Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Mene samo zanima kako Emirates misli da izvede ono što je zamislio na jednoj pisti i 2 terminalčića za neku palanku...?

Da bi to izveli potrebne su bar još 2 piste dužine 4km i ovu pridužiti. Jedna od pista bi prelazila preko Autoputa kao na Paris CDG odnosno Autoput bi prolazio ispod nje. Napraviti Aerodrom Zemun Polje (on bi bio između 2 aerodroma, tzv Aerodromski Sendvič) i on bar još 2 piste. Na Aerodromu Batajnica proširiti obe piste i dodati dodatne za prilaz aviona kao i izgraditi treću ili možda čak 4tu zbog cargo centra koje bi obe takođe prelazile preko Autoputa ali ovog puta onog Autoputa za Budimpeštu (namerno ne spominjem palanke). Tako bi dobili 3 Aerodroma u nizu što je zaista redak slučaj u svetu. Nalaze se između pa i na samim važnim evropskim putnim ali i vodnim koridorima, železničkim takođe. Napraviti 4 žel. linije (3 direktne iz centra i jednu između samih Aerodroma).

Mislim da bi tek onda ali ne samo Emirates imali vajde da naprave od Beograda nešto još bolje od Frankfurta.
Inače ne treba odbaciti činjenicu da je Tito zasrao (tj ne direktno on već Engleska jer je tito bio njen izvršioc zadataka za raspad Juge i totalnu destabilzaciju Balkana) oko Aerodroma jer je Evropa htela da Aerodrom Surčin bude ono što je danas Frankfurtski a da su komunisti rekli da im ne treba Evropska pomoć i da oni mogu sami a ipak sve pare završile u NBG kao i sve ostale republike.
 
ThinkAgain":zu9693lc je napisao(la):
Mene samo zanima kako Emirates misli da izvede ono što je zamislio na jednoj pisti i 2 terminalčića za neku palanku...?

Da bi to izveli potrebne su bar još 2 piste dužine 4km i ovu pridužiti. Jedna od pista bi prelazila preko Autoputa kao na Paris CDG odnosno Autoput bi prolazio ispod nje. Napraviti Aerodrom Zemun Polje (on bi bio između 2 aerodroma, tzv Aerodromski Sendvič) i on bar još 2 piste. Na Aerodromu Batajnica proširiti obe piste i dodati dodatne za prilaz aviona kao i izgraditi treću ili možda čak 4tu zbog cargo centra koje bi obe takođe prelazile preko Autoputa ali ovog puta onog Autoputa za Budimpeštu (namerno ne spominjem palanke). Tako bi dobili 3 Aerodroma u nizu što je zaista redak slučaj u svetu. Nalaze se između pa i na samim važnim evropskim putnim ali i vodnim koridorima, železničkim takođe. Napraviti 4 žel. linije (3 direktne iz centra i jednu između samih Aerodroma).

Mislim da bi tek onda ali ne samo Emirates imali vajde da naprave od Beograda nešto još bolje od Frankfurta.
Inače ne treba odbaciti činjenicu da je Tito zasrao (tj ne direktno on već Engleska jer je tito bio njen izvršioc zadataka za raspad Juge i totalnu destabilzaciju Balkana) oko Aerodroma jer je Evropa htela da Aerodrom Surčin bude ono što je danas Frankfurtski a da su komunisti rekli da im ne treba Evropska pomoć i da oni mogu sami a ipak sve pare završile u NBG kao i sve ostale republike.
A onda je mrmot zavio čokoladu! Lepo ti ime kaže, poslušaj ga ponekad! Ovo što pišeš nije ni za naučnu fantastiku. Apsolutno je bespotrebno i bolesno. Imaš po Evropi ogromnih aerodroma sa samo jednom pistom. Londonski Stansted ima jednu pistu od 3000m, skoro 200.000 avio operacija godišnje i preko 22 miliona putnika.

