Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Aham, a što se tiče bilateralnih sporazuma, slična stvar je bila sa Adriom, gde su se dogovorili da oni lete za Prištinu, a Jat za Ljubljanu.. Viš, viš.. Zabavno.
 
Ambassador":1dm5m8wh je napisao(la):
Aham, a što se tiče bilateralnih sporazuma, slična stvar je bila sa Adriom, gde su se dogovorili da oni lete za Prištinu, a Jat za Ljubljanu.. Viš, viš.. Zabavno.
Jeste, vrlo je zabavno. Posebno kada koriste Kosovo i Prištinu za potkusurivanje. Turkish Airlines-u nisu smeli da ga računaju, pošto su Turci otvoreno zapretili da će Jatu zabraniti da leti u istanbul momentalno i onda su se malo svađali po medijima pa su naši zažmurili na jedno oko.

Još samo da dodam za Malev da mislim da od linije neće biti ništa. Ako i počnu da lete siguran sam da će propasti linija pošto Budimpešta kao krajnja avio destinacija za Srbe uopšte nije interesantna. Vozom povratna 20 evra, trajanje 5h iz NS ili 6,5h iz BG. Avionom 220 evra, trajanje minimum 4h. (let 1h 10min + 2h ranije na aerodromu + transfer do BEG, min. 1h) Razlika je u dva sata i 200 evra. Budimpešta kao tranzitni aerodrom za letove drugih kompanija uopšte nije povoljan pošto je u tom slučaju veoma skupa karta, posebno ako se radi o aviokompanijama iz Oneworld alijanse koja je poznata po skupim interkontinentalnim letovima. Kao tranzit za MALEV-ove linije opet nije dobro pošto MALEV nema ništa posebno što već nema Jat ili BEG direktno. Ugašene su linije ka Sev. Americi, npr. Uopšte ne vidim ko bi mogao i iz kog razloga da leti avionom iz Beograda do Budimpešte. Poslovno smo takođe veoma malo povezani i tu imamo daleko više razloga za let ka Bukureštu gde su smeštena istočnoevropska sedišta najvećih multinacionalnih kompanija i marketinških kuća. Ka Budimpešti gravitiraju vikend turisti (vikend sa prevozom i hotelom kao pola Malev avio karte), vojvođanski Mađari (kolima za tri sata) i tranzitni putnici koji su mogli da dođu do multi viza i da lete lowcost kompanijama. Od 1. januara naredne godine, svaka prednost Budimpešte pašće u vodu. Posebno kada poleti NIKI za VIE. Iz Beča se može leteti do cele planete povoljno a do Beča će nam biti skoro džabe. Dakle, moje mišljenje je da se Malev prilično dvoumi oko Beograda i da još nije siguran da li će da krene. Da su dozvole dobili pre deset godina i da su tada počeli da lete po cenama koje imaju za npr. Zagreb, siguran sam da bi imali puno putnika. Malev ima sjajne promocije po Evropi i za bukvalno 3 ili 6 evra plus takse može da se leti bilo gde. Poznata je ona njihova "O" tarifa koju su nudili i putnicima iz Zagreba, Sofije i sl. Ono što bi eventualno moglo biti zanimljivo to je konekcija ka Španiji. To nam nedostaje prilično a oni su povoljni.
 
442doBGD":169d8pf7 je napisao(la):
Malev ima svoju računicu, uvodi liniju za Beograd, a to da li će se njima isplatiti ili ne, to je njihova briga. Naša je da udobno putujemo.
Naravno da ima svoju računicu. Ali da je sigurno da uvodi liniju, nije. Tarom uvodi liniju u 7 dana razlike i već odavno to reklamira i nudi na svom sajtu. Malev još nije ni počeo. ja bih voleo da počne ali se plašim da neće. Uostalom već sam rekao da im je sa trenutnom cenom koja je u Amadeusu računica izuzetno loša. Imaju celu Evropu za 100 evra sa svim taksama a Beograd bi im bio 205 minimum. Nadam se da još nisu sve cene unete ili da još nisu formirane.
 
malev ide zvanicno koliko ja znam, skoro je na ANT bilo price o tome, a i odavno je MA let unet u sezonski red letenja ANT, ima i na sajtu aerodroma...
 
