Šta je novo?

Aerodrom Batajnica

JohnnyLee":1okuprh3 je napisao(la):
pročitao sam danas u Politici. generalno, to je dobro. što svi moraju da lete za/iz BEG?
Зато што су ту путници. Иста прича као и за Беовоз.
 
fantastična mi je ta alternativa Niš (jel INI beše?) za BEG.
oduvek mislim da se to neko ipak zaebava samnom.
 
JohnnyLee":2l3m7893 je napisao(la):
btw, JAT je suspendovao letove za Cirih iz Niša. mala popunjenost. a kako bi i bila kada narod dole nema 250+€ da plati povratnu kartu, i jioš šalju B737 da leti, sa 30 putnika (cca. 25% popunjenosti) umesto ATR, gde bi bilo cca. 50% popunjenosti.
LC bi dobro letele iz Niša, sa nekia 4 leta dnevno. sasvim dovoljno za početak
Meni je to sumnjivo. Mislim, taj let je bio slabo popunjen, ali zasto?

Letim cesto na relaciji BEG - Cirih. Masa, ali masa putnika su gasterbajteri koji nisu iz Beograda. Mnogima bi bio blizi Nis, mnogi su na pola puta izmedju Nisa i Beograda pa im je svejedno.

Let iz Nisa je imao lose termine u odnosu na let iz Beograda, nije bilo leta Nis - Cirih - Nis (nego jedan dan Beograd - Cirih - Nis a drugi Nis - Cirih - Beograd, cini mi se), zanima me i da vidim kolika je bila cena tog leta (ako je skuplji, onda mi je tek sumnjivo).

A i to sto kazes za ATR - ako ATR moze da leti na relaciji Beograd - Atina, zasto ne moze Nis - Cirih? Rastojanje je skoro pa isto (mozda je cak Atina dalje).

Meni sve to samo smrdi na favorizovanje BG aerodroma, i da je Jat bolela patka za taj let, koji je verovatno bio uvrsten na neku molbu niskih vlasti.
 
sula":t3g2djz0 je napisao(la):
fantastična mi je ta alternativa Niš (jel INI beše?) za BEG.
oduvek mislim da se to neko ipak zaebava samnom.
jeste INI

hazard":t3g2djz0 je napisao(la):
Meni je to sumnjivo. Mislim, taj let je bio slabo popunjen, ali zasto?
Letim cesto na relaciji BEG - Cirih. Masa, ali masa putnika su gasterbajteri koji nisu iz Beograda. Mnogima bi bio blizi Nis, mnogi su na pola puta izmedju Nisa i Beograda pa im je svejedno.
Let iz Nisa je imao lose termine u odnosu na let iz Beograda, nije bilo leta Nis - Cirih - Nis (nego jedan dan Beograd - Cirih - Nis a drugi Nis - Cirih - Beograd, cini mi se), zanima me i da vidim kolika je bila cena tog leta (ako je skuplji, onda mi je tek sumnjivo).
INI-ZRH ponedeljkom u 06:10 i subotom u 06:00. ZRH-INI petkom u 22:55 i nedeljom u 22:45
danas sam gledao cenu karte, 26000+ dinara, znači negde oko 300€.

hazard":t3g2djz0 je napisao(la):
A i to sto kazes za ATR - ako ATR moze da leti na relaciji Beograd - Atina, zasto ne moze Nis - Cirih? Rastojanje je skoro pa isto (mozda je cak Atina dalje).
bliža je Atina Beogadu, nego Cirih Nišu, ali da, ATR to može opušteno da leti. jedini problem je trajanje leta, i tu dolazimo do velike JAT-ove greške, a to je nepostojanje malih (do 60 mesta), mlaznih aviona (tipa CRJ200 ili ERJ145)

hazard":t3g2djz0 je napisao(la):
Meni sve to samo smrdi na favorizovanje BG aerodroma, i da je Jat bolela patka za taj let, koji je verovatno bio uvrsten na neku molbu niskih vlasti.
90% verovatnoće da je to istina. i tu se javlja problem Direktorata civilnog vazduhoplovstva, koji bi ja lično zatvorio, jer nisu dali dozvolu Aeronais-u. ljudi bi lepo iznajmili avione i leteli iz Niša. i svi srećni und zadovoljni.
 
Ne razumem ovo Beograd - Cirih - Niš? U čemu bi tu bio problem? Odnosno Niš - Cirih - Beograd? Ti kad kupiš kartu imaš direktan let Niš - Cirih i povratak Cirih - Niš. Nije da moraš da letiš preko Beograda? Sada, kako su termini bili nepovoljniji? Ne razumem.
 