Pretpostavljam da bi u tvojoj glavi svi opštinski centri u Srbiji imali aerodrome a da bi okružni centri imali po dve piste i svakodnevne letove ka Severnoj Americi.
 
a jel ste culi sto je DJILAS rekao prilikom poseteCikagu da od sledece godine ocekuje direktnu linoju Beograd - Cikago...Jel to izvodljivo ili samo njegova zelja..
 
belgrey ne uplići naučnu fantastiku u ozbiljne vizije jer bez vizije Srbi ostadoše tamo gde su-izgubljeni u prevodu i u svom bunilu kako im je upravo sve pa i neke banalne stvari kao što su 3 aerodroma jedan do drugog naučna fantastika. Beograd treba da je srećan što već ima 2 i što još ima prostora tačno imeđu njih i to između 2 Evropska putna koridora koji se nalaze tačno između Dunava i Save. I treba da je srećan što će on eventualno platiti samo pola tog trećeg aerodroma jer bi ljudima koji znaju šta rade bila potrebna sva 3 da ne bi nastao zastoj i u vazduhu kao što je to slučaj sa LAX-om i da pravim Autokomandu na nebu pa da krenu od sudara da padaju ko kruške i pale Novi Beograd.

Dakle 3 Aerodroma da bi sva 3 bila normalno opterećena a ne 1 pa preopterećen. Tako bi se buka rasporedila a ne da ljudi u Surčinu ne mogu ni danju a ni noću da se odmore. Što se Londona tiče oni su raštrkali Aerodrome kud koji mili moji a samo Hitrou ima kapacitet a i kompletan volumen saobraćaja kao svi oni zajedno bez njega. I tu su stvorili gužvu i opasnost u delu grada, "opštini" Hounslow (Heathrow je samo 1 deo). Ovako bi Beograd rasporedio pritisak na 3 različite tačke a ne na jednoj a da sve te 3 tačke imaju isti geografski položaj u odnosu na grad. To je sreća koju Beograd još ima a London je davno zasrao.

Ne ne bi opštinski centri imali ništa jer je Srbija zemlja seljaka na brdovitom Balkanu i kao takva treba biti rezervat za životinje kao i sve one koji glume životinje. Tamo gde je mravinjak koji ne ugrožava prirodni integritet cele zemlje jeste Beograd. Ja sam za totalnu centralizaciju ljudskog života u gradove a prirodu ostaviti stvarno prirodi. Evo primera: imaš dvorište i odjednom se nakoti 15 miliona mrava. i oni naprave 50 malih mravinjaka i ni jedno drugo živo biće ne može da kroči. to sada ljudi rade sa "urbanizacijom" na svakom ćošku ali to je zapravo ruralizacija jer su to upravo sela uradila a ne gradovi. da su svi u gradovima sela ne bi postojala i bilo bi prorode. Obradive površine zauzimaju neuporedivo veću površinu planete zemlje nego svi gradovi zajedno.

A onda ima drugo dvorište. U tom dvorištu takođe živi 15 miliona mrava ali svi oni žive u jednom mravinjaku na ćošku. Celo dvorište je umesto da gaziš po malom mravinjacima prekriveno i dalje travom a ne mravinjacima i svi mogu normalno da žive. Mravima na kraju krajeva niko nije kriv što se kote pa hteli su sad nek se guraju, ko im kriv.

Gradovi su isto što i oblakoderi, izuzetno prostorno ekonomični. Što je veća gustina naseljenosti to je bolje. Naravno iziskuje određenu infrastrukturu a samim tim i novac ali opet smo sami krivi jer smo se kotili isto ko i ti mravi...ko nam kriv. Toliko o Srbiji i njenim palankama koje svaka hoće da bude Beograd, al malo juče.
 
Beograd je po broju stanovnika i veličini grada približan Pragu. Po broju turista je dvadeset puta "manji" od Praga, po finansijskoj i privrednoj moći bar jedno deset puta manji. Praški aerodrom ima 12 miliona putnika godišnje a Beogradski 2,5 miliona. Dakle još jedno desetak godina da se stigne Prag pa onda možemo dalje.
Tri aerodroma sa po 3-4 piste svaki i udaljenošću po 10km jedan od drugog su sumanutost. Ja tim povodom naučnu fantastiku nisam pozivao pošto to jeste fantastika ali koja nema veze sa naukom osim možda sa psihijatrijom.

E, da kargo saobraćaj na BEG je oko 500t mesečno. To je tako bedno da ja nemam komentar. I to nije posledica nedostatka kapaciteta na beogradskom aerodromu već nedostatak potrebe za većim obimom.
Mislim da bi pre ta tri aerodroma trebalo uspostaviti direktnu liniju sa realnošću i još jednu sa samim sobom.
 
