Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Takse pazare “Jat“?
T. SPALEVIĆ, 27.10.2008 1

GENERALNI direktor aerodroma „Nikola Tesla“ u ponedeljak nije ni demantovao, ni potvrdio informaciju da ovo javno preduzeće nudi „Jat ervejzu“ 35 miliona evra za zgrade u Beogradu, Amsterdamu, Milanu, Atini i Londonu. Kako kaže, ne želi da komentariše odnose sa poslovnim partnerima, ali naglašava da je u interesu aerodroma da „Jat“ što pre stane na noge.
- Naš je interes da se restrukturiranje „Jata“ uradi na najbolji mogući način i pronađe dobro rešenje, jer je nacionalni avioprevoznik naš najveći klijent i korisnik usluga - navodi Krišto. - Od uspešnog poslovanja „Jata“ najveću korist imaće putnici. Vlada Republike Srbije formirala je radnu grupu koja ima zadatak da izradi program za unapređenje poslovanja nacionalnog avioprevoznika. Mi samo želimo da pomognemo „Jatu“. Ali smatram neumesnim bilo kakvo komentarisanje rada i odluka nadležnih državnih službi.

Kako su „Novosti“ već pisale, u Vladi ne postoji jedinstven stav oko strategije oporavka nacionalnog avioprevoznika. Ministarstvo ekonomije je za prodaju imovine „Jata“, dok se premijer i Ministarstvo finansija zalažu za reprogram dugovanja nacionalnog avioprevoznika prema Naftnoj industriji Srbije, Agenciji za privatizaciju i beogradskom aerodromu.

Inače, prihod beogradskog aerodroma u prošloj godini bio je oko pet miliona evra, a za ovu godinu generalni direktor najavljuje čak četiri puta veću zaradu. Ukoliko bi kupovali „Jatovu“ imovinu, aerodrom bi mogao i da se zaduži kod poslovnih banaka.
- Samo od transfernih taksi ove godine ubraćemo prihod od oko 90 miliona dinara - navodi Krišto. - Što se tiče smanjenja cene transferne takse, menadžment aerodroma je posle sastanka sa potpredsednikom Vlade Republike Srbije Božidarom Đelićem u junu ove godine inicirao održavanje hitnog sastanka Upravnog odbora preduzeća. Razmatran je predlog za promenu cene transferne takse i doneta je odluka o snižavanju cene sa 16,5 evra na četiri evra, koja je i prosleđena nadležnom ministarstvu. Dok ne dobijemo „zeleno svetlo“ za tu odluku cena ne može da se smanji. Ali, to nije do nas, mi smo svoj deo posla
odradili.

ZAHTEV DHSS VLADI
DEMOHRIŠĆANSKA stranka Srbije zatražila je u ponedeljak od Vlade Srbije da hitno smeni direktora aerodroma „Nikola Tesla“ Bojana Krišta zbog, kako je navedeno u saopštenju, „enormnog nenamenskog trošenja novca iz državnog budžeta“.
U saopštenju DHSS se tvrdi da je Krišto, kadar G 17 plus, „za pet meseci potrošio na ime bespotrebnog rentiranja kola iznos od 15.000 evra i da je u istom periodu za ugostiteljske usluge njegov kabinet potrošio 10.000 evra“.

