[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656474#p656474:yy8echqa je napisao(la):
Bender Rodriguez » 03 Sep 2019 12:04 am[/url]":yy8echqa]Phaha, to pričaj nekom drugom.
Ja najveći deo svojih kretanja ostvarujem javnim prevozom, zatim peške i na kraju kao biciklista. Naravno, leti najviše kao biciklista, van toga najviše JGPom i peške. Kad sam na bajsu, dajem prvenstvo svima, do te mere da (za razliku od novopečenih trotinet kauboja koji ne znaju ni šta je levo a šta desno a kamoli ZOBS) ne sviram ni pešacima na trotoaru, jer znam da je to površina pravljena prvenstveno za njih, i da i sam ne volim kad me neko požuruje dok koračam njima.
Tako da ne znam o kakvim to ''ljudima poput mene'' pričaš. Možda misliš na pojedine kolege bicikliste koji širom grada u ulicama koje imaju dovoljno široke trotoare, ipak odlučuju da voze bicikl po kolovozu i time usporavaju sve iza sebe, uključujući i javni prevoz? Ili možda na pomenute trotinet kauboje koji prave još veću štetu usporavajući vozila na kolovozima a ometajući pešake na trotoarima?
Da da... očigledno je da su vozila glavni krivac za sve saobraćajne probleme u Beogradu...
Što pre se počisti sve od Ušća do Autokomande, to će pre ovaj grad živnuti. Pozdravio vas Staljin sa takvom logikom.
O nevaspitanim ljudima pričam, koji su spremni na paljbu pežorativa po najmanjem neslaganju, tj. pričam o tebi konkretno. Kako to izgleda, da ja ovde kažem nešto o Trgu republike što se tebi ne sviđa, da bi ti onda govorio uvredljive stvari meni, mislim da to nije u redu i zbog toga ću te blokirati, a nadam se da će i neko od moderatora pogledati da li je tvoje pisanje bilo korektno.
Vratio sam se iz Pariza juče i ovo su neki modaliteti prevoza za koje mislim da pripadaju savremenom gradu:
Pešačenje, vrh piramide
Javni prevoz, vozovi, metro, uspinjače, autobusi, tramvaji, sa tendencijom apsolutnog prelaska na struju
Manji javni prevoz, Velib sa običnim i električnim biciklima, moovit bicikli, Uber električni bicikli, Uber električni trotineti, Limes električni trotineti, sve ovo je rasuto svugde po gradu, zatim javni električni skuteri i motocikli
Električni automobili po istom sistemu iznajmljivanja kao velib
I sve su ovo fantastični modaliteti prevoza za jedan savremeni grad, i sve su ovo vrste prevoza koje su bolje i poželjne u gradu, naspram onoga što postoji na dnu lestvice i što je najmanje poželjno, a to je:
Individualno korišćen automobil sa unutrašnjim sagorevanjem
I ovo poslednje se ne izbacuje tako što se iseli čitav grad (posebno jer, gle čuda, ne vozi čitav grad auta), nego tako što se proširi pešačka zona, izgradi metro, stavi gruba kaldrma tamo gde baš i ne želiš da se mnogo prolazi autom, ofarba neka žuta traka, tako što se prosto prostor raspodeli tako da to sve bude malo više fer i da autobus sa 200 putnika može žutom trakom da prođe čak i kad je 50 auta napravilo gužvu. Meni to sve deluje kao nešto sasvim fer i korektno, pritom se u Beogradu radi toliko sporo i na kašičicu, ne znam kako uspeva da probudi toliki agon u ljudima kada se desi išta što i malo liči na neki pravičan odnos u saobraćaju.