Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Bliži su postojeci polasci iz Temišvara, al zato Batajnica bi bila još bliža :)
 
Niti imaš civilni aerodrom na Batajnici, ni autoput do temišvara što izjednačava vreme putovanja.
Dakle opet biste pre davali pare Rumunima nego kretali iz Srbije?
 
Išli bi ljudi, sigurno. Ljudi iz Vojvodine uglavnom putuju iz Budimpešte, koja ima odlične veze za celu Evropu, ili iz Temišvara, a znam i da se za London leti iz Osijeka, gde Rajaner ima nekoliko letova nedeljno. Do ovih gradova se iz Novog Sada putuje 4 i po, odnosno 2 sata, pa ne vidim zašto bi bio problem ići do Niša ako postoje dobre linije. Nije čak ni bitno da to bude Niš, bitno je da se u Srbiji otvori još jedan aerodrom za jeftine kompanije, pošto nam nacionalni prevoznik sve otera sa Nikole Tesle.

Bilo bi zanimljivo videti koliko naših ljudi leti sa stranih aerodroma.
 
tragac":31z9reqa je napisao(la):
Ako je karta za London ili Moskvu 300 eur za traženi dan, a iz Niša se za 100, ne bi ti palo na pamet da potegneš do tamo?


То је потпуно нереална разлика - као кад те питају да ли би се одрекао свог пса да ти неко понуди милион долара. Зашто би ти неко за то дао милионче? Зашто би карта за Лондон била трипут јефтинија из Ниша, него из Београда?
 
Пантограф":uwmez7h6 je napisao(la):
Зашто би карта за Лондон била трипут јефтинија из Ниша, него из Београда?

Ako je neki prevoznik koji nije AirSrbija, što da ne? Wizz leti sa BEGa za 70.
 
TranspoWarrior":20v3o23i je napisao(la):
Nije čak ni bitno da to bude Niš, bitno je da se u Srbiji otvori još jedan aerodrom za jeftine kompanije, pošto nam nacionalni prevoznik sve otera sa Nikole Tesle.

Bilo bi zanimljivo videti koliko naših ljudi leti sa stranih aerodroma.


Сатеривање Београђана да лете из Ниша а не из Београда, зарад некакве квазиекономске логике (регионализација на Динкићев начин), веома личи на процес у којем национална компанија гуши конкуренцију на АНТ.

Дакле, Београд има путнички аеродром више од 90 година. Нећу да летим из Ниша, нити из Тимишоаре. Хоћу слободно тржиште.
 
TranspoWarrior":1djb9yuo je napisao(la):
Пантограф":1djb9yuo je napisao(la):
Зашто би карта за Лондон била трипут јефтинија из Ниша, него из Београда?

Ako je neki prevoznik koji nije AirSrbija, što da ne? Wizz leti sa BEGa za 70.


Па, то ти кажем - и за Београд се може јефтино летети.
 
Ovu diskusiju vodimo baš zbog činjenice da slobodnog tržišta na Tesli nema. Ja lično bih voleo kad bi Batajnicu pretvorili u komercijalni aerodrom koji nudi veći broj jeftinih letova. Ali to nije u planu. I ako se desi da se iz Niša otvori neka jeftina linija, zašto da ne. I sada letim iz Budimpešte pošto je jeftinije nego iz Beograda (mada sam doneo odluku da neću više pošto su fašitsti sa svojim zidovima).

Edit: Da budem skroz jasan, moj argument je da je beogradski aerodrom skup, da ljudi lete sa aerodroma van naše države i da bi nove jeftine linije sa bilo kog aerodroma u zemlji privukle putnike koji sada putuju iz Pešte, Temišvara ili nečeg trećeg pošto njima nije toliko bitno vreme putovanje do aerodroma, koliko cena avionske karte.
 
Пантограф":2dg7dmvl je napisao(la):
tragac":2dg7dmvl je napisao(la):
Ako je karta za London ili Moskvu 300 eur za traženi dan, a iz Niša se za 100, ne bi ti palo na pamet da potegneš do tamo?


