Šta je novo?

Aerodrom Batajnica

Ne znam da li se odnosi na to, ili na neko drugo naselje, sve u svemu, placevi koje su izbeglicama brizno i humano dodelili radikali do posle 2001. nisu imali struju, vodu i asfaltni put.

Drugo, ako neko izgradi kucu u blizoj okolini aerodroma, to je, za mene, kao da je izgradio ispod dalekovoda (kuce i kuce na Medakovicu, cak jedna cetvorospratnica) - vrlo inteligentno. Mislim da tu postoji samo jedno resenje. Kako ce se ono sprovesti u delo, to je vec drugo pitanje. Inace pretpostavljam da su gradski urbanisti planirali da sruse kuce dok su porodice u njima, te da imamo jos jednu masovnu grobnicu u blizini Beograda, a onda je opstina Zemun stala u zastitu ugrozenih.

:blah:
 
Ja ne znam kakve je gluposti pričala lokalna vlast u Zemunu, slika je moja ideja kako napraviti kargo centar i luku a da se ne preore pola Zemuna. Pogledaj kartu i videćeš da ima sasvim dovoljno mesta.

Što se tiče divljih naselja (koja će biti srušena pre ili kasnije) - država može da otkupi napuštena seoska domaćinstva (kao što je Divac već počeo da radi) i da ljudima da i krov nad glavom i mogućnost da se bave poljoprivredom, uz mogućnost dobijanja nekog mikrokredita za otpočinjanje proizvodnje.

To je rešenje i za nehigijenska naselja. Tada se uglavnom poteže i argument da ti ljudi ne znaju da se bave poljoprivredom. Sve može da se nauči.

Kada su se posle par hiljada godina Jevreji vratili u Palestinu, nisu imali pojma o poljoprivredi (uglavnom potomci sitnih trgovaca i činovnika iz istične Evrope) pa su ipak uspeli da izmisle neke jako napredne stvari (zalivanje putem kapi, korišćenje specijalizovanog bakterijsko đubriva, gajenje paradajza na dinama uz zalivanje morskom vodom, uzgoj urmi na potpuno spreženom zemljištu oko Mrtvog Mora).
 
@stylenbgd

Нисам рођен у Београду. У свој стан сам ушао након двадесет година подстанарског стажа. Дакле, нисам сноб који из вишедеценијског комфора дели лекције.

Годинама сам стипендирао ратно сироче са Косова, један сам од оних који су дочекали несрећнике из Крајине '95, а трудио сам се и на друге начине да помогнем избеглим људима. Можда није довољно и можда није онолико колико сам могао, али не мислим да сам звер у односу према њима.

Једино су у твом мозгу „пиштољи“ и „прављење сапуна од избеглица“ алтернатива опстанку нелегалних, полузавршених кућа, сазиданих на њивама између Београда и Батајнице. А нико други није поменуо да те куће треба срушити не водећи рачуна о људима који у њима живе. Ти не кажеш „Људи, морамо најпре да размислимо шта ћемо са онима који су на том земљишту подигли куће, јер нису имали где друго“. Оптимално решење тебе и не интересује. За тебе су ови приштићи, расути по прелепој равници западно од Београда свршена ствар.

:rolleyes:
 
Јес, вала, сизифовски посао си сад одрадио. Нека си ти мени реко и скресао све у брк.

:blah:

Почињу вести, спреми се за нову дозу.
 
Шта значи ,,заштитна зона аеродрома" ?
 
njive oko aerodroma gde avion može prinudno da sleti u slučaju da mu fali točak, motor ili krilo. Iz razumljivih razloga je zabranjena gradnja ali uvek ima pametnih i domišljatih. :kafa:
 
Odnosno da se ne bi desavalo ovo:
plane-crash-houses-415x275.jpg

A i tesko bi se moglo reci da je zivot na tolikoj blizini od aerodroma zdrav..
 
Ovo je malo bajata vest, ali se ne sećam da je bila:

Priprema se izgradnja tornja na aerodromu u Batajnici
02. januar 2009. | 10:34
BEOGRAD - Agencija za kontrolu letenja započela je pripremu dokumentacije za izgradnju tornja kontrole letenja na vojnom aerodromu u Batajnici, potvrđeno je agenciji Beta u toj ustanovi.

Kako su naveli u kabinetu generalnog direktora Agencije, ugovor o izradi tehničke dokumentacije za toranj potpisan je polovinom decembra sa kompanijom Mašinoprojekt kopring iz Beograda.

"Rok za izradu dokumentacije je 150 dana od potpisivanja ugovora", naveli su u Agenciji za kontrolu letenja. Dodali su i da je kompanija za izradu dokumentacije izabrana u skladu sa propisima o javnim nabavkama.

