Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656473#p656473:1kz9gn35 je napisao(la):
Delija » 03 Sep 2019 12:01 am[/url]":1kz9gn35]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656321#p656321:1kz9gn35 je napisao(la):
spatiotecte » 02 Sep 2019 05:37 pm[/url]":1kz9gn35]Jedno je da se postavi kocka koja će usporiti vozila, fakat kocka deluje na taj način da mora sporije da se vozi, ali ova kocka je toliko hrapava da čak pri brzini od 20 na sat istrese ceo auto, stradaju svi organi od trapa do amortizera to jednostavno nije zdravo za vozila.
Ишао си дупло брже од дозвољене брзине.


Pa sad da sam išao 10 na sat napravio bi zastoj, vozio sam istom brzinom kao i sva ostala vozila.
A mislim da ko vozi preko 20 na tom delu baš i ne voli svoj auto.
 
Moraš još sporije. Šta ako se nađe neki pešak na ivici kolovoza a ti ga ne vidiš na vreme jer ga zaklonio stub širine 5 i visine 30 cm? Pa on iznenada izleti pred tebe, a ti pošto si išao čak 20 na sat, produžiš svoj put kočenja za 5 cm i ne stigneš da se zaustaviš na vreme... Šta ćemo onda? Mislite o tome ljudi!

E zato lepo anti-tenk kaldrma, pa ćete malo morgen nadalje da tako divljate! :x :wink:

Pazi ti to... Kupe ljudi kola, plate carinu, porez, registraciju, osiguranje, tehnički, parkiranje i još ponekih 20 drugih stvari i odma bi da ih teraju 30, 40, 50 na sat... Ko da su oni svojim parama platili izgradnju ovog grada i saobraćajnica u njemu. To bre sve podivljalo. I nikad zadovoljno. C,c,c...
 
Hahaha!
A šta ako se taj isti pešak spotakne o kocku i padne na kolovoz?

Ova kaldrma je zaista prebrutalna kakve sve nezgode može da izazove i pešacima i vozilima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656420#p656420:3c12anbc je napisao(la):
Corradi » 02 Sep 2019 11:35 pm[/url]":3c12anbc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656412#p656412:3c12anbc je napisao(la):
marrecar » Pon Sep 02, 2019 11:16 pm[/url]":3c12anbc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656397#p656397:3c12anbc je napisao(la):
Corradi » 02 Sep 2019 10:59 pm[/url]":3c12anbc]Kad pročitam ovo što pišete za vožnju po kaldrmi, stičem utisak da ste vozili 50km po najgorem seoskom makadamu, a ne 50m po kaldrmi.
Ne znam da li je do dinarskih gena, ili imam dobre amortizere, ali moj doživljaj vožnje po ovoj kaldrmi ne razlikuje se od vožnje po kaldrmi u Kralja Petra.
Da se pitam kaldrma bi išla do Uzun Mirkove, da se konačno zaustavi bahata vožnja taksista.

Uh... Nemoj da pricas neistine. Kaldrma u Kralja Petra je milion puta podnosljivija od ove oko Trga Republike. U istom danu sam se vozio kroz obe ulice i razlika je ogromna. Ovo oko trga... Nemam reci zaista. Okej je kada bi to bilo sve iskljucivo pesacka zona, bez ikakvih vozila. Ali posto nije, onda samim tim nije nimalo okej ni za vozila. Pogotovo sto tu prolazi ogroman broj vozila gradskog prevoza, cije ce unistavanje na kraju Grad da placa, odnosno gradjani. Dakle, zaista nije okej i reakcija je sasvim opravdana.
Koliko metara voziš po kaldrmi oko trga? Više ćeš da oštetiš auto jednim prelaskom preko ležećeg, nego 30 puta da pređeš po kaldrmi.
Pošto ja lažem ljude, opiši im tvoj osjećaj prelaska preko ove i preko kaldrme u Kralja Petra, jer moj osećaj je da mi auto skakuće i kad vozim oko trga i kad vozim kroz Kralja Petra (jeste da je kaldrma u Kralja Petra glatka, ali daleko da su kocke u liniji), a o doživljaju uključenja u Dušanovu da ne govorim.

