Šta je novo?

ADA CIGANLIJA - Beogradsko more

To nije skakaonica nego sudijski toranj za veslačke sportove.
Mislim da glavni toalet kod Bandžija radi non stop, leti i zimi. Bar je tako bilo pre par godina.
 
Da li neko zna na koji način se filtrira voda iz save pre nego što uđe u jezero, pitam zato što čuh prošle nedelje
da su vršena ispitivanja i da se ne preporučuje kupanje ni na Dunavu ni na Savi, ali da je voda na Adi ispravna za
kupanje!?
 
Na sajtu Ada ciganlija dato je objasnjenje kako se stvara protocnost a o tehnoloskom postupku/procesu samo kazu da se voda iz taloznika (jezera), koji se nalazi uzvodno, filtrira i ubacuje u jezero a takodje pumpama izbacuje u cukaricki rukavac.
 
Данас прочитах на "сајту " Градског завода за јавно здравље о квалитету воде у базенима и површинских вода у Београду: " ...саветујемо купаче на Савском језеру да се обавезно истуширају након изласка из воде, с обзиром да се ради о природној води, која се не пречишћава и не дезинфикује...".
 
Ada-gliser.jpg

http://www.dnevno.rs/vesti/beograd/1350 ... -foto.html
 
Већ неколико година Град плаћа да страно предузеће које додељује Плаву заставицу оцени купалиште и воду на Ади Циганлији. Резултати анализе воде се могу видети углавном у виду смајлија на две табле, по једној с обе стране језера, а о осталом смо чули прве године у медијима, а после ретко или никако. Плаву заставицу Ада сваке године добије, наравно, и то је све у вези с тим.

Не знам колико кошта наведена услуга, али верујем да је прилично скупа.
Верујем да би се тај новац могао паметније искористити.

Зашто?

Зато што Плаву заставицу ангажују места и плаже које рачунају на стране туристе и она им служи као гаранција квалитета и, још више, као реклама. Захваљујући њој одржавају, или повећавају приход од туризма. Ада од ње нема никакве користи те врсте.

На Ади страних туриста такорећи нема, она није туристичко место у том смислу, нема ни смештајне капацитете. На њу долазе Београђани који немају новац да оду на море. А, они долазе и долазиће без обзира да ли Ада има Плаву заставицу, или не, чак - мислим да 99 посто није никада чуло за њу, нити зна шта она значи, нити их је много брига за њу.

Не мислим при том, подразумева се, да не треба анализирати воду, хигијенску исправност и уређеност купалишта. Али, то могу да раде и домаће лабораторије и предузећа по знатно нижој цени и тако да новац остане у земљи. При том, из неког разлога верујем да би то радили објективније. Јер, резултати који се сада очитавају на таблама, по мом суду, не одговарају стању у стварности.
 
Оно што је Ади најпрече јесте да се с леве стране старог Обреновачког друма направи већи број места за паркирање, и да се направи још једна веза/излаз с новим Обреновачким путем.
Прво може да се уради јефтино простим рашчишћавањем жбуња на више места и насипањем шљунчаног материјала ради нивелисања с путем. Има доста места која су улегла и не може се на њима паркирати јер су рупе предубоке и/или превише блатњаве кад је влажно.

Због огромних гужви и уског пута излаз колима с Аде с макишке стране лети после купања претвара се у несносно миљење често дуже од једног сата. Због тога и аутобус 92 који је неко споменуо не може нормално да саобраћа. Попречна веза с новим Обреновачким путем би решила ствар. Таквих дивљих пролаза већ има, али су много излокани, уски и с проблематичним излазом, па их углавном користе само они који изгубе живце у дугачкој и спорој непрегледној колони.

Без другог не вреди урадити ни прво. Више места за паркирање би само направило већу гужву ако се не би направио још један излаз.

И, да, поред једног од пролаза кроз шуму има толико ђубрета на појединим местима да је то просто непојмљиво. То је онај пролаз који користе пешаци и бициклисти према насељу Чукаричка падина у нивоу надвожњака према Трговачкој улици и Ибарској магистрали.
На његовом почетку, до старог Обреновачког пута, има и веће циганско насеље у шуми. Пре неколико година сам гледао како су потерали своје коње у језеро на купање. Занимљив призор, али и јак мирис који се проширио тим делом обале.

................

На Ади би још много тога корисног и лепог могло да се уради. Али, џаба, кад се за њене управнике постављају људи изабрани по политичкој линији, а не људи који је познају, воле и имају идеје.
 
Naravno da fali parking mesta sa Makiške strane kad se kafići proširuju, a postojeća parkign mesta su samo paralelna na jednoj strani.

Sve što kažeš stoji, ali na žalost stoji i poslednja rečenica :(

Potrebno je napraviti jedan veliki parking negde u nivou onog najvećeg kafića, a ne bi štetio ni još jedan na kraju (preko puta postojećeg).

Drugo rešenje je da se poveća broj vozića.

Kad sam već kod vozića - za mene je nezamislivo da se ne koristi vozila na električnu energiju već traktorče koje purnja.
 
Imam ideju a to je da se uvede sledece pravilo da onaj koji je platio kartu na parkingu ima pravo na besplatan vozic. Time bi stimulisali gradjane da se ne zavlace kolima i prave guzvu vec da se lepo parkiraju na ulaznom parkingu koji ima dovoljno kapaciteta.

Naravno kao sto kaze astrodule pojacati broj vozica i da budu na elektro pogon
 
Odlična i logična ideja => nema šanse da se ispuni :(

Nikad nisam obraćao pažnju leti, ali skoro sam siguran da je parking na početku Ade poluprazan.
 
