Tokom sledeće godine batajnički aerodrom trebalo bi da bude otvoren i za civilni saobraćaj. Na ovom projektu počelo je da se radi početkom 2009. a poslednjih meseci radovi su intenzivirani, što je „Blicu“ potvrđeno i u Ministarstvu odbrane. Da sa batajničkim aerodromom postoje ozbiljni planovi pokazuje i projekat austrijske kompanije „Ajmaks“, koja u njegovoj blizini na zemljištu površine od 50 hektara planira da sagradi kargo centar.
- Tačno je da se radi na otvaranju batajničkog aerodroma za civilne letove. On je već sada delimično za to i osposobljen. Ipak, potrebno je izgraditi dodatnu infrastrukturu. Tu pre svega mislim na prilazne saobraćajnice sa autoputem - rečeno je „Blicu“ u Ministarstvu odbrane.
Već korišćen za civilne letove
Mogućnost da se aerodrom „Batajnica“ uključi u civilni saobraćaj potvrđena je tokom rekonstrukcije aerodroma „Nikola Tesla“, pre koju godinu, kad je sa njega za desetak dana poletelo nekoliko stotina aviona. U planu Ministarstva odbrane je da se u toku 2009. urade grubi radovi i osposobe dve poletno-sletne staze, kao i da se aerodrom poveže sa autoputem.
Jedan deo posla je već urađen. Nedavno je u Batajnici završena izgradnja tornja za kontrolu letenja, visokog 26 metara, a u njega je ugrađena najsavremenija oprema, što je takođe uslov za intenzivnije obavljanje civilnog saobraćaja. Novi toranj omogućava dobar pregled letenja na svim poletno-sletnim stazama na čijem uređenju se intenzivno radi. Projekat rekonstrukcije predvideo je stabilizaciju zemljišta, nasipanje i presvlačenje slojem betona i asfalta, a staze već imaju nove horizontalne oznake i vertikalnu signalizaciju. Do kraja godine biće završeni i hangari, što će sve omogućiti bolji smeštaj ljudi i održavanje aviona.
Da radovi napreduju potvrdio je i ministar odbrane Dragan Šutanovac, koji je nedavno izjavio da se batajnički aerodrom već sada može potencijalno koristiti i za civilni saobraćaj.
Aerodrom „Batajnica“ prostire se na oko 750 hektara i jedina je srpska vazdušna luka koja ima dve piste duge oko 2,5 kilometra na koje mogu da slete i najveći putnički i transportni avioni, kao i borbene letilice. Dodatna pogodnost su i raznovrsne saobraćajne komunikacije, jer se u njegovoj blizini, osim autoputa, nalazi i železnička pruga, što će omogućiti korišćenja aerodroma i za transport robe.
Aerodrom „Batajnica” ima drugačiju mikroklimu u odnosu na surčinski. Ima manje maglovitih dana godišnje, pa može da bude dobra alternativa ukoliko aerodrom „Nikola Tesla“ ne bude funkcionisao zbog loših vremenskih uslova.
Kargo centar
Upravo ove prednosti imala je u vidu austrijska kompanija „Ajmaks“, koja će pored niškog kargo centra, graditi sličan kompleks i u Beogradu. On će biti građen na 50 hektara zemljišta i biće nekoliko puta veći od niškog, a projekat je nedavno predtsvljen i na sajmu nekretnina „Rebek“. Kako saznajemo, kompanija „Ajmaks“ već je kupila zemljište u naselju Novi Banovci od privatnih vlasnika, a u postupku je za dobijanje dozvola za izgradnju ovog kompleksa.
Po projektu, beogradski kargo centar imaće dva magacina, ukupne površine od oko 50.000 kvadrata, gde će biti izgrađene i kancelarije na oko 12.000 kvadratnih metara. Ovde će biti otvoren i fabrički autlet, površine od 24.000 kvadrata, kao i poslovni centar od 9.000 kvadrata. Budući kargo centar raspolagaće velikim brojem parking mesta, kao i prodavnicom „uradi sam“ na oko 10.000 kvadratnih metara, koliko će imati i maloprodajni objekti. U planu je i otvaranje hipermarketa na površini od 10.000 kvadrata.