Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Cuo sam da se razmislja o rusenju terminala 1 na aerofromu Nikola Tesla i o pravljenju novog. Posto rekonstrukcija je znatno skuplja. Pa sad videcemo sta ce biti. . .
 
Kakvo rusenje? T1 se ionako ne koristi, jer je sluzio za domaci avio saobracaj, ali, posto te kategorije vise nema, pretpostavljam da bi mogao da se koristi iskljucivo u letnjoj sezoni, kada, zbog velike kolicine carter letova, moze doci do guzve na T2.
 
:shok: Ako bi unistili T1 onda njih treba pravo u njega poslati dok se rusi. To je vrlo vrlo lep terminal, arhitektonski zanimljiv, sa lepim muralima.

Ma, ne, najbolje da sve lepo sruse i urade barake, ko ga j***, jeftinije je i prakticno.

Bas sam se iznervirao, ali bas. Samo se nadam da niko nije toliki kr****.
 
^^ slazem se. terminalu 1 nista ne fali. treba dograditi novi terminal ako nedostaje prostora. a inace, kad se kod nas nesto srusi, posle su velike sanse da tu par decenija ostane rupa gde raste kiselo drvo...
 
To je navodno raspravljano na upravnom odboru. Posle kompletne procene mnogo je jeftinije srusiti i graditi nov terminal, ali uopste mi nije jasno kako ce to da izvedu. Ali ajde da sacekamo malo pa cemo videti...
 
Sramota! Što lepo ne sruše ceo aerodrom i izgrade ga ponovo!
Zgrada T1 je izuzetno lepa i zanimljiva, bila bi neverovatna šteta ako bi se srušila, ,jer bi najverovatnije opet napravili nešto nakaradno. Bolje da ga nakaradno renoviraju, to se da popraviti...

Zar nije logičnije da se gradi nova pista, nov terminal s druge strane Muzeja.
 
Ma mrse m*da kao i obicno... Beogradski aerodrom je trenutno sasvim adekvatan za nase potrebe, jer ima kapacitet 5 miliona putnika, i tokom veceg dela godine ionako zvrji poluprazan. Jedino je pun leti, kada ima puno letnjih carter letova, i kada dolazi puno nasih gradjana iz inostranstva...
 
i tako ce i da ostane dok nam ne ukinu vize i ljudi ne pocnu slobodno da putuju. naravno da aerodrom zvrji prazan kad svako putovanje moram da planiram kao invaziju na normandiju, umesto da sednem na avion kad god mi se pripije kafa u barseloni...
 
shabanajzer":3iqtbbe6 je napisao(la):
i tako ce i da ostane dok nam ne ukinu vize i ljudi ne pocnu slobodno da putuju. naravno da aerodrom zvrji prazan kad svako putovanje moram da planiram kao invaziju na normandiju, umesto da sednem na avion kad god mi se pripije kafa u barseloni...
ovo moram da stavim u potpis :D
 
T1 moze da se transformise i uredi za opsluzivanje oko 5 miliona putnika godisnje.

Mada, ja od aerodroma trenutno ne ocekujem puno s' obzirom na to kakvo mu je rukovodstvo. Gospodin direktor je skoro izjavio kako ne zna tacno kolika je vrednost aerodroma...
 
ma znaju oni sve dobro... nego malo loze javnost kao neznamo nista a ovamo vec se sve zna...
Po meni bi bilo najlogicnije da se napravi nov aerodrom na batajnici za protok 5 miliona ljudi a da se srusi Surcinski i da se tu napravi nov moderan i veliki aerodrom kojice opsluzivati izmedju 10 i 15 miliona ljudi i tako jednim potezom dobijes 2 aerodroma extra i onda moze da se kombinuje koje kompanije ce tu da slecu a koje da polecu....jos samo da sam neki ministar i da ovo pokrenem...he he he

KO JE ZA ????
 
Interesantno Nele. Ako imas jedno 5 milijardi evra, mozes slobodno da ih ulozis u te planove. :rolleyes:

Zasto bi se na Surcinu pravio novi aerodrom kad vec postoji aktuelni koji moze da se prosiri? Aerodrom kapaciteta od 15 miliona putnika ce Beogradu trebati neke 2030. godine, a do tada Surcin moze odlicno da se sporadicno i po potrebi prosiruje.

Glavni regionalni aerodromi su tek poceli da se sire i ulaze u gradnju novih terminala po privatizaciji. Najbolji primer je Ferihegi.

