Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Delija":2yowhlbv je napisao(la):
tragac":2yowhlbv je napisao(la):
Nama optimistima ostaje samo da u neverici žvaćemo svoje sendviče :)
Пријатно вам било. :D

:D

a баш ми кренула вода на уста када сам чуо ово успорење раста .. а и заборавио сам у шта је била опклада :)
има још доста времена видећемо.. у св сл ето ми повода за дружење, па ето и нек частим неког бурек :)
 
А ако сте обистини отварање линије ПР-БГ...Можда ће раст бити још мало већи?
Мада сумњам да ће се то десити јер ће бити захлађење са Косовом, у случају да прође бесрамна кандидатура у УНЕСКО.

Све у свему, раст је такав какав јесте. Наравно добро је док постоји раст и чудно је да постоји с обзиром да је овде народ у беспарици. Аеродром треба унапређивати и дивно је што позитивно послује и сам улаже у себе. То је за пример свима.

Међутим, да ли вам сада делује да је сва та прича о томе како ће да стигне на ИКС-милиона за пар година и како је неопходно баш одмах градити и терминале и писте и свашта била преурањена или пренапумпана. Можда је то политичка пропаганда била, али ја се плашим да је одраз нетемељне анализе и комуникације са свим чиниоцима раста. Било је за очекивати да Ер Србија стане са растом јер 1. нема раст флоте, 2. мора да се консолидује после пробне године. А остали чиниоци су махом у стагнацији.

Вероватно је та захуктана прича производ политичке пропаганде и оног ужасног што нас прогонони у свим сферама друштва - никаквог озбиљног планирања.

Шта мислите?
 
Evo još koja info o D prolazu. Koristi se za prolaz službenih lica, mehanizacije i vozila u restriktivnu zonu. Objekat će biti veličine 160 kvadrata, a imaće dva rendgenska uređaja, potapajuće stubiće, pult za pregled prtljaga, razgraničenje ulaza i izlaza, sanitarne prostorije. Aerodrom finansira iz svojih sredstava, cena 49.400.000din.

Lokacija
Ks7A7gG.jpg


Planirano stanje
H5i5Qpn.jpg


hYI8glZ.jpg


Postojeće stanje
GDIIBoA.jpg


bd9KtYW.jpg


JiXw8ZD.jpg
 
U oktobru oko 5.000 putnika manje u odnosu na isti mesec prošle godine
http://www.beg.aero/strana/11161/%D0%A1 ... 0%BA%D0%B0

"Belgrade Airport plans to install five auto bag drop kiosks
Meanwhile, Belgrade plans to purchase five automated baggage drop-off kiosks next year, becoming the first EX-YU airport to offer the service. The self service product allows passengers to check-in their baggage within seconds. The new kiosks will be located in the expanded check-in area at the airport, which will also include an additional seven traditional check-in desks. The airport is overhauling 700 square metres of space for the extended check-in area. A tender to select a contractor to adapt the area closes in February 2016. Belgrade Airport embarked on a forty million euro expansion and overhaul project this year with the aim to increase capacity by 35% reports Ex-YU Aviation News"
http://www.balkans.com/open-news.php?un ... ber=208397 (ceo tekst)
 
Магла у Србији, авиони слетали на нишки аеродром

субота, 07. нов 2015, 07:50 -> 08:01

Густа магла полако се подиже. Видљивост је у Војводини и Подунављу и даље смањена на 50 метара, па се препоручује опрез у саобраћају.

Због лоших услова за слетање, пет авиона током ноћи преусмерено је са београдског на аеродром у Нишу.

Путници су одатле организовано, аутобусима превезени за Београд. Празни авиони ће ускоро из Ниша одлетети за Београд, а како кажу на аеродрому "Константин Велики", нова слетања у тај град више не очекују.


Još samo da mi dokažu da je noćas vidljivot bila manja od 50m. Znamo da je aerodrom osposobljen za rad po magli vidljivosti do 50m. Možda ovih pet aviona što je prinudno sletelo u Niš nije imalo opremu za sletanje po slaboj vidljivosti?
Samo me interesuje ko je taj i na koji način procenjuje vidljivost na areodromu u noćnim uslovima po magli? Očigledno je da moramo nabaviti opremu za nultu vidljivost da bi izbegli ovakve sabotaže.

Izvor: RTS.rs
 
Mair":2idj2kjq je napisao(la):
Još samo da mi dokažu da je noćas vidljivot bila manja od 50m. Znamo da je aerodrom osposobljen za rad po magli vidljivosti do 50m. Možda ovih pet aviona što je prinudno sletelo u Niš nije imalo opremu za sletanje po slaboj vidljivosti?
Samo me interesuje ko je taj i na koji način procenjuje vidljivost na areodromu u noćnim uslovima po magli? Očigledno je da moramo nabaviti opremu za nultu vidljivost da bi izbegli ovakve sabotaže.