@Bender Rodriguez
Ne razumem, hoćeš da kažeš da će mekša kocka da se savije kad stanem na nju?
Da, mnogo kraća dužina oko trga, ali ipak svi vozači idu daleko sporije nego u Kralja Petra. Osećaj preko ovog čuda oko trga je kao da će mi mozak iscureti iz glave, pomera mi se sve živo i neživo u telu. A vozač ide 20 na sat. Dok u Kralja Petra se vozi brže, osećaj je prilično "gladak" koliko može da bude za kaldrmu. Nijedan aspekt ove kaldrme kod trga ne može da bude pozitivan ako je njegova funkcionalnost neiskorišćena. To nije za saobraćaj uopšte, a da se izravna vremenom, teško da će moći ako vozila idu tako sporo. Zaista ne postoji nikakvo opravdanje za ovakvo iživljavanje sa nekakvom šatro estetikom ako se uništava imovina građana, kako javna tako i privatna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656474#p656474:yy8echqa je napisao(la):
Bender Rodriguez » 03 Sep 2019 12:04 am[/url]":yy8echqa]Phaha, to pričaj nekom drugom.

Ja najveći deo svojih kretanja ostvarujem javnim prevozom, zatim peške i na kraju kao biciklista. Naravno, leti najviše kao biciklista, van toga najviše JGPom i peške. Kad sam na bajsu, dajem prvenstvo svima, do te mere da (za razliku od novopečenih trotinet kauboja koji ne znaju ni šta je levo a šta desno a kamoli ZOBS) ne sviram ni pešacima na trotoaru, jer znam da je to površina pravljena prvenstveno za njih, i da i sam ne volim kad me neko požuruje dok koračam njima.

Tako da ne znam o kakvim to ''ljudima poput mene'' pričaš. Možda misliš na pojedine kolege bicikliste koji širom grada u ulicama koje imaju dovoljno široke trotoare, ipak odlučuju da voze bicikl po kolovozu i time usporavaju sve iza sebe, uključujući i javni prevoz? Ili možda na pomenute trotinet kauboje koji prave još veću štetu usporavajući vozila na kolovozima a ometajući pešake na trotoarima?

Da da... očigledno je da su vozila glavni krivac za sve saobraćajne probleme u Beogradu...
Što pre se počisti sve od Ušća do Autokomande, to će pre ovaj grad živnuti. Pozdravio vas Staljin sa takvom logikom.

O nevaspitanim ljudima pričam, koji su spremni na paljbu pežorativa po najmanjem neslaganju, tj. pričam o tebi konkretno. Kako to izgleda, da ja ovde kažem nešto o Trgu republike što se tebi ne sviđa, da bi ti onda govorio uvredljive stvari meni, mislim da to nije u redu i zbog toga ću te blokirati, a nadam se da će i neko od moderatora pogledati da li je tvoje pisanje bilo korektno.

Vratio sam se iz Pariza juče i ovo su neki modaliteti prevoza za koje mislim da pripadaju savremenom gradu:
Pešačenje, vrh piramide
Javni prevoz, vozovi, metro, uspinjače, autobusi, tramvaji, sa tendencijom apsolutnog prelaska na struju
Manji javni prevoz, Velib sa običnim i električnim biciklima, moovit bicikli, Uber električni bicikli, Uber električni trotineti, Limes električni trotineti, sve ovo je rasuto svugde po gradu, zatim javni električni skuteri i motocikli
Električni automobili po istom sistemu iznajmljivanja kao velib
I sve su ovo fantastični modaliteti prevoza za jedan savremeni grad, i sve su ovo vrste prevoza koje su bolje i poželjne u gradu, naspram onoga što postoji na dnu lestvice i što je najmanje poželjno, a to je:
Individualno korišćen automobil sa unutrašnjim sagorevanjem