Batajnica ce takodje naci mesto u beogradskom aerosaobracaju, ali ce se za to stvoriti realna potreba tek u sledecoj deceniji, mada verovatno ni tada, jer bi se kapaciteti Batajnice i Surcina jednostavno preklapali i medjusobno kanibalizovali. Za time nema potrebe, osim ako se oba jednom ne privatizuju pa investitori sami nadju finansijski i strateski interes u tome.
 
Surcinu bi inace trebala full rekonstrukcija sa potpuno novim terminalima i novom pistom. Ovo do sada uradjeno je vise u domenu sminkanja i zamazivanja. Beograd realno ima potrebe za vecim aerodromom, ako ne danas, onda za 10ak gdina. A bolje je graditi sada zbog nizih cena svega.

Sto se tice privatizacije Batajnice, u pitanju je glupost najveca. Prodati jedinu vojnu avio bazu koja je tu da brani Beorad je isto kao kada bi ukinuli avijaciju. Civilni aerodrom vec postoji i sasvim je dovoljan.
 
Rusenje Surcina? Izgradnja aerodroma na Bataji za 5 miliona putnika? I onda ponovna izgradnja Surcina za 15 miliona? :shok:
Znaci ukupni kapacitet od 20 miliona putnika godisnje??? :shok: Svojevremeno, ako se ne varam, na forumu je postojao topic koju muziku slusate, a sada bi mogli da pokrenemo temu "sta varite" :laugh::lol: T1 i T2 su zajedno u stanju da prihvate i otpreme sedam miliona putnika godisnje (T1 2, a T2 5 miliona; izvor: Prica o Jugoslovenskom Aerotransportu, str. 160), sto je, slobodno mogu reci, dovoljno za sledecih 10 godina; naime, 2007. kroz AB je proslo 2,515,000 putnika, sto znaci da cak i ako se broj putnika u doglednoj buducnosti duplira (sto je malo verovatno), postojeci aerodrom bi opet bio sasvim dovoljan... Ionako je u planu prosirenje T2, i to ce biti vise nego dovoljno... Sto se druge piste tice, ona je u planu... ;)
 
Ajmo prvo zabavne stvari:

Lufthanzin avion prinudno sleteo u Beograd
Subota, 18. oktobar 2008. 10:45
Avion nemačke kompanije "Lufthanza" prinudno je jutros sleteo na beogradski aerodrom pošto mu se zapalio jedan motor, nakon čega je saobraćaj na areodromu bio privremeno obustavljen, saznaje nezvanično agencija Beta.
Svi članovi posade i 162 putnika su bezbedno evakuisani iz aviona, a vatrogasne službe aerodroma su ugasile požar.
Avion je saobraćao na liniji Dizeldorf-Antalija, a na beogradski aerodrom prinudno je sleteo u 7.50.
Saobraćaj na aerodromu je normalizovan nešto pre 10 sati.
(Beta)
Izvor: Mondo
Link: http://www.mtsmondo.com/news/vesti/text.php?vest=113007

Draga, Beta, ne postoji Lufthanisna linija Dizeldorf-Antalija. (Zanimalo me je da li je zaista sleteo B747, koji su stavili kao sliku, pa ko veli da proverim.) Ali, nema veze, verovatno je sleteo neki.

A, sad malo ozbiljnih vesti. Novi zimski red letenja sa AB.

Zimski red letenja sa Aerodroma "Nikola Tesla" Beograd počinje 26. oktobra 2008. godine
Beograd, 17. oktobar 2008. godine
Zimski red letenja na Aerodromu "Nikola Tesla" Beograd počeće da važi od nedelje, 26. oktobra 2008. godine i primenjivaće se narednih 5 meseci, zaključno sa 28. martom 2009. godine.

Podaci o redu letenja su u skladu sa dobijenim informacijama od avio-prevoznika sa stanjem na dan 16. oktobar 2008. godine, a avio-kompanije zadržavaju pravo izmene reda letenja tokom sezone. Poređenja su predstavljena u odnosu na zimski red letenja koji je važio za sezonu 2007/2008 godine.

Karakteristike novog reda letenja nacionalnog avio-prevoznika "Jat Airways" su povećanje i proširenje regionalnog saobraćaja, ali i ukupno smanjenje broja destinacija. "Jat Airways" će, na primer, održavati gust avio-saobraćaj sa Crnom Gorom (letovi tri puta dnevno za Podgoricu i dva puta dnevno za Tivat), za Skoplje će leteti jednom dnevno, Dizeldorf je zastupljen sa pet letova nedeljno, Trst sa četiri nedeljna leta, a nove destinacije su Milano (tri puta nedeljno) i Solun (dva puta nedeljno). U narednom periodu "Jat Airways" neće leteti za Geteborg, Minhen, Prag, Tiranu, Maltu i Tripoli. U redovnom saobraćaju, "Jat Airways" planira ukupno 161 povratni let nedeljno, što je na nivou realizacije od prošle sezone.

