oko 100 destinacija u svetu!
„Emirati”, međutim, kako se nezvanično može čuti, ne žele da iz Beograda lete sa privremenim dozvolama. Zato žele da se između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata napravi bilateralni sporazum u vazdušnom saobraćaju, što bi danas i trebalo da bude tema razgovora.
U predstavništvu ove kompanije u Beogradu juče su nam rekli da delegacija Direktorata za civilno vazduhoplovsto UAE danas dolazi na potpisivanje ugovora o pravima letenja između Srbije i UAE.
- U delegaciji se nalaze i predstavnici „Emirata” koji imaju vrlo ozbiljne planove za uspostavljanje saobraćaja između Dubaija i Beograda. Već duže imaju planove da od Beograda naprave tačku na Balkanu preko koje će prevoziti svakodnevno putnike i robu na više od 100 destinacija u svetu - kažu u predstavništvu „Emirata” u Beogradu.
Ono što je dodatno zanimljivo jeste da „Emirati” zapošljavaju više od 300 stjuardesa i stjuarda iz Srbije, kao i 14 pilota. Upravo bi oni bili angažovani na budućim linijama iz Beograda.
Za srpsko nebo i tržište nije zanemarljivo ni interesovanje mađarske avio-kompanije „Malev“ koja bi, kako „Blic“ saznaje, ovih dana takođe mogla da se dogovori oko dozvola za letove iz našeg glavnog grada.
Kako tvrde dobro upućeni, „Malev“ planira da uspostavi letove iz Beograda do Budimpešte, s obzirom na to da je potpuno neprirodno da Srbija nema vazdušnu vezu sa severnim susedom. Ono što je od toga još važnije jeste činjenica da je interesovanje za letove na ovoj relaciji prilično veliko.
Ovo, inače, ne bi bio prvi put da mađarska avio-kompanija traži dozvolu domaćeg direktorata. „Malev“ je nekoliko godina unazad tražio dozvolu za letove iz srpske prestonice. ali je odbijen zbog sporenja sa „Jat ervejzom“. Posle zauzimanja mekšeg stava Direktorata za civilno vazduhoplovstvo Srbije o dolasku stranih kompanija, očekuje se da od sledeće godine Srbija dobije direktnu liniju za glavni grad Mađarske.
Treba reći da su, pored velikih nacionalnih kompanija, i loukosteri veoma zainteresovani za uspostavljanje linija iz Beograda. Austrijski „Flaj Niki” će definitivno od februara naredne godine leteti do Beča i to za svega 29 evra, dok se od niskotarifnog mađarsko „Viz era” očekuje da zatraži dozvolu.
U svakom slučaju, očekuje se da beogradski aerodrom „Nikola Tesla” uskoro postane lider u regionu, što će biti važan signal da Srbija polako zauzima mesto u Evropi koje joj i pripada.

Mogući letovi „Kroacija erlajnza”
Srbija i Hrvatska juče su potpisale sporazum o plovidbi, plovnim putevima na unutrašnjim vodama i njihovom tehničkom održavanju kojim je definisano održavanje Dunava u pograničnom području. Sporazum su u Vladi Srbije potpisali resorni ministri Milutin Mrkonjić i Božidar Kalmeta. Problemi u avio-saobraćaju između Hrvatske i Srbije trebalo bi da budu rešeni sledeće godine, izjavio je hrvatski ministar Kalmeta. On je rekao da će biti rešeno „pitanje direktnog leta ‚Jata‘ za Dubrovnik, Pulu i svaku drugu destinaciju“, kao i da će na „bilateralnoj osnovi biti razmatrano i eventualno uvođenje letova ‚Kroacija erlajnza‘“.


Duga tradicija u avio-saobraćaju

Emirati
-nacionalna avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata
-sedište u Dubaiju
-preko 1.990 letova nedeljno
-više od 250 nagrada
-flota broji 128 novih aviona

Malev
-nacionalna avio-kompanija Mađarske
-postoji od 1946. godine
-matični aerodrom je „Feriheđ”
-leti do 50 destinacija u Evropi i na Bliskom istoku
-povratna karta Beograd-Budimpešta mogla bi da košta manje od 100 evra

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=115436
 
dobra stvar sa Emiratima je ta što se može za manje para leteti za Australiju. i to sa A380, najverovatnije :kk: :kk: :kk:
 
hehhe ne lipši magarče do zelene trave... Iskreno, ja u ovu priču, ne da ne verujem, nego mislim da je nažalost potpuno iracionalna.. Idemo čistom logikom... Zašto bi iko odabrao Nikolu Teslu, kad npr može da odabere Henri Coandu... Ipak je Rumunija veće tržište....

