Šta je novo?

Aerodrom Batajnica

A kako će ekranoplan da prodje ispod Pančevačkog ili mosta kod Beške ;)
Ta čuda su mogla da lete (možda je čak pravilnije reći lebde) samo iznad mirne i ravne površine (more, stepa, pustinja) i nenormalno su gutala gorivo. Mora da je divno bilo biti konstruktor u CCCP :)
Mada, priznajem da bih voleo da "teram" jedan mali ekranoplan-speeder :p
 
bigvlada":3ak2bt38 je napisao(la):
Ovo bi mogli da strpamo na Batajnicu, na parčetu zemlje prema Dunavu.
Batajnica nije na Dunavu, a ni aerodrom - Banovci su na Dunavu i to na visokoj obali.

Svašta ti pada na pamet kad vidiš te slike po netu :) - 'da strpamo na parčetu zemlje'.
 
heh, ne mora da prolazi ispod mosta, može da ga preleti. :)
btw. Ekranoplan može da (u zavisnosti od modela) leti i na 10 km visine, istina uz veću potrošnju goriva.
Shvatite da je u pitanju vrsta hidroaviona koja koristi efekat tla da bi ponela više tereta nego klasičan hidroavion.

Evo principa na kome radi - http://en.wikipedia.org/wiki/Wing-In-Ground_effect_vehicle

Evo vam link ka Berievu Be2500 koji može da ponese 700 tona tereta na daljinu od 7000 km, brzinom od 800km/h, što je masa skoro tri puta veća od one koju može da ponese gigantski Antonov An 225 Mria.
http://www.sergib.agava.ru/russia/beriev/be/2500/be2500_e.htm

Ponoviću opet, za razliku od ANT-a, Batajnica može da ima kargo centar koji bi obuhvatao drumski, železnički, vazdušni i rečni transport i zato treba da ima automatizovani kargo centar i luku, "na parčetu zemlje" između sadašnje piste i Dunava.

batajnicarl1.jpg


Šta fali ovom rešenju? Gde grešim? Uvek može da se napravi tunel/nadvožnjak preko autoputa.
 
bigvlada":1tpd66t6 je napisao(la):
... za razliku od ANT-a, Batajnica može da ima kargo centar koji bi obuhvatao
drumski, železnički, vazdušni i rečni transport i zato
treba da ima automatizovani kargo centar i luku,..
ANT ima sve to nabrojano ( čak pruga treba da prođe kroz ANT) ... ali, nema pristanište.

Ko bude kupio ANT i napravio Kargo cen., a to će biti pre prodaje AB, taj će preuzeti sav transport.
AB samo može da bude pomoćni aerodrom ANT, koji bi delom koristila i vojska.

PS. .. kojiko bi otprilike koštalo takvo pristanište za avione? .. a, tuneli i nadvožnjaci?
 
bigvlada":2t6dr514 je napisao(la):
heh, ne mora da prolazi ispod mosta, može da ga preleti. :)
btw. Ekranoplan može da (u zavisnosti od modela) leti i na 10 km visine, istina uz veću potrošnju goriva.
Shvatite da je u pitanju vrsta hidroaviona koja koristi efekat tla da bi ponela više tereta nego klasičan hidroavion.

..............................

Evo vam link ka Berievu Be2500 koji može da ponese 700 tona tereta na daljinu od 7000 km, brzinom od 800km/h, što je masa skoro tri puta veća od one koju može da ponese gigantski Antonov An 225 Mria.
http://www.sergib.agava.ru/russia/beriev/be/2500/be2500_e.htm

Šta fali ovom rešenju? Gde grešim? Uvek može da se napravi tunel/nadvožnjak preko autoputa.
Pre mesec dana mislim da sam bacio sada vec prastare Aerosvet-ove, izmedju ostalog i taj sa člankom o sovjetskim ekranoplanima.