+1
belgrey":382arrw5 je napisao(la):
Beograd je po broju stanovnika i veličini grada približan Pragu. Po broju turista je dvadeset puta "manji" od Praga, po finansijskoj i privrednoj moći bar jedno deset puta manji. Praški aerodrom ima 12 miliona putnika godišnje a Beogradski 2,5 miliona. Dakle još jedno desetak godina da se stigne Prag pa onda možemo dalje.
Tri aerodroma sa po 3-4 piste svaki i udaljenošću po 10km jedan od drugog su sumanutost. Ja tim povodom naučnu fantastiku nisam pozivao pošto to jeste fantastika ali koja nema veze sa naukom osim možda sa psihijatrijom.

E, da kargo saobraćaj na BEG je oko 500t mesečno. To je tako bedno da ja nemam komentar. I to nije posledica nedostatka kapaciteta na beogradskom aerodromu već nedostatak potrebe za većim obimom.
Mislim da bi pre ta tri aerodroma trebalo uspostaviti direktnu liniju sa relanošću i još jednu sa samim sobom.
 
ThinkAgain":1vylyy0x je napisao(la):
Mene samo zanima kako Emirates misli da izvede ono što je zamislio na jednoj pisti i 2 terminalčića za neku palanku...?

Da bi to izveli potrebne su bar još 2 piste dužine 4km i ovu pridužiti. Jedna od pista bi prelazila preko Autoputa kao na Paris CDG odnosno Autoput bi prolazio ispod nje. Napraviti Aerodrom Zemun Polje (on bi bio između 2 aerodroma, tzv Aerodromski Sendvič) i on bar još 2 piste. Na Aerodromu Batajnica proširiti obe piste i dodati dodatne za prilaz aviona kao i izgraditi treću ili možda čak 4tu zbog cargo centra koje bi obe takođe prelazile preko Autoputa ali ovog puta onog Autoputa za Budimpeštu (namerno ne spominjem palanke). Tako bi dobili 3 Aerodroma u nizu što je zaista redak slučaj u svetu. Nalaze se između pa i na samim važnim evropskim putnim ali i vodnim koridorima, železničkim takođe. Napraviti 4 žel. linije (3 direktne iz centra i jednu između samih Aerodroma).

Mislim da bi tek onda ali ne samo Emirates imali vajde da naprave od Beograda nešto još bolje od Frankfurta.
Inače ne treba odbaciti činjenicu da je Tito zasrao (tj ne direktno on već Engleska jer je tito bio njen izvršioc zadataka za raspad Juge i totalnu destabilzaciju Balkana) oko Aerodroma jer je Evropa htela da Aerodrom Surčin bude ono što je danas Frankfurtski a da su komunisti rekli da im ne treba Evropska pomoć i da oni mogu sami a ipak sve pare završile u NBG kao i sve ostale republike.
sada ti prvi put ovo kažem. NE bu**** ČOVEČE. osvesti se malo. gde živiš? na Marsu? šta će Beogradu 3 aerodroma? pa nema on 10 miliona ljudi kao London.
drugo, pista je sasvim dovoljno dugačka, 3400 m, dovoljno da sleti SVAKI avion koji danas postoji. čak su i kapije C i prateći apron dovoljne za SVE avione, uklučujući i A380. ne zaboravi da je 747 svojevremeno sletao na BEG.
treće, treba napraviti drugu pistu i B kapije, DA, ali ne sada. treba napraviti plan svega toga, pa tek onda za 2 do 5 godina početi sa tim projektom. prioritet je železnička pruga do aerodroma.

@ belgrey

+3
 
Ja stalno ponavljam, pa Srbi zaravo NEĆE da izađu iz brloga i hoće da se guraju sa ostalim svinjama...
Zato su neki ljudi imali viziju i želju, pretvorili je u mogućnost i realizaciju i sad su ti gradovi koji NISU TAMO POSTOJALI najveće ekonomije i nabudženosti sveta a grad na čijem je prostoru bilo naselja 10k+ godina bude u moru nekih sitnurija koje su ga po svemu stigle...i prestigle...i stalno ga obilaze. E vidiš, takvi ljudi što im je sve ravno do kosova se zovu "izrodi" i takve treba automatski izbaciti iz cele priče o kreiranju bolje i lepše budućnosti jer oni upravo i koče razvoj. Zamislite samo kad bi neko od vas bio gradonačelnik ili predsednik? Jadan taj Beograd i jadna ta Srbija, ne bi se mrdnuli iz mesta a jednim pogrešnim potezom bi se vratili u srednji vek. Jer ljudi idu dalje, dalje, više, više, probijaju sve granice, idu u nepoznato, samo je Srbima sve ravno do kosova. Pa NT je bio u pravu on se onom izjavom javno odrekao Srpstva jer je bio toliko pametan da su ga te nesreće bez mozga samo brukale. Ja sam ponosni građanin Sveta a ne građanin Srbije... E viš to sam i ja jer neću da budem u moru glista koje znaju samo da puze a kamoli da izmisle teleportaciju jer im je puzanje jednostavno dovoljno! I zadovoljni su oni time, dovoljno je puzati idemo mi brzo 0,0,0,5km/h šta će nam ferari pobogu. Mi smo gliste Srbi najbolji nema boljih od nas.... Eeeee nesrećooo, ne sramoti moje postojanje.
 
@ThinkAgain

Svega ti, reci mi kako se zoveš i prezivaš da znam ako nekad vidim da ti treba da donosiš odluke vezane za Beograd da se potrudim da do toga ne dođe.

Tebi su izgleda strani osnovni pojmovi funkcionisanja privrede te možeš da predlažeš takve megalomanske (to je blag izraz) i neefektivne ideje. I nemoj svega ti da igraš na nacionalnu kartu, Srbi, Srbija i slično.
 
Osnovni princip održivog razvoja je balans. Bez njega nema ni budućnosti. Ne bih da filozofiram ali ideja koja za cilj ima samu sebe može biti izuzetno štetna i opasna.

U jednoj od svojih ideja o izgradnji trećeg aerodroma pored Beograda između postojećih u Surčinu i Batajnici, onaj-koji-svoje-ime-nikada-ne-posluša reče kako će to smanjiti nivo buke osobama koje žive pored postojećih aerodroma tako što će na njima rasteretiti saobraćaj. Dakle, logički posmatrano, umesto buke od 9 aviona koliko u toku određenog vremenskog perioda sleti na jedan aerodrom stanovnici pored sva tri aerodroma će čuti buku od "samo" tri aviona. E, sad, što umesto 1000 stanovnika (ilustrativna brojka) koji su se nelegalno naselili pored postojećeg aerodroma bukom ćemo zatrovati još više desetina hiljada stanovnika koji su legalno naseljeni u gusto naseljenjim suburanim naseljima Beograda u Batajnici, Zemun Polju, Pazovama i dr. Istina ta buka će biti manja po glavi stanovnika ali ne zato što je izvor buke smanjen već zato što je drugačije distibuiran.

Posledice ovakve ideje, o kojoj ne znam zašto uopšte pišem, su brojne. Evo samo jedne: putnici će teže tranzitirati na beogradskim aerodromima pa će se celokupan vazdušni saobraćaj svesti na point to point princip, odnosno svi beogradski aerodromi koliko god ih bude će opsluživati isključivo lokalno stanovništvo pošto za tranzitne putnike neće biti interesno da se cimaju jednom od 4 magnetne železničke veze između aerodroma 1, 2 i 3. Broj putnika će se ograničiti samo na lokalce i njih će u narednih desetak godina biti svakako sve više zbog porasti životnog standarda, ali će u trenutku kada se određeni maksimum standarda dostigne taj broj početi da opada pošto generalno broj stanovnika Srbije opada. Odnosno putnici koji će pravilno biti raspoređeni na sva tri aerodroma će se toliko na kraju smanjivati da će i sadašnji biti prevelik.