Ne znam, ne bih da ispadnem wet blanket... Al hm hm hm
 
nešto se veliko sprema sa njima, čim hoće da lete za BG.
i plus profitabilna linija BEG-DBX-MEL/SYD, a treba dodati i SAD i Kanadu, plus Južnu Afriku u junu. JAT-u je, koliko ja znam, BEG-DBX bila vrlo profitabilna linija (popunjenost cca 80%) jer su svi putnici odatle nastavljali dalje ka Australiji
 
Pa iz tvojih usta u Allahove uši, da i tako bude.... Ali ja sve nešto mislim da će se naš divni JAT umešati oko tih dozvola.. Inače da li oni ikada planiraju da ratifikuju sporazum o slobodnom nebu? Pošto ja ne znam da li je to stupilo na snagu, ne priča se o tome..
 
ratifikovan je još negde u maju. trebalo bi da stupi posle 3, 4 meseca (avg., sept.) ali će sačekati da stupi na snagu 01.01.2010. sa ukidanjem viza, ako ih ukinu. a to bi definitivno značilo "bye, bye JAT". samo, taj sporazum se ne odnosi na Emirate, i druge vanevropske kompanije. važi samo za kompanije iz EU i zemalja koje su potpisale taj sporazum.

u praksi: avio kompanija, uzećemo npr. EUAir, može da leti BEG-BCN, da joj niko ne zabrani, tj. ne traži dozvolu od nacionalnih Direktorata. samo traži dozvolu od aerodorma na koji hoće da sleće, što će svakako dobiti, jer se aerodromi vode formulom više kompanija=više slotova=više para od zakupa slotova i više kompanija=više putnika= više para od taksi. ali, da bi letela, npr. BEG-SVO morala bi da traži dozvole od oba Direktorata, što nikada ne bi dobla, jer postoji bilateralni sporazum o avio saobraćaju između Srbije i Rusije, koji priznaje samo JAT i Aeroflot. da bi ta kompanija dobila dozvolu, mora da dođe do promene sporazuma, što se neće desiti, jer su i JAT i Aeroflot državne firme

prethodno napisani pasus je za one koji ne znaju kako u praksi funkcioniše "open skies"​
 
praguc":3l6q9ls1 je napisao(la):
Pa iz tvojih usta u Allahove uši, da i tako bude.... Ali ja sve nešto mislim da će se naš divni JAT umešati oko tih dozvola.. Inače da li oni ikada planiraju da ratifikuju sporazum o slobodnom nebu? Pošto ja ne znam da li je to stupilo na snagu, ne priča se o tome..
Ponovicu, ove vesti mi ukazuju da je doneta odluka da Jat ode niz vodu. Za par meseci ce otici u stecaj, a to ce se opravdati novostvorenom konkurencijom. (i ako bi mogao u stecaj komotno vec sad)
 
Ako sam negde dobro pročitao, 80ih je JAT bio (ako ne, a ono jedan od) najvećih prevoznika između Evrope i Australije? Pozicija jeste bila dobra jer si sa samo jednim tehničkim sletanjem uspevao da doletiš do Australije, međutim, Emirati mi nisu jasni, pošto oni time ništa ne bi dobili, jer ako Letiš negde iz Evrope za Emirate pa opet moraš negde da staneš do Australije... Možda zbog nakrivljenja zemlje, mada sumnjam da bi direktno leteli i preskakali svoj osnovni aerodrom koji je strateški postavljen na putu ka Australiji.
Naravno, o 100 destinacija je suludo pričati, jer do njih letiš preko Dubajia.
Blic. Mačka u džaku.
 
ma dobro, Blic k'o Blic. uvek preuveličavaju stvari. ja Blic ionako čitam zbog stripa. bio je treći najveći (prvi je bio Qantas, drugi British, AF i LH nisu nešto leteli ka Down under). možda bi se i danas solidno pozicionirao da su samo renovirali onaj DC-10, koji su prodali bud zašto. a što se tiče Emirata, oni imaju dosta veza po Australiji (code share sa Virgin Blue, koji leti po celoj Australiji), tako da će oni i te kako zanimljivi našem narodu, što ovde, što dole. a i:
Već duže imaju planove da od Beograda naprave tačku na Balkanu preko koje će prevoziti svakodnevno putnike i robu
što im i opravdava planove.
a da lete na 100 destinacija je relativno rečena brojka. ako računaš:
redovne (92) + kargo (21) = 113, ili
redovne (92) + code share (19) = 111
onda zaista dobiješ 100 destinacija. istina, ne direktno iz Beograda, ali sa presedanjem u Dubaiu

edit: ako i zaista krenu da lete iz BG-a, dolaziće ili A33 ili A340 ili B777, avioni koje ćemo imati priliku premijerno da vidimo na nebu iznad BG-a i na NT-u
 
Hm pa objašnjavam ovako: Nekad SFRJ bila bitna, ambasada ostala.. nije im se isplatila onolika zgrada, zato su se u skladu kako nam se smanjila zemlja, smanjili i ambasadu ;))....
ma ako to stvarno tako bude, biće super ;) we shall see :rolleyes:
 
Srbija i UAE potpisali Sporazum o otvorenom nebu

Autor: Beta

Beograd - Predstavnici Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) parafirali su u četvrtak u Beogradu Sporazum o vazdušnom saobraćaju koji će omogućiti funkcionisanje režima "otvorenog neba".


Dokument, koji su potpisali državni sekretar Ministarstva infrastrukture Srbije Miodrag Miljković i zamenik generalnog direktora civilne avijacije UAE Omar Bin Galeb, trebalo bi da potvrde obe vlade.

Kako je rečeno nakon potpisavanja u Vladi Srbije, Sporazum o vazdušnom saobraćaju će omogućiti da Jat ervejz i pet aviokomanija iz UAE uspostave neograniočen broj letova izmedju Srbije i UAE, kao i da preko aerodorama u tim državama lete i za druge zemlje.

Direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije Nebojša Starčević je ocenio da Srbija sporazumom sa UAE "otvara vazdušnu kapiju za istok", podsećajući da režim "slobodnog neba" već postoji sa Evropskom unijom.

http://www.danas.rs/vesti/iz_sata_u...orazum_o_otvorenom_nebu.83.html?news_id=12285
 
:kk: :kk: :kk: :kk: :kk:

Direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije Nebojša Starčević je ocenio da Srbija sporazumom sa UAE "otvara vazdušnu kapiju za istok", podsećajući da režim "slobodnog neba" već postoji sa Evropskom unijom.
kako sme to da govori ološ neljudski? vamo režim postoji, a vamo izadju privremene dozvole.
 
Pa on postoji ali "na papiru"... Čovek je samo rekao da postoji, nije rekao u kojoj formi ;)
 
potpisano je slobodno nebo sa Rusijom. TAROM kreće Bukurešt - Beograd od 07.12. cene se mogu očekivati u rasponu od 100 do 150 €, na bazi cena koje sam video na njihovom sajtu za Lion i Salcburg
 
Nije baš vezano za ANT, ali evo od 19. decembra iz Niša kreće švedska aviokompanija MCA Airlines da leti za Stokholm. U njihovom booking servisu već može da se rezerviše karta.

Isto sam pronašao i info da će italijanski Wind Jet uveti letove Niš - Bolonja, ali ta info još uvek nema na njihovom zvaničnom sajtu :kk:
 
ahhaah pa nemoj tako, ja jesam za to da se razvija i Niški aerodrom, to će možda dovesti do smanjenja broja putnika na Beogradskom, ali će valjda se to smanjenje kompenzovati (a i prevagnuti) povećanjem broja putnika ulaskom novih kompanija i belim schengenom
 
Low-cost kompanije ne preuzimaju samo putnike od postojecih avioprevoznika, vec i od auto-prevoznika. Povratna autobuska karta iz Z. Evrope do Srbije kosta izmedju 60 i 150 evra. Ako za istu ili marginalno vecu cenu moze da se leti avionom, deo ljudi ce ici avionom. To su dakle vec postojeci putnici (gastosi npr.) nezavisno od belog sengena.
 
praguc":3r0zcim5 je napisao(la):
ahhaah pa nemoj tako, ja jesam za to da se razvija i Niški aerodrom, to će možda dovesti do smanjenja broja putnika na Beogradskom, ali će valjda se to smanjenje kompenzovati (a i prevagnuti) povećanjem broja putnika ulaskom novih kompanija i belim schengenom
da me ne shvatiš pogrešno, ja jesam da se razvija i Niški aerodrom, ali brate, mnogo kukaju.
 
Pa jednostavno JAT kao kompanija je procenila da nema interesa da leti iz Niša, ako Montenegro Airlines vidi profit u tome, super za njih, šteta za JAT.. Al ne može mene sad neko da prisili da letim odatle ako ja neću, samo eto, jer je to jedini drugi aerodrom u Srbiji...
 
JohnnyLee":35w84tfs je napisao(la):
da me ne shvatiš pogrešno, ja jesam da se razvija i Niški aerodrom, ali brate, mnogo kukaju.
Kukaju s razlogom. Drzava nije dozvolila da bilo ko leti iz Nisa (osim Jata i carter prevoznika preko leta) da se ne bi ugrozio monopol beogradskog aerodroma iz kog je G17+ crpeo vrlo lepe pare (slucaj Kristo, npr.). Ta linija Jata je inace bila u vrlo losem terminu, kao da je namerno namestena da bi pokazala kako, eto, leteti iz Nisa nema smisla. A naravno da ima smisla, znajuci kompoziciju nase zajednice u Svajcarskoj (i Austriji, Nemackoj....). Samo sto naravno kada imas dva leta nedeljno, od kojih je jedan nedeljom u pola 10 uvece (iz Ciriha za Nis! Da je obrnuto, bilo bi dobro) a za Beograd iz Ciriha svaki dan u 6, a subotom 2 leta dnevno (jedan u 6 jedan rano ujutru) jasno je ka kom ce letu ljudi da gravitiraju.

Videcete, Montenegro ce leteti za Nis iz Ciriha u atraktivnom terminu, i avioni ce im biti puni...
 
Dobijam insajderski info da daju vestacko disanje JAT-u al da pre il kasnije ide na led :kk:
 
Vrh