Ekranoplani (sovjetski, u tržišnim ekonomijama ih niko nije ozbiljno prihvatio) su bili projektovani za upotrebu nad Kaspisjko jezeru, za sibirske ravnice, mocvare...za predele gde nema puteva, pisti, pruge, nema infrastrukture - u stvari nema ničega, i to su bili namenjeni iskljucivo za vojsku. Da se prenese teret na neko mesto gde avion, helikopter, hidroavion ne mogu da se spuste, kamoli kamion da pridje. U Evropi postoji moderna saobracajna infrastuktura i nema potrebe za ekranoplanima, a za ovako nesto mora prvo da postoji operativna flota teretnih ekranoplana (ne postoji), ili bar model koji ce se proizvoditi (isto ne postoji), kao i da se na jos nekoliliko mesta u Evropi napravi isto takvo "pristaniste". Ja nisam cuo ni za jedan tip ekranoplana koji moze da ponese teret i da se istovremeno podigne na visinu vecu od 100 m.
A za "preskok" mosta bi mu trebao žešči zalet, a opasnost im preti i od redovnog rečnog saobraćaja...
Ne vidim niti jedan razlog za njihovo uvodjenje (pogotovu sto prakticno kao neka flota i ne postoje) niti ekonomsku isplativost svega toga, jer ipak - teret se danas i bez njih normalno transportuje Evropom.
 
Trenutno se proizvodi samo Orlić - Orlionok. Ima ga na sličici u temi o avijaciji gde je prikazan razvoj ekranoplana tokom zadnjih pet decenija. Napolju imaš aerodrome koji opslužuju hidroavione.

Ekranoplan jeste najštedjliviji kada leti na desetak metara iznad vode dok sa povećanjem visine gubi na maksimalnom dometu.
Pogledaj ovaj Boingov projekat, nosivost skoro 1400 tona, kockast je jer planiraju da ga pune standardnim brodskim kontejnerima za prevoz mešovite robe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Pelican

Poenta je da mi razvijemo Batajnicu tako da može da se vrši utovar/pretovar robe iz svakog zamislivog tipa transporta zato što postoje mogućnosti za tako nešto. Lako je posle dodati hidroavion/ekranoplan kada postoje uslovi za njegovo opsluživanje.

Nemam podatak za koliko procenata se povećava drumski, železnički, vodeni i vazdušni saobraćaj u Evropi, ali pitanje je da li drumski uopšte može da podnese 5-10 ili 20% više saobraćaja svake godine. Bilo bi lepo da neko postavi neku statistiku ako je ima.

Ja vidim mnogo razloga za uvođenje ekranoplana, a dva najvažnija su brzina i kapacitet. Njih treba porediti sa brodovima (šta drugo može da ponese 1400 tona - to je ukupna masa jednog razarača iz ww2) od kojih su neuporedivo brži - idu od 350 do 800 km/h. Izraćunaj koliko ti teretnjaka (vagona) i vremena treba da premestiš 1400 tona tereta od npr. Beograda do Helsinkija. Može da leti i na 4 km visine samo mu onda domet neće biti 10.000 nego recimo 6000 km. Urbane celine može da preleti na većoj visini, polja na nižoj itd...
 
To 'uvođenje ekranoplana' u Srbiju više pripada temi 'Avijacija' - ako nekog ubediš od vlasti.

Sudbina AB nije vezena za taj vid prevoza, već za starijeg brata ANT .. sa kojim treba da bude 'povezan'.
Već sam pisao da ne treba suprotstavljati ta dva aerodroma - koji su na par km. udaljenosti.
 
