Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ма не траже они, руководство аеродрома, него ав и компанија. Њих нико ништа и не пита а и ако нешта иѕјаве то је опет по налогу власти.
 
Осим наше мегаломаније не видим други разлог за другу писту. Садашња писта може да опслужи 30-ак авиона на сат. Већи проблем је пристанишна зграда која може да прими 16 авиона на авио мостове на А и Ц позицијама.

Додуше може да прими још 10-ак авина на слободним позицијама Ц7-Ц10 и Б1-Б7. Али то би већ био немогућ догађај јер не постоје гејтови за аутобусе тако да би се авиони на слободним позицијама пинили са неког од А гејтова што аутоматски смањује број авиона на авио мостовима! Како Ер Србија сада лети у таласима, за лето 2015 план је да се лети са неких 5 ATR-a и 13 B737/A319/320, лако долазимо до закључка да ће у згради бити кркљанац. Садашњи број чекин шалтера у Т2 је недовољан за 16-ак летова у сату. Шалтери у Т1 су предвиђени за чартере. Уско грло је и пасошка и царинска контрола. 2014-е се често дешавало да лет касни јер чекирани путници нису стигли до гејта. Ако се ово не реши, а невидим да се креће у том смеру, примениће се веома непоуларна мера, затварања чекин шалтера на 1 сат пре лета као и отварање на 3 сата пре лета. Што значи да ће путник седети на аеродрому 2-3 сата за лет који можда не траје више од сата (TGD). Истезање фингера, доградња гејтова Ц7-Ц10 само ће повећати гужву у централном делу.
Решење може бити хитно оспособљавање Т1 за међународне летове са сопственом пасошком и царинском контролом и оспособљавање дела приземља између Т1 и Т2, биши домаћи долазак, за аутобуске гејтове. Део између Т1 и Торња поново оспособити за доласке са авиона са слободних позиција.
 
управо тако! али то нема ко да саслуша. штавише, испод Ц хола има простора за још 3 бус гејта која могу да опслужују Ц8-Ц10
 
Iako se nešto kasnije uključujem u diskusiju.... Jedna staza sama po sebi svkakako i nije neki problem. Postoje aerodromi sa neuporedivo većim obimom saobraćaja od BEG a imaju samo jednu. Problem je što postojećoj stazi ističe (neko bi rekao već joj je istekao) životni vek i HITNO je potrebna zaista ozbiljna i temeljna rekonstrukcija. U nju faktički nije ozbiljno ulagano decenijama, a prava rekonstrukcija nije nikada ni urađena od kada je ista izgrađena pre 50+ godina (ono što su ranije zvali rekonstrukcijama može se tek podvući u tekuće održavanje). Donji stroj je potpuno propao i zahteva KOMPLETNU ZAMENU. Dakle od "NULE"! Ko je ikada pogledao na šta staza liči zna o čemu govorim, a profesionalcima ne treba ni objašnjavati. Kako to izvesti bez kompletnog zatvaranja aerodroma pod saobraćajem? Jako teško i skupo i sporo, uz ozbiljno smanjenje kapaciteta!! Kad se sve stavi na papir druga pista ekonomski gledano uopšte nije neisplativa, a opšta dobit njenom izgradnjom u saobraćajnom smislu je nemerljiva.

Naravno, svi saobraćajni problemi sa uskim grlima na terminalima i platformama stoje.

I nemojmo sad priču o tome da se deo saobraćaja preseli na Batajnicu.... Njena infrastruktira je tek krš! To su takve gluposti od kojih mi je iskreno muka, obzirom da tamo apsolutno nema NIČEGA što je prihvatljivo i neophodno iole ozbiljnom putničkom vazduhoplovstvu, a ulaganja u tom smislu nisu čak ni besmislena već su prosto idiotska jer u vojsku treba ulagati u odbrambenom smislu (što se ne čini!!!), gde bi taj novac mogao neuporedivo logičnije da se iskoristi... U suprotnom imaćemo sutra aerodrom ali neće imati ko da nam gasi šumske požare i spasava nas od poplava jer će sve helikoptere pojesti rđa...
 
page-1.jpg
 
шта год, карго је карго. и за оружје се плаћа употреба аеродромске инфраструктуре. иначе, данас су авиони обилазили Србију јер је пао компјутерски систем у контроли летења
 
Da li se može naći negde više informacija o cargo saobraćaju? Šta se najviše izvozi (osim oružja) i šta se uvozi? Da li železnica igra ikakvu ulogu na svetskim cargo terminalima ili sve ide na/sa kamiona?
 
