Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Mislim da nismo obratili paznju na prvi pad posle duze vremena kada su putnici na aerodromu u pitanju

Oktobar 406.757 (2014)
Oktobar 401.542 (2015) 99.

Dakle pad je -1%
 
pošto smo svi mi koji smo se prijavili za dinkićeve besplatne akcije akcionari beogradskog aerodroma, možemo li mi da tužimo državu zato što neko poklanja naše pare?
 
MilisaV":3p27sz5n je napisao(la):
pošto smo svi mi koji smo se prijavili za dinkićeve besplatne akcije akcionari beogradskog aerodroma, možemo li mi da tužimo državu zato što neko poklanja naše pare?
Можете и по мени морате. Само треба да се удружите и поднесете колективну тужбу.
 
Da li se poslovni uspeh Er Srbije iskazan u prošloj godini temelji na oproštenim dugovima? Država je kompaniji oprostila 17 miliona dolara duga prema “Aerodromu Beograd", a kompanija je u 2014. iskazala profit od 2,7 miliona evra. Toplica Spasojević: pomoći svoje preduzeće. Ministar Sertić o oprostu dugova.

U Vladi kažu da je oprost dugova prema državnim preduzećima deo strategije u procesu privatizacije. Drugi ipak podsećaju da nivo oproštenih dugova Er Srbiji višestruko prevazilazi ostvareni uspeh, i postavljaju pitanje da li se i kako takva strategija isplati?

U zaključku Vlade u koji je TV N1 imao uvid vidi se da Vlada aerodromu "preporučuje da otpusti dug za pruženje usluge od januara do kraja septembra prošle godine". Postoji i nacrt tog sporazuma u kojem piše da su obe strane saglasne da do otpusta duga dođe.

Na pitanja novinara N1 nisu odgovorili ni iz aerodroma „Nikola Tesla” ni iz aviokompanije Er Srbija. Jedno od pitanja je bilo i da li je profit Er Srbije od 2,7 miliona evra u 2014. godini veštački, s obzirom da im je za isti period oprošteno više od 17 miliona dolara?

Navodni profit Er Srbije je marketinški potez, kažu u Transparentnosti Srbija:

"Ne treba ni očekivati od tog konkretnog preduzeća da će saopštavati neke podatke koji im ne idu u prilog, ali Vlada Srbije, kao neko ko se stara o dobrobiti svih građana Srbije i o pravilnom korišćenju budžetskih sredstava je ta koja mora da nam saopšti ne samo ono što će zvučati dobro već i ono što je druga strana medelje", kaže Nemanja Nenadić iz ove organizacije.

Privrednici smatraju da je ovaj novac bio minimum kojeg građani moraju da se odreknu da bi Er Srbija mogla da uspešno startuje:

"Da li je to u skladu s propisima koji regulišu tu materiju nisam siguran. Ali ja ipak mislim da svaka suverena zemlja ima i određenu dozu mogućnosti da pomogne svoje preduzeće, posebno u onoj fazi kada ono poleće, da iskoristim taj izraz, vazduhoplovni", kaže Toplica Spasojević iz Udruženja korporativnih direktora.

Srbija jeste predvidela pomoć Er Srbiji od 22 miliona dolara, ali se u ovom slučaju prihoda nije odrekla Vlada već aerodrom u kome je država samo jedan od akcionara. Da li aerodrom još nekome oprašta dugove - nisu odgovorili.

Izvor: N1 info

Sertić o oprostu dugova Er Srbiji

Zašto je optisan dug Er Srbije Aerodromu „Nikola Tesla”, samo je jedno od pitanja koje je novinar TV N1 Vojislav Stevanović postavio ministru privrede Željku Sertiću, s kojim je razgovarao na Kopaoniku tokom Biznis foruma.

http://rs.n1info.com/a40245/Vesti/Er-Sr ... ugova.html
N1
 
2hczv29.jpg
 
MilisaV":17e87990 je napisao(la):
pošto smo svi mi koji smo se prijavili za dinkićeve besplatne akcije akcionari beogradskog aerodroma, možemo li mi da tužimo državu zato što neko poklanja naše pare?

Možete samo ćete teško da ubedite sud da vas je država pokrala tako što je svojim upravljanjem aerodromom postigla to da jedna akcija koju je svako od vas dobio danas vredi 2,5 puta više nego na dan kada vam je podeljena.
 
Мислим да су овде у питању дивиденде, а не вредност акција. Ово прво директно зависи од отписивања обавеза некој компанији, а друго је ионако ствар саморегулације тржишта.
 