Gde si nasao da se Orlynook i dalje proizvodi? Ovaj Boingov Pelikan nije ni blizu projekta, ovo je samo studija.
Oni su bili zamisljeni da lete nisko iznad "ravne" povrsine (na visinama na kojima se stvara vazdusni jastuk), pustinje, okeana, a ne da preskacu prepreke i da krivudaju. Drugo, taj zamisljeni Berijev (slika i maketa ne znace projekat) treba da ima zalet za poletanje od 15 km, za ostale nisam nasao podatak, ali generalno svi ekranopani imaju malu brzinu poletanja - znaci dugi zalet (pa cak i da duva kosava u nos, opet se dizu talasi). Na nekom moru, okenu ili u nekoj nedodjiji u Sibiru je to izvdljivo, ali na Dunavu (brodovi, slepovi, pecarosi, gliseri, i naravno mostovi na putu) koji i krivuda - to je neizvodljivo. Tek na ruti Beograd-Helsinki postoje prepreke (kao Alpi, na primer) zbog kojih bi morao da leti kao avion - cemu onda ceo trud? Ta je masina zamisljena da koristi efekat tla - vazdusni jastuk izmedju aviona i tla kakav se stvara pri sletanju - da bi se ustedelo gorivo u krstarenju - a podizanjem na vece visne se gubi svaki smisao kostrukcije jer se gorivo trosi na penjanje. NIsta nisi postigao, samo si povecao cenu transporta.
Znaci, mi bi trebalo da ulazemo u infrastrukturu za letelice kakve niko ne proizvodi, niti korsti (ima jos negde onih malih Berijeva za nekoliko putnika, ali i to se raspada), u infrastrukturu kavkva ne postoji nigde odakle bi dosao takav teret - mi sagradimo tacku "A" a tema tacke "B", a i ssame masine su bile zamiljsene za more, okean i pustinju... Ajde bolje ne.
 
Slika, luka i zgrada su pravljene za prihvat putnika i robe sa reke. Da li su to putnički brodovi, hidroavioni, ekranoplani, hydrofoil ili nešto peto nije bitno.

Naravno da AB ne treba da konkuriše ANT-u, ja oba aerodroma posmatram kao jedinstven "organizam" kome za sada fali železnička i vodena komponenta. Stvarno mi nije važno da li će kargo centar biti bliže ANT-u ili AB-u. Mogu i da ga podele na dve lokacije.

Nastavak o letelicama na temi o avijaciji.
 
Da osvežimo raspravu o Batajnici i njenim neiskorišćenim mogućnostima. Ovo je sa sajta FIG High Speed Ships, bivši Aleksejev Central Hydrofoil Design Bureau (slično kao što je Energija bivši OKB-1 Sergeja Koroljeva).

http://www.hs-ships.ru/e_pages.phtm?f=2&p=1


Sea-going passenger ekranoplan craft for 250 passengers - Orlić

512.jpg


Take-off mass normal, t about 90
Take-off mass overload, t about 110
Cruising speed, km/h up to 400
Cruising range, km 1000-1500
Crew, pers 3
Passengers, pers about 200-250
Maintenance staff, pers 6
Seaworthiness during take-off and landing up to 4
Seaworthiness afloat and in flight 4-5
Booster engines NK-8-4K x 2
Cruise engines NK-12MK x 1
Basing Berthing is carried out afloat or on a pontoon-platform


Sea-going passenger ekranoplan craft for 550 passengers - novi model

426.jpg


Main technical characteristics
Take-off mass normal, t about 320
Take-off mass overload, t about 350
Cruising speed, km/h Up to 500
Cruising range, km 1500-3000
Crew, pers 3
Passengers, pers Up to 570
Maintenance staff, pers about 16
Seaworthiness during take-off and landing Up to 5
Seaworthiness afloat and in flight Up to 6
Booster engines NK-87 x 2
Cruise engines NK-93 x 2
Basing Basing afloat near pontoon berth

470.jpg

471.jpg

472.jpg


U ponudi imaju i Lun-a, nosivosti 400 tona (njemu je plafon leta 3000m, tako da komotno može i preko Kopaonika ako ustreba).
 
^^^ I ja sam nešto slušao o tome na tv-u. Bio je onaj odvratan covek, inače predsednik opštine Zemun i govorio kako oni to neće dozvoliti jer bi se tada morale srušiti kuće koje su izbeglice bespravno podigle, zamisli molim te!
 
Замисли молим те! Срам их било! Ајде да их претворимо у сапун и да решимо проблем па ћемо да градио аеродром!
 
Zamisli molim te. Ajde da napravimo iste takve kuće i oko ANT-a, pa da ga zatvorimo!!!
 
Замисли молим те. Ајде да направимо исте такве куће и око Белвила, па да скењамо Универзијаду.
 