Batajnica je realno moguca za kargo saobracaj dograditi samo limene hale-magacine
trenutno cargo saobracaj ide preko Budimpeste sto i nije priodni put
to ce biti moguce jedino kada se zavrsi Batajnicka veza (oko 10 km) sa Zagrebackim auto putem jer cesto cargo ide i putnicikim avionima pa treba da postoji brza veza Surcin Batajnica
Kargo saobracaj je mnogo isplatljiviji od putnickog osim toga o ovome vise moze napisati neko iz struke
:violina:
 
С ТРАТЕГИЈА РАЗВОЈА ГРАДА БЕОГРАДА
Март 2011. Урбанистички завод Београда и ПАЛГО центар

Приоритетни пројекат 5.11.
Оспособљавање војног аеродрома ,,Батајница“ за цивилни – карго и нискотарифни саобраћај
Активирање војног аеродрома ,,Батајница“, у договору са војном управом, треба да
омогући летове компанија са ниским ценама и развој теретног авиосаобраћаја.
Рок извршења:
2013–2016. година
Извор финансирања: Средства Републике Србије или евентуална приватизација
Одговорност: Министарство за инфраструктуру Републике Србије
Напомена: Неопходна је вертикална координација Града и Републике.
 
Čim pročitaš izvor finansiranja i odgovornost sve postaje jasno. :p
 
Super polako ali sigurno unistvamo vojsku. Samo bih dao konstataciju da pre 100 godina siptara skoro da nije ni bilo u Pristini, a danas skoro da nema Srba, da ne bude za 100 godina granicni prelaz prema Albaniji u Lipovackim sumama? SRamota, da li Italijani u Avijanu prave kargo centar???
 
Nece nas odbraniti nikakvi avioni koliko ,,ona stvar,, ...
Srbiji trebaju deca , nikakvi skupi moderni avioni ih nece napraviti...a nece imati ni koga da brane ...
pogrešna ulaganja... a vec postojeci aerodrom sada može doneti novac ( i za ,Brku ...) :p
Upis prvaka iz godine u godinu sve manji.....topimo se ...zar je bitno ko će onda biti iza Lipovačke šume ovi ili oni..... kad nisu naši ... :bash:
koliko se novca ulagalo godinama u ljudske i tehničke resurse vojnog aero dela ... kvatitet i ,,kvalitet,, dece bi bio mnogo drugačiji ... :(
vidi temu u relaksu ,, Abortus- Za ili Protiv http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=104816#p104816 ....
(a tamo ćeš pročitati i o Brki )
takeoff runway
http://www.youtube.com/watch?v=mBIje8B7phI&feature=related
 
Neorganizovane drzave sa odsustvom populacione politike i bilo kakve definisane strategije za bilo sta ne treba ni da postoje...
 
boca-ica":1i2rvcj6 je napisao(la):
Рок извршења:
2013–2016. година
Извор финансирања: Средства Републике Србије или евентуална приватизација
Одговорност: Министарство за инфраструктуру Републике Србије
Напомена: Неопходна је вертикална координација Града и Републике.
овде је најбољи модел јавно-приватног партнерства. држава обезбеди средства за ревилатизацију писти, а приватник(ци) терминал и карго центар
 
Izgradnjom obilaznice Dobnovci - Batajnica može se razdvojiti cargo od putničkog saobracaja
zbog povezanosti oba saobaracaja ,potrobna je dobra i brza saob. komunikacija koje nije bilo
Naj bolje se videlo za vreme renoviranja Surčinske piste kada su ta dva aerodoma fukcionisala kao jedan,
I pored lošeg okolnog Ugrinovačkog puta. sve je funkcionisalo , otežano ali funkcionisalo je.

Izgradnjom obilaznice Batjnički aerodrom je spreman za cargo saobracaj a možda i Low cost , mada je poželjnije da se kompletno putnički ostavi u Surčinu jer ima i mnogo bolje uslove nego što se traže. Jednostavno A.plat.- redovan putnički , B.plat.- Low cost , C.plat,-Vip i ostalo

Ostaje baš za Cargo i vojni saobracaj pravo mesto Batajnica, što i vojsci odgovoara, zbog manje očiju-ljudi u cargu saobracaju
Hangari postoje a i da se dograde neki ,, limeni,, za skladištenje manipulaciju kargo robe je mikro investicija.
Tako da bilo koja niska ponuda cargo ,,avio-luke,,Batajnica je mnogostruko isplatljiva, samo od ,, handling,, a
a tek od carga ( koj je lavovski deo) čist čar.-fabrika novca. :kk:
Rashodi i potrebe putničkog i cargo saobracaja su ne uporedivo različiti a time i zarada o g r o m n a .

