Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Zar nije bolje da daju aeodrom u konsesiju i da neko ulozi 500miliona euro,nego da ovako krpe rupe ...za 20miliona eura se ne moze skoro nista rekonstruisati.
 
Skoro svi veci aeodromi u Europi su ili ce se rekonstruisati i prosiriti ,jedino nas krpi rupe.
 
ako daju pod koncesiju gde će da uhlebe stranačku vojsku?


druga stvar, da li je koncesija u našem (građana Srbije) interesu?
 
Ja sam zaista zatecen ekonomskom politikom koju vodi vlast u srbiji.
Iz budzeta se subvencionisu strani partneri, finansiraju gubitasi poput sartida i drugih.
Sa druge strane firme koje pune taj isti budzet se opterecuju dodatnim troskovima (primer aerodroma i oprosta duga Air Srbiji), i umesto da se drzava kao gazda upregne da pomogne na neki nacin takvim preduzecima, ona ih gura u ruke stranaca...
Svaki mudar srpski domacin ce vam reci da rasprodaja svoje imovine nije dobro resenje.
Takodje ce vam reci da prodaja necega sto stvara novac jeste konacan korak ka statusu siromaha i beskucnika.
 
MilisaV":3uyotskh je napisao(la):
ako daju pod koncesiju gde će da uhlebe stranačku vojsku?


druga stvar, da li je koncesija u našem (građana Srbije) interesu?
Најмањи је проблем наћи концесионара за ову златну коку који ће пристати на одређене квоте партијских пацова. Од концесионара нема ништа још најмање 3 године до када мора сиромашни Етихад да се субвенционише, осим ако и то не договоре некако. Типа, преполове квадратуру новог терминала који ће концесионар да изгради а заузврат концесионар истрпи још коју годину субвенционисања Етихада. Ма све може у овој земљи чуда, нема да се бринеш!
 
Naprimer da uloze 500miliona eura ,a koncesija bude 20god.Za 6-8god bi se isplatilo.Da napravno Air Serbia i drugi ne budu priviligovani.
 
pa za profitabilno preduzeće se mogu dobiti instant parice za krpljenje budžeta dok se gubitaši mogu samo "prodati" za dinar i davati im subvencije još bar nekoliko godina.
 
Pa valjda treba cuvati sto donosi pare da i dalje donosi a ne prodavati i posle kad se pare potrose sta dalje?
 
onda malo glumljenja velikog državnika, kreveljenja i krivljenja face na tv, uz mnogo cinizma, a usput takozvane "austerity" mere štednje gde se žrtvuje narod da bi se sačuvao novac.
 
spatiotecte je napisao(la):
Pa valjda treba cuvati sto donosi pare da i dalje donosi a ne prodavati i posle kad se pare potrose sta dalje?[/quote
Тако размишља сваки паметан домаћин. А домаћин је онај који има своју кућу и не намјерава из ње селити. Ови нити су домаћини нити ову државу доживљавају као своју кућу. Очито да имају неку резервну или су се толико накрали да их није брига шта ће бити са државом. Само бу****, може продати оно што му доноси паре.
 
Продаја, па чак и давање аеродрома у најам, је по мени сулуда ствар. Будући власник/управљач неће нешто богзна шта боље пословати да би ова земља нешто профитирала од убраног пореза. Пословање Аеродрома зависи од тога колико добро послују авио компаније и туристичке организације које продају пакет-аранжмане. Они довлаче путника на аеродром. Тржиште ваздухопловних услуга у Србији је скоро на свом тренутном максимуму и значајније повећање броја путника се може очекивати само са повећањем НАЦИОНАЛНОГ ДОХОТКА. Евентуално "отварање" нишког аердрома би само преместило део операција са београдског аеродрома и смањило број путника.

Аеродром практично зарађује од тзв. аеродромске таксе.
Putnički servis na aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu iznosi 12 evra na Terminalu 1 i 16,5 evra na Terminalu 2. Sigurnosna aerodromska takse je 3,3 evra i ne plaćaju je tranzitni putnici. Tranzitna taksa je 4 evra.
Аеродром живи од тзв. "лендинг" таксе, такса коју плаћају превозиоци као накнаду коришћења аеродрома. На овом линку је ценовник Аеродрома "Никола Тесла"
http://www.beg.aero/admin_images/me...skih-usluga-4702-13082014_789e80fef031e7c.pdf
По том ценовнику вас свако слетање авиона класе B737 или A320 кошта по 1500€. А ту је још гомила трошкова који нису на списку тј зарада за аеродром.