I ovo poslednje se ne izbacuje tako što se iseli čitav grad (posebno jer, gle čuda, ne vozi čitav grad auta), nego tako što se proširi pešačka zona, izgradi metro, stavi gruba kaldrma tamo gde baš i ne želiš da se mnogo prolazi autom, ofarba neka žuta traka, tako što se prosto prostor raspodeli tako da to sve bude malo više fer i da autobus sa 200 putnika može žutom trakom da prođe čak i kad je 50 auta napravilo gužvu. Meni to sve deluje kao nešto sasvim fer i korektno, pritom se u Beogradu radi toliko sporo i na kašičicu, ne znam kako uspeva da probudi toliki agon u ljudima kada se desi išta što i malo liči na neki pravičan odnos u saobraćaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656475#p656475:2ywq3zf4 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Sep 03, 2019 1:10 am[/url]":2ywq3zf4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656473#p656473:2ywq3zf4 je napisao(la):
Delija » 03 Sep 2019 12:01 am[/url]":2ywq3zf4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656321#p656321:2ywq3zf4 je napisao(la):
spatiotecte » 02 Sep 2019 05:37 pm[/url]":2ywq3zf4]Jedno je da se postavi kocka koja će usporiti vozila, fakat kocka deluje na taj način da mora sporije da se vozi, ali ova kocka je toliko hrapava da čak pri brzini od 20 na sat istrese ceo auto, stradaju svi organi od trapa do amortizera to jednostavno nije zdravo za vozila.
Ишао си дупло брже од дозвољене брзине.


Pa sad da sam išao 10 na sat napravio bi zastoj, vozio sam istom brzinom kao i sva ostala vozila.
A mislim da ko vozi preko 20 na tom delu baš i ne voli svoj auto.

Ne znam da li je obelezeno (i bez ulazenja da li je dobra ideja ili ne), zona usporenog saobracaja znaci:

"Zona usporenog saobraćaja vozila je deo puta, ulice ili deo naselјa u kome kolovoz koriste pešaci i vozila.
Vozač je obavezan da se u zoni usporenog saobraćaja kreće tako da ne ometa kretanje pešaka i biciklista, brzinom kretanja pešaka, a najviše 10 km/h.
Zona usporenog saobraćaja mora biti obeležena propisanom saobraćajnom signalizacijom."
 
Posto me vec neko vreme nervira stav pojedinih o pesackoj zoni i njenom sirenju itd.

Beograd je nekada davno imao samo saobracajnice sa trotoarima. Onda je Knez Mihailova zatvorena i pesacka zona se od tada siri. Kao sto svi znamo preko Trga su od kad je napravljen prolazila veci deo vremena vozila, zaprega, tramvaji, autobusi itd. Cak je jedno vreme bio i parking. Znaci nije to bila prevashodno povrsina za setnju, koncerte itd. niti ima tradiciju lepog trga nego raskrsnica puteva.

Dve najopterecenije gradske trase prolaze tuda: Slavija - Kalemegdan i Sava (Savski venac) - Dunav (Dorcol).

Pravac Sava - Dunav je presecen Knezom i od tad je Pariska/Tadeuša Košćuška osudjena na saobracaj na nivou magistrale (jer se pritom nadovezuje i na Karadjordjevu ulicu, a kruziti oko Kalemegdana je zaista besmisleno).

Pravac Slavija - Kalemegdan je osudjen na propast zatvaranjem Vasine ulice. Jer saobracaj treba da ide ili kroz Braće Jugovića (a u nju se ne moze sa Trga, nego mora preko Mose Pijade i pored Doma vojske gde je uvek haos kao i na raskrsnici sa 29. novembra) ili preko Zeleznicke pa Karadjordjevom (kako bi se bar malo zaobisla guzva) ili kroz 27. Marta sto su sve extra kruzenja.

Znaci od toga da je Trg republike bio ukrstanje dva jako vazna pravca, da je povezivao Beograd sada mi dobijemo ovo. Saobracaj se izbacio iz sirokih ulica poput Vasine u manje.

Da li je resenje saobracaja prebaciti ga u manje ulice? - Nije. Ulice koje imaju po jednu saobracajnu traku (pogotovo normalne sirine kao sto je planirano u Vasinoj) su problem u najavi. Jos ako je ulica jednosmerna... Jedan kvar trolejbusa ili sudar nas deli od kolapsa u centru. A sve sa ciljem da imamo drvored u Vasinoj. Da li moze da postoji i ulica bez drvoreda - moze i ne vidim problem. Vasina je poznata po hladovini, a Studentski trg sa Akademskim parkom je na 2 minuta. Uostalo drveca nema ni u knez mihailovoj gde za to bas ima i mesta i potrebe.

Sustina moje price je da grad mora da se posmatra kao celina. Ako znamo da veliki broj vozila koristi pravac Terazije - Francuska ne mozemo ga nikako usporiti na 10km/h. Bar ne dok se ne pronadje funkcionalnije resenje. A ono se nece samo pojaviti. Beogradu hronicno fali metro vec 20+ godina. Takodje pesacka zona se siri ja ne videh 1m biciklisticke staze u njoj. Pa nemojte mi reci da nema 2m sirine u ulici za b. stazu!

I takodje ne vidim sto bi i jedan pesak imao vise prava od nekoga u automobili. To su sve ljudi, gradjani ove drzave, a po ustavu imaju podjednaka prava. (Ako neko kaze da pesaci zauzimaju manje mesta to je tacno ali i vozaci automobila placaju vise nameta drzavi tako da ne vidim problem).




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@jlaki,
''Paljba pežorativa'' je samo posledica mog zamora da godinama slušam i čitam kako su automobili prvi najveći krivac za sve probleme u Srba a i u sveta, a odmah iza njih svi ljudi koji bi da se upute u centar. Bez ikakvog razmišljanja da li možda neko u tom centru živi, radi posao, obavlja nešto, donosi nešto, dovozi nekog... nego uvek baziranu na nekim idealima kako bi bilo prelepo kad bi moderan svet ostao kakav jeste, ali da sve što koristi točkove i obavlja transport prestane da postoji ili da bar postane nevidljivo, da ne bi ometalo vaš unutrašnji mir i Či...
flower.jpg


Zaboravljate šta je grad. Kako nastaje. Kako se razvija. Koje su mu svrhe i funkcije. Ko ga čini. Ko ga je izgradio. Ko ga izdržava.

Poredite babe i žabe, pozivajući se ne na učenje od drugih, nego na bukvalno slepo kopiranje. Poredeći prostrane ravnice sa brdovitim gradom na ušću dveju reka. Gradove kojima je metro stub javnog prevoza sa gradom u kome političari već 40 godina bezuspešno pokušavaju da prebace tu ulogu na tramvaje koji više ne rade nego što rade. Poredite Ljubljanu koja ne može biti manji i beznačajniji grad u regionu sa Beogradom koji je, da parafraziram neke ljude iz okolnih zemalja, sa svojih 1,6 miliona ljudi i važnošću i dalje Njujork u odnosu na komšiluk i centar svih zbivanja. Gradove u kojima je život u predgrađu zadovoljstvo i doživljaj sa gradom u kome su predgrađa srećna ako imaju makar kanalizaciju, da se ne podave u bolestima. Poredite naseobine u kojima već vekovima postoje jasna razgraničenja između stambenih, poslovnih i industrijskih zona... sa gradom gde u krugu od bukvalno 50 metara imaš dete u krevecu, stomatološku ordinaciju, hostel, kancelariju, klub i fabriku sve zid do zida tj. parcelu do parcele... a povrh svega toga nijednu liniju prevoza da ih poveže sa ostatkom grada.

