Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

zexland":1gn9v5j7 je napisao(la):
Гага":1gn9v5j7 je napisao(la):
zexland":1gn9v5j7 je napisao(la):
Шта ово значи ?
Ајде напиши, ако смеш, на српском језику, наравно ћирилицом. :) :wink:
Слажем се са Директором.

Мач бетр :D
АаАа, не важи се, превод молићу лепо :D
 
Delija":14h2j61i je napisao(la):
Подземне гараже у центру бих забранио декретом све док се не крене у градњу метроа. Оне су мени прихватљиве само у склопу неких метро станица и на ободу будуће пешачке целине која треба да буде знатно шира од постојеће. А то што иза целе приче са паркинг сервисом стоји Човић је посебна прича.

Такве гараже не решавају ништа сем самог паркинга . Ти аутомобили некако морају да дођу до тих гаража. Довољно је само погледати стање у Сремској и на Обилићевом Венцу. То су дефинитивно две најмање привлачне улице за шетњу (мени и за боравак) у ужем центру града.

A zamisli Sremsku i Obilićev venac bez parkiranih automobila i samo sa jednom trakom za ulaz i izlaz iz garaže? Zamisli da sva vozila koja su parkirana na ulici staviš u podzemnu / nadzemnu garažu?

Svi evropski gradovi u kojima sam bio u centru grada imaju podzemne garaže koje skoro i da ne primećuješ (jedan lift i po jedan ulaz i izlaz za kola).
 
Delija":26a8jha7 je napisao(la):
Подземне гараже у центру бих забранио декретом
Такве гараже не решавају ништа сем самог паркинга . Ти аутомобили некако морају да дођу до тих гаража. Довољно је само погледати стање у Сремској и на Обилићевом Венцу. То су дефинитивно две најмање привлачне улице за шетњу (мени и за боравак) у ужем центру града.

Па управо подземним гаражама се одређене улице могу претворити у пешачке, попут поменутих потпуним укидањем надземних паркинг места.
Не постоји друго решење за добијање улица за пешаке и бициклисте. У строгом центру београда једноставно не постоји. 70-80% аутомобила су власништво станара којима нико никада неће смети да забрани улазак у центар колима.

Када напада снег јасно се види колико кола на уличним паркинзима припада станарима (то су она са којих се не скида снег до самоотапања). Зграде у центру града немају гараже а дворишта су премала, и једино решење је - подземни паркинг.
 
Meni garaza na studentskom pije vodu samo ako joj je ulaz iz francuske i na drugoj strani sa trga republike. Celu ulicu pretvoriti u pesacku zonu, sa tendencijom sirenja na jos par ulica ka dorcolu.
 
stf":3h25qtzu je napisao(la):
Delija":3h25qtzu je napisao(la):
Подземне гараже у центру бих забранио декретом
Такве гараже не решавају ништа сем самог паркинга . Ти аутомобили некако морају да дођу до тих гаража. Довољно је само погледати стање у Сремској и на Обилићевом Венцу. То су дефинитивно две најмање привлачне улице за шетњу (мени и за боравак) у ужем центру града.

Па управо подземним гаражама се одређене улице могу претворити у пешачке, попут поменутих потпуним укидањем надземних паркинг места.
Не постоји друго решење за добијање улица за пешаке и бициклисте. У строгом центру београда једноставно не постоји. 70-80% аутомобила су власништво станара којима нико никада неће смети да забрани улазак у центар колима.

Када напада снег јасно се види колико кола на уличним паркинзима припада станарима (то су она са којих се не скида снег до самоотапања). Зграде у центру града немају гараже а дворишта су премала, и једино решење је - подземни паркинг.

Da li to znaci da svakom treba da se napravi parking tacno do ulaza u zgradu ili neposredno do? Da li to znaci ako neko kupi stan u Knez Mihajlovoj moze da vozi kola istom ulicom da bi dosao do ulaza u zgradu?

Da li se to onda ne razlikuje od ljudi koji zive u Vojvodjanskoj ulici a koji se parkiraju na biciklistickim stazama, a iz prostog razloga sto nemaju alternativu.