Izgradnja tornja aerodromske kontrole letenja u Batajnici, istakli su u Agenciji, deo je obnove objekata porušenih u NATO bombardovanju 1999. godine.

Kako su naveli, u toku je i priprema izgradnje objekta aerodromske kontrole letenja na vojnom aerodromu Lađevci u Kraljevu.
Izvor: RTV
Link: http://www.rtv.rs/sr/vesti/drustvo/drustvo/2009_01_02/vest_105356.jsp
 
Od sledeće godine i za civilne letove

Tokom sledeće godine batajnički aerodrom trebalo bi da bude otvoren i za civilni saobraćaj. Na ovom projektu počelo je da se radi početkom 2009. a poslednjih meseci radovi su intenzivirani, što je „Blicu“ potvrđeno i u Ministarstvu odbrane. Da sa batajničkim aerodromom postoje ozbiljni planovi pokazuje i projekat austrijske kompanije „Ajmaks“, koja u njegovoj blizini na zemljištu površine od 50 hektara planira da sagradi kargo centar.

- Tačno je da se radi na otvaranju batajničkog aerodroma za civilne letove. On je već sada delimično za to i osposobljen. Ipak, potrebno je izgraditi dodatnu infrastrukturu. Tu pre svega mislim na prilazne saobraćajnice sa autoputem - rečeno je „Blicu“ u Ministarstvu odbrane.
Već korišćen za civilne letove
Mogućnost da se aerodrom „Batajnica“ uključi u civilni saobraćaj potvrđena je tokom rekonstrukcije aerodroma „Nikola Tesla“, pre koju godinu, kad je sa njega za desetak dana poletelo nekoliko stotina aviona. U planu Ministarstva odbrane je da se u toku 2009. urade grubi radovi i osposobe dve poletno-sletne staze, kao i da se aerodrom poveže sa autoputem.
Jedan deo posla je već urađen. Nedavno je u Batajnici završena izgradnja tornja za kontrolu letenja, visokog 26 metara, a u njega je ugrađena najsavremenija oprema, što je takođe uslov za intenzivnije obavljanje civilnog saobraćaja. Novi toranj omogućava dobar pregled letenja na svim poletno-sletnim stazama na čijem uređenju se intenzivno radi. Projekat rekonstrukcije predvideo je stabilizaciju zemljišta, nasipanje i presvlačenje slojem betona i asfalta, a staze već imaju nove horizontalne oznake i vertikalnu signalizaciju. Do kraja godine biće završeni i hangari, što će sve omogućiti bolji smeštaj ljudi i održavanje aviona.
Da radovi napreduju potvrdio je i ministar odbrane Dragan Šutanovac, koji je nedavno izjavio da se batajnički aerodrom već sada može potencijalno koristiti i za civilni saobraćaj.
Aerodrom „Batajnica“ prostire se na oko 750 hektara i jedina je srpska vazdušna luka koja ima dve piste duge oko 2,5 kilometra na koje mogu da slete i najveći putnički i transportni avioni, kao i borbene letilice. Dodatna pogodnost su i raznovrsne saobraćajne komunikacije, jer se u njegovoj blizini, osim autoputa, nalazi i železnička pruga, što će omogućiti korišćenja aerodroma i za transport robe.
Aerodrom „Batajnica” ima drugačiju mikroklimu u odnosu na surčinski. Ima manje maglovitih dana godišnje, pa može da bude dobra alternativa ukoliko aerodrom „Nikola Tesla“ ne bude funkcionisao zbog loših vremenskih uslova.
Kargo centar
Upravo ove prednosti imala je u vidu austrijska kompanija „Ajmaks“, koja će pored niškog kargo centra, graditi sličan kompleks i u Beogradu. On će biti građen na 50 hektara zemljišta i biće nekoliko puta veći od niškog, a projekat je nedavno predtsvljen i na sajmu nekretnina „Rebek“. Kako saznajemo, kompanija „Ajmaks“ već je kupila zemljište u naselju Novi Banovci od privatnih vlasnika, a u postupku je za dobijanje dozvola za izgradnju ovog kompleksa.
Po projektu, beogradski kargo centar imaće dva magacina, ukupne površine od oko 50.000 kvadrata, gde će biti izgrađene i kancelarije na oko 12.000 kvadratnih metara. Ovde će biti otvoren i fabrički autlet, površine od 24.000 kvadrata, kao i poslovni centar od 9.000 kvadrata. Budući kargo centar raspolagaće velikim brojem parking mesta, kao i prodavnicom „uradi sam“ na oko 10.000 kvadratnih metara, koliko će imati i maloprodajni objekti. U planu je i otvaranje hipermarketa na površini od 10.000 kvadrata.
Izvor:Blic (link)
 