е, не тупите. ионако 98% људи који су добили те бесплатне акције појма немају да су добили од њих дивиденду, нити уопште знају шта је дивиденда
 
MilisaV":2ja28ir8 je napisao(la):
pošto smo svi mi koji smo se prijavili za dinkićeve besplatne akcije akcionari beogradskog aerodroma, možemo li mi da tužimo državu zato što neko poklanja naše pare?
Delija":2ja28ir8 je napisao(la):
Можете и по мени морате. Само треба да се удружите и поднесете колективну тужбу.

@ MilisaV
Molio bih te da poslušaš Deliju. Ne bi on sebi dao za pravo da priča o stvarima o kojima veze nema. :D
Dakle, idi i podnesi tužbu.
Samo, spremi odgovor za otprilike ovakvih par pitanja pri prvom ulasku u sudnicu:

Gospodine Milisave, Vi kao manjinski akcionar BEG, u svom tužbenom zahtevu navodite da Vam se nanosi šteta postupanjem većinskog akcionara, odnosno Republike Srbije?
- Jeste, tako je. Smatram da mi se nanosi šteta i tražim zato zaštitu sudskim putem.
Gospodine Milisave, ako već smatrate da trpite štetu zbog postupanja, zbog odluka koje donosi većinski akcionar BEG, zašto onda ne napustite vlasničku strukturu BEG?
- Molim? Kako mislite da napustim?
Gospodine Milisave, manjinski akcionar se od, po njemu štetnog postupanja većinskog akcionara, štiti tako što onda izađe iz vlasničke strukture tog preduzeća gde je manjinski akcionar i gde smatra da trpi štetu. Proda svoje akcije.
Jedino kada je ta prodaja onemogućena jer npr. uopšte ne postoji trgovanje akcijama tog preduzeća, tek onda bi ste imali pravni osnov da tražite sudsku zaštitu. Ali, tada bi ste to mogli jer nemate drugog načina da se od štete zaštitite.
- Ali, ja neću da prodam akcije, neću da izađem iz vlasničke strukture BEG, hoću i dalje da budem manjinski akcionar...
Gospodine Milisave, zašto uopšte želite da ostanete u vlasničkoj strukturi preduzeća od kojeg trpite štetu?

------------------------------------------

Većinski akcionar bilo kog akcionarskog društva upravlja tim društvom. Upravlja zato što je većinski akcionar.
Ako se manjinskom akcionaru to upravljanje ne dopada, ako smatra da je upravljanje loše, on onda prodaje akcije i tako izlazi iz vlasničke strukture tog preduzeća jer ne želi da trpi štetu zbog tih loših odluka. Ako to ne može da uradi jer ne postoji regulisano trgovanje akcijama akcionarskog društva, može da traži zaštitu sudskim putem. To ne znači da je automatski dobio spor. To samo znači da ima osnov za pokretanje postupka. A, onda u tom postupku mora da dokaže da je pretrpeo štetu.

Dividenda? Ona ne mora da se isplati.
To je stvar odluke onoga koji upravlja akcionarskim društvom. Može da odluči da isplati, može da odluči da ne isplati.

Zakon o privrednim društvima
(''Sl. glasnik RS'', br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon i 5/2015)
Raspodela dobiti
Član 270
Po usvajanju finansijskih izveštaja za poslovnu godinu dobit te godine raspoređuje se sledećim redom:

1) za pokriće gubitaka prenesenih iz ranijih godina;
2) za rezerve, ako su one predviđene posebnim zakonom (zakonske rezerve).

Ako nakon raspoređivanja dobiti za svrhe iz stava 1. ovog člana preostane deo dobiti, skupština ga može raspodeliti za sledeće namene:

1) za rezerve, ako ih je društvo utvrdilo statutom (statutarne rezerve);
2) za dividendu, u skladu sa ovim zakonom.
Ne treba valjda da se posebno naglašava razlika u zakonskim formulacijama, npr.:
skupština ga može raspodeliti za sledeće namene...
skupština ga mora raspodeliti za sledeće namene...

Ali dobro.
Nemojte da vas Zakon spreči da nastavite sa pisanjem kako ustvari možete da tužite, i kako dividenda mora da se isplati, i tako svašta nešto...
Nema to veze...zna Delija da može i da treba da tužite. Slušajte ga.
Samo, ipak od njega uzmite pare za pokretanje postupka, čisto da se ne bacate od svog keša u bespotrebni trošak... :)
 
Hehe...
E, a da vam 'cika Laki' kaze nesto.
Sve i da ima osnova za tuzbu, dal zaista verujete da bi presuda bila u vasu korist? :D ;)

Hahahhaa, urnebesno :D
 
I prvi utisak im je bio tunel dolaznog terminala sa podovima iz 70ih iz koga se prelazi u minijaturnu prostoriju sa šalterima rent a car agencija koji liče na seosku poštu. Nisam nikad bio u Dubaiju ali mogu da zamislim koliki je kontrast.
 
