Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Zato aerodromi u Zagrebu, Temišvaru, Budimpesti i Klužu beleže 10% više putnika u julu 2009.

Samo nagadjam ;)
 
Sumnjam da bilo koji aerodrom u toku krize može da se pohvali sa porastom broja putnika, mada ko zna.
 
za Zadar leti Ryanair iz 7 gradova i Germanwings iz 3 grada. pa vi vidite zašto ima porast broja putnika
 
San Francisco to Have World’s First Airport Carbon Kiosks
by Bridgette Meinhold, 09/17/09


Starting today, eco-conscious travelers through San Francisco’s International Airport (airport code: SFO) will be able to purchase carbon offsets for their flight right on the way to their gate! The Climate Passport program is making it super simple for even the most busy passengers to reduce the impact of their flights by conveniently placing carbon offset kiosks in the airport after security on both sides of the International Terminal and in Terminal 3. The offsets will go to support tree planting projects in the San Francisco area.

Since air travel is sometimes unavoidable and emissions from flying are so high, the only way to mitigate that environmental impact is to offset the impact through other projects. The city of San Francisco and SFO have partnered with 3Degrees, a San Francisco-based carbon firm, to provide this convenient service to travelers. After significant research and study, San Francisco chose to source their offsets from the Garcia River Forest, a conservation-based forest management project located in Mendocino County, California. This forest was previously heavily deforested and carbon offset purchases will help bring back Redwood and Douglas fir trees, restore and protect habitats, and absorb and store CO2.

Additionally some of the sales will go to the San Francisco Carbon Fund, which will develop other carbon reduction projects in the area. The first project is Dogpatch Biofuels, a biofuels filling station, which will reduce as much as 660,000 pounds of CO2 in its first year of operation. Funding will also go to help plant trees around the city. It’s great that SF chose local projects that people can actually see and enjoy the benefits of. In a few years, people will be able to walk in the Garcia River Forest or around the city and see new, growing trees and know that their money is funding that.

Mayor Gavin Newsom himself made the announcement today via a post on Cleantechnica (we didn’t know he was a blogger!), and would also like to encourage travelers to use public transportation to get to the airport. They also have a lovely website where you can learn more about the Climate Passport program and where your money goes. Keep up the good transparency SF.

Izvor: Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2009/09/17...irst-carbon-kiosks-for-air-travel/#more-62120

Ovo je sjajna ideja. Daš novac da se zasadi onoliko drveća koliko je potrebno da neutrališe CO2 nastao tvojim putovanjem. Pa neka skupe samo 100 dinara, ljudi će polako shvatati da svaki njihov put (na ovaj način) truje planetu.
 
Mislim da već jedno duže vreme postoji i turistička agencija koja isto to radi, izračuna koliko tvoj put zagadi planetu i ti im daš keš da oni zasade toliko drveća. Sad da me ubiješ ne mogu da se setim kako se zove agencija, ali znam da sam čitao o tome pre par godina.
 
shmeksi":dqrqc3nn je napisao(la):
Mislim da već jedno duže vreme postoji i turistička agencija koja isto to radi, izračuna koliko tvoj put zagadi planetu i ti im daš keš da oni zasade toliko drveća. Sad da me ubiješ ne mogu da se setim kako se zove agencija, ali znam da sam čitao o tome pre par godina.
Imate i ovde... http://www.jpmorganclimatecare.com/ inace b92 offsetuje preko njih. :D
 
pojma nisam imao da je jp morgan ušao u tako nešto, verovatno im dođe kao dobar csr (kad mogu drugi da se bacaju skraćenicama i stranim izrazima onda ću i ja).
 
Коначно, бар нешто...