Zbog novca Surčinski aerodrom do poslednje kapi krvi borice se svim srdstvima, i uticajima i vezama pa i sa..... da zadrži cargo...
Konfornost vojnog aspekta necu ni da spominjem
Obe tako dobro stručne strane trudice se uvek da ospore projekat i to je tako.... :rolleyes:
 
Bataja treba da ostane vojni aerodrom jer za sad nema potrebe za kapacitetima većim od ANT-a. Što se tiče neulaganja u naše avione može ali u tom slučaju moramo da plaćamo ozbiljne sume novca Rumuniji ili Bugarskoj za zaštitu našeg vazdušnog prostora. Opcija da ne plaćamo ništa ne postoji ako mislimo u EU. Uvek sam za to da plaćamo naše a ne strance, pogotovu u vazduhoplovstvu gde imamo zavidnu tradiciju.
 
Niko ovde nije promasio forum, isli smo mi u razne raspravke. O deci necu ni da pricam, to je tek tragedija ili onaj bilbord od "fakulteta" mega bleja - zavrsi i brisi ili kako je vec glasio. Zbog toga bi u normalnoj zemlji taj fakultet platio basnoslovnu kaznu. Ali u ovoj zemlji se sve moze, krcmi se vojna imovina, seku se tenkovi, odrzavaju se gej parade, cigani naprave baraku gde hoce i kradu kablove, omladina se poziva sa bilborda da napusti zemlju, a izbori se raspisuju kad nekome padne na pamet da strajkuje gladju. A i od Hrvata bi mogli da naucimo kako se voli zemlja i brane generali, a mi smo nase zaboravili, a oni su tada samo radili svoj posao. Sramota!
 
Ok ja se bez moderatora izvinjavam ako sam nekoga uvredio, sve je pocelo od mog protivljenja da aerodrom u Batajnici bude i kargo, pa sam u besu odlutao, mada IZA SVEGA STO SAM NAPISAO STOJIM. Evo uzmite samo primer, od Ladjevaca i aerodroma Ponikve isto hoce da prave civilni aerodrom, niski je vec civilni, pa koji ce onda ostati vojni. Zamislite npr. situaciju teroristickog napada iz vazduha u buducnosti, ne bitno sa cije strane, mnogi nas ne vole i nasi lovci ne mogu da polete jer se spusta neki teretni avion ili zauzima pistu, drugo veca je mogucnost sabotaze na vojnom aerodromu isto us lucaju teroristickog napada, jer bi onda siri krug ljudi ulazio na aerodrom. Zar nije lakse izgraditi jos jednu pistu u Surcinu i prosiriti ga, ili ako nema mesta izgraditi je na nekom drugom mestu. Pa zar mi nemamo za jednu pistu od par kilometara?
 
Zbog poštovanja prema dosadašnjim vrlo realnim i trezvenim postovima ,,prostorni planera, evo ovako:

Hajde razmisli , narod davao vojsci , sad je vreme da ona da narodu....
jednostavno ,,svjetlo oružije,, je toliko napredovalo i puno skupo a narodu treba kargo aerodrom, koj donsi leba ,
a ne vredna gvožđurija koja leži i troši za svaki slučaj
,,Svjetlo oružije,, koje god da priuštimo Srbiji ono ne može ni prići njihovom, bez obzira što je naše srce junačko veče i jače
onda je bolje da imamo kargo aerodrom koj ce da radi i stvara ,, leba,,
a inače oduvek je bilo ,,boj ne bije svjetlo oružije, nego srce u junaka,, . :)
Edit
i niko nije rekao da se ukine, nego da bude polu vojni aerodrom pola kargo - u pitanju je konfor
(a ako na tom aerodromu ne mogu sami sebe da štite, pa kako će onda nas )
ja tako tumačim potrebu i stav grada u napisanoj
CТРАТЕГИЈА РАЗВОЈА ГРАДА БЕОГРАДА
Март 2011. Урбанистички завод Београда и ПАЛГО центар Приоритетни пројекат 5.11.
 