I gde je greška? Ulagaćemo novac u nešto što nam ni u bliskoj ni u dalekoj budućnosti zaista neće biti potrebno i na taj način rizikujemo da ostanemo bez sredstava za ono što će nam i te kako trebati. To je po meni kršenje osnovnog principa održivog razvoja. Ako se on prekriši onda će i "razvoj" vrlo brzo postati razlog nestajanja i samouništenja. Uostalom i sam predlagač "Troaerodromlja" je pisao o rasipanju prostora, vremena, novca kada je pisao na temi izgradnje metroa. Tamo su mu smetali standardno široki tuneli a sad predlaže čak 12 poletno-sletnih staza.
Zamislite postojeći saobraćaj na beogradskom aerodromu kroz pedeset godina uz realnu stopu rasta od 5-10% godišnje i sad taj saobraćaj razvucite na 12 umesto na jednu pistu. To mi liči na onaj istočnosrbijanski, gasarbajterski princip. Neka ja imam kuću od 300 kvadrata pa nema veze što nema ko u njoj da živi. Zbog takvog mentaliteta smo mi siroti i nikada nećemo uspeti da ostvarimo napredak a ne zbog toga što nemamo viziju da gradimo kosmodrom u lokalnom kukuruzištu.

Ja glasam za izbalansirani pristup, za realan napredak, za princip mogućeg, ostvarivog i održivog. Glasam za skandinavsku funkcionalnost a protiv sam južnoevropskog rasipništva i komunističkog megalomanskog razvoja. Glasam za budućnost u kojoj ću da uživam a ne od koje ću da se plašim.
 
ANT ima sasvim dovoljno dugacku pistu. Na elevaciji od oko 100m, duzini od 3400m i sirini 45m, moze sleteti i poleteti svaki komercijalni avion trenutno u upotrebi. Jedino bi An 224 natovaren do vrha kuburio.
Nisam arhitekta ali znam da se za izgradnju aerodroma mora u obzir uzeti gomila faktora. Buka, zagadjenje, drumska i zeleznicka infrastruktura, pravci iz kojih duvaju vetrovi. U Beogradu su osnovni pravci JZ i SI (NW i SE). Aerodromska zona nije samo infrastruktura na zemlji. Postoje i holdinzi, prilazne ravni, odlazne rute... Postoji i kontrola leta (neko mora sve to da koordinira).
Dakle naguravanjem jos jednog aerodroma ( potpuno nepotrebnog ) bi izazvalo jedan sveopsti krkljanac u vazduhu iznad Beograda. Zahtevalo bi nove kontrolne centre, potpuno novu drumsku, zeleznicku infrastrukturu. Nove logisticke centre... I na kraju bi svi avioni zavrsili iznad grada, zbog pravca poletno, sletnih staza, holdinga... Sem ako ne naprave piste u drugim pravcima pa onda ti avioni zavrse u prilaznim ravnima Batajnice i ANT-a. Prema trenutnoj kolicini vzduhoplovnog saobracaja u Srbiji, nema potrebe ni da se gradi kargo centar. Batajnica ce (ako je pretvore u civilni aerodrom) vec biti suvisna i lako moze da se dogodi da ne bude isplativa. Ako udju low-cost kompanije na Bataju, ANT ce biti u problemu bez kargo centra. Necu da spominjem da na aerodrome koje pominjes (Frankfurt, London Int. itd), sleti i poleti avion na svakih par minuta, a da na ANT sleti po neki na pola sata. I to u spicu.
Beograd trenutno ima vrlo ozbiljnih problema koji moraju smisleno da se resavaju. Kurioziteti nam nece pomoci. Nece stranci dolaziti da se dive aerodromu (mozda da se cude). "Imamo tri aerodroma! Ha! I na sva tri sve piste imaju klasu 3c. Jeste da dva od toga koristimo za trke automobila, ali tu je potencijal..." "Bravo! Pa vas grad skoro ko London!" Jos samo da se kamufliramo i pocnemo da pricamo latinski.
I juhu! Ugledasmo svetlost dana!
 
TA preteruje u nekim stvarima. to što on predlaže bi prošlo, da je Srbija najbogatija zemlja na svetu i BG ima 10 do 15 miliona ljudi sa 100+ miliona putnika koji prođu kroz tri aerodroma godišnje. u ovoj situaciji, ovaj aerodrom, sa ovolikim kapacitetom, je dovoljan.

@ kole

An-224/225 se ne računa. taj avion nije u komercionalnoj upotrebi
 
getAsset.aspx


Mrija u zdravlju i veselju šlepa, generatore, lokomotive i ostale teške i kabaste stvari. Želeli su da završe i uposle i drugi ali je došla seka. Verujem da će ipak i drugi biti završen za par godina.

Kada privreda u Srbiji bude imala potrebu za njim, videćemo ga i na ANT-u.
 