Sa našeg aerodroma će ove zime leteti 17 inostranih avio-kompanija, koje ukupno planiraju 157 povratnih letova nedeljno, što je povećanje u odnosu na realizaciju od prošle godine od preko 10%. Povećano korišćenje beogradske vazdušne luke u uslovima velike krize civilnog vazdušnog saobraćaja u Evropi i svetu, pre svega uzrokovane drastičnim skokom cene avionskog kerozina, je svakako ohrabrujuće.

Najveći obim avio-saobraćaja će imati nemačka "Lufthansa" i crnogorski "Montenegro Airlines" koji će svakodnevno obavljati po pet letova (tri leta za Minhen i dva leta za Frankfurt, odnosno tri leta za Podgoricu i dva leta za Tivat). Novine u odnosu na prošlu zimu su što će "Alitalia" imati po jedan let dnevno za Rim i Milano, "Swiss" će leteti subotom i nedeljom za Bazel, "Czech Airlines" će (uz podelu kapaciteta aviona sa "Jat"-om) svakodnevno leteti za Prag, "Turkish Airlines" uvećava broj nedeljnih letova za Istanbul sa tri na pet, a "Lufthansa" neće leteti za Dizeldorf (gde "Jat" inače leti pet puta nedeljno).

Interesantno je napomenuti da će "Swiss" zbog izuzetno velike popunjenosti aviona u proteklom periodu na svom svakodnevnom letu za Cirih uvesti veliki Airbus A-321 sa blizu 200 sedišta.

Predviđanje menadžmenta Aerodroma "Nikola Tesla" Beograd je da će tokom pet meseci važenja zimskog reda letenja ostvariti ukupan promet od oko 865.000 putnika, što predstavlja povećanje od oko 5% u odnosu na prethodnu sezonu kada je usluge beogradskog aerodroma koristilo oko 824.000 putnika.

JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd
Izvor: AB
Link: http://www.beg.aero/code/navigate.php?Id=6

Simpatični novi Svisov avion je:
1409933.jpg


Samo mi nije jasno, ako JAT deli kapacitete, valjda je to kodšer, sa Česima za Prag, kako to ispada da ne leti za Prag. Tehnički leti, čak i ako JATovi avioni ne idu tamo.. :/ I guess..
 
:rotfl:

I na 92ci su isto objavili za Lufthansu, neku šturu vest, a evo nove...
Prinudno sletanje Boinga 737
18. oktobar 2008. | 10:29 -> 11:11 | Izvor: B92
Beograd -- Avion Boing 737 nemačke kompanije Star Dast prinudno je sleteo jutros u 7.47 časova na beogradski aerodrom Nikola Tesla zbog požara na levom motoru.
Avion je leteo na relaciji Frankfurt – Antalija. Brzom intervencijom vatrogasaca, požar je ugašen, a svi putnici su bezbedno evakuisani. U avionu je bilo 163 putnika, među kojima je bilo dece, kao i šest članova posade.
Pilot aviona je oblasnoj kontroli leta prijavio kvar na levom motoru kada je ušao u vazdušni prostor Srbije i zatražio prinudno sletanje. Kontrola leta je postupila po uobičajenoj proceduri i avion je bezbedno prizemljen.
Prilikom sletanja aviona bio je vidljiv plamen na levom motoru.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=10&dd=18&nav_id=324157

Makar se slažu u zemlji odakle je, putnici jedan, više manje, i ka gde je išao avion.. :D
 
I hajde da vidimo treću vest, ova su Turci pa AP:

German plane flying to Turkey lands safely in Serbia after engine fire
A German charter plane, flying from Germany's Dusseldorf to Antalya province of Turkey, made an emergency landing in Belgrade on Saturday after one of its engines burst into flames, state-run Anatolian Agency reported. (UPDATED)
The German plane's crew and passengers were safely evacuated from the plane after it landed at Surcin-Belgrade airport, it added.
The passengers told the AP the fire was extinguished on the runway.
AP reporter at the Belgrade airport saw Saturday the Frankfurt-based XL.com Boeing 737-400 parked on the tarmac shortly after the fire was put out.
The aircraft was carrying 162 passengers, AFP reported.
The incident temporarily interrupted air traffic at the Belgrade airport.
Izvor: Hot News Turkey
Link: http://www.hurriyet.com.tr/english/world/10153067.asp?gid=244&sz=94718

Dakle, nit je avion leteo iz Frankfurta, nit je bila Lufthansa, već je bila švapska kompanija sa sedištem u Frankfurtu koja je letela za Antaliju sa Dizeldorfa.. Ali, da li je bilo 162 ili 163 putnika? Hmmm...
 