Sad kad redovno sleću i Silk Way sa B747 i Turkish Cargo sa A330 normalno da kargo promet raste, bio je prošle nedelje i Air Cargo Global sa B747, samo nek nastave da dolaze! :D
 
JohnnyLee":3fgaado6 je napisao(la):
шта год, карго је карго. и за оружје се плаћа употреба аеродромске инфраструктуре. иначе, данас су авиони обилазили Србију јер је пао компјутерски систем у контроли летења

Свашта. За неповјеровати. Чуј пао систем. Па те техничаре под хитно растјерати.
 
Koliko sam juce citao na vestima, to je sasvim normalno da se desi
 
Јел ти то озбиљно или се зај....?
 
Jel zna neko sta se planira sa onim velikim semaforima na terminalima koji pruzaju informacije o sletanjima i poletanjima...duze vreme ne rade a kao zamene stavljeni su oni lcd televizori koji su premali i neprakticni (ljudi moraju da mu prilaze da bi videli info pa se oko njih stvara guzva)...?
 
tragac":1vr0ykp2 je napisao(la):
Da li se može naći negde više informacija o cargo saobraćaju? Šta se najviše izvozi (osim oružja) i šta se uvozi? Da li železnica igra ikakvu ulogu na svetskim cargo terminalima ili sve ide na/sa kamiona?

нема тих података. углавном све иде камионима, јер ако аеродром има железницу, она служи за превоз путника
 
Bulbulderac17":3f9gq3vx je napisao(la):
Jel zna neko sta se planira sa onim velikim semaforima na terminalima koji pruzaju informacije o sletanjima i poletanjima...duze vreme ne rade a kao zamene stavljeni su oni lcd televizori koji su premali i neprakticni (ljudi moraju da mu prilaze da bi videli info pa se oko njih stvara guzva)...?

Велики (стари), које обожавам због звука када мењају најаве, на спрату изнад излаза ради. У приземљу, преко пута шалтера за "чекирање" не ради. Био сам у петак.
Било би глупо да их уклоне.
 
Bulbulderac17":27t4xfno je napisao(la):
Jel zna neko sta se planira sa onim velikim semaforima na terminalima koji pruzaju informacije o sletanjima i poletanjima...duze vreme ne rade a kao zamene stavljeni su oni lcd televizori koji su premali i neprakticni (ljudi moraju da mu prilaze da bi videli info pa se oko njih stvara guzva)...?

Aко низбогчега другог треба их сачувати због звука. Звук окретања слова вас подсећа да се нешто променило на дисплеју. Можда сам сентиментално везан за њих али су много уочљивији од ових мониторчића. Претпостављам да данашњи ЛЕД дисплеји сигурно имају више могућности али они су све присутни у свим сверама живота, а овакви дисплеји са рото словима су карактеристични за аеродроме. Када се појавила таква технологија једино су аеродроми имали довољно пара да тако шта плате и треба их сачувати. Приметио сам да су интересантни и данашњим клинцима, мониторе имају и код куће.
 
ја сам те ротационе видео и на станици Гар ду Норд у Паризу. треба их средити у сачувати, а не да се појави информација и фали пола слова
 
На овоме, на спрату, нису фалила слова. Ради ко сингерица.
 
Tako je. Na dolaznom terminalu ne radi, radnik iz obezbedjenja mi je rekao da se planira njihova zamena, mislim da nista ne moze zameniti roto slova...nikavi led plazma ekrani ne vrse taj posao adekvatno dobro i zanimljivo...

Scena na dolzanim terminalima je kao da je Tesla poljski aerodrom...na ulazu gomila divljih taksista smaraju sve zivo kao dileri deviza 90tih... kroz ulaz je nemoguce proci od njih... onda se probijas kroz komunalnu poiciju i ako to uspes odmah na ulazu te ceka gomila strina, tetki i rodjaka koji su druga prepreka na ulazu a onda ako hoces da se sklonis malo u levo ka rent-a-caru moras da prodjes guzvu od ljudi koji blenu u taj mali monitor...

Mozemo se mi hvaliti brojkama koliko god hocemo ali ako se neke stvari ne rese ...
 
Vrh