442doBGD":2lvhu6mt je napisao(la):
Btw, sad baš videh sa Malevom, Beograd - Berlin, sa dobrom vezom, 146 evra povratna karta (sa svim taksama)... meni ok cena.
1. Beograd-Berlin, Lufthansa, 158 evra. Malev je samo 12 evra jeftiniji i bar 10x nepopularniji od Lufthanse. Naši putnici zaziru od istočnoevropskih avio kompanija i uvek biraju one sa zapada ako imaju mogućnost.

2. U 5 sati putovanja avionom do Budimpešte se nalazi 2 sata čekanja na aerodromu, 2 sata transfera do BEG i od BUD do centra kao i nešto preko 1 sata leta. 4 izgubljena sata zbog 1 sata leta i sve to 10x skuplje nego vozom ili kolima.

3. TAROM je na svom sajtu ubacio destinaciju BEOGRAD, ubacio cene, omogućio online rezervacije i prodaju i postavio reklamni flash baner na naslovnoj strani: NOVO: BEOGRAD 132 eur. Malev nije uradio ništa od toga

4. Malev je svake prethodne godine pred zimski red letenja ubacivao svoje letove do Beograda u Amadeus onog trenutka kada podnese zahtev za dozvolu i svaki put bi bio odbijan a letovi su ostajali sve do proleća. To što postoje leteovi u Amadeusu ništa ne znači. Pri tom i cene nisu formirane do kraja. Postoje neke ali su van pameti. Nadam se da će biti razumniji.

5. U toku je reotkup Maleva od strane mađarske vlade. On je trenutno u rukama ruskih tajkuna a mađarska vlada pokušava da ga otkupi kako ga Rusi ne bi ugasili što su već počeli da sprovode u delo. Nakon otkupa sprema im se velika reorganizacija.

6. U sezonskom redu letenja na sajtu beogradskog aerodroma se pojave letovi svakoga ko zatraži slot bez obzira da li će kasnije dobiti dozvolu i poleteti. Iz iskustva u BEG, nema ništa od letova dok se prvi ne obavi.
 
Juče Beograda nije bilo nigde na sajtu Maleva. Sad sam ponovo proverio i ubačen je u online rezervacije. Još ga nema na spisku destinacija niti u redu letenja. Može da se kupi karta. Najniža moguća cena je 176 evra. Ako se kupuje preko turističke agencije treba dodati od 10 do 30 evra za nadoknadu za izdavanje.

Malev je imao kancelariju u Beogradu ali je već godinama nema.

Putnici treba da se pojave na aerodromu najranije dva sata pre poletanja a najkasnije sat i po zbog čekiranja. Online čekiranje veoma mali broj kompanija nudi za polaske iz Beograda, a ni aerodrom nije opremljen za tako nešto. Online čekiranje je u potpunosti funkcionalno kada se putuje bez prtljaga za predaju (samo sa ručnim), što je kod nas veoma retko. To je odlika poslovnog sveta koji ode ujutro a vrati se uveče. Iz Beograda se samo do par nemačkih gradova može otići na jedan dan. Ako se nosi prtljag a čekira se online ipak se taj prtljag mora negde predati na samom aerodromu, dakle ponovo šalter.