POSLE NAJAVE DA VLADA SRBIJE MENJA DIREKTORA AVIO KOMPANIJE
SINDIKATI PROTIV VUJOVIĆA


REPREZENTATIVNI sindikati u „Jat ervejzu“ uputiće pismo predsedniku Borisu Tadiću, premijeru Mirku Cvetkoviću i ministrima u Vladi Srbije sa zahtevom da se Draško Vujović ne imenuje za generalnog direktora nacionalnog avioprevoznika. Vujović je naime, u periodu od 2002. do 2004. godine već bio na čelu „Jata“. Prema saznanjima „Novosti“, ova funkcija biće mu „vraćena“ najverovatnije na sednici vlade u četvrtak.
- Vujović je čovek koji je sahranio „Jat“ - kaže Nenad Kukoljac, predsednik Jedinstvene sindikalne organizacije. - Najava da će biti ponovo imenovan za generalnog direktora je nešto potpuno neočekivano. Oko 99 odsto zaposlenih ga ne želi u firmi. Dokumentovaćemo sve ono što je sa saradnicima radio. Između ostalog je otpuštao radnike mimo zakona. „Jat“ i danas plaća odštete i sudske sporove, jer je većinu radnika sud vratio na posao.
Milan Jovanović, predsednik sindikata pilota, kaže da je potpuno nejasno kako vlada zamenjuje generalnog direktora, jer to jedino može Skupština akcionarskog društva, koja nije ni formirana. Prema vladinoj odluci, koja je doneta zbog privatizacije nacionalnog avioprevoznika, „Jat“ od letos nije javno preduzeće već akcionarsko društvo.
- Suludo je da se u ovom momentu imenuje novi direktor, kada se rešava sudbina „Jata“ - navodi Jovanović. - Država još nije imenovala Skupštinu društva, niti je usvojila strategiju oporavka nacionalnog avioprevoznika, a to su prioriteti.
извор Новости
линк http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=131122&datum=2008-10-28
 
Ovo je lepo:
Pohvale za akciju spasavanja putnika
Beograd, 28. oktobar 2008. godine
Povodom profesionalno izvedene akcije spasavanja putnika iz zapaljenog aviona nemačke avio-kompanije XL Airways Germany na liniji Frankfurt-Antalija, Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd u proteklih deset dana dobio je veliki broj pohvala, kako od domaćih stručnih institucija, tako i državnih organa stranih zemalja.

Pozitivne ocene i reči zahvalnosti upućene su aerodromskim službama, ali i svim ostalim službama koje se nalaze u integrisanom sistemu bezbednosti na našem aerodromu. Savremena i visoko sofisticirana tehnička sredstva koja su prilikom akcije korišćena su nabavljena u skorije vreme i to još jednom pokazuje opravdanost uvođenja posebne bezbednosne takse koja se od pre tri meseca naplaćuje. Na ovaj način prikupljena sredstva se koriste za konstantne investicije u delatnosti bezbednosti, kako u oblasti nabavke savremene opreme, tako i za usavršavanje i obuku osoblja.

Perfektno izvedenom akcijom gašenja požara i evakuacije putnika, kao i konstantnim podizanjem nivoa svojih usluga putnicima i avio-kompanijama, JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd još jednom dokazao je svoju posvećenost strateškom opredeljenju postizanja visokog nivoa kvaliteta i bezbednosti, a svojom profesionalnom reakcijom u svim segmentima poslovanja trudi se da beogradski aerodrom pozicionira kao kapiju Srbije i da brendira Srbiju na najbolji mogući način, a ovakva reakcija dokazuje da se beogradski aerodrom nalazi na pravom putu.
Izvor: AB
Link: http://www.beg.aero/code/navigate.php?Id=6


A ovo se NAPOKON desilo!

Unapređeno korišćenje opreme za funkcionisanje Aerodroma u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti
Beograd, 29. oktobar 2008. godine
U cilju unapređenja instalirane opreme za funkcionisanje Aerodroma u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti (Kategorija IIIb) i povećanja nivoa bezbednosti kretanja vazduhoplova po manevarskim površinama i usluga putnicima, JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd izvršio je dopunu sistema svetlosnog obeležavanja na platformi A, što će dodatno olakšati kretanje aviona na manevarskim površinama i korišćenje kapaciteta aerodroma u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti u punom obimu.

Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd dobio je sertifikat da je ispunio sve neophodne uslove za rad u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti. To praktično znači da će avioni moći da sleću na aerodrom pri vidljivosti od 75 metara i da poleću pri vidljivosti od 150 metara, a tokom zimske sezone poletanje će biti omogućeno i pri vidljivosti od 75 metara, a očekuje se da ova izmena stupi na snagu oko 20. novembra 2008. godine.

