Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ma ratifikovali oni to ili ne, evo sta se desava...neko je vec pisao o letovima za Egipat, i evo konacnog 'raspleta'. Kometar nije potreban.

Low cost: U Egipat preko Osijeka

Tihi rat domaćeg direktorata civilnog vazduhoplovstva sa egipatskim i turskim direktoratima se nastavlja. Zbog toga domaća aviokompanija „Jat ervejz“ već ne može da obavlja čarter letove za Tursku, a skoro je izvesno da od juna neće moći da leti ni za Egipat.

U turističkim agencijama se hvataju za glavu jer ne znaju kako da prevezu putnike u okviru aranžmana koje su već prodale. Neke od njih su međutim, rešenje pronašle tako što će turiste voziti sa aerodroma u okruženju. Tako će od 15. juna turistička agencija srpske turiste autobusom prevoziti do Osijeka odakle će oni egipatskim „Lotus erom“ leteti za Hurgadu u Egiptu.

- Dozvoljeno nam je da prodajemo aranžmane preko Osjeka. Cena se neće menjati. Dakle, biće let će biti jeftiniji za oko 100 evra od Jatovih čarter letova– objašnjava Aleksandar Popović iz agencije „Spirit travel“ i dodaje da je egipatska kompanija pre dva dana i zvanično dobila odbijenicu za letenje od srpskih vazduhoplovnih vlasti.

Problem oko dobijanja dozvola traje sada već skoro mesec dana, jer strane vazduhoplovne vlasti uzvraćaju našoj nacionalnoj aviokompaniji istom merom, odnosno odbijaju da daju dozvolu ze letenje „Jat ervejzu“ u čarter saobraćaju. Nacionalna aviokompanija „Jat ervejz“ tako i dalje ne dobija dozvole od turskih vazduhoplovnih vlasti, a v.d. generalnog direktora Saša Vlaisavljević kaže da je kompanija ostavila mogućnost da turiste preveze redovnim linijama.

- Prevozićemo ih redovnim linijama preko Istanbula i Kaira, ali nadamo se da nećemo biti prinuđeni na takvu soluciju- ističe Vlaisavljević.
On dodaje da će se to svakako negativno odraziti na poslovanje Jata, ali ističe da je kompanija spremna i za takvu mogućnost.
Izvor: Blic
preuzeto sa: www.B92.net
 
Od jedne koleginice koja krajem nedelje leti za Antaliju danas sam saznao da su je iz agencije obavestili da ce leteti JAT-om do Istanbula, da bi posle 7-8 sati imala presedanje u avion turskog carter prevoznika. za******* samo takva.
 
open skies ne važi za avio prevoznike iz Egipta, a za Turke ne znam. i treba da prođe 3 meseca od ratifikacije da bi sporazum stupio na snagu. lepo su osmislili, nema šta
 
Није битно отворено небо - битно је да ли држава Србија треба да (ефективно) разрезује порез на минимално комфорно летовање у иностранству, чији се приход уплаћује једној пропалој фирми-распикући. То је суштина проблема. Брањењем монопола Јата на чартер превоз се цене држе нереално високим, а ефекат је управо тај који сам описао - људи који не желе да путују 48 сати бусом по турским гудурама морају да плате више (него што би платили Јатовој конкуренцији), и тај де факто порез иде Јату. Мени је то скандалозно - јер мислим да грађани морају да имају право да бирају свог превозника и не занимају ме никаква њихова објашњења - и желим да фирма која се тиме служи нестане са лица земље ако није спремна да промени навике.
 
Jel ima ova država zakon o monopolu uopšte?
Verovatno ima, ali se ne sprovodi, očito.
 
Osnovne performanse beogradskog aerodroma

Godina Avio operacije Broj putnika Roba (t) Pošta (t)
(poletanja / sletanja)
2002. 28.872 1.621.798 6.827 760
2003. 32.484 1.849.148 6.532 1.065
2004. 36.416 2.045.282 8.946 1.121
2005. 37.614 2.032.357 7.728 885
2006. 42.360 2.222.445 8.200 930
2007. 43.448 2.512.890 7.926 879
2008. (6m.) 21.218 1.181.448 3.909 512


Адреса: http://www.beograd.rs/download.php/documents/strat-turizam.pdf
 
Inače da li se zna kakav je trend rasta putnika u narednih 6 meseci? Baš me zanima da li će prevagnuti cifru iz prethodne godine po broju putnika...
 
Evo koga zanima,par grafikona koja sam napravio za projektni rad,a tice se prometa putnika na AB u proteklih 30 godina,kao i poredjenje par dobrih i losih godina.Tu je i poredjenje sa Plesom

79-05.jpg


Dinamika putnika po mesecima
87-94-99.jpg


Dinamika putnika po mesecima
95-00-05.jpg


pleso.jpg
 
hmeh... zagreb duplo manji od beograda a maltene isti broj putnika.... doduše to se i dalo za očekivati, kad nemaju (schengen + jat) zajedničke barijere...

al ono što mi nije jasno otkud toliki pad od 2004te do 2005te, skoro za 250.000, koliko mogu da vidim..
 
Pleso je vec probio svoje kapacitete.Probili su svoj kapacitet koji je mislim oko 1.7m i sada uz nova ulaganja planiraju da podignu kapacitet na 3.3m putnika godisnje.Da budem iskren ocekivao sam,kada sam radio ovo,da zagreb bude u prilicnoj prednosti s obzirom na izolaciju,standard,turisticki potencijal kao i sve ostalo sto nas je krasil i jos uvek krasi.