dve piste duge oko 2,5 kilometra na koje mogu da slete i najveći putnički i transportni avioni
kako seru novinari.
dužina piste za najveće putničke avione:
B747 od 3 od 3,3 km
B757 cca. 2,9 km
B767-400 cca 2,9 km
B777 od 3,2 do 3,5 km
A340 od 3 do 3,1 km
A380 od 2,7 do 2,9 km

od tih velikih, interkontinentalnih, aviona, na koje autor teksta misli koristeći termin najveći putnički avioni, jedino mogu da se uguze na ta 2,5 km su:
B767 od 1,7 do 2,4 km
B777-200 cca. 2,5 km
A330 2,2 do 2,5 km

A320 familija i B737, koji će u većini slučajeva koristiti aerodrom, mogu bez većih problema da slete na Bataju. inače Airbus generalno dere Boeing u kategoriji dužina piste.

napomena: dužina potrebne piste je kada je avion pod maksimalnim opterećenjem, ali računajte da najviše što može da se uštedi je 10 do 15 % potrebne dužine
 
Takođe AB ima CAT III kategoriju, po kojoj mikrklima, odn. magla - što je bio najčešći problem AB-a, nema više uticaja.
 
Ne razumem cemu putnicki aerodrom u Bataji? Kargo centar, OK, mozda je iz ne znam kojeg razloga bolje tamo nego u Surcinu, ali ne razumem zasto bi otvarali aerodrom u Batajnici kada ovaj u Surcinu zvrji prazan. Ej pa tamo se ceo jedan terminal prakticno ne upotrebljava...guzve ima leti kada je sezona, i to naravno u odredjenim satima...inace zna da izgleda sablasno prazno.

Mozda misle da se ugledaju na velike gradove gde postoje ti "sporedni" aerodromi za low-cost letove, ali AB moze sasvim lepo da ugosti sve...ako treba razvijati neki aerodrom u Srbiji, to je Nis...
 
je*******o vas Nis! Valjda i Beograd treba da se razvija!
 
Shifty":2i0r3oa4 je napisao(la):
je*******o vas Nis! Valjda i Beograd treba da se razvija!
Jel si ti normalan?! Pa Nis je drugi najveci grad u Srbiji, a jedan od najsiromasnijih! Pa Beograd je deset puta razvijeniji od Nisa, i normalno da bi ovakva investicija trebala mnogo vise Nisu nego Beogradu.

Inace slazem se da je Bg-u mozda sad ovo nepotrebno, ali mislim da ideja i nije tako losa, sto se tice low cost kompanija, jer je poznato da one slecu uglavnom na manje aerodrome koji su mnogo jeftiniji. Ne bi bilo lose kad bi imali low cost letove iz Beograda i iz Nisa.
 
Ja ne znam o cemu ti pricas? Te za zemljotres u Skoplju, pa za prugu u Bar,... Sve bre ode u taj Nis!
A za nas Beograd, nista!!! I sad i ajerodrom oce da nam uzmu? E, pa ne moze! Ne dam! I na protest cu da idem.
Znas kad ce Ikeju da nam otvore bez ajerodroma? Nikad!
 
Niš nije drugi najveći, već treći.. :kafa:
Kakvu lokalnu vlast biraju - super prolaze.
 
shmeksi":dlqi800n je napisao(la):
Dusane, Shifty je bio ironičan :kafa:
Moras da kvaris zabavu :rolleyes:
Postavih ja pitanje o Bataji na nekom slicnom topiku, dalji razvoj vezan za LCCove, ukidanje viza i slicno, a odgovor je i tada bio da je NT dovoljan, bar sto se BeGea tice.
Ja, kao, i dalje cekam da vidim da li ce ovi nasi lupezi od nove godine izvuci jos nekog zeca iz sesira i ponovo ometati strane kompanije, ali se nadam da nece vise imati izbora. Zivi bili, pa videli
 
Izvini shifty :) jbg, bas sam se iznervirao, pa sam tako reagovao... :)
 
btw, JAT je suspendovao letove za Cirih iz Niša. mala popunjenost. a kako bi i bila kada narod dole nema 250+€ da plati povratnu kartu, i jioš šalju B737 da leti, sa 30 putnika (cca. 25% popunjenosti) umesto ATR, gde bi bilo cca. 50% popunjenosti.
LC bi dobro letele iz Niša, sa nekia 4 leta dnevno. sasvim dovoljno za početak
 
Vrh