Ambassador":3bbsrkaq je napisao(la):
:rotfl:

I na 92ci su isto objavili za Lufthansu, neku šturu vest, a evo nove...
Prinudno sletanje Boinga 737
18. oktobar 2008. | 10:29 -> 11:11 | Izvor: B92
Beograd -- Avion Boing 737 nemačke kompanije Star Dast prinudno je sleteo jutros u 7.47 časova na beogradski aerodrom Nikola Tesla zbog požara na levom motoru.
Avion je leteo na relaciji Frankfurt – Antalija. Brzom intervencijom vatrogasaca, požar je ugašen, a svi putnici su bezbedno evakuisani. U avionu je bilo 163 putnika, među kojima je bilo dece, kao i šest članova posade.
Pilot aviona je oblasnoj kontroli leta prijavio kvar na levom motoru kada je ušao u vazdušni prostor Srbije i zatražio prinudno sletanje. Kontrola leta je postupila po uobičajenoj proceduri i avion je bezbedno prizemljen.
Prilikom sletanja aviona bio je vidljiv plamen na levom motoru.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=10&dd=18&nav_id=324157

Makar se slažu u zemlji odakle je, putnici jedan, više manje, i ka gde je išao avion.. :D
Hoće li pogoditi ime kompanije :). Dakle, avion je B738, a kompanija je XL, a ne Star Dast. Sturdust im je callsign.
 
Ambassador":16mylyfh je napisao(la):
I hajde da vidimo treću vest, ova su Turci pa AP:

German plane flying to Turkey lands safely in Serbia after engine fire
A German charter plane, flying from Germany's Dusseldorf to Antalya province of Turkey, made an emergency landing in Belgrade on Saturday after one of its engines burst into flames, state-run Anatolian Agency reported. (UPDATED)
The German plane's crew and passengers were safely evacuated from the plane after it landed at Surcin-Belgrade airport, it added.
The passengers told the AP the fire was extinguished on the runway.
AP reporter at the Belgrade airport saw Saturday the Frankfurt-based XL.com Boeing 737-400 parked on the tarmac shortly after the fire was put out.
The aircraft was carrying 162 passengers, AFP reported.
The incident temporarily interrupted air traffic at the Belgrade airport.
Izvor: Hot News Turkey
Link: http://www.hurriyet.com.tr/english/world/10153067.asp?gid=244&sz=94718

Dakle, nit je avion leteo iz Frankfurta, nit je bila Lufthansa, već je bila švapska kompanija sa sedištem u Frankfurtu koja je letela za Antaliju sa Dizeldorfa.. Ali, da li je bilo 162 ili 163 putnika? Hmmm...
Očigledno se ni AP-u ne može verovati. Pogrešili su kod aviona, kao što sam već rekao, leteo je B738, a ne B734.
 
jel tacno da je otvoren neki novi restoran na terminalu 2?
 
Avio-kompanija Air France-KLM proglasila Službu traganja za robom, poštom i dokumentima Aerodroma za najbolju u centralnoj Evropi
Beograd, 27. oktobar 2008. godine
Prema rezultatima avio-kompanije Air France-KLM, Služba traganja za robom, poštom i dokumentima (Cargo Tracing) Aerdroma "Nikola Tesla" je zbog izuzetnih rezultata u sistemu Cargo 2000 proglašena za najbolju Air France-KLM stanicu u regionu centralne Evrope u avgustu 2008. godine, uz efikasnost pronalaska robe od 100%.

Uz Službu traganja za prtljagom, koja je jedna od najuspešnijih u Evropi po broju pronađenog prtljaga, Služba traganja za robom, poštom i dokumentima ovim značajnim rezultatom najbolje prikazuje posvećenost JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd pružanju efikasne usluge putnicima i avio-kompanijama.

Cilj Aerodroma "Nikola Tesla" Beograd je efikasno pružanje što savremenije, kvalitetnije i komfornije usluge za sve korisnike, uz stalno obraćanje pažnje na održavanje visokog nivoa bezbednosti.

JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd
Izvor: AB
Link: http://www.beg.aero/code/navigate.php?Id=6
 
nele":zic46qia je napisao(la):
jel tacno da je otvoren neki novi restoran na terminalu 2?
Na koji konkretno mislis? Da, pojavila su se jos dva kafea, ako se ne varam, uz postojeci restoran "Boeing".
 
Vrh