Од првог фебруара лет до Беча за 29 евра
Аустријска нискобуџетна авиокомпанија „Флај Ники”, у власништву бившег возача „Формуле један” Никија Лауде, добила је привремену дозволу да од првог фебруара следеће године лети на релацији Београд–Беч, сазнаје „Политика”. Најјефтинија карта у једном правцу, у чију цену је урачуната и аеродромска такса, коштаће 29 евра.
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Od-prvog-februara-let-do-Becha-za-29-evra.sr.html
 
Pa ništa, ako kupite kartu do prekosutra biće 29e, a posle će im skočiti cena jer će rasprodati onih par low-cost mesta.
Na njihovom sajtu nema ničega, a čudi me jer je linija Beograd-Beč regulisana međudržavnim sporazumom. Ko zna šta se dešava.
 
danas sam čuo na RTS-u da će se 01.01.2010. početi primena "open skies"-a. ako je to istina, tu privremenu dozvolu možeš da okačiš mačku o rep, jer neće imati nikakvu važnost
 
... у међувремену, појавила се и вест да Ники још није добио ту привремену дозволу...

Политика... :bash: како су почели у новинама да пишу непроверене ствари, то је невероватно.
 
Država popustila stranim avio -kompanijama
Srpsko nebo je otvoreno za konkurenciju
Autor: Bojana Stamenković | 09.10.2009. - 05:00

Srpsko nebo se otvara za sve strane avio-kompanije koje ispunjavaju uslove domaćih vazduhoplovnih vlasti. Nadležni tvrde da niskotarifne avio-kompanije treba samo da zatraže dozvolu za letove do Beograda i dobiće je.

avio-x.jpg


O tome svedoči i izjava Miodraga Miljkovića, državnog sekretara za vazdušni saobraćaj, koji je naglasio da se Srbija
ratifikacijom sporazuma o otvorenom nebu jasno izjasnila da neće praviti nikakve diskriminacije i da je naše tržište otvoreno.
- Onog trenutka kada se loukosteri budu pojavili, kada budu izrazili želju, tog trenutka će da lete - objašnjava Miljković.
- U ovom trenutku, sve je na njima.
Strane kompanije nisu, međutim, u prošlosti imale dobro iskustvo kada su od domaćih vazduhoplovnih vlasti tražile dozvolu za letenje za Beograd. Poslednja je pre dve godine bila odbijena kompanija „Flaj Niki“, koja će posle 1. februara najverovatnije ipak leteti iz Beograda do Beča. Nezvanično, za letove sa beogradskog aerodroma interesuju se i mađarski „Viz er“, ali i velike kompanije poput „Maleva“, „Emirata“.
Najveći i najstariji lou kost prevoznici „Rajaner“ i „Izidžet“ do sada nisu bili zainteresovani za Beograd, ali dobro upućeni izvori tvrde da nije isključeno da se i oni zainteresuju posle ukidanja viza. Zainteresovanost za uspostavljanje novih linija, kako saznajemo, pokazao je i bugarski prevoznik „Bulgarija er“, koji želi redovan saobraćaj između Sofije i Beograda, kao i rumunski „Tarom“, koji razmatra uvođenje linije Bukurešt-Beograd.
Čini se da je potpisivanje sporazuma o otvorenom nebu najviše uticalo na popuštanje nadležnih prilikom izdavanja dozvola za letenje, iako nema sumnje da je Srbiji potrebno više kompanija i veća konkurencija. O tome govori i podatak da svake nedelje nekoliko hiljada građana Srbije autobusima putuje do Budimpešte, Temišvara i Osijeka, odakle avionom idu u Evropu.
Dolaskom jeftinije konkurencije u Srbiju koristi neće imati samo građani već i avio-prevoznici.
Sagovornik „Blica“ blizak Vladi kaže da je procenjeno da će nakon ukidanja viza, odnosno širenja konkurencije, povećanje ukupnog broja putnika kod nas biti sedam odsto. Tome u prilog govori i podatak da je najveći bugarski aerodrom u Sofiji posle ukidanja viza za bugarske državljane ostvario rast od 20 odsto godišnje.
Postavlja se, međutim, pitanje kako će priliv stranih kompanija uticati na poslovanje nacionalnog avio-prevoznika, „Jat ervejza“.
- „Jatov“ deo kolača će usled veće konkurencije i konkurencije u čarter saobraćaju biti manji. Kompanija će u 2010. realno prevesti oko milion putnika, a ne milion i po kako se najavljuje - ističe naš sagovornik.
Iz „Jata“, međutim, poručuju da ne smatraju konkurencijom lou kost kompanije, već „najprestižnije evropske avio-kompanije koje godinama sleću na beogradski aerodrom i s kojima se ‘Jat’ uspešno nosi“.
- U svakom slučaju, „Jat“ pozdravlja ukidanje viza građanima Srbije, čime i mi očekujemo povećanje broja putnika. Sud o cenama lou kost prevoznika doneće građani kada budu hteli da rezervišu, kupe, zamene ili otkažu karte - kažu u „Jatovoj“ pres službi.
U ovoj kompaniji dodaju da će u uslovima rastuće konkurencije pokušati da zadrže stare i dobiju nove putnike prvenstveno boljom uslugom, fleksibilnom politikom cena i povoljnijim redom letenja koji će tranzitnim putnicima omogućiti što bolje konekcije prema krajnjim destinacijama. Domaći avio-prevoznik, međutim, prvo mora da se pozabavi nabavkom novih aviona, odnosno da definiše ugovor sa „Erbasom“.
- U ugovoru koji je potpisan pre više od deset godina ne postoji nijedna klauzula koju nije moguće promeniti - rekao je zamenik generalnog direktora „Jata“ Vladimir Ognjenović.
Taj ugovor potpisan je u potpuno drugačijim okolnostima od ovih koje su sada i predstavnici „Erbasa“ su spremni da se on u svim tačkama izmeni.

Direktorat za otvaranje tržišta
U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva su izričiti da Srbija mora da krene ka otvaranju svog neba.
- Interes je da što više kompanija leti iz Srbije. Mi postupno primenjujemo sporazum o otvorenom nebu. I bezvizni režim nam ide naruku, jer nijedna avio-kompanija ne želi da leti u zemlje u kojima postoje barijere. Očekujemo da sporazum pospeši konkurenciju i da nebo bude otvoreno za sve - kaže Katarina Andrić-Milosavljević iz Direktorata


Činjenice
1 lou kost kompanija je podnela zahtev za dozvolu
7 odsto više putnika biće prevezeno posle ukidanja viza
5 kompanija razmatra mogućnost da leti iz Beograda
1 milion putnika "Jat" realno može da preveze

Izvor:Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=114661
 
na sajtu Niki-ja već možeš da rezervišeš karte.

U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva su izričiti da Srbija mora da krene ka otvaranju svog neba.
kako mogu da govore/pišu ovkave stvari? pa oni to i najviše koče.

Iz „Jata“, međutim, poručuju da ne smatraju konkurencijom lou kost kompanije, već „najprestižnije evropske avio-kompanije koje godinama sleću na beogradski aerodrom i s kojima se ‘Jat’ uspešno nosi“
da se videti. smanjen broj letova sa beogradskog aerodroma sa 70% u 2003. na jedva 50% u 2008. godini. sada će se smanjiti još više.

7 odsto više putnika biće prevezeno posle ukidanja viza
biće više od 7%

ali i velike kompanije poput „Maleva“, „Emirata“.
pun pogodak za letove ka Australiji. Jat se nije mnogo ofajdio od saradnje sa Ethiad-om. i još će karte biti dosta jevtinije.

najstariji lou kost prevoznici „Rajaner“ i „Izidžet“ do sada nisu bili zainteresovani za Beograd
Ryanair je hteo da 2005. napravi hub u Beogradu, koji bi im dobro došao i zbog servisa u Tehnici.
 
Ako je ovo tacno, znaci da je drzava resila da pusti Jat niz vodu, tj. natera ih u bankrot i neko restrukturiranje iz koje ce izaci novosnovana kompanija Air Serbia ili tako nesto...jer predvidjam da ce Jat bankrotirati u rok od 6 meseci od ulaska low cost kompanija - masovnije - na srpsko trziste. Mislim, mogao bi Jat to da prezivi tako sto bi recimo otpustio 30% zaposlenih u kratkom roku, mozda i vise, ali realno, to je trebalo vec da urade, pa nisu, tako da se to nece dogoditi...mislim i da je u pitanju strah vlasti za svoju zlatnu koku, Aerodrom Beograd (Jat je gubitas, ali AB generise profit), jer ako sad, sa ovakvim prilicno restriktivnim viznim rezimom ljudi idu do Temisvara i Budimpeste, kako li ce tek biti kada se vize ukinu?
 
btw najsmesnije je ovo o "konkurenciji" Jata s kojom se ta kompanija odlicno nosi :lol:

medj. aviosaobracaj je regulisan za sada medjudrzavnim ugovorima, po principu koliko letova za srpske kompanije, toliko za kompaniju iz druge zemlje. Tako Jat i Swiss npr. imaju isti broj letova nedeljno na relaciji Srbija - Svajcarska (sto sto Jat ne leti za Bazel, samo Swiss, a Swiss ne leti za Nis, samo Jat, a za Beograd imaju isti broj letova). Tu onda dodje i do dogovaranja oko termina, pa se eto desi slucajno da Jat ima bolje slotove (npr. petak uvece/nedelja uvece, ili uvek popodne, uvece a konkurencija leti uvek u sred dana). Letova u principu ima onoliko koliko Jatu odgovara, jer ako Jat npr. odluci da im se ne isplati da lete 7 puta nedeljno za Cirih nego 6, onda i Swiss ima 6...jedino sto tu putnike "vadi" je pregovaracka pozicija "velikih" (London, Pariz, itd.) gde oni mogu da kazu "dajte nama X letova ili Jat uopste ne leti", ali daleko je to od neke prave konkurencije.
 
to se sa open skies menja. sada će svaka kompanija moći da zakupi i 5 slotova dnevno na BEG-u, ako će toliko da leti, i niko joj neće moći reći ne. a za JAT je najbolje da se baci u stečaj, ap u likvidaciju. drugog izlaza nema
 
već sada mogu da se rezervišu karte za 01.02. po ceni od 29€ sa taksama po pravcu. i najviše, što se u ovom momentu, penju cene je 44€ po pravcu. i iz čudnog razloga stoji da ima 9 sedišta.
 
Eto ga low-cost. Prvih 9 će imati tu sreću..

edit: A možda će biti i organizovan kombi prevoz.. :D
 
JohnnyLee":3ox27gbq je napisao(la):
već sada mogu da se rezervišu karte za 01.02. po ceni od 29€ sa taksama po pravcu. i najviše, što se u ovom momentu, penju cene je 44€ po pravcu. i iz čudnog razloga stoji da ima 9 sedišta.
На језику резервационих система авиокомпанија, "9" значи "9 или више". Није први сајт на којем сам то видео. Када би у сваком тренутку свима приказивали колико имају места, то би би еквивалент скидања гаћа пред конкуренцијом - то је пословна тајна. Међутим, ако имају само 2 места, то ће поносно приказати са идејом да те мотивишу да што пре купиш! Оно што ме је изненадило је кад сам видео да се резервације заправо раде на airberlin.com - испада да је Ер Берлин заправо сувласник Никија и ове две компаније су "партнери".
 
AirBerlin je suvlasnik FlyNiki-a (27%) i svi letovi su im codeshare. tako da će, kada se ustali let, se moći rezervisati letovi za, npr., Peking iz Beograda sa FlyNiki/AirBerlin
 
Došao je i taj dan, konačno! :D :kk: Baš uskoro treba da palim negde, baš da vidim kako će to da funkcioniše u praksi... ;)
 
Vrh