Konstantnim podizanjem nivoa svojih usluga putnicima i avio-kompanijama, JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd još jednom dokazao je svoju posvećenost strateškom opredeljenju održavanja visokog nivoa kvaliteta usluga i bezbednosti, a svojom profesionalnom reakcijom u svim segmentima poslovanja trudi se da beogradski aerodrom pozicionira kao kapiju Srbije i da brendira Srbiju na najbolji mogući način.

JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd još jednom želi da podseti da nije korisnik budžetskih sredstava Republike Srbije ni po jednom osnovu, već sve svoje troškove i investicije finansira iz sopstvenih sredstava koja ostvaruje na tržištu, a da shodno odluci osnivača i vlasnika polovinu svog profita izdvaja u budžet Republike Srbije.
A-platforma-dnevni-snimak.jpg
A-platforma-bez-horizontalnog-osvetljenja.jpg
A-platforma-sa-horizontalnim-osvetljenjem.jpg
S leva na desno, platforma po danu, bez horizontalnog osvetljenja i sa horizontalnim osvetljenjem.
Izvor: AB
Link: http://www.beg.aero/code/navigate.php?Id=6


btw Da li vidite da su Montenegru uključena svetla koja osvetljavaju rep, a JAT-u nisu.. :/
 
Pa rep je osvetljen samo kada avion leti, verovatno je MGX-ovo avionche tek pristajalo.
 
Mhm, ali posle je došao još jedan JAT-ov ATR, a Montenegro i dalje stoji.. :/ Ko bi ga znao..
 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=NMEqZQC-bnI[/video]

Jbga, PG Mreža je mreža.. Kad ga urade, to je dobro.. :)

A evo nešto bajato, od pre dve godine, ali zanimljivo:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vZgVcX3nVNM[/video]
 
Dozvola za korišćenje piste i u slučaju magle
17:08 BEOGRAD, 19. novembra (Tanjug) - Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao je danas rešenje beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" za kategoriju "3b" koja podrazumeva dozvolu za sletanje i poletanje aviona u uslovima magle, kada je vidljivost smanjena. Generalni direktor Direktorata Milan Moković izjavio je da dozvola stupa na snagu 20. novembra, saopšteno je Direktorata.
Izvor: Tanjug
Link: tanjgu.rs
 
Ne znam da li je ova informacija vec poznata, ali stari mostovi na ANT su obnovljeni i koriste se prijem i otpremanje putnika. Ne secam se da je tu vest objavio cak i sam aerodrom. Mostovi iznutra izgledaju fino, jedino su spolja i dalje malo de mode.
 
Stižu nove lou kost kompanije
U 2009. jeftini letovi za Španiju, Italiju, Nemačku...
Autor: K.P. | 22.11.2008 - 04:58

Sledeće godine, uz postojeće dve lou kost kompanije („Džerman vings“ i „Norvižan eršatl“), u Srbiju bi mogle da dođu još tri nove, epilog je konferencije koju je Aerodrom „Nikola Tesla“ organizovao u sredu za regionalne niskotarifne kompanije.

Našem pozivu odazvali su se uz „Džerman vings“ i „Norvižan eršatl“, koje već posluju u Srbiji, i kompanije „Niki“, „Viz er“ i „Malev“. Cilj konferencije bio je da se nađe najbolji način za reorganizaciju avio-saobraćaja u Srbiji, a za to je neophodno ratifikovati sporazum o slobodnom nebu i doneti novi Zakon o civilnom vazduhoplovstvu - kaže za „Novac“ Bojan Krišto, generalni direktor Aerodroma „Nikola Tesla“.
On ističe da je nakon konferencije menadžment aerodroma održao bilateralne sastanke sa svakom od pomenutih kompanija, u kojima im je ponuđeno smanjenje taksa od 10 do 20 odsto i segmentirane usluge aerodroma, tako da sami mogu da biraju koje će koristiti.
Kako nezvanično saznajemo, sve tri „nove“ kompanije - „Niki“, „Viz er“ i „Malev“, žele već od marta 2009. da lete iz Srbije.
Mađarski „Viz er“ tražio je čak šest destinacija - po jedan grad u Španiji i Nemačkoj (nije određeno koji), London, Pariz, Milano i Geterburg. Procenjuje se da bi sa ovih šest destinacija „Viz er“ godišnje prevezao 420.000 putnika iz Srbije.
„Malev“ je tražio liniju za Budimpeštu, dok je kompanija „Niki“, u vlasništvu bivšeg asa Formule 1 Nikija Laude, tražila liniju za Beč. To bi, za građane Srbije, uz postojeće četiri, značilo u sledećoj godini još osam novih destinacija preko lou kost kompanija. Prosečna cena za ove destinacije bila bi oko 100 evra, s tim što bi se raspon kretao od 1 do 200, u zavisnosti od vremena rezervacije, slobodnih mesta…
Procena aerodroma je da će se sa dolaskom novih niskotarifnih kompanija za dve-tri godine udvostručiti avio-saobraćaj, odnosno da će broj putnika sa sadašnjih 2,5 miliona porasti na pet miliona.
Od toga bi 60 odsto prevozile velike, nacionalne kompanije, dok bi 40 odsto trebalo da preuzmu lou kost kompanije.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/ufokusu.php?kat=10&id=66571
 
Zahtevi za smenu Bojana Krišta
25. novembar 2008. | 12:58 -> 15:49 |
Beograd -- Predsednik Srbije Boris Tadić smatra da direktor aerodroma "Nikola Tasla" Bojan Krišto treba da podnese ostavku, saznaje B92 iz izvora bliskih predsedniku.
1423528664492c02788f5e6190402959_extreme.jpg

Tadić će zahtevati i da Krišto vrati novac koji je podelio sebi i saradnicima, saznaje B92. Predstavnici svih opozicionih partija sa skupštinske govornice zatražili su od vlade da smeni generalnog direktora aerodroma "Nikola Tesla" Bojana Krišta zbog plate od 3.600 evra i bonusa od 11 i po hiljada evra koje je sebi isplatio u junu.

Takođe, zatraženo je i da se preispita poslovanje ovog javnog preduzeća.

I poslanička grupa “Za evropsku Srbiju” pozvala je nadležne institucije da utvrde istinu povodom iznetih optužbi o enormnim primanjima direktora aerodroma i preduzmu korake u skladu sa zakonom.

U skupštinskoj sali pre podne nije bilo poslanika G17 plus, stranke iz koje je Krišto.

Šef poslaničke grupe radikala Dragan Todorović ponovo je za skupštinskom govornicom izneo podatke o zloupotrebama i milionskim zaradama rukovodećih ljudi aerodroma i zatražio da vlada održi hitnu sednicu i smeni Bojana Krišta.

“Neka se održi telefonska sednica sa jednom tačkom - zahtevi poslanika Skupštine Srbije da nam (premijer) Cvetković kaže šta je vlada odlučila po tom pitanju i mi ćemo nastaviti sa radom kao i pre nego što smo izneli ove podatke”, rekao je Todorović.

Zahtevima za smenu Krišta pridružio se i lider Nove Srbije Velimir Ilić.

“Čitam - 'vratiće'. Ne može kad obije banku da vrati, mora u zatvor. Mi hoćemo ovo da razrešimo i da ovo bude upozorenje svim direktorima”, poručio je on.

Reakciju Vlade Srbije zatražili su i poslanici Liberalno-demokratske partije.

“Moramo dobiti reakciju vlade. Ne da se samo smeni i vrati pare. Sva javna preduzeća završne račune na uvid, da se vidi kako se plajčkaju građani u vreme krize”, rekao je poslanik LDP Slobodan Maraš.