Vojni aerpodrom vredi samo onoliko koliko vrede avioni na njemu, a i ti avioni kakvi god bili su besmisleni ako nemaju izuzetno dobro obucene pilote. Moze relativno lako da se preracuna koliko kosta jedan dobro obucen pilot i koliko njegovo godisnje odrzavanje kosta. O ceni dobrih borbenih aviona i njihovom odrzavanju ne zelim ni da pricam. Iako sam totalni zaljubljenik u vezduhoplovstvo i jako mi tesko pada cinjenica da je nase, kako vojno tako i civilno vazduhoplovstvo na najdubljem dnu jos od Eduarda Rusijana, ja sam cvrsto ubedjen da Batajnica nama vise nece trebati kao vojni aerodrom jos dugo vremena. Tamo su trenutno posadjene olupine od aviona koje u mordernom ratovanju prosto nemaju nikakav znacaj. Srpski PVO treba da nabavi dobre mobilne protivavionske raketne sisteme, na primer ruski s 300 ili s 400 i lake jusrisne avione i helikoptere. Borbeno vazduhoplovstvo je danas izgubilo smisao u vazdusnim borbama i sve vise se svodi na unistavanje cilojeva na kopnu ili vodi. Posto Srbija nece napadati druge drzave, vojno vazduhoplovstvo lagano ali sigurno gubi smisao za nas, a narocito kao izuzetno skup kuriozitet. Orjentacija treba da bude na odbrani neba, a ne okupaciji istog.

Sto se Batajnice tice ona ima izuzetno veliki potencijal i greota bi bilo da propada zato sto neko od nas ima nostalgicne emocije prema JNA. Uz Batajnicu prolazi auto put, malo dalje je i Dunav tako da bi u blizini mogla i luka da se napravi, a postoji i sinski saobracaj. Nije direktno u pravcu grada tako da avioni ne bi grmeli iznad nasihh glava. Po meni bi tu trebalo napraviti veliki kargo centar, sa svom mogucom infrastrukturom. Mislim da bi taj aerodrom cvetao i da bi bio jedan od znacajnijih u regionu. I na kraju pretvaranje Batajnice u civilni aerodrom ne znaci i proterivanje vojske sa njega. Aerodrom je aerodrom i dokle god pista nije izriljana, na njega moze da poleti i sleti vojni avion.
Sto se inace unistavanja civilnog vazduhoplovstva u Srbiji tice, za to je zaduzen CAD ( direktorat civilnog vazduhoplovstva ). Kao gomila bezobraznih nezainteresovanih i neobrazovanih gmazova koji su doveli sportsko vazduhoplovstvo kod nas ( bukvalno ) na ivicu ponistenja. I naravno da se tamo radna mesta nasledjuju po krvnoj liniji, a ne po kvalifikacijama, zaslugama i sposobnostima, a narocito ne po kvalitetu izvedenog posla!
 
E najescemo se leba od jednog kargo aerodroma. A sta vojska da da narodu kad nema nista? U vojsci nikada nije bilo gore, dobro sam upoznat sa stanjem u vojsci, ono sto gledamo na televiziji je sarena laza. Kada pricam o nekom napadu, naravno da ne mislim na NATO ili neku drugu silu, jer njima se naravno ne mozemo suprostaviti, vec o terorizmu iz okruzenja. A i to da boj ne bije svjetlo oruzje, nego srce u junaka, ne bih se slozio, u danasnje vreme moze da ga bije samo svjetlo oruzje (bespilotna letilica npr.) junak nije ni potreban. I opet kazem da li mi nemamo novca da izgradimo pistu od 2,5 km koja je malo sira od poluprofila autoputa? Pa koliko kosta koridor 10?

P.S Kole + za 1. i 3. pasus
 
Boco ti izgleda da ne shvataš pravila igre. To "svijetlo oružije" ili ćemo kupiti ili ćemo nekom drugom godišnje dobro plaćati da to isto ne kupujemo. Treća opcija ispada jer znači našu izolaciju.

Izvinjavam se na off-u i završavam sa ovom temom.
 
Bio sam na bataji pre 2 godine na aeromitingu i koliko se raspitah to pretvaranje u civilni aerodrom je i dalje na dugom stapu.Slazem se da makar imamo Batajnicu kao vojni aerodrom,valjda cemo i kupiti tu eskadrilu od 12 ili vise vojnih aviona makar za nesto.

PVO nam je mnogo bolja investicija ali tek posle tih 12 aviona.

Recimo rumuni imaju vise aviona od nas,ali samo MIG-21,nemaju nijednu 29ku...
 
Vrh