Iskreno mislim da gresis u stavu.
Ako neko zeli da stanuje u centru onda prosto ima privilegije sto mu je sve dostupno peske, a samim tim nema potrebu za kolima. Ukoliko pak zeli kola, nek ode u siri centar ili cak i dalje gde ima mesta za tako nesto. Kolima nije mesto u centru grada, a teznja da se prave garaze i dovlaci veci broj kola je suprotna logici i samom razvoju grada.
 
broj stanova u centru grada se neće povećavati, bar ne drastično. Tako da ja ne vidim problem da neko živi u gradu a ima javnu garažu blizu.
Da li neko zna koliko to košta sada, 'mesečna karta' recimo na Obilićevom vencu?
 
Galeks":3py0ll6w je napisao(la):
Da li to znaci da svakom treba da se napravi parking tacno do ulaza u zgradu ili neposredno do? Da li to znaci ako neko kupi stan u Knez Mihajlovoj moze da vozi kola istom ulicom da bi dosao do ulaza u zgradu?
Da li se to onda ne razlikuje od ljudi koji zive u Vojvodjanskoj ulici a koji se parkiraju na biciklistickim stazama, a iz prostog razloga sto nemaju alternativu.
Не, одакле извуче тај зајључак?

Galeks":3py0ll6w je napisao(la):
Iskreno mislim da gresis u stavu.
Ako neko zeli da stanuje u centru onda prosto ima privilegije sto mu je sve dostupno peske, a samim tim nema potrebu za kolima. Ukoliko pak zeli kola, nek ode u siri centar ili cak i dalje gde ima mesta za tako nesto. Kolima nije mesto u centru grada, a teznja da se prave garaze i dovlaci veci broj kola je suprotna logici i samom razvoju grada.
И ја сам некада размишљао тако али како време пролази закључујем да сам грешио. Свако има права на кола јер ни најсавршенији јавни превоз не може да надомести потребу за колима у читавом низу ситуација које су неки форумаши више пута понављали.
Никада нико неће забранити било коме ко станује у центру града да има кола. Никада. А та кола морају да се паркирају. Да ли је боље да се паркирају по тротоарима и тиме заузимају простор људима, или их је боље ставити у гараже? Број становника центра града се, као што рече мекбејн, неће превише повећати а изградња поменутих гаража је санација тренутног стања. Не довлачење нових кола. Јер, у центар града треба онемогућити и отежати долазак колима и имати алтернативу - квалитетан јавни превоз, а не избацивати кола која су власништво самих станара - и њихово право.

Значи, у центру града постоји проценат аутомобила који су власништво грађана тих зона и проценат који долази у центар колима. За тренутне потребе не постоје капацитети што хаос у паркирању потврђује. Једини начин да се хаос реши јесу гараже. Да свака зграда има своје гараже за станаре, проблеми са паркирањем не би постојали.
 
U ŠTA NAM SE PRETVARA CENTAR GRADA Olupani kontejneri, rupe na trotoarima, smeće po ulicama...

Niko ne voli prljav grad, ali mnogi se ne libe da ga sačuvaju i da ga ne prljaju. Zbog toga centar grada sve više izgleda kao ruina umesto lepog mesta za ponos i Beograđana i njegovih gostiju.

547722_propali-trotoar-foto-citateljka-tamara-cavdar-7_f.jpg


Čitaoci "Blica" u poslednje vreme posebno su nezadovoljni centralnim ulicama koje su sve više zatrpane smećem. Pored smeća, sve je teže zaobići i rupe na putu kojima koračaju prolaznici.

- Centar grada liči nam na sve, samo ne na grad o kome se brinu građani i komunalne službe - kaže Tamara Čavdar jedna od čitateljki Blica koja nam se javila izrevoltirana izgledom prestonice.

Centralna gradska zona pretrpana je smećem o čemu smo pisali prethodnih dana.

547718_propali-trotoar-foto-citateljka-tamara-cavdar-4_f.jpg


- Niko se ne uzbuđuje zbog toga na šta liči pešačka zona koja obuhvