Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656412#p656412:1q0arm8w je napisao(la):
marrecar » Pon Sep 02, 2019 11:16 pm[/url]":1q0arm8w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656397#p656397:1q0arm8w je napisao(la):
Corradi » 02 Sep 2019 10:59 pm[/url]":1q0arm8w]Kad pročitam ovo što pišete za vožnju po kaldrmi, stičem utisak da ste vozili 50km po najgorem seoskom makadamu, a ne 50m po kaldrmi.
Ne znam da li je do dinarskih gena, ili imam dobre amortizere, ali moj doživljaj vožnje po ovoj kaldrmi ne razlikuje se od vožnje po kaldrmi u Kralja Petra.
Da se pitam kaldrma bi išla do Uzun Mirkove, da se konačno zaustavi bahata vožnja taksista.

Uh... Nemoj da pricas neistine. Kaldrma u Kralja Petra je milion puta podnosljivija od ove oko Trga Republike. U istom danu sam se vozio kroz obe ulice i razlika je ogromna. Ovo oko trga... Nemam reci zaista. Okej je kada bi to bilo sve iskljucivo pesacka zona, bez ikakvih vozila. Ali posto nije, onda samim tim nije nimalo okej ni za vozila. Pogotovo sto tu prolazi ogroman broj vozila gradskog prevoza, cije ce unistavanje na kraju Grad da placa, odnosno gradjani. Dakle, zaista nije okej i reakcija je sasvim opravdana.
Koliko metara voziš po kaldrmi oko trga? Više ćeš da oštetiš auto jednim prelaskom preko ležećeg, nego 30 puta da pređeš po kaldrmi.
Pošto ja lažem ljude, opiši im tvoj osjećaj prelaska preko ove i preko kaldrme u Kralja Petra, jer moj osećaj je da mi auto skakuće i kad vozim oko trga i kad vozim kroz Kralja Petra (jeste da je kaldrma u Kralja Petra glatka, ali daleko da su kocke u liniji), a o doživljaju uključenja u Dušanovu da ne govorim.

@Bender Rodriguez
Ne razumem, hoćeš da kažeš da će mekša kocka da se savije kad stanem na nju?
 
Koliko metara voziš po kaldrmi oko trga? Više ćeš da oštetiš auto jednim prelaskom preko ležećeg, nego 30 puta da pređeš po kaldrmi.
Apsolutno netačno. Ležeći policajac pravi jedan potres, dok kaldrma drmusa vozilo neprestano. Te vibracije troše vešanje, troše spojeve, šrafove, ležajeve... duž celog vozila, jer vozilo vibrira dok prelazi preko kaldrme. A oštre ivice i izbočine na samim kockama troše gume.
Ne razumem, hoćeš da kažeš da će mekša kocka da se savije kad stanem na nju?
Pročitaj opet prethodni post. Pa još jednom ako treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656378#p656378:1uck9d9y je napisao(la):
Vračarac » Today, 21:52[/url]":1uck9d9y]Dve slike da se razbije monotonija.

file.php

file.php

BRUTALNO dobro!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656426#p656426:1abu8d18 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Sep 02, 2019 11:44 pm[/url]":1abu8d18]
Koliko metara voziš po kaldrmi oko trga? Više ćeš da oštetiš auto jednim prelaskom preko ležećeg, nego 30 puta da pređeš po kaldrmi.
Apsolutno netačno. Ležeći policajac pravi jedan potres, dok kaldrma drmusa vozilo neprestano. Te vibracije troše vešanje, troše spojeve, šrafove, ležajeve... duž celog vozila, jer vozilo vibrira dok prelazi preko kaldrme. A oštre ivice i izbočine na samim kockama troše gume.
Ne razumem, hoćeš da kažeš da će mekša kocka da se savije kad stanem na nju?
Pročitaj opet prethodni post. Pa još jednom ako treba.
Ajmo opet, koja je dužina puta pod kaldrmom i kojom brzinom voziš po istoj?
 
150 metara.

Sad jedno pitanje za tebe:
Misliš da sva vozila koja prelaze preko te kaldrme čine to jednom u godinu dana?
 
@Vračarac Pa po zakonu ne smem da vozim bajs kroz pešačku zonu, a ja sam poznat po tome što strogo poštujem zakon :)

Ne verujem da bi mom gradskom drumašu prijala ova oštra kaldrma koju svi vozači kude.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656429#p656429:2dnhft51 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Sep 02, 2019 11:48 pm[/url]":2dnhft51]150 metara.

Sad jedno pitanje za tebe:
Misliš da sva vozila koja prelaze preko te kaldrme čine to jednom u godinu dana?
U 99,9% slučajeva ne verujem ni da se prelazi kilometar po kaldrmi na dnevnom nivou.
Taj napor za auto kad pređeš sa 20km/h po tih 150m je smešan, pa sve i da je najgori makadam umesto kaldrme, računajući ono šta radiš autu kad skačeš po šinama, prelaziš šahtove i ostale neravnine na putu, staješ-krećeš 100 puta i sve ostalo što radiš prilikom svake vožnje kroz Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656375#p656375:30h7lx0i je napisao(la):
louderick » 02 Sep 2019 08:41 pm[/url]":30h7lx0i]koji i*** treba da budes da ides kolima kroz najuzi centar, pored centralnog tga, i da se zalis onda na guzvu??

To je pitanje koje mene muči od kad znam za sebe i Beograd.

Kao da su ljudi ugravirali u svoje glave neke mind-maps grada, za koje ne postoji način da se ikada promene.

Ono kao, ako imaš problem prolazeći nekuda, ti promeni trasu.

Ja ako vidim gužvu ispred sebe kad sam na bajsu, odmah menjam rutu. Ako se negde osećam manje bezbedno, izbegavam tu ulicu. Ako doživim neprijatno iskustvo, nađem drugi prolaz.

Slično mi je to kao fenomen prolaska kroz Sremsku ulicu. Meni je to najružniji gradski prolaz, pritom je uvek gužva i uopšte ne razumem kako ni sada kada su Obilićev i ostali venčevi sređeni, nikome ne padne na pamet da se spusti kroz Pop Lukinu... Ili čak do Brankovog mosta, nego se svi kao ovce za šišanje pakuju na stanicu Zeleni venac, gde je bučno, prljavo i nagužvano ljudima.

To što toliko deluje kao da je nemoguće menjati navike ovde, meni je to odlika sela u gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656436#p656436:3u5bukq9 je napisao(la):
Corradi » Uto Sep 03, 2019 12:02 am[/url]":3u5bukq9]
U 99,9% slučajeva ne verujem ni da se prelazi kilometar po kaldrmi na dnevnom nivou.
Taj napor za auto kad pređeš sa 20km/h po tih 150m je smešan, pa sve i da je najgori makadam umesto kaldrme, računajući ono šta radiš autu kad skačeš po šinama, prelaziš šahtove i ostale neravnine na putu, staješ-krećeš 100 puta i sve ostalo što radiš prilikom svake vožnje kroz Beograd.
To reci vozačima JPGa, dostave, turističkih autobusa, komunalnih vozila i svih privatnih automobila koji su prinuđeni da prolaze tuda više puta dnevno.
Pogotovu vozačima BKM trolejbusa koji već pate od učestalih kvarova na vešanjima, a tek sa ovim kraterima neće dočekati ni sledeće leto.
Živi bili pa videli. Moji postovi će ostati arhivirani ovde pa ćemo s vremena na vreme da se vratimo i uporedimo sa stanjem na terenu. Pa da vidimo koliko je to ''smešno za vozilo''...
 
Naravno da ćemo komentarisati, samo ne znam da li ćemo računati samo ove što vožnju prilagođavaju putu ili i ove koji divljaju?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656435#p656435:o5uwo6r2 je napisao(la):
astrodule » 02 Sep 2019 10:58 pm[/url]":o5uwo6r2]@Vračarac Pa po zakonu ne smem da vozim bajs kroz pešačku zonu, a ja sam poznat po tome što strogo poštujem zakon :)

Ne verujem da bi mom gradskom drumašu prijala ova oštra kaldrma koju svi vozači kude.

Pešačka zona u kojoj ne možeš da voziš bajs, u smislu zakona, je ona ulica koja je označena vertikalnim saobraćajnim znakom kao takva. Ja mislim da ni Knez Mihailova više nema te table.

To ne znam kako treba rešiti na Trgu republike ako bismo hteli da svaki pristup trgu označimo kao pešački zou i ograničimo kretanje biciklista... A ne, nego ja bih umesto toga ovde radije razmišljao malo unazad, konkretno o italijanskim piazzama, gde se saobraćaj meša i dan danas. Pešaci, biciklisti, auta, skuteri, motori, busevi... I sve super radi. E, a još više je super kada smo mi sebi sa trgova sklonili pošast koja su motorna vozila, sad možemo malo bezbednije i lagodnije da se krećemo nego nervozni Italijani, ali to ne znači da ne treba da pazimo jedni na druge. To je meni unapređenje uslova za moje bicikliranje, u odnosu na prethodno korišćenje asfaltiranog kolovoza sa mnoštvom auta raspoređenim po principu "kud koji", ti vrlo lako biciklom za tih stotinak metara možeš da se provučeš na ploče i da to bude toliko neprimetno da se niti neki pešak naljuti na tebe, niti da policajac ima razloga da te zaustavi, jer policajac služi tome da održava red pa treba da te uredi samo onda kada nekoga ugrožavaš.