То је потпуно нереална разлика - као кад те питају да ли би се одрекао свог пса да ти неко понуди милион долара. Зашто би ти неко за то дао милионче? Зашто би карта за Лондон била трипут јефтинија из Ниша, него из Београда?
Zato što već sada imamo takvu situaciju na BEG.
Na liniji do Londona Wizz je triput jeftiniji. Ali šta ako Wizz potpuno napusti BEG? Ili ako za datum koji tražiš karta bude mnogo skuplja, i praktično u rangu ponude Air Serbia? Svoj beogradski lokalpatriotizam bi platio 200 EUR? Druga mogućnost je da si neki veoma moćan poslovni čovek i da ti sat života vredi više od 100 EUR, pa tako gubiš razliku u ceni za vreme potrebno da dodješ do Niša?
 
nije samo u tome stvar - smisao odlaska avionom i upravo ta činjenica da negde stigneš brzo i lako iz svog grada u potpunosti anulira sve ono time što bi morao 230km da se klackaš, pa makar uštedeo ne znam koliko...

jednostavno, nema smisla... pre bih otišao autobusom u MUC npr, direktno iz BG, nego se klackao do Niša, pa odande leteo za MUC.
 
OK MUC je baš blizu. Ali London, Moskva itd baš i ne. Do ovih gradova se može uštedeti i presedanjem, što mnogi i rade. Pre bih išao u Niš nego čekao nekoliko sati layover.
 
Ja ne bih isao za INI, jer mi je BEG na 15 minuta od kuce, a nije sve u parama niti je u pitanju lokalpatriotizam, vec je jednostavnije.

Random dan u oktobru wizz je oko 120e (sa koferom), star alliance (LH/LX/OS) 207, air serbia 233 evra. Wizz leti na LTN, ostali na LHR. Ja relativno cesto letim (turisticki) i star alliance je uglavnom jeftiniji, ali verovatno vecina preferira direktne letove. Prilikom kupovine karata gledam vreme poletenja/sletenja i dolazni aerodrom pa tek onda cenu. Ne znaci mi ako je neki lowcost jeftiniji 100+ evra ako ce da me doveze na aerodrom 150km od destinacije u sred noci (karikiram, ali shvatate poentu), pa isto tako ne bih ni da se cimam 200km do INI-ja.
 
Znači mogu da računam da ste sna moje pitanje uglavnom odgovorili sa NE. Ovo znači da BEG treba da izgradi novi low cost terminal gde će ponuditi slične uslove kao i Niš.
 
ако би била добра железничка веза (пруга полази поред аеродрома, тако да може да се изгради станица), да, путовао бих из Ниша. овако не
 
Barkley":2rbpw9ei je napisao(la):
Ја бих, уз услов да постоји добар превоз до аеродрома у Краљеву/Нишу. А чак и без тога уколико би нас ишло више па успемо да сами средимо превоз.

Vidim da mnogo navode prevoz kao prepreku.

Gradska linija 34 u Nišu okreće bukvalno ispred terminala, a vozi do centra i ide na svakih od prilike 15 minuta (postoje A i B varijante linije pošto je ona u centru grada kružna ali obe završavaju na aerodromu), tako da je prevoz do tamo odličan. Ali uvek možete da zamolite da vam međugradski atobus stane u Bulevaru kod kružnog odakle ako ste mlađi ljudi željni avanture nije teško ni pešaka, nema više od 500-600m (ili da čekate bus, 2 stanice ima).