Opozicija je zatražila i da na aerodrom bude poslata finansijska inspekcija i UBOPOK.

Reagujući na brojne prozivke sa govornice, Nada Kolunžija je rekla da poslanička grupa “Za evropsku Srbiju” podržava svaku inicijativu za ispitivanje načina trošenja budžetskih sredstava i eventualnih zloupotreba.

“Uveravam vas da imate punu podršku poslaničke većine i poslaničke grupe 'Za evropsku Srbiju' za svako pitanje o trošenju bužetskih sredstava. Mi smo za to da se korupcija iskoreni u ovom društvu i zato ćete imati našu podršku", rekla je Kolundžija.

Otkad je počeo da se pominje direktor beogradskog aerodroma, poslanici G17 plus, stranke iz koje je Krišto, izašli su iz sale, nisu učestvovali u raspravi, niti su novinari mogli da ih vide u hodnicima kako bi saznali da li će Krišto podneti ostavku i vratiti novac.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=11&dd=25&nav_category=11&nav_id=330615
 
Krišto saopštio da podnosi ostavku
10:35 BEOGRAD, 26. novembra (Tanjug) - Direktor Aerodroma "Nikola Tesla" Bojan Krišto saopštio je danas da podnosi ostavku na tu funkciju. U "otvorenom pismu" dostavljenom Tanjugu, Krišto je naveo da je u tom preduzeću rađeno u skladu sa zakonom, ali da je zbog činjenice da su isplaćene nagrade za uslove u Srbiji značajne, odlučeno da sve što je isplaćeno bude vraćeno u budžet aerodroma.Zbog potvrde da je u junu ove godine dobio oko 880.226 dinara sa bonusima, a na ime ostvarenih rezultata poslovanja u preduzeću "Nikola Tesla", smenu Krišta sa funkcije direktora tog preduzeća juče su zatražile i opozicione stranke, ali i vlast.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
 
Steta, Decko je napravio nesto a ovi odmah drvlje i kamenje na njega. . .
 
kao sto je rekao sabic, dokle god se ovakve stvari budu radile kampanjski, kako kojoj stranci odgovara, nema nama buducnosti. zasto radikali nisu trazili da se smeni sarancic? zato sto im je iz koalicionog partnera, a kristo je iz g17. opet, formalno nema nista sporno u tome da on dobije te pare, jer je sve po zakonu i internim propisima aerodroma, a zakon niko nece da menja jer onda posle njihovi ljudi nece moci da se okoriste... i tako u krug.
 
@nele
A sta je to "decko" napravio?

Po onome sto sam do sada video, mogu da kazem samo da je Kristo bio nesposoban za obavljanje tako vazne funkcije.
 
pa napravio je to što je aerodrom NT beogradski aerodrom sa najviše korisnika.
je*******emusunce, ako to ne znate da cenite- u ovolikoj konkurenciji ostalih beogradskih aerodroma, onda....
 
Da li je nesto napravio ili ne (moje licno misljenje je da nije nista napravio) je nekako u drugom planu. Prvenstveno je ovde nedostatak morala. On uopste nema osecaj da u potpunoj besparici koja je u Srbiji i na to jos svetska ekonomska kriza ne moze sebi da dodeli tolike pare i da smatra da je to potpuno ok. Na stranu zakoni i pravila ima toliko toga na aerodromu u sta su te pare mogle da budu ulozene. To je dovoljan dokaz da njega bas zabole za ANT vec da je najvaznije da nadrpise sto vise kinte.
 
ne, ono sto je nemoralno je da je njega partija postavila na to mesto i uzima mu odredjeni % od plate i bonusa kao danak, i od toga se izmedju ostalog i finansira. covek je prosto radio ono sto se od njega ocekuje u lopovskom sistemu - krao je, a deo ukradenog je davao svom kapu.

na isti nacin funkcionisu i nis, eps, jat, zeleznice, putevi, rts, tanjug... you name it, i to je ako mene pitate najveci i glavni problem u ovoj kretenskoj zemlji. to sto imas partije koje funkcionisu kao mafijaske grupe koje se docepavaju vlasti, a preko nje i para, i onda od tih para sjajno zivi sloj od par hiljada ljudi koje svi mi direktno ili indirektno finansiramo.

na kristu su se u ovom trenutku prosto slomila kola jer su id*** u skupstini odlucili da nadju jos jedan izgovor da ne bi jos malo radili. a ima jos 100 takvih direktora, predsednika odbora, savetnika i ostalih mamlaza koji sebi daju identicne i vece kolicine para.
 
Mali Krišto je dobro radio i u Lutriji Srbije, koju je posle dugogodišnje letargije postavio na noge. Kao direktor Aerodroma sproveo je racionalizaciju, uštede, napokon je instalirao opremu za sletanje po magli i beogradska vazdušna luka je počela da liči na nešto. Nisam pristalica stranke G17 plus čiji je kadar, niti ga lično poznajem, ali smatram da je definitivno reč o modernom i vrednom mladom menadžeru, za čijeg je vakta Aerodrom postigao najbolje rezultate u protekle dve decenije. Možemo misliti da bi tako bilo i da je na njegovom mestu neko drugi, ali prosto pitanje glasi: "A što nije?"

Dečko lepo kaže da je prošle godine, po dolasku na mesto direktora, smanjio postojeće visoke plate (tada se niko nije bunio zbog njih), a da je upravni odbor predvideo bonus ukoliko se ostvare dobri poslovni rezultati. On i nekoliko članova kolegijuma su bonus dobili letos, pre nego što se rasplamsala aktuelna ekonomska kriza.

Mislim da smo podlegli socijalnoj demagogiji i da će nas lako odricanje od sposobnih ljudi skupo koštati. I još nešto mi je simptomatično: niko ne pominje visoke plate direktora firmi gubitaša-monopolista, poput Elektroprivrede. Odmah se ostrvimo na one koji rade pozitivno. :(
 
sizif":2d2h5uw8 je napisao(la):
Mislim da smo podlegli socijalnoj demagogiji
Слажем се. Колика треба да буде плата, а и бонус директора Аеродрома или слчног предузећа?

Да му је плата 200 еура да ли би то било ОК, онда би Аеродром могао и да се распадне пошто би га водили "поштени" људи који се ето жртвују зарад свих нас.

Наравно, карикирам, али смена због бонуса од 10.000 еура, позивање на беспарицу и сл. су мени просто демагогија пошто у целој тој причи ни словца о резултатима нема. Ако добро ради плати га, ако не зна се.
А контрола постављања кадрова и трошење јавних пара су тема за себе.
 
@sizif & Влада :MOmci ,pola Beograda zna da je MALI Kristo kr.o i sakom i kapom u Lutriji,preko privatne firme svoje sestre bliznakinje i da mu to nije uzeto u razmatranje SAMO zbog formiranja Vlade Srbije u Julu ove godine,jer je on jedan od nekoliko najpoverljivijih ljudi Mladje Dinkica.Buduci da je oslabila potreba za Mladjinim poslanicima u odnosu na taj Juli,doslo je vreme da se NAPOKON RAZOTKRIJE najveci stetocina(sto bi rekao mutavi Dusan Mihajlovic) na srpskoj politickoj sceni od 05.Oktobra 2000. na ovamo.Toliko.
 
^^Нисам говорио директно о Кришту и целом том случају, он ми је био само повод, али ако је то што кажеш тачно онда само потврђује оно што сам ја написао. Дакле о његовим резултатима, злоупотребама, лоповлуку, закулисним радњама партија нико ни реч да каже иако, како тврдиш, то зна пола Београда. Проблем је плата и бонус и то је по мени демагогија пошто се не ради ни о каквом "златном падобрану" о ком слушамо приликом пропадања финансијских институција на Западу већ о "сићи" којом се маше народу, скреће са теме да се не би говорило о суштини.
 
@Влада :Slazem se sa tobom,osim sto mislim da u ovom slucaju plata i bonusi nisu bili PROBLEM vec POVOD za pokretanje cele price,s tim sto mislim da oni koji su je poveli nisu ni sami ocekivali ovakvu eskalaciju iste ,ali utoliko bolje za nas obicne gradjane ,poreske obveznike,jer podrzavam sto vece trzavice medju ovim nasim ajkulama politicarima i njihovim strankama,jer je to,na nasu zalost i nemoc,jedini nacin da pocne polaaaaako da se cisti ova nasa zabokrecina od drzave.ZEMLJU SRBIJU volim najvise na svetu,ali OVU DRZAVU SRBIJU prezirem!

P.S.Ovo pise veliki postovalac dela pokojnog Premijera Dr Zorana Djindjica.
 
@gygy

Nazalost, ja sam u onoj drugoj polovini Beograda koja ne zna da je ... "MALI Kristo kr.o i sakom i kapom u Lutriji,preko privatne firme svoje sestre bliznakinje".... Mozda je to i tacno, ali ja za to zaista prvi put cujem. Ako je tacno, treba ga procesuirati i zestoko kazniti, sto novcano, sto zatvorom. Ono sto, medjutim, znam jeste da je Lutrija Srbije zahvaljujuci njemu prenuta iz zabokrecine u kojoj je bila, kao i da Aerodrom u poslednje dve decenije nije belezio bolje rezultate.

Inace, juce su pojedini dnevnici objavili neke od plata direktora javnih preduzeca. Kao sto se vidi Kristovih 3.600 hiljade evra nisu izuzetak:

- Plata generalnog direktora Telekoma Branka Radujka za septembar ove godine je ukupno 259.015 dinara. (Svi zaposleni dobili po jos jednu i po platu u poslednjih godinu dana, a oko dve hiljade njih i jos jednu)
- Direktor Zeleznice (jednog od najvecih gubitasa) Milanko Šarančić u oktobaru zaradio 303.000 dinara
- Veće iznose od 280.000 dinara primaju direktori u “JAT ervejzu”, JP za transport nafte i derivata i “Srbijagasu”.
- Primanja generalnog direktora PTT Gorana Ćirića su 247.000 dinara
- Celni covek Agencije za kontrolu letenja ima prosečnu zaradu oko 467.000 dinara.
- Prosečna plata direktora EPS-a (monopoliste gubitasa) Vladimira Đorđevića u poslednja tri meseca bila je 370.000 dinara mesecno

I jos nesto. Svakom upucenom coveku je jasno da ovo nisu prevelike sume ako se na rukovodeca mesta javnih preduzeca postavljaju strucni ljudi, sa kapacitetom i vizijom. Jednostavno, ako neko misli da kvalitetnog coveka za takvo mesto moze da plati koliko i slosera u Portugaliji - gorko se vara. I umesto da se bunimo sto se za izbor direktora javnih preduzeca ne raspisuju konkursi, vec se funkcije dele kao za kartaroskim stolom, mi se ostrvimo na retkog medju njima koji ima rezultate iza sebe.

Ne poznajem coveka, nisam pristalica stranke kojoj pripada, radim u privatnoj firmi koja nema nikakvog dodira sa njegovim poslom. Jednostavno, podilazi me jeza od talasa demagogije u koji su se, nazalost, ukljucili i predsednik Tadic i gradonacelnik Djilas.

:blah:
 
@sizif

Sa najvecim delom tvog teksta se potpuno slazem,narocito po pitanju jeftine demagogije ne samo gore pomenutih,vec svih politicara-dzabolebarosa, i u sustini nas dvojica pricamo istu pricu,medjutim moj naglasak je bio na tome koliko je nasa pozicija,a pod tim mislim na poziciju obicnog gradjanina-poreskog obveznika,koliko je nasa pozicija JADNA i BESPOMOCNA u odnosu na neke likove koji SAMO zbog svoje stranacke knjizice dobijaju da upravljaju ogromnim kompanijama i samim tim ogromnim svotama novca,a da pri tom nemaju nikakvu odgovornost u odnosu titulara te kompanije,odnosno drzave,odnosno gradjana te drzave.Dakle ja sam se samo iz te svoje jadne i bespomocne pozicije ponadao da ce ovaj slucaj bar za malo pomeriti ovu mocvaru od nase drzave u pravcu vece normalnosti.Ja imam privatnu firmu i nemam nikakve veze ni sa strankom ovog momka niti sa delatnoscu avio prevoza, tako da nisam subjektivan ni u kakvom smislu,vec se dapace trudim da budem sto objektivniji prema svakom.Medjutim zivim u ovom gradu od rodjenja i tvrdim odavno da je on jedno veliko selo i da ma koliko se nekome ko u njega dolazi prvi put cinio veliki i ogroman,u njemu se stvari nemogu sakriti vise od dan-dva,pa sam zato i pomenuo prethodni rad Bojana Krista u Lutriji.A sto se tice njegovog "uspesnog" vodjenja Aerodroma,to je tek prica za diskusiju koju cu preskociti,ali je zanimljivo da Aerodrom Beograd od 2000.godine konstantno belezi povecani broj putnika i povecanje prihoda iz godine u godinu,sto je naravno i prirodno jer je nivo sa kojeg je krenuo 2000.godine bio izuzetno nizak,prema tome "uspesno vodjenje kompanije" je veoma relativan pojam ako se to uzme u obzir,a da ne govorimo o tome da ne postoji DRUGI CIVILNI aerodrom u Beogradu kao kompetitor "Nikoli Tesli".

P>S>Izvinjavam se zbog opsirnosti i skretanju sa teme.
 
My humble opinion:
Ne bi im smetalo ni da je uzeo trista milijardi, već:
a) Montenegru je podigao cenu aerodromskih usluga kao STRANOJ kompaniji.
b) Poceo je da prica nesto o tome da bi aerodrom mogao da utice na deo privatizacije JAT-a, da kupi nešto, nisam skapirao tačno - ali mi je vuklo na to da JATov "ugled", odnosno nekretnine po svetu, ipak ne propadnu. A nekome bi verovatno fino došlo da se domogne takvih prime lokacija svuda. Koliko samo slotova JAT ima na Hitrou? Poslovnice svuda, itd. itd.

Ne budimo naivni, da ga smenjuju zbog par bonusa.. :bash:
 
Ja sad kao treba da učim, i.e. gledam raznorazne slike starog Beograda na netu, i naiđem na ovu! Aerodrom iz 70ih.
index.php

Kako je ovo bilo lepo, prozračno. Dakle, to je onaj središnji kvadrat, koji j e na krovu spušten, i na kojem se nalaze stakla odozgo, na zemlji su ova četri stuba i tu je bila ova lepa baštica, fontanica, bazenčić koja je mogla da se zatvori staklima! A kako je renoviran T2?! SRAMOTA! Bilo bi lepo, sad kad su kapaciteti zadovoljeni, da se T1 renovira, ali lepo da se renovira, da se vrati ova bašta, da se uvede još svetla, jeste možda malo nezgodno od bescarinske zone sa fingerima, ali može bescarinska zona da se produži do terase ka sredini T1, gde će da se napravi stakleni zid, i nek tu stave kafiće/restorane/biznis klub. Izgledalo bi mnogo lepo, naročito sa ovime u sredini terminala. Ja bih čak vratio ovakav prvobitni izgled (u Srbiji je, jeli, popularno da se sve vraća u "prvobitno", "orignialno" stanje, pa što ne i ovo?)


btw OVO JE AERODROM, a ne ona autobuska stanica sada što su uradili...

284px-pan_am_logosvg.png
brand.gif

DSC00186.JPG
 
Vrh