Nisu mi sasvim jasni ni Ulice za bicikliste koji se isto ljute na grubu kaldrmu, dobro u idealnom biciklističkom gradu postojala bi ograđena površina za lagano kretanje biciklom uz te kolovoze, ali bi onda te staze znacile da ja samo tu moram da budem, a ovako imam mnogo širu mogućnost izbora. Tako da je meni ova gruba kaldrma odlična stvar utoliko što će vozačima motornih vozila da ogadi Trg republike, a ako sami ne odu odatle treba ograničiti pristup drugačije. Dok se broj vozila ne smanji do te mere da mogu da se sklone semafor i pešački prelazi i da pešaci imaju apsolutnu slobodu kretanja tuda, a da motorna vozila imaju apsolutnu obavezu vežbanja strpljenja i ljubaznog, građanskog ponašanja.

Isto kao što mi nije jasan ovaj agresivni Bastać koji kritikuje sužavanje Vasine na dve trake, samo da bi nešto kritikovao.

Nisam još ni bio na Trgu, ali ovu kaldrmu čim sam video u toku izvođenja radova, odmah sam joj se poradovao. Auta sikter iz centra!
 
Najbolje da iselimo lepo sve ljude na potezu od Ušća do Autokomande i zabranimo sva vozila tuda i onda će pešaci moći neometano da se kreću po centru grada.

Usput zameniti vozila javnog prevoza trotinetima a dostavna i komunalna vozila triciklima konjskim zapregama. I milina jedna...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656448#p656448:17nwmnm2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Sep 03, 2019 12:17 am[/url]":17nwmnm2]Molim te, definiši šta podrazumevaš pod ''divljanje''?
npr.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656399#p656399:17nwmnm2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Sep 02, 2019 11:01 pm[/url]":17nwmnm2]
Inače sad majstor vozio BKM trolejbus preko Trga. Ako je Grad očekivao da će JGP vozači da se prilagođavaju kaldrmi, grdno se prevario. Dao mu ga lik po gasu, i već sa 20-25 km/h cela trola je toliko landarala da su ljudi sa Trga gledali u neverici koliko se čuje. Pre ili kasnije, Beograd će morati da odabere između funkcionalnih vozila JGPa i kaldrme na Trgu. Između funkcionalnosti i romant'ke.
 
Da li je neko prosao bajsom preko ove saobracajnice. Meni deluje da je ovo deset puta grublja podloga od Paris–Roubaix.
 
Prošao ja pre dva dana. Sklonio se na glatki pločnik posle 10 metara da ne uzmem malj da je polupam. Toliko je udobna.

S druge strane, pločnik zaista jeste ko pista. I da, rado vozim po njemu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656457#p656457:1p95orjf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Sep 03, 2019 12:28 am[/url]":1p95orjf]To nije divljanje.
Onda da ne računamo ove što vožnju neće da se prilagođavaju kaldrmi, bez obzira da li to rade iz bahatosti ili političkih pobuda?

P.S. Da se Skadarlija asfaltira, da se u štiklama ne ide po sat vremena sa kraja na kraj ulice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656452#p656452:c4dmb88j je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Sep 2019 11:22 pm[/url]":c4dmb88j]Najbolje da iselimo lepo sve ljude na potezu od Ušća do Autokomande i zabranimo sva vozila tuda i onda će pešaci moći neometano da se kreću po centru grada.

Usput zameniti vozila javnog prevoza trotinetima a dostavna i komunalna vozila triciklima konjskim zapregama. I milina jedna...

Ne brate mili, nego ćeš da izgradiš tunelčinu ispod centra za basnoslovne pare, srušićeš stari da napraviš novi, širi most, nakon što si iste basnoslovne pare dao za obilaznicu oko Beograda, pa za UMP sa Mostom na Adi, Pupinov most i saobraćajnice... sve to sa ciljem rasterećenja centra grada od motornog saobraćaja i kao ogroooooomne investicije u automobilski život grada.