+1. Stvarno, teško da ćete igde videti tako jaddan dolazni terminal... čak i na manjim aerodromima.
 
Pročitao sam negde da je oko dva miliona putnika iz Srbije isključivo zbog izgleda i stanja dolaznog terminala odlučilo da od sada, nadalje i ubuduće leti u Beograd isključivo preko Budimpešte i Sofije. Kažu, bolje i to nego da prolaze kroz seosku poštu.
 
ja sam na poslednjem putovanju za aziju preskocio etihad iako je bio najjeftiniji, samo zato sto je AUH raspad od aerodroma
 
beowl":3moatjrb je napisao(la):
Pročitao sam negde da je oko dva miliona putnika iz Srbije isključivo zbog izgleda i stanja dolaznog terminala odlučilo da od sada, nadalje i ubuduće leti u Beograd isključivo preko Budimpešte i Sofije. Kažu, bolje i to nego da prolaze kroz seosku poštu.
Ne znam zaista koliko je katastrofalan taj terminal, ali ne verujem da je neko samo zbog toga odlucio da se kolima ili autobusom klacka 3-4 sata do susednih zemalja i njihovih aerodroma.

Sa druge strane, znam da je bratu i njegovoj porodici let iz Kanade do Zagreba, sa sve uslugom kombi prevoza Gea tursa, doneo ustedu od vise od 1300€.

Rekao bih da je to mnogo jaci motiv.

Takodje, 1998. Je kolega isao kod sestre u Juznoafricku republiku i leteo je preko Sofije.
Po slikama koje nam je pokazao, ali i po njegovom opisu, tadasnje stanje sofijskog aerodroma je bilo gore nego BG zeleznicka stanica.
Pa ipak putovao je tuda, jer je bilo 30% jeftinije od prve sledece kombinacije.
Efektivno, jedno od njih troje koliko ih je putovalo je islo za Dz. :)
 
Bio sam sarkastičan, naravno da je cena odnosno ušteda para/vremena primarni faktor. Mnogo putnike zabole kako izgleda dolazni terminal na BEG, njima je mnogo važnije da brzo prođu kroz pasošku kontrolu i da brzo pokupe prtljag. To sve na BEG još uvek može da se završi za 10-15 minuta dok na nekim superfensi svetskim aerodromima traje po sat vremena a na LHR ume da se pretvori u ozbiljnu agoniju za putnike koji dolaze izvan EU.

Naravno da bi bilo bolje da dolazni terminal na BEG izgleda seksi ali bitnije od toga je da dobro funkcioniše. Reprezentativan izgled će doći pre ili kasnije.
 
beowl
mozes li pojasniti o kavoj primarnoj ustedi govoriš u dolaznom terminalu
Kod:
naravno da je cena odnosno ušteda para/vremena primarni faktor
valjda stil, sredjenost i kvalitet treba da je gotovo jednak svuda po putničkom delu zbog
održavanja kategorije tj. licence samog aerodroma.
 
beowl":260svveh je napisao(la):
a na LHR ume da se pretvori u ozbiljnu agoniju za putnike koji dolaze izvan EU.

од изласка из авиона, до излаза из аеродрома око 65 минута (од тога 30 чекање на пасошкој и 15 на пртљаг). али је врхунац био Копенхаген, од изласка из авиона до пртљага 15 минута, и онда 40 минута чекања на исти
 
JohnnyLee":2ksnl4z5 je napisao(la):
beowl":2ksnl4z5 je napisao(la):
a na LHR ume da se pretvori u ozbiljnu agoniju za putnike koji dolaze izvan EU.

од изласка из авиона, до излаза из аеродрома око 65 минута (од тога 30 чекање на пасошкој и 15 на пртљаг). али је врхунац био Копенхаген, од изласка из авиона до пртљага 15 минута, и онда 40 минута чекања на исти

Ti si sasvim fino prošao. Moja poslednja ovogodišnja poseta Londonu mi je kičmu odvalila u startu - više od sat vremena na pasoškoj. A u poseti pre te sam dobro prošao na pasoškoj i onda iz nekog razloga 40 minuta čekao na prtljag.
 
Vrh