I sve te priče i poređenja traju već godinama unazad. I ovde, i po medijima, i po emisijama, i po ulicama... To uporno insistiranje na idejama zasnovanim na fantazijama i snovima, a ne na razumu, funkcionalnosti i realnom stnaju. Jel treba onda dalje da objašnjavam zašto to počinje sve više da me iritira?

@Captain
Upravo tako, hvala što si dopunio i hvala što si podsetio na nešto što sam i ja pričao sto puta (ali očigledno i dalje nedovoljno), kao na primer ovo za Vasinu i zašto ona mora da ostane prohodna. I zašto ne može svaki problem u gradu da se rešava prostiranjem pločnika i čekanjem da se problemi sami pogase (čitaj - da oni koji tuda moraju da prođu ili poriknjavaju u stanovima ili da se tornjaju u predgrađe)
 
Немам замерки новоме изгледу Трга код Кнежевог споменика, сем једне, но та је велика: уклањање фонтане ДНК.

То није била тек-тако-нека-тамо фонтана, већ својеврсни споменик - скулптура, алегоријске садржине и са својом историјом...
 
Izvor: Beobuild.rs

Završena rekonstrukcija Trga republike

Otvaranjem Trga republike za saobraćaj završena je rekonstrukcija centralnog gradskog trga, nešto više od godinu dana nakon početka radova. Projekat se realizuje prema pobedničkom rešenju sa konkursa održanog 2015. godine, kada je prvu nagradu odnelo rešenje autora Zorana Dmitrovića i Zorice Savičić. Cilj rekonstrukcije je bilo formiranje otvorenog platoa na prostoru izmedju Narodnog pozorišta i palate Reunion, odnosno između Narodnog muzeja i nekadašnje zgrade Jugoeksporta. Rekonstrukcija je podigla kvalitet i klasu materijala, asfaltna podloga zamenjena je prirodnim kamenom, nivelacijom su uklonjene fiksne žardinjere, a postavljen je novi mobilijar i javno osvetljenje. Ukupna vrednost rekonstrukcije ugovorena je na čak 922 miliona dinara.

Projekat koji je izazvao dosta kontroverza u javnosti, pre svega visokom cenom rekonstrukcije ali i neobjašnjivo dugim rokom za izvođenje, i dalje raspiruje debate o funkcionalnosti i estetici dobijenog prostora. Dok opremanje još uvek traje, veliki broj Beograđana obišao je rekonstruisan Trg republike, kako bi stekli utisak o novom prostoru i izvedenim radovima. Sa jedne strane pohvale stižu za novu multifunkcionalnu površinu - mesto za okupljanje i organizaciju događaja, dok sa druge stižu primedbe da je Trg postao monotona ledina, estetski neuklopljena u svoje okruženje. Posebno se zamera nedostatak zelenila, ali su prethodnih dana stigle i mobilne žardinjere koje treba da unesu živost i ublaže prvi utisak. Moderne klupe imaće besplatan bežični internet, priključke za struju i info-ekrane, a postavljen je i parking za bicikle kod Narodnog muzeja.

Koji je vaš stav, da li je ista funkcija mogla da se ostvari na bolji nacin? Kako vam se dopada rekonstruisan Trg republike? Učestvujte u našoj anketi! na linku https://poll.fm/10399699

Vise fotografija mozete pogledati na linku http://beobuild.rs/zavr%C5%A1ena-rekons ... p2887.html
trg-republike-pre-i-posle-01.jpg

trg-republike-pre-i-posle-02.jpg

trg-republike-pre-i-posle-03.jpg

trg-republike-pre-i-posle-04.jpg

trg-republike-pre-i-posle-05.jpg


190902-trg-republike-09.jpg

190902-trg-republike-27.jpg

190902-trg-republike-30.jpg


Vise fotografija mozete pogledati na linku http://beobuild.rs/zavr%C5%A1ena-rekons ... p2887.html
 
Ustvari, možda bi se pre moglo reći da su dodali malo parče trotoara ispred ulaza u pozorište, nego da je Vasina ULICA sužena. Čudna odluka. Ispada da je ULAZ u Vasinu sužen da bi bilo više mesta ispred pozorišta. Za crveni tepih? Skupljanje pešaka ispred zebre?