Kao neko ko prodaje avio karte već 7 godina i te kako znam šta putnici misle o istočnoevropskim avio kompanijama. Aeroflotom leti samo ko mora. Pri tom ne mislim na Moskvu već na daleke destinacije via Moskva. ČSA, sa kojima sam veoma blisko sarađivao godinama, je u jedan od prva tri problema sa kojima se suočava na ovom našem tržištu isticao "predrasude lokalnog stanovništva prema avio kompanijama iz bivšeg istočnog bloka". Zaboravljaš da ovaj narod ne putuje od 1991. od kada je Evropa doživela transformaciju tako da je percepcija Istoka i Zapada u našim glavama još uvek na nivou iz osamdesetih i zato je mnogima teško da se osveste nakon što se uvere u promene koje su se desile. Od 10 potencijalnih putnika za Berlin, kladim se da će se osam pre odlučiti za Lufthansu nego za Malev.

Evo poređenja cena do izabranih destinacija:
BERLIN: Swiss - 21€, Malev i Lufthansa - 69€
RIM: Lufthansa - 16€, Swiss - 17€, Malev i Montenegro Airlines - 19€
 
442doBGD":1ayt0zq2 je napisao(la):
Nisam znao da su zatvorili kancelariju, samo sam jednom tamo svratio jer sam fizički morao da odem do poslovnice... bilo pre jedno dve godine sigurno...

Uz svo dužno poštovanje, koja to aviokompanija zahteva da se klijent pojavi najkasnije sat i po vremena pre leta??? Ovo stvarno prvi put u životu čujem, a letim dosta često. U Beogradu je obično 30 minuta najkasnije pre leta (mada postoje i varijacije... Alitalia me je npr. neprijatno iznenadila jednom sa 40 minuta, ali sam se isto tako jednom čekirao 15 minuta pre leta sa Jatom).

Što se tiče online check-in, Aerodrom u potpunosti podržava, tj. "opremljen je za tako nešto". Tu ne postoji nikakva razlika između tih i običnih kupona za ulazak u avion (samo je procedura malko drugačija). Ja se već godinama čekiram na taj način i sa Lufthansom, i sa Austrianom... vrlo jednostavno... a ako se ima prtljag za predati, aviokompanije izdvoje jedan šalter gde putnici mogu predati prtljag.

Što se tiče tih predrasuda, verujem da postoje, meni bolje, jer onda te kompanije moraju još više da se trude, i nude bolje uslove.

Što se tiče one karte za Berlin sa LH, verujem da postoji, ali se mnooogo teško nalazi, dok je ova sa Malevom dostupna. A i transfer preko aerodroma u Frankfurtu nije baš najomiljenija rekreacija... ali to će putnici videti kad počnu da lete... ako se u međuvremenu ne izgube u jednom od tunela duginih boja u Frankfurtu :D
Šalteri za čekiranje se zatvaraju 40 minuta pre poletanja. Nakon toga ne može da se čekira i putnik nažalost ostaje bez leta. Izuzetak je uvek moguć ali zaista samo izuzetak. Ako čekiranje kasni iz tehničkih razloga ili ako je velika gužva na šalteru pa ne mogu da stignu.
Zatvaranje šaltera za čekiranje je razlog zašto se putnicima preporučuje da dođu sat i po do dva ranije. Na beogradskom aerodromu NE POSTOJE posebni šalteri za predaju prtljaga ukoliko se putnik čekira online. Dakle, prtljag se i u tom slučaju mora predati na istom mestu gde i svi ostali predaju ptljag, tj. mora da se čeka. Online čekiranje ne zavisi od aerodroma već od avio kompanije a to većina omogućava ali ne i Jat.
Ukoliko se putnik online čekira i ima samo regularan ručni prtljag može da uđe u avion i pet minuta pre izlaska na pistu.
Ne treba zaboraviti da putnik mora da prođe carinsku i pasošku kontrolu koja može i da potraje.

Što se Maleva i njegove linije do Beograda tiče, moje mišljenje je da je totalni promašaj na vidiku. Jedine destinacije gde mogu da imaju startnu prednost oni su im Madrid, Sankt Peterburg, Helsinki. I baš tu nemaju konekcije iz Beograda! A tamo gde imaju opasno žestoku i jaku konkurenciju imaju konekcije. Prošle godine su imali sjajne konekcije iz Zagreba preko Budimpešte. Moglo se otputovati za manje od 100 evra do Dablina ili Mančestera na primer. Iz Beograda tako nešto nije moguće. Prvo, vreme dolaska u Budimpeštu je takvo da u 17h možete da hvatate jedino taksi do centra grada a nikako neki avion za dalje. Ispada da su zaista liniju namenili putnicima od tačke A do tačke B a u tom slučaju su podbacili na drugom koraku - formiranju cena. Cena od 109 evra bez taksi za dva grada udaljena 400km je bezobrazluk! Napravio sam poređenje sa Zagrebom i Sofijom. Do tamo je duplo niža cena. Možda smo mi bogatiji od njih i imamo para za bacanje ili ovi iz Maleva računaju da je potražnja za Budimpeštom tako velika i da oni pošto nemaju konkurenciju mogu da deru po ušima!
 
Izvinjavam se što dupliram postove ali traženo mi je da iznesem određene podatke.

Cene koje sam naveo u prethodna dva posta su ZVANIČNE cene avio kompanija u ZVANIČNOM rezervacionom sistemu. To jesu cene bez taksi zato što se one tako i izražavaju. Njih sam izneo ne da bi neko ovde kupovao kartu po njima već kao ilustraciju koliko je politika Maleva prema liniji ka Beogradu loše postavljena.

Pošto se od mene traži da iznesem ukupne cene napominjem da su one još poraznije po Malev i da samo dokazuju da je plan za liniju ka Beogradu pravio neko ko baš i ne poznaje ovo ovde tržište.

Ovo su iznosi takozvane takse za gorivo, odnosno odvratne YQ takse preko koje sve avio kompanije pljačkaju putnike, a koji su uključeni u konačnu cenu (za let Beograd-Berlin-Beograd, sa 1 stopom): Malev: 54 €, Swiss: 64€, ČSA: 12€, Lufthansa: 56€

Cene nacionalnih, aerodromskih i bezbednosnih taksi (zbrino) su identične za sve avio kompanije i bilo bi užasno komplikovano da ih razlažem na sastavne delove. One se razlikuju u zavisnosti od tranzitnog aerodroma. Na primer, najskuplje su ako se leti preko Ciriha ili Minhena, zatim preko Budimpešte dok su smešno niske ako se leti preko Praga.

Evo rezultata (cene su zbirne u evrima i bez nadoknade za izdavanje koja se ne plaća ako se kupuje karta online):
Relacija je: Beograd-Berlin-Beograd

1. Malev, 145€, za letove ka Berlinu sa presedanjem u Budimpešti i sa OVERNIGHT-om :bash: Po ovoj ceni ne može da se putuje istog dana pošto večernji let Budimpešta-Berlin nema potrebnu klasu otvorenu. Jedina mogućnost je spavanje u Budimpešti i nastavak ka Berlinu narednog jutra. Spavanje je potrebno i u povratku.

2. NIKI, 148€, preko Beča, izuzetno povoljna konekcija. Polazak iz BEG oko 12h, dolazak u Berlin oko 15h, ISTOG DANA!

3. Germanwings, 150€, preko Kelna, povoljna konekcija, u jednom danu.

4. Swiss, 158€, preko Ciriha, povoljna konekcija, mesta ima skoro uvek. Nikada nije problem. Eventualno potrebno pomeriti dan gore/dole.

5. ČSA, 165€, preko Praga, povoljna konekcija, istog dana. Fantastično jednostavan praški aerodrom za tranzit. Najlakši od svih u ovom poređenju. Malo se teže nalazi slobodno mesto po ovoj ceni. Mora da se malo više "kopa" po sistemu i kalendaru.

6. Lufthansa, 185 €, povoljna konekcija, preko Minhena, ima puno polazaka, moguće mnoštvo raznih kombinacija. Teško naći mesto. Moguće , ali potrebna maksimalna fleksibilnost putnika.

7. Malev, 229€, preko Budimpešte, ISTOG DANA, povoljna konekcija, dolazi se u Berlin oko 20h a polazi se oko 15h.

8. Lufthansa, 244€, isto kao i malo pre, samo se mesto po ovoj ceni može naći skoro uvek.

9. Jat Airways, 245€, direktan let, bez presedanja, samim tim i iznos zbirnih taksi značajno manji ali na kraju ispada najskuplja karta pošto je osnovna cena visoka.

Ne mogu da radim sad i za Rim, ali ako neko bude hteo uradiću, malo kasnije. Treba za ovo vremena.

Za kraj molim 442 da me ne optužuje da nisam fer i da je nešto bezobrazno što sam napisao ovde. U svim postovima sam iznosio činjenice koje su javne i kojima sticajem okolnosti imam pristup.;)
 
442doBGD":2wxreynv je napisao(la):
1) Kako je odjednom cena LH otišla sa 158 evra (navedeno u prvom odgovoru), na 185 evra u drugom odgovoru?
Pardon, moja greška. 158€ je Swiss, (oznaka je LX) a 185€ je Lufthansa (oznaka je LH). U prvom postu sam zamenio dve kompanije.

Proverio sam Rim, i tu je zaista velika prednost cena koju nudi Malev. Nema ništa ni slično i konekcija je dobra. Jedino što je to promotivna tarifa koja ne važi stalno, a takve tarife s vremena na vreme imaju sve kompanije. Na primer, Alitalija je celog leta imala letove do svih italijanskih gradova po cenama od 60 do 100 evra sa svim uračunatim taksama. Ako opet puste nekakvu sličnu promociju tog tipa, siguran sam da bi putnici radije leteli direktno.

Što se tiče leta ka Berlinu i "spavanju" u Budimpešti koje se može izbeći tek u januaru (dva meseca od danas) to samo dokazuje koliko je lako naći tu super jeftinu kartu.
 
442doBGD":1m8tw8i4 je napisao(la):
belgrey":1m8tw8i4 je napisao(la):
442doBGD":1m8tw8i4 je napisao(la):
1) Kako je odjednom cena LH otišla sa 158 evra (navedeno u prvom odgovoru), na 185 evra u drugom odgovoru?
Što se tiče leta ka Berlinu i "spavanju" u Budimpešti koje se može izbeći tek u januaru (dva meseca od danas) to samo dokazuje koliko je lako naći tu super jeftinu kartu.
Pa ja sam nasumice izabrao taj datum, evo, za tih 129 evra može i 26 decembar na 3. januar... a za 135 evra-140 evra (klasa W) može kad god hoćete... isto bez noćenja u Budimpešti...

Apropo komentara, "dva meseca od danas", pa dragi gospodine, kompanije tek počinje da leti za mesec i po dana, ne postoje raniji datumi ;)
Problem nije u segmentu Beograd-Budimpešta na kome ima dovoljno mesta pošto kompanija tek počinje da leti kroz mesec dana već je problem na segmentu Budimpešta-Berlin koji postoji već godinama. Na njemu nema mesta mesecima u napred.

Kako god, ja zaista ne vidim nikakvu komparativnu prednost Maleva. I Jat do Štutgarta možete naći za par hiljada dinara, i Lufthansu do Frankfurta za 120 evra i Alitaliju do Firence za 69 evra.

Teze iza kojih sam ja stao su da je Malev isti ili čak lošiji izbor za tranzitna putovanja i da je Budimpešta kao krajnja avio destinacija nedovoljno atraktivna. Prvu tezu ne negira za tri evra jeftinija karta od konkurencije a drugu tezu samo pojačava činjenica da je cena povratne karte na relaciji između dva grada veoma skupa u odnosu na druge gradove iz regiona.
 
pa da. Niki planira da od Beograda napravi hub. pogotovo sada sa ukidanjem viza i otvorenim nebom, niko ne može da nu kaže ne
 
Vrh