Ууу бре ал сте ви неки опасни ликови, вратите пиштоље, немој да пуцате.

Кад сте толико паметни и спремни да се борите за батајнички аеродром, ви лепо уступите свој стан у центру града људима који су побегли пред усташким и шиптарским ножем тако да почне изградња аеродрома.

Хитлер би био поносан на вас.

А што се тиче цигана око белвила и газеле и још пар мањих по нбгду, њих треба иселити ван града, али обрни окрени они ће се опет вратити на овај или онај начин, јбга такав су народ цигањски.
 
stylenbgd, ako nisi u partiji slobodno se učlani u neku, jer sa ovakvim načinom razmišljanja su ti širom otvorena vrata u nekoliko stranaka.
 
Stylen, pogledaj gornju sliku pre nego što počneš da peniš i mašeš rukama. Kako si zaključio da će bilo šta da se ruši? Ima dovoljno mesta za kargo centar i luku bez narušavanja okolnih naselja.
 
bigvlada":2ez0kmdr je napisao(la):
Stylen, pogledaj gornju sliku pre nego što počneš da peniš i mašeš rukama. Kako si zaključio da će bilo šta da se ruši? Ima dovoljno mesta za kargo centar i luku bez narušavanja okolnih naselja.
''inače predsednik opštine Zemun i govorio kako oni to neće dozvoliti jer bi se tada morale srušiti kuće koje su izbeglice bespravno podigle, zamisli molim te!''

Кад би се овај беобилд диго на оружје, протеро би и побио пола Београда, како видим по коментарима.

А што у партију шмекси, да будемо на истом пацовском нивоу? Не, хвала.
 
@stylenbgd

Попут живих организама и градови могу да оболе, па и од најтежих болести. Оно што су радикали урадили са Земуном и околином за мене је канцер, а твоје оправдање девастације једне од најзначајнијих урбаних целина у Србији ти прибавља почасну улогу важног пипка те болештине. Оног који девастира и релативизује закон и традицију, који од мозга прави кашу, а од наше земље заједнички казан.

Сећам се једног гостовања „Војводе“ на Студију Б средином деведесетих, када му једна гледатељка, готово плачним гласом, каже „Али господине Шешељ, па како можете да испарцелишете паркове између стамбених зграда (преко пута хотела Југославија и у насељу „Сава Ковачевић“) и да онима који уплате прилог Вашој странци уступате те плацеве за индивидуалну изградњу? То није по закону, а није ни лепо.“

И данас ми у ушима одзвања одговор тадашњег градоначелника Земуна: „Е, моја госпођо! Шта је лепо? Лепо је кад је пун стомак!“ Све оно што је чинило нашу државу и народ свео је на две рупе – ону кроз коју улази храна и ону кроз коју излази. Све ми се чини да си и ти од исте феле.

:blah:
 
stylenbgd":24y5p3mn je napisao(la):
А што у партију шмекси, да будемо на истом пацовском нивоу? Не, хвала.
hahahaha, e ulepšao si mi dan...izistinski...ne moraš u partiju imaš i neke organizacije koje dele tvoje mišljenje pa bi tamo tvoje ideje naišle na veće razumevanje i odobravanje....populizam je oduvek bio popularan u Srbiji, ali ne mogu da se setim ama baš ni jedne jedine dobre stvari koju je doneo......oh da, umalo da zaboravim....nikada u životu neću biti član bilo koje partije u Srbiji tako da ne moraš da se brineš da ću spasti na taj "pacovski" nivo....


stylenbgd":24y5p3mn je napisao(la):
Кад би се овај беобилд диго на оружје, протеро би и побио пола Београда, како видим по коментарима.
Ma mnogo smo ti mi opasni, evo već vidim novi mega hit domaće filmske industrije "Kako je Beobuild osvojio divlji Zapad/Beograd". Oskar nam ne gine, a promocija na Mokroj gori pod obavezno, taman bi se uklopilo u opus Emira Kusturice, ma prava milina. Tebi ćemo da damo posebno mesto u odjavnoj špici kao pokretaču ideje.
 
Да, слажем се, и већи и ''бољи'' градови по свету могу да дођу у стуацију да се разболе и зараде канцер. У Земун стварно ретко залазим и веома слабо познајем крај, али немој да ми причаш о пределу иза Батајничког војног аеродрома као најзначајнијој урбаној целини. Овде као да су људи пали са крушке, ало бре те избеглице које су добиле прећутну дозволу од срс-а да граде на њивама своје куће па нису градили у тој ''урбаној зони'' зато што су пуни пара, него их мука натерала, попалили им усташе све, неке преклали, протерали са њихове њиве и села која су годинама и вековима брижљиво чували. У оно лудо време неко се од тих избеглица снашао код родбине, неко је завршио у колективном центру, неко је на време продао све па овде купио себи стан, а неко је завршио као тешка сиротиња без игде ичега. Ало бре био је рат, у Србији у то време било је СВЕ па и рат 1999.

Ја немогу да оправдавам али нити да кудим што су им то дозволили. Ова расправа је почела на идеји да се ту изгради аеродром на који би слетале лоу кост компаније а те куће су сада проблем. Мој став је да се проблему присупи другачије, јер они нису цигани, и нису са намером дошли из Крајине и бесправно изградили те куће ту да би урушили ту урбану зону. Када би били мање звери а више људи можда би и схватили зашто се ја сам расправљам са вама око ове теме која можда неће никад ни заживети. Боли ме што смо све више звери једни према другима, а ја се трудим да то код себе променим, нећу да будем сноб који је рођен у Бгду, одрадстао читав живот у стану, где нико није прогањао моју породицу да се сели и да сад ја солим неком што је иза батајничког аеродрома где су биле њиве (и још увек су) да сад то сруши.

А то из које сам ја феле то може само да ти се чини. Не припадам нити сам икад нити ћу партијама и странкама нити ћу подржавати икакве политичаре, а још мање кад се они баве пројектовањем градова. Пре ће бити да је теби телевизија направила кашу од мозга па сад вести у 22:00 размишљају уместо тебе.

Шмекси - смараш, одјеби у поскоцима.
 
Moram da se slozim sa stylenbg, iako se apsolutno ne slazemo oko nacina komunikacije, a kamoli jezika. Takav "nadmen" stav prema zivotu i drugim ljudima je upravo najveci kancer naseg drustva uopste. Moze se naci drugo, bolje resenje. Zao mi je, ali i u prestonici urbaniteta, Njujorku, nema veze koliko sudskih presuda covek ima, ne moze rusiti zgradu dok god neko zivi u njoj.

Da, resenje u urbanom planu je dobro, ali pristup resavanju tog problema sigurno ne moze biti jednostavno rusenje kuca. Legalizacija i urbanizacija treba da teku prilagodljivim principom, izmedju ostalog zato sto apsolutizam kao logicki princip ne funkcionise u upravljanju gradom, koji je (kao sto je to sizif lepo rekao) nesto slicno zivom organizmu.
 
Ali brate ustase je pogrdan naziv za hrvate. Ako si stvarno takav covek i zao ti je tih ljudi zasto koristis pogrdne reci. One nas navode na sumnju u tvoje plemenite namere i u stvari tvoji komentari vise lice na nesto sto bi bilo: oni su branili ovu zemlju, a nas kako nije sramota da ih kritikujemo!!!
NARAVNO da nam je svima zao tih ljudi, pa nisi valjda sa marsa pao! Ne prica se ovde uopste o tome, tema je aerodrom batajnica!!! eeeeeej. Pa se dotaklo teme da je besparvan gradnja! Bespravna gradnja je nelegalna. Sta je tu sporno?
Ako ces da pricas o strategiji, DA, trebalo bi im izgraditi kakvo takvo pristojno staniste pa tek onda srusiti te kucerke i napraviti zeleni pojas. No to ovde nije tema!
Jadna nam ova nasa zemlja kad se stalno dotaknemo politike, ali ne poltike izgradnje gradova vec one prave, partijske.
 
Vrh