Igore odlicna ideja , ali opsta ljenost prosetati od parkinga mi ide na zivce , sto se tice plave zastvice mogu da provjerim koliko se placa ali mislim da to nije neka cifra tipa izlazak komisje analize ne vise od 1000e u tivtu 2 plaze imaju palvu zastvicu
 
Od parkinga do kraja ade ima oko 3.5 km. Nije to lenjost.


Elem, ja sam da se najpre napravi mostić na sredini ade.
 
direktor":32zcriu1 je napisao(la):
... sto se tice plave zastvice mogu da provjerim koliko se placa ali mislim da to nije neka cifra tipa izlazak komisje analize ne vise od 1000e u tivtu 2 plaze imaju palvu zastvicu

Мене баш занима колико то кошта. Ја мислим да је знатно скупље - долази комисија из иностранства, остане ту неколико дана, изврши анализе и провере, изда извештај, резултате и потврде, направе се и поставе оне табле (има их бар пет) ...

Све то ми највише личи на оне купљене дипломе о образовању у облику једнонедељног курса (нпр. "Дипломирана самостална уметница за лакирање ноктију с Академије за маникиринг"), или сертификате о измишљеном грофовском пореклу.
Не видим зашто не би локална лабораторија извршила (тачну!) анализу воде, и домаћа комисија установила да ли има потребан број спасилаца, корпи за отпатке, ограда за децу и непливаче, и осталих стандардних услова и опреме.

Јер, ми те паре које дамо за Плаву заставицу не вратимо кроз већу зараду од туризма на Ади.
 
direktor":2sa5w9yk je napisao(la):

Хвала!
Из ценовника закључујем да је прве године то било око 5.000 евра плус оне обавезе са десне стране (обавезни семинар једном годишње за менаџмент, запошљавање једне особе за праћење програма, плаћени доласци особа које раде проверу, средства за одржавање програма, остале обавезе).
 
U planu izgradnja nove marine kod Ade Ciganlije
Nedelja, 07. 09. 2014.|20:02 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... -Ciganlije


marinaadaciganlija230111.jpg

Govoreći o problemu Čukaričkog rukavca menadžer grada Beograda Goran Vesić je naveo da će sanacija tog dela krenuti do kraja sledeće nedelje.

Problem Čukaričkog rukavca je Topčiderska reka koja ubacuje mulj, a drugi problem je, kako je rekao, pilon na mostu na Adi koji je kada je postavljen usporio ulazak vode, tako da se deo tih materija vraća nazad u rukavac.

- Postoje dva načina da se to reši, tako što će se cela Topčiderska reka tretirati i za to postoji projekat u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine i drugi, malo revolucionarniji način je skretanje Topčiderske reke, koja bi se umesto u rukavac ulivala pravo u Savu - kazao je Vesić.

Prema njegovim rečima, to nije tako dobro jer će te materije ulaziti u Savu, koja ima mogućnost da to sve prečisti, ali to nije dovoljno dobro.

- Mi smo raspisali javnu nabavku i rešićemo problem Čukaričkog rukavca u naredne dve godine. Taj mulj će biti očišćen, a ljudi će moći slobodno da koriste čamce. U međuvremenu imamo plan da napravimo novu modernu marinu na mestu sadašnje - rekao je Vesić.

On je kazao da će to raditi "Ada Ciganlija" koja za to traži partnera.

- Mislim da smo blizu da nađemo partnera za takvu vrstu posla. Građani će imati novu marinu gde će postojati benzinska pumpa, prodavnice, sve ono što jedna marina treba da ima. a poznato je da u Beogradu u ovom trenutku nemamo nijednu marinu - precizirao je Vesić.
 
Izgorela dva kafića na Adi Ciganliji
M.Jovićević, M.Tašković | 05. 10. 2014. - 19:56h izmena vesti 07:08h | Foto: M. Jošida | Komentara: 19

Kafići "Sirano" i "Mulen Ruž" na novobeogradskoj strani Ade Ciganlije u potpunosti su izgoreli u požaru koji je izbio juče oko 19 sati. Na sreću, nije bilo povređenih.
ako saznajemo, požar je najpre izbio u kafiću "Sirano", u prostoru iza šanka, a potom se proširio i na objekat "Mulen Ruž".



- Sedeli smo u bašti kafića, kada je iz "Sirana" istrčala unezverena žena i počela da viče i govori nam da se sklonimo od požara. Samo par sekundi kasnije, videli smo plamenove, i brže-bolje smo krenuli da sklanjamo inventar kafića u stranu. Oba lokala su izgorela bukvalno za 15 minuta - rekao je za "Blic" jedan od gostiju "Mulen ruža", koji je svedočio požaru.

Na sreću, "Sirano" je bio gotovo potpuno prazan a u "Mulen ružu" je bilo 7-8 gostiju.


Vatraogasne jedinice su brzo reagovale, ali su stigle samo da spreče širenje požara na susedne lokale. U gašenju poćara učestvovalo je 25 vatrogasaca sa osam vatrogasnih kola.

- Već po dolasku zatekli smo objekte u stanju urušavanja, plamenovi su ih veći progutali. Jedino smo mogli da onemogućimo širenje plamena. Uzrok za sada nije poznat - rekao je okupljenim novinarima Dragan Konjević, šef smene beogradskih vatrogasaca.



Načelnik Uprave za vanredne situacije u Beogradu Rade Milošević rekao je jutros da će uzrok požara istraga naknadno utvrditi.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/500146 ... -Ciganliji
 
direktor":2cz4xx3t je napisao(la):
Јел овај "Књаз" стварно тамо, ил' је ФШ? :)

Где је прецизно овај врабац?
(Исти такав, само већи је у дворишту обданишта "Скадарлија" у Далматинској).

Он је иначе маскота Европског првенства у кајаку и кануу на мирним водама из 1982. и првобитно је био постављен на Теразијама.
 
Vrh