I onda ćeš još da skočiš da likuješ kada se neko raduje tome što pešak i biciklista u Beogradu konačno dobija svoje parče kolača i što počinje da liči, ali samo tek da liči na ono kako funkcionišu normalni gradovi spram ove naše automobilske palanke, koja je od automobilske palanke kao vrlo kredibilnog nadimka evoluirala... U palanku.

Dosta sam bre propatio kao većina građana ovog grada, zbog problema koji su napravili vlasnici automobila, koji svako odustajanje od automobila komentarišu kao da je to povratak u srednji vek. Nije brate, nego se to zove suživot u gradskoj sredini koja je građena za mnogo više namena osim za automobilski saobraćaj, konkretno centar Beograda i jeste planiran za konjske zaprege, a ne za auta.

Ali to ne znači da treba da vratimo zaprege, nego da umanjimo patnju nevinih, onih koji nisu uzrokovali gužve u saobraćaju sa kojima smo suočeni. Kako? Ograniči automobile kao uzrok problema. Jer njima ne može biti bolje u centru sa sve više auta u gradu, osim ako se ne uradi baš to što ti kažeš da se svi isele i ceo centar poruši da se izgrade autoputevi, jel. Ali naspram toga, ostalima može biti bolje sa manje auta ili bez auta.

I ne znam kako ta ideja grada za ljude, umesto za automobile, još uvek stvara kuršluse ljudima u glavama, poput ovoga što si ti napisao. Ne znam kako ti nije jasno da auta koja su u centru treba da budu samo ona auta kojima je centar destinacija, a ne da centar bude tranzit između dve periferije.
 
Ne radi se nužno o bahatosti. Vozači JGPa imaju određenu količinu akumuliranog kašnjenja u toku smene koju smeju da ostvare. Ako se to oduži, rizikuju penale. Ako procena brzine vožnje nije ažurirana u skladu sa novim uslovima na Trgu (a fala bogu pa uz kalrdmu ostadoše i dva semafora bez zelenog talasa, da još malo uspore trolejbuse od Vasine ka Terazijama...) vozač nema drugog izbora nego da doda više gasa preko Trga i da sa 10 km/h skoči na 15 ili 20.

Uostalom, možemo da računamo kako god ti je volja, ja ti samo kažem da sledećeg leta neće ostati funkcionalnih trolejbusa a ni dela autobusa da voze ljude. Ne samo u tom delu grada (koji ionako mnogi ovde preziru) nego i u ostalim naseljima koje opslužuju - Medaković, Braće Jerković, Konjarnik, Senjak...

@jlaki

Uostalom kamo sreće da vam samo automobili smetaju. Nego vam smeta sve što ima auspuh i motor. Jer vas tako naučili razni ''stručnjaci'' sa zapada, koji su svi puni kritika o autima i pozivaju ljude da svi pređu na trotinete i tricikle, a sami ne izlaze iz četvorotočkaša. Vi biste da proterate sve što ima motor u sebi, uključujući i javni prevoz. Da ceo grad bude jedna velika pešačka zona u službi trotinet kauboja, turista i pešaka koji će da se šetkaju od izloga do izloga. A roba će do tih izloga i radnji da stiže kako? Robotima? Dronovima? Magijom...? Turisti će do Kalemegdana da stignu teleportom? Studenti će do fakulteta na St Trgu da dođu helikopterom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656460#p656460:3nerny2r je napisao(la):
tzoran1 » 21 minutes ago[/url]":3nerny2r]Da li je neko prosao bajsom preko ove saobracajnice. Meni deluje da je ovo deset puta grublja podloga od Paris–Roubaix.

Ha, ha, dobro je, nisam jedini kome je to bila prva asocijacija. Ima jedna zanimljiva stvar koja na prvi pogled nije logična. Ja naime tvrdim da je Pariz Rube kocka manje neudobna od ove na Trgu (i Kosančiću) jer je ona glatka, a ova je oštra. Recimo, primetio sam da mi je udobnije da pređem preko uglačanog prelaza sa trotoara na kolovoz, nego preko onih nazovi spuštenih ivičnjaka koji imaju oštre ivice (a manje su visine).

zz-7.jpg


Isto tako sam u Holandiji vozio po njihovoj kaldrmi koja je glatka, ali nije lepo uklopljena i manje mi je smetalo nego slične kaldrme u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656468#p656468:ogpa7815 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Sep 2019 11:50 pm[/url]":ogpa7815]Ne radi se nužno o bahatosti. Vozači JGPa imaju određenu količinu akumuliranog kašnjenja u toku smene koju smeju da ostvare. Ako se to oduži, rizikuju penale. Ako procena brzine vožnje nije ažurirana u skladu sa novim uslovima na Trgu (a fala bogu pa uz kalrdmu ostadoše i dva semafora bez zelenog talasa, da još malo uspore trolejbuse od Vasine ka Terazijama...) vozač nema drugog izbora nego da doda više gasa preko Trga i da sa 10 km/h skoči na 15 ili 20.

Uostalom, možemo da računamo kako god ti je volja, ja ti samo kažem da sledećeg leta neće ostati funkcionalnih trolejbusa a ni dela autobusa da voze ljude. Ne samo u tom delu grada (koji ionako mnogi ovde preziru) nego i u ostalim naseljima koje opslužuju - Medaković, Braće Jerković, Konjarnik, Senjak...

@jlaki

E vidiš i ja sam dosta propatio, delimično i zbog hipstera poput tebe koji se lože na priče kako su automobili uzrok svih problema u njihovom životu i ne propuštaju priliku da se po**** po njima. Zaboravljajući da bez tih užasnih groznih automobila danas ne bi imali te kompjutere i mobilne telefone s kojih stalno kukumavčite i kačite slike kako je u ravnom Kopenhagenu i sićušnoj Ljubljani koji se ni po čemu ne mogu porediti sa Beogradom...

Uostalom kamo sreće da vam samo automobili smetaju. Nego vam smeta sve što ima auspuh i motor. Jer vas tako naučili razni ''stručnjaci'' sa zapada, koji su svi puni kritika o autima i pozivaju ljude da svi pređu na trotinete i tricikle, a sami ne izlaze iz četvorotočkaša. Vi biste da proterate sve što ima motor u sebi, uključujući i javni prevoz. Da ceo grad bude jedna velika pešačka zona u službi trotinet kauboja, turista i pešaka koji će da se šetkaju od izloga do izloga. A roba će do tih izloga i radnji da stiže kako? Robotima? Dronovima? Magijom...? Turisti će do Kalemegdana da stignu teleportom? Studenti će do fakulteta na St Trgu da dođu helikopterom?

Ne znam o kojim problemima pričaš, ja sam u redu, nadam se da si i ti. Mirno se prevozim bajsem od kuće do posla, trudim se da poštujem ostale učesnike u saobraćaju, da budem ljubazan na svakom koraku, međutim često mi je teško da održim kontinuitet u tome kad se susretne sa ljudima kao što si ti.

Jednako kao i ja možeš da podeliš svoje mišljenje, ali niti tvoja prethodna poruka meni niti ova sada ne doprinosi razgovoru na temu Trga republike, već je usmereno samo na diskreditaciju i vređanje sagovornika.

To je ono na šta mislim kada kažem da je Beograd od automobilske palanke evoluirao u palanku. Hvala za podsetnik.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656321#p656321:rj87bn7t je napisao(la):
spatiotecte » 02 Sep 2019 05:37 pm[/url]":rj87bn7t]Jedno je da se postavi kocka koja će usporiti vozila, fakat kocka deluje na taj način da mora sporije da se vozi, ali ova kocka je toliko hrapava da čak pri brzini od 20 na sat istrese ceo auto, stradaju svi organi od trapa do amortizera to jednostavno nije zdravo za vozila.
Ишао си дупло брже од дозвољене брзине.
 
Phaha, to pričaj nekom drugom.

Ja najveći deo svojih kretanja ostvarujem javnim prevozom, zatim peške i na kraju kao biciklista. Naravno, leti najviše kao biciklista, van toga najviše JGPom i peške. Kad sam na bajsu, dajem prvenstvo svima, do te mere da (za razliku od novopečenih trotinet kauboja koji ne znaju ni šta je levo a šta desno a kamoli ZOBS) ne sviram ni pešacima na trotoaru, jer znam da je to površina pravljena prvenstveno za njih, i da i sam ne volim kad me neko požuruje dok koračam njima.

Tako da ne znam o kakvim to ''ljudima poput mene'' pričaš. Možda misliš na pojedine kolege bicikliste koji širom grada u ulicama koje imaju dovoljno široke trotoare, ipak odlučuju da voze bicikl po kolovozu i time usporavaju sve iza sebe, uključujući i javni prevoz? Ili možda na pomenute trotinet kauboje koji prave još veću štetu usporavajući vozila na kolovozima a ometajući pešake na trotoarima?

Da da... očigledno je da su vozila glavni krivac za sve saobraćajne probleme u Beogradu...
Što pre se počisti sve od Ušća do Autokomande, to će pre ovaj grad živnuti. Pozdravio vas Staljin sa takvom logikom.
 
Vrh