?! Kakva sabotaža? https://sh.wikipedia.org/wiki/Sabota%C5%BEa

Avioni ATR (ukoliko je posada obučena) imaju mogućnost sletanja kada važe uslovi iz CAT II - Izvor: http://easa.europa.eu/system/files/dfu/ ... 102012.pdf (str. 30)

CAT II podrazumeva:
Decision height: less than 200 ft and more than 100 ft (30 m)
Runway visual range (RVR): 1,200 feet (370 m)
Izvor: https://en.wikipedia.org/wiki/Instrumen ... categories


Pitanje je zašto JU dozvoljava sebi da koristi avione (ATR i B733) koji ne mogu da sleću u uslovima niske vidljivosti. Pretpostavljam da je neko izračunao trošak disrupcije saobraćaja tokom ovakvih dana, zadovoljstva klijenata ("a kako avioni drugih kompanija normalno lete?") uzeo u obzir broj dana u godini kada se ovakve stvari dešavaju, i zaključio da je trošak nabavke "boljih" aviona neisplativ na godišnjem nivou.
 
Recimo da ćemo se stripiti dok im stignu novi avioni model A320NEO, pa ovih problema sa ATR 72 avionima više neće biti. Valjda će umeto ATR-ova da lete ovi iznajmljeni A319 i A320 na tim linijama do susednih zemalja.

Što se tiče kategorije: http://www.beg.aero/strana/10291/Полетно-слетна-стаза

Ovi na RTS-u su proširili vest, pa je sada objašnjeno da je reč o starim avionima. Čak je i navedeno da je kategorija aerodroma CAT IIIb.
 
Ko će se to strpiti? Ti? Aviokompanija (koja sigurno beleži gubitke zbog ovoga - em što mora da troši dodatno gorivo, em što mora putnike da smešta po hotelima, transportuje ih, rerutuje...), putnici (npr. izbegavaće letenje JU u zimskom periodu). Verovatno je neko uradio brojke i zaključio da mogu da podnesu ovakve neprijatnosti par (?) puta u toku zimskog perioda.

Bilo kakav avion koji budeo stigao (A320NEO) NEĆE menjati postojeće ATR avione. Novi avioni bi menjali postojeću A319/A320 flotu. A okosnica regionalnog saobraćaja ostaće ATR avioni (ili neki drugi regionalni avion za koji se eventualno ETIHAD odluči), mada po njihovim kompanijama uglavnom lete ATR-ovi ako ne grešim.
 
Napisao sam da će ATR 72 da zamene sa ovim A319 i A320 koje iznajmljuju kada im stignu novih 10 komada model A320NEO. Tako na primer za Bukurešt mogu da pošalju A319 umesto ATR 72 koji sinoć nije mogao da poleti zbog magle, pa je zbog toga i jutranji let danas otkazan iz Bukurešta ka Beogradu.
 
Mislim da me nisi razumeo. Avioni koji dolaze (A320NEO) zameniće postojeću A319/320 flotu. ATR avioni ostaju. Novi A320NEO avioni neće zameniti postojeće ATR avione. Kada stignu A320NEO avioni, i dalje će leteti ATR-ovi.
 
Mair":2bel9mex je napisao(la):
Valjda će umeto ATR-ova da lete ovi iznajmljeni A319 i A320 na tim linijama do susednih zemalja.

potpisujem da nece leteti avionom od 120+ sedista do mesta kao sto je Banja Luka. Jedini izlaz je da kupe atr72-600 ili jos bolje neki regionalni dzet
 
A vi ste bas sigurni da cw biti te nabavke (novi avioni)???
Ja kako vreme prolazi sve manje verujem u takve najave...
 
Avioni su naručeni 2013 god.

19. novembar 2013.

Air Serbia, naconalna aviokompanija Republike Srbije, objavila je danas da je potvrđen dolazak deset aviona tipa Airbus nove generacije A320neo u njenu flotu. Ova kupovina, po cenovniku, vredi milijardu američkih dolara.

Posao koji je postignut za potrebe kompanije Air Serbia, objavljen na Dubai Air Show-u, deo je aranžmana kojim strateški partner Etihad Airways upotpunjuje potrebe za flotom od ukupno 117 aviona tipa Airbus.

Avion A320neo zameniće osam letelica A319 i dva A320, koji su trenutno uzeti u najam kako bi se postepeno zamenila stara flota od deset aviona tipa Boeing B 737-300.

Očekuje se da novi A320neo budu isporučeni između 2018. i 2020. godine.

Izvor: http://www.airserbia.com/sr/novosti...vu-flote-sa-deset-aviona-tipa-a320neo-od-2018
 
Jel tako?
Ja bih sad mogao da u arhivi vesti nadjem da je JAT jos 90-tih narucio (i potpisao) sa Airbus- om posao vezan za nabavku aviona. Cak je i uplatio jedan delo love.
Ima li ih (tih aviona)?
Nema.