190902-trg-republike-07.jpg
 
И шта ти је сад ту чудно? Проширен простор испред улаза у Позориште? Има ли шта логичније. Ваљда си ишао некад на представу, па знаш где се чека.
 
Nema sumnje da je to za pozorište korisno i da je ovako lepše. Taj plato ispod povišenog ulaza se ovako vizuelno povezuje sa ostatkom trga. Ali nisam siguran da li se u ovom trenutku već isplati redukcija saobraćaja kroz Vasinu samo zbog toga? Da je rekonstruisan i čitav ostatak ulice i Studentski trg, sa jasnom idejom da se saobraćaj i tu bitno redukuje, onda u redi. Ali ovako? Samo zbog prostora ispred ulaza? Šta nam je bitnije u ovom trenutku? Koliko ljudi pogađa jedna, a koliko druga promena?
 
Predlazem prebacivanje projekta u zavrsene projekte. Nema svrhe trositi energiju na zavrsene stvari.
 
Није још готово, треба да се ради и други део око Стакленца.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656533#p656533:29kqw6yj je napisao(la):
Zuma » Uto Sep 03, 2019 8:25 am[/url]":29kqw6yj]Nema sumnje da je to za pozorište korisno i da je ovako lepše. Taj plato ispod povišenog ulaza se ovako vizuelno povezuje sa ostatkom trga. Ali nisam siguran da li se u ovom trenutku već isplati redukcija saobraćaja kroz Vasinu samo zbog toga? Da je rekonstruisan i čitav ostatak ulice i Studentski trg, sa jasnom idejom da se saobraćaj i tu bitno redukuje, onda u redi. Ali ovako? Samo zbog prostora ispred ulaza? Šta nam je bitnije u ovom trenutku? Koliko ljudi pogađa jedna, a koliko druga promena?

Kakva bre redukcija saobraćaja kroz Vasinu kad u Vasinu i onako smeju da ulaze samo autobusi i taksisti? Ne mislim da će ovo nešto preterano da promeni, osim što ljudi ispred pozorišta neće morati više da stoje kao sardine ispred pozorišta pre početka predstave
 
Izgleda da oni znaci za zonu usporenog saobraćaja nisu pogrešno postavljeni:
30b41f70c6b16f8eb718f1fd7a95ae80.jpg


Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Odlično, to znači da sada svi možemo da pešačimo po sred Vasine ulice.
 
Ćelavi trg.
Da je neko samo malo proguglao kako se u svetu rade trgovi i prostori ovakvog tipa i na ovakvom mestu, dobio bi bar 100 ideja i inspiraciju da ovo sve izgleda moćno i atraktivno.
Pa, na nekom urbanizmu na 2. godini, dobilo bi se sjajnih rešenja... sa puno desetki-
Ovako, ovo, ni za 6- nije. Nedostojno ovolikog grada.
 
Ceo problem oko suzavanja traka i uopste saobracaja na trgu je nastao preprojektovanjem originale ideje, one koja je pobedila na konkursu. Ne bi me cudilo da su geniji iz Cipa umesali svoje prste, kao sto su i u Karadjordjevoj i na mnogo drugih mesta.. Prvobitni plan je bio da uopste nema saobracaja na trgu sem veze izmedju Terazija i Doma omladine. Mislim da je ovo sto smo dobili neko poluresenje koje je nesto izmedju konkursnog i starog trga. Najvise mi lici na to da ako jednog dana odluce da skroz zatvore trg za saobracaj imaju poplocan trg.
 
Novi izgled trga mi izgleda kao stovarište, samo fale blokovi i građa. Mogli su bar pod da urade u različitim bojama.
 
Vrh