Pad se desio 2003 a ne 2004 ,samo sam pogresnu tabelu stavio (onu sa greskom),sad sam uocio.Razlog,vanredno stanje i ostalo
 
hmmm...onda je greska,neko je na faksu uneo pogresne podatke tako da sam ja dobio ovakve podatke.Greska je moguca,jer postoji 10 tabela sa razlicitim podacima za svaku od ovih godina i greska se sigurno potkrala.
 
Eto šta svetska ekonomska kriza načini, umesto rasta, pad od 60.000 putnika.
 
442doBGD":2zx5dm9r je napisao(la):
@ретардињо

Ne vidim razlog da se u maju 2009. godine stavljaju polugodišnji podaci za 2008. godine kada su podaci za celu 2008. bili dostupni još u januaru.
Што? Ово је табела где можемо по годинама да поредимо стање...Мени је увек лепо да упоредим стару пошту у Савској са новом, мост краља Александра са Бранковим...јер то доста осликава ,,ово" и ,,оно" време...мање ми је интересантно да гледам само нову пошту у Савској...;)

Исто тако ми је била симпатична и табела коју сам поставио на теми ЈАТ:

Infrastrukturne i tržišne osnove beogradskog avio prevoznika

God. Broj aviona Broj putničkih Dužina linija (km)
mesta u avionu
1990. 43 6.135 486.420
1995. 37 5.026 46.550
2000. 34 4.379 87.725
2003. 25 3.227 76.310
2004. 25 3.246 85.510
2005. 17 2.060 90.735
2006. 15 1.694 63.965
 
Do Evrope avionom za 29 evra
17.06.2009.

To neće biti čarter letovi, već svakodnevne redovne linije, a najjeftinija karta koštala bi 29 evra, uključujući aerodromske takse – kažu za „24 sata“ iz kompanije „Niki”...
Austrijska lou-kost aviokompanija „Niki”, čiji je vlasnik bivši vozač Formule 1 Niki Lauda, uvešće linije iz Srbije za evropske gradove ako za to dobije odobrenje Vlade Srbije. „Podneli smo zahtev za obavljanje letova sa beogradskog aerodroma i sada sve zavisi od vaše vlade. Još nismo odredili destinacije na kojima ćemo leteti, a najjeftinija karta, sa taksama, biće 29 evra“, kažu iz „Nikija“ za „24 sata“.

JEFTINO - Unapred se radujemo saradnji sa aerodromom u Beogradu, sa kojima su pregovori uspešno završeni. Takođe nas raduje i ukidanje viza za građane Srbije, to će sigurno povećati broj putnika. U opciji su letovi iz Beograda ka Beču, Minhenu, Hamburgu, Stokholmu, Palma de Majorki, Milanu, Palermu i drugim većim evropskim gradovima. To neće biti čarter letovi, već svakodnevne redovne linije, a najjeftinija karta koštala bi 29 evra, uključujući aerodromske takse – kažu za „24 sata“ iz kompanije „Niki”.
Dakle, ako Vlada Srbije odobri ovaj zahtev, moći ćemo kao i ostali Evropljani da odemo na vikend u Rim iako ga nismo planirali nekoliko meseci unapred, ili ako kojim slučajem nabavimo kartu za Ligu šampiona – pih, par sati letenja.
A da građani Srbije u velikoj većini žele da putuju u zemlje EU kada budu ukinute vize, pokazuju i rezultati istraživanja sprovedenog na portalu Mondo.
U anketi u kojoj je učestvovalo 7.173 posetioca tog portala, samo 21 odsto njih kaže da najavljeno ukidanje viza za ulazak u zemlje EU neće označiti i početak perioda putovanja u Evropu.
Na pitanje „Da li ćete više putovati kada nam EU ukine vize“, 38,66% (2.773) ispitanika odgovorilo je sa „Da, jedva čekam!“, ali je još više ljudi 39,94% (2.865) reklo da će putovanja u EU, pre svega, „zavisiti od finansija“.

http://www.24sata.rs/vesti.php?id=54657
 
Nisam mogao da slikam al pogledajte (tj primetite) na plakatima za univerzijadu, aerodrom nikola tesla ima novi logo, neko belo stilizovano A u crvenom kvadratu.... logo je žestok krš... :notok:
 
Da, primetio sam to. Stilizovano A. Prepizdeo sam. Nalazi se svuda na aerordomu u poslednje vreme.
Jednostavno, neke stvari me toliko izdeprimiraju, da više nemam snage. :(
 
baš je grozno, to stilizovano A mi nema nikakve asocijacije sa letenjem... Taj isti znak su mogli da stave i za neki hotel ili šta već totalno neupadljivo, bolje da su stari logo samo malo updateovali..
 
Jel bas nigde ne moze da se vidi (na netu)? Na sajtu stoji stari logo.
 
Stari logo:
starilogo.gif


Novi logo:
novilogo.gif


Razumem da su preimenovanjem Aerodroma Beograd u Aerodrom Nikola Tesla ova slova AB postala zbunjujuća, ali možda su mogli da ih zamene sa NT.:rolleyes:
Ovo A baš nema nikakve veze ni sa Beogradom, Srbijom, Teslom...pre je za Amsterdam.
 
Meni je ovaj logo sjajan. Moderan, anacionalan, stilizovan. Upravo sve ono sto treba da predstavlja uspesan aerodrom.
 
Vrh