[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661864#p661864:1m7tf8o0 je napisao(la):
marrecar » 19 Sep 2019 04:54 pm[/url]":1m7tf8o0]Meni nije jasno nekoliko stvari, u vezi ove rekonstrukcije 2.0.
Treba jasno reći da bi ova njihova popravka potencijalno stvarno MOGLA da reši konkretni problem tonjenja blokova na kolovozu (uz neke nove posledice). Ali da li će stvarno tako da bude ili neće, bi mogao da kaže samo neko sa priličnim iskustvom.
Gde vidi ta nova drenaža? Čemu ona uopšte služi ako ne vodi u neku naredni drenažu?
Vidi se ovde
Čemu služi drenaža koja ne vodi u neke druge cevi? Tome da se "uštedi" i skrati vreme popravke. Inače bi moralo da se radi sve ispočetka, dakle i kompletna podloga, a to bi bio još veći blam.
Zašto se opet koristi ista podloga, a koju kažu da je loša i da se zbog vode pretvorila u blato? I kako će ona uopšte da stoji na drenaži, šta će da je drži da ne popuni te rupe? Koja je poenta uopšte onda drenaže ako će ona namerno da se ispuni tim materijalom?
Čitava ideja popravke se svodi na tri nova efekta koja rade zajedno. Bušenjem rupa asvaltu, u sloju peska će se zadržavati manje vode, pa će on biti manje pokretljiv. Zatim, sada se koristi krupniji pesak koji je POTPUNO očišćen od svih, i sitnijih i krupnijih čestica. Ne isti pesak kao ranije. Dakle, u njemu više nema veoma sitnih kamenčića, zemlje i ilovače, kao ranije, pa neće biti ničega što pravi blato. Podloga blokova sada izgleda ovako.
Pošto je pesak sada sastavljen od krupnijih komada, dešavaju se još dve stvari. U sada većim prazinama između krupnijih kamenčića peska voda lakše prolazi, a sam pesak se teže pomera. Sve zajedno dakle ima sledeća tri nova efekta: Ima manje vode u sloju peska ispod blokova, ona se lakše kreće kroz taj pesak, a sam pesak je manje pokretan kad je u mešavini sa vodom. Pa će i teže da "beži" ispod kamenih blokova. Šta će da drži pesak da ne popuni te rupe? Ništa. Pesak će popuniti rupe, a voda se polako proceđuje kroz šupljine između (sada krupnijih) kamičaka od kojih se pesak sastoji. Takođe, na vrhu rupe će (izgleda) biti i sloj specijalne tkanine, geotekstila, koji treba da filtrira sitnije nečistoće koje idu sa vodom.
Međutim, prvo, ja ne mogu da procenim da li je sve to dovoljno da potpuno spreči bežanje peska ispod blokova. Težina vozila i snaga STALNIH vibracija kamenih blokova je zaista ogromna ( a i sami blokovi su bitno veći od stare kaldrme pa je sila mehaničke "poluge" koja deluje na pesak veća), pa je veliko pitanje da li će i ovaj krupniji pesak da polako beži ispod blokova. Sporije, svakako, ali će tokom dužeg vremena problem možda biti isti? Ili neće? Zaista ne znam. Plus, granit je tvrđi od peščane ispune ispod i oko njega, pa će verovatno da melje i usitnjava u prašinu sve krupnije komade u pesku.
I drugo, odvođenje vode ISPOD podloge puta, ispod asvalta, sa mnoštvom usko lokalizovanih izvora vode, će sada SVAKAKO početi ispirati i sloj osnove na kojoj leži sam asvalt. Što se nije dešavalo do sada. Gledao sam kako izgleda ta osnova ispod asvalta. U pitanju je obično crvenkasta mešavina peska, zemlje, ilovače i lomljenog kamena veoma različitih veličina. Koliko će to ispiranje da kompromituje nosivost tog sloja? Ako se to desi i sam asvalt će početi da tone. Ali da li će se desiti? To takođe ne bih umeo reći.
I na kraju, čime će da se spajaju te kocke, da li opet istim materijalom i u istoj količini (čitaj samo na vrhu kocki)?
Meni ovo izgleda samo na najobičnije prevrtanje kocke, gde je sve ostalo isto kao i do sada.
Pretpostavljam da će površinska zaštita od vode biti ista. A ispuna između blokova se definitivno radi isto kao ranije. Metlom se nanosi isti pesak kao i u podlozi, koji tako polako propada između blokova, dok se ne popune rupe (ili bar dok tako ne bude izgledalo, kad se gleda odozgo).