Slepala...
Sad je manje - vise kuriozitet.
Manji braca odradjuje poslove uglavnom. An 225 koriste samo za jako teske i kabaste transporte, i aeromitinge.
 
JohnnyLee":2invpqf9 je napisao(la):
izašla je i zvanična potvrda za Budimpešta-Beograd i to svaki dan
Informacija nije zvanična. Zvanična će biti kada je objavi press služba ili Maleva ili beogradskog aerodroma a za sada ni jedni ni drugi ništa još ne objavljuju. Podaci o letovima koji postoje na sajtu sa linka su tačni i oni se nalaze u rezervacionom sistemima, ali to ništa ne znači. Malev je svake ranije godine kada bi zatražio dozvolu odmah ubacivao letove u rez. sistem ali bez cena. Kako nikada pre nije dobijao dozvolu onda bi te letove sklanjao pre proleća. Ove godine je razlika što je zaista dobio dozvolu tako da letovi koji su ubačeni imaju realnu osnovu i pokriće. Čak se pojavljuju i nekakve cene koje su moram priznati čudne. Najniža cena povratne karte je 109 evra (205 sa taksama) + nadoknada za izdavanje. To je veoma skupo i mislim da će sa tom cenom pući kao tikva ako im ona ostane. Primera radi, cena povratne karte iz Budimpešte do Zagreba je 40 evra a do Sofije 54 evra. Nadam se da ni Beograd neće biti izuzetak. Nova Taromova linija iz Bukurešta do Beograda imaće cenu od 49 evra.

Malev jeste dobio dozvole i jeste ubacio letove u rezervacioni sistem ali ova kompanija ima strašnih finansijskih problema i bojim se da je linija ka Beogradu iz tog razloga još uvek pod znakom pitanja. Malev je kompanija koja poslednjih par godina puca po svim šavovima. Vest o Beogradu nisu ubacili u press, Beograda još nema na spisku destinacija ili u redu letenja na kompanijskom internet sajtu.
 
A šta se u tom slučaju dešava sa MALEV-ovim dugom prema Jatu? Zar nije to bio osnovni problem zašto im nisu davali dozvolu?
 
Ambassador":2x7el2qk je napisao(la):
A šta se u tom slučaju dešava sa MALEV-ovim dugom prema Jatu? Zar nije to bio osnovni problem zašto im nisu davali dozvolu?
To je bio glavni kamen spoticanja prethodnih godina kada je Direktorat civilnog vazduholovstva morao da dobije saglasnost od Jata pre nego što izda dozvolu. Odnosno između dve države postoji bilateralni sporazum o vazdušnom saobraćaju koji predviđa da dve nacionalne avio kompanije mogu da lete. Po tom sporazumu obavezan je princip reciprociteta. I tu su se "uhvatili" ovi namesnici iz Jata. Navodno Malev već leti za Srbiju (za Prištinu, iako Mađari tvrde da Priština nije Srbija a ovi naši zapenili da jeste) pa je sad jedino moguće da Jat leti do Budimpešte da bi se ispoštovao reciprocitet. Za Malev više nema mesta. A Jat nema kapaciteta i interesa da leti za Budimpeštu, pa onda nikom ništa. I tako je to trajalo godinama. Stvarni razlog za svađu je navodni dug (nije dokazano) Maleva prema Jatu. Odnosno Jat je imao tajni dogovor sa Malevom tokom sankcija SRJ da prodaje njegove karte iz Budimpešte i da dobija jedan deo od zarade. Malev je pristao, Jat je punio Malev (što je činjenica) ali Malev nikada nije Jatu dao ni forinte i onda je Jat poludeo ali nije mogao nikako to da dokaže niti je mogao da ide na nekakve evropske sudove pošto je ceo dogovor bio ilegalan.
E, sad, Direktorat je nedavno očigledno dobio direktivu da počne da se ponaša u skladu sa otvorenim nebom i da svakoj validnoj evropskoj kompaniji po automatizmu izdaje dozvole. Po tom novom sporazumu prestaje da važi stari bilateralni i sada Direktorat više nije u funkciji izdavanja dozvola za letove u Srbiju već bukvalno samo treba da provere kompaniju da li je ispravna i da to aminuju. Više nemaju nikakvu obavezu prema Jatu koga je neko očigledno pustio da konačno pukne skroz.
 
Vrh