Sa druhe strane treba da verujem da "...objavila danas dolazak 10 aviona tipa AIRBUS 320NEO u njenu flotu"
kao i "posao je 'postignut' za potrebe kompanije Air Serbia..." a zatim u nastavku kaze da je to "deo aranzmana kojim strateski partner ETIHAD upotpunjuje potrebe za flotom od ukupno 117 aviona..."

Hm, ok nisam neki genije, al ja cak ni u ovoj na njihovom sajtu objavljenoj informaciji nigde ne vidim da oni kazu kako AIR SERBIA kupuje avione.
Vidim da ETIHAD kupuje avione u okviru upotpunjavanja flote.

Vidim da AIR SERBIA i pored subvencija iz budzeta i upropascavanja zdrave firme - aerodroma Nikola Tesla, nema profit.

Dakle, odakle Avioni?
I glavni, 'ciji avioni' ???
Etihadovi???
E, neka su naruceni ... ;)

Kao sto rekoh, posle stotina lazi i prevara koje su nam servirane, posle prevara i pronevera, posle otimanja vrednog beogradskog zemljista , a sve to u reziji iste ekipe na relaciji aktuelna vlast - emirati, ja licno apsolutno ne verujem u nabavku aviona!!!
Pitanje je dal ce Etihad 2018-2020 uopste biti 'strateski partner' !?
 
arapski investitor":33xqomd8 je napisao(la):
potpisujem da nece leteti avionom od 120+ sedista do mesta kao sto je Banja Luka. Jedini izlaz je da kupe atr72-600 ili jos bolje neki regionalni dzet

Ja leteo letos. :) I bio je krcat. Naravno, to je bila incidentna situacija, bio je neki festival pozorišta u BL, plus povratak gastarbajtera, pa je potražnja za let u utorak bila ogromna. Možda se to dogodilo još neki put, ne znam.
 
Neko je pisao da je jednom i erbas isao u BL. Ne znam kako ljudi ne shvate da im je bolje da idu avionom, 10ak evra skuplja karta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Не сећам се да сам ја писао, али сам био у њему. Мислим да је свега 15-20% путника тада ишло само до Београда. Пре годину дана сам на тој релацији летео и Етихад Риџналовим Саабом.

Не исплати се свима да лете, због термина или ако више људи путује заједно, али је у многим случајевима то савршено решење. Приметио сам да током лета доста лете са бебама и малом децом, јер је то много боља опција него да ризикујеш чекање на границама. Знам да је доста тога у вези ове дестинације везано за политику, али ми се на основу онога што сам видео и чуо чини да све више људи оданде се окреће овој варијанти путовања уместо преко Загреба, на шта су раније били навикли.
 
@laki72

Depozit je od 1997 god. ja verujem da će naručeni avioni biti isporučeni i da će Air Serbia dobiti planiranih 10 novih aviona.

...Poslednja isporuka novog aviona za sada bivšu nacionalnu aviokompaniju Jat Airways, bila je 1988. godine. A sada je, kroz naše partnerstvo sa Etihad Airways-om, odobreno i aktiviranje 23 miliona USD zadržanih od prethodnog depozita Jat Airways-a, kao avansa za ove vazduhoplove...

Informacija je isto odavde: http://www.airserbia.com/sr/novosti...vu-flote-sa-deset-aviona-tipa-a320neo-od-2018
 
OK @Mair i ostali koji su optimisti.
Ja nisam. Daj Boze da gresim.
Vreme ce pokazati.
 
И ја сам исто оптимиста као и Маир око набавке ових нових 10 Ербас 320 нео авиона. Чак шта више постоји могућност да се рачуна и камата на већ дат депозит. А и Етихад ће мало притиснути Ербас, јер ипак је он један од већих купаца њихових авиона.
 
laki72":3r46gqot je napisao(la):
OK @Mair i ostali koji su optimisti.
Ja nisam. Daj Boze da gresim.
Vreme ce pokazati.



samo da dodam, posto imam utisak da pricamo o razlicitim stvarima.
Ne sporim ja da ce Etihad nabaviti nove Airbus avione. :D
Ja sumnjam da ce AirSerbia nabaviti i imati nove Airbus-ove.

Potseticu vas, Etihad je vlasnik `samo` 49% kompanije AirSerbia ;)
 
Етихад ће наравно набавити нове Ербас авионе за себе, а већ их и има, али ће се Етихад заложити код Ербаса за ЕР Србију да се већ дат депозит урачуна са каматом за нове авионе. Имаће Ер Србија нове Ербасове авионе, ја сам по том питању велики оптимиста.
 
Vrh