Укратко речено, Аеродром је кока која носи златна јаја, или је то можда гуска! То је нешто што се не продаје јер константно доноси приход. А да не говоримо о мање више скривеним донацијама аеродрома владајућим гарнитурама кроз разноразне "реконструкције" уз помоћ којекаквих приватних фирми. Сетите се фикуса од 50.000€.

Једина логика ми је да садашња гарнитура не очекује да ће још дуго бити на власти, па по резону, узми шта се може још узети, рекламира продају аеродрома како би оне друге спречили да узму паре.
 
Naravno da je nas aeodrom trenutno najisplatjiviji u regionu ,uz malo ulaganja i dobar menadzerski tim profit bi brzo dosao.Samo je pitanje dali ce ga prodati.
 
Чланак у Новостима, од пре три сата, о новој полетно-слетној писти на Аеродрому Никола Тесла.

Нова писта за пет година
Т. Спалевић | 24. март 2015. 22:01 | Коментара: 0
Саша Влаисављевић,в.д.генералног директора београдског аеродрома о развојним плановима. Око 600 милиона евра биће уложено у полетно – слетну стазу, карго и бизнис центар

ИЗГРАДЊА друге писте, путничког и карго терминала, комплетно новог карго комплекса, хотела, бизнис центра, гараже. Ово је план модернизације београдског аеродрома "Никола Тесла" на основу постојеће урбанистичке документације.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... pet-godina
 
Dobro pitanje
da bi se pretstavilo kako je potrebno ogromno ulaganje da bi aerodrom opstao.
Sve ce vise biti tekstova o potrebnim ulaganjima i rashodima, a cutace se o prihodima.
Tako ce se stvoriti atmosfera za prodaju ili predaju u koncesiju jos jedne zlatne koke.
Tako je uradjeno i sa domacim bankama, koje su imale ogromna potrazivanja, ali je stvorena slika da one duguju i da ih zato treba likvidirati.
 
Од свега што је планирано по ГУП-у прескочили су железнички везу.
 
pa eto, za tu železničku vezu bih ja odmah pristao na koncesiju.
Evo aerodrom na 30 godina, 5 km pruge i vozi.

Ali ne, mi dajemo jedno od retkih profitabilnih preduzeća za kikiriki.
 
Гага":14vrl1ud je napisao(la):
Око 600 милиона евра биће уложено у полетно – слетну стазу, карго и бизнис центар[/b]

Kakva količina konjske balege.

Potrebno je sledeće:

- Aerodrom ima dovoljno sopstvenih sredstava da u narednih 2,3 godine uloži u proširenje kapaciteta postojećih terminala (naravno bez nove piste).
- Kargo centar i biznis centar sa hotelom - neka gradi ko pobedi na tenderu za izgradnju (zašto bi aerodrom ulagao svoj novac u te sadržaje)?
- Novac koji država prihoduje na tom tenderu uložiti u železničku vezu sa gradom, verujem da je dobrim delom moguće pokriti te troškove. Postoji i mogućnost izdati samu železničku liniju u neku vrstu zakupa.
- Ako se za 2,3 godine pokaže neophodno da se gradi nova pista ili terminal, napraviti IPO na berzi za 25% akcija (država zadržava 51%).
 
+1 Гоје
spatiotecte":31897xf8 je napisao(la):
Za to tek nema para.
Железничка веза ни у ком случају не би прешла цифру од 50-70 милиона евра са све станицом. Иначе, аеродром као предузеће са годишњим профитом и до 30 милиона евра те монополским статусом на нашем тржишту би без проблема добио кредит у било којој банци од пар стотина милиона евра а може да развија инфраструктуру и без кредита, из редовних прихода. Концесија је у овим околностима неоправдана.
 
Delija":d0g7j98t je napisao(la):
+1 Гоје
spatiotecte":d0g7j98t je napisao(la):
Za to tek nema para.
Железничка веза ни у ком случају не би прешла цифру од 50-70 милиона евра са све станицом. Иначе, аеродром као предузеће са годишњим профитом и до 30 милиона евра те монополским статусом на нашем тржишту би без проблема добио кредит у било којој банци од пар стотина милиона евра а може да развија инфраструктуру и без кредита, из редовних прихода. Концесија је у овим околностима неоправдана.

Pa da je tako kako pricas vec bi podigli kredit od "nekoliko stotina miliona evra" kod "bilo koje banke" pa da izgrade sve sto su planirali. (terminal, hotel, novu pistu, kargo centar...) bez problema.

Zasto onda traze koncesiju ili kupca? :?
 
Vrh