Ja lično ne vidim prepreku da neko iz Beograda leti preko Niša (prevoz i sada ovakav kakav je nije neka prepreka, ona je jedino u glavama) ali preduslov svih preduslova je da ponuda mora biti adekvatna kako bi vas privukla da letite odatle. Cena ne mora da bude presudna, može tu da bude neka destinacija koja ne postoji u Beogradu ili pak datum ili vreme kojie vam više odgova ili neka druga pogodnost koja vam je potrebna (recimo više prtljaga). Međutim to je prilično kompleksno pitanje koje zavisi od mnogo faktora, a glavni preduslov je da se tamo zaista razvije neki prihvatljivi obim saobraćaja i da imamo neku kako tako ozbiljniju ponudu (ova dva leta nisu ništa) da bi neko mogao uopšte da razmatra tu mogćnost. Danas kako stvari stoje ići u Niš iz BG bi bilo potpuno besmisleno jer on trenutno ništa ne nudi Beograđanima što već nemaju. Ali u principu, pošto meni lično nije nikakav problem da skoknem preko Budimpešte (desilo mi se skoro da mi je let do Berlina ispao preko 200 evra jeftiniji, odnosno 400 evra za nas 2 osobe) do koje se lomatam 8 sati i presedam voz-metro-autobus (kako je zatvoren T1), 3 sata do Niša je pesma, samo kad bih imao izbor (koji trenutno ne postoji ni u najavi, postoje samo lepe želje). :) Tako da je odgovor veliko DA ali samo ako imaju šta da mi ponude! :D

P.S.
Za početak bih preporučio svojim sugrađanima Beograđanima da pre svega makar turistički posete i upoznaju Niš, jako je lep grad i ima mnog otoga da se vidi, a tako malo nas je to učinilo! idealna jeftina dvodnevna destinacija, posebno za mlađe ljude, sad u letnje vreme, raspusti, odmori...
 
Пантограф":3o23g39a je napisao(la):
Дакле, Београд има путнички аеродром више од 90 година. Нећу да летим из Ниша, нити из Тимишоаре. Хоћу слободно тржиште.

Хоћу и ја. Али нећемо добити, вероватно. У идеалним условима одлучивали би фактори о којима пише markobg. Ако причам о лепим жељама, волео бих и да у БГ и у Нишу буде могућности да се лети на што више дестинација па да свако бира како му одговара.

У реалности, људи имају различите преференције, па су због уштеде или других разлога спремни да се поштено цимају. Зато многима није проблем да путују из Темишвара/Будимпеште, комбиновањем различитих превоза. А тако ће изгледа бити и у будућности.

@markobg, Хвала на информацији. У зависности од тога како и с ким путујем не би ми сметало ни да користим предложени начин за долазак на аеродром. Међутим, ако се жели озбиљна прича, онда је основни услов да постоје шатл-бусеви или коректна железница до већих градова у Србији. Тада би цимање било сведено на минимум, па ни додатних сат-два пута не би било проблем.

Примера ради, ишао сам у Фрибург (Швајцарска, између Лозане и Берна) и ником из групе није сметало што смо летели до Цириха, па возом до Фрибурга. Исто тако, до Стразбура најјефтиније можеш доћи ако одеш Визером до Базела, па онда возом (уз неке групне карте за воз, изађе стварно повољно). Коме је свеједно, плати комерцијални лет.
 
Људи, ја овде ништа не разумем.


Као прво, да вам се легитимишем: спадам у људе који одлично познају Србију, често с породицом путујем по њој (за прошли викенд смо ишли у свилајначки диносаурњак), раније и послом - сада мање, Ниш ми је веома симпатичан као и цео југ Србије, између осталог јер ми је мајка Врањанка.
Сматрам погубним упропашћавање провинције, јер, ако не буде оних лепих цурица што улазе у аутобус код Студењака, неће ваљати ни 75-ца. Схватате шта хоћу да кажем (Жак Превер: "Све најлепше долази из провинције, рецимо Сена").

Драго ми је да у Нишу постоји аеродром и да буде што прометнији.


Али - зашто ми уопште размишљамо о могућности да у Београду неће постојати лоукост летови, да ће се Визер повући из Београда и летети само из Ниша? Рећи ћу вам одмах и зашто: јер нас је ирационално, партократско-феудално руковођење државом учинило отупелима на елементарни идиотизам, зато што више на њега не реагујемо, па га, на неки перверзан и мазохистички начин и прижељкујемо.

Дакле, како би уопште Визеру могло да падне на памет да оде из Београда и фокусира се искључиво на Ниш? Због мање потражње за летењем у Београду (и Новом Саду и...)? Због мање атрактивности Београда међу страним туристима склоним сити-брејк излетима? Не, наравно - то је једино могуће ако би неко, вођен популизмом и паролчинама типа "Мора да се развија цела Србија, а не само Београд" (а објективно намером да се помогне Данету Кондићу и "Ер Србији"), донео политичку одлуку да се Визер истера из Београда, на овај или на онај начин.

Тада треба спалити аеродром Никола Тесла (фигуративно, наравно, да се не залепи неки бот и припише ми жељу за украјинским сценариом).
Тада ја нећу летети из Ниша, јер се борба за здрав разум не може декласирати као "локалпатриотизам", него из Темишвара, делом и зато што у тој држави ником не пада на памет да гуши јефтине летове у Букурешту, зарад Клужа и Јашија. Можда се тада треба и одселити у Румунију, која нас је ионако престигла, а кад сам ја завршавао основну школу, зими им је вођа још грејао станове на +11 Целзијуса.

Ни у једној земљи, осим у Србији, оваква расправа се не би ни водила. Нико при здравој памети не би помислио да треба да развија Лођ тако што ће гушити Варшаву, или Дебрецин на штету Пеште. Или да таква могућност уопште постоји.

У Србији, међутим, постоји.

Извините због предугог поста.
 
Нисам приметио да овде неко прижељкује такав сценарио. Нити да су људи отупели, него управо супротно - свесни смо шта се дешава и да је велика вероватноћа да све ирационално што нам падне на памет, врло брзо постане реалност. Нажалост. Па се зато томе прилагођавамо и размишљамо како најбоље искористити такву ситуацију. Не пристајем на то да је то нормално али нећу ни да се правим блесав. Да ли је нормално било да се прави железара у Смедереву? Да ли је нормално да коридор 10 није завршен? Да ли је нормално да нам се пруге распадају? Није, али је тако када погледаш око себе.

Не мора ово да буде песимистични сценарио. Хајде да размишљамо о идеји да једна или више нискотарифних компанија одлуче да не реализују своје летове из Београда и преместе их за Ниш/Лађевце. Небитно из ког разлога. Да ли би ти или ја или било ко други летео одатле ако је пристојна цена карте и добра повезаност са БГ/НС? Ја бих. Реалност је да за Бергамо летиш само из Темишвара. Дај Боже да се лети и из Београда. Али, шта ако Визер одлучи да им је боље да лете из Ниша? Да ли би ти летео тамо оданде? Ја бих ако ми остали параметри одговарају (цена, превоз...). И то је то.
 
Чак и ако би Визер саопштио да је сам одлучио да лети искључиво из Ниша, мени би било јасно да то није случај, и да је у корену свега политичка ујдурма. И онда не бих летео из Ниша, јер ме неће мајмуни правити веверицом.
 
Za sada aerodrom N.T. zadovoljava sve potrebe
ali za buducnost naj optimanlnije ce uz neka ,,manja,, ulaganja
slediti presudne stavke kao što su prirodno geografske odlike( blizina) i vec postojeca infrarstruktura

Surćin za avione članice IATE tj redovni letovi
Batajnica za low coust - cartere i cargo letove
Kovin za za vojne letove
 
@Pantograf, претпостављам да ништа од досадашњих политичких ујудурми у Србији не користиш у свакодневном животу. Или је ово кап која прелива чашу?
 
Не, наравно, и ја у некој мери спадам у корисне идиоте, као и сви ми. Али, нпр. ипак двехиљадитих нисам купио новог југа. А ово би била слична лудост.
 
Ок, разумемо се. Волео бих да што пре будеш у праву, биће нам свима боље. :)
 
TranspoWarrior":3ikhpeya je napisao(la):
Пантограф":3ikhpeya je napisao(la):
Зашто би карта за Лондон била трипут јефтинија из Ниша, него из Београда?

Ako je neki prevoznik koji nije AirSrbija, što da ne? Wizz leti sa BEGa za 70.
Danas da kupiš kartu Wizz BEG-LTN za subotu (18.07) sa povratkom za sledeću subotu (25.07) košta 43.998,00 din (uz doplaćeni čekirani prtljag)
Isti termin sa AirSerbiom za BEG-LHR košta 41.978,00 RSD
 
Koji id*** kupuje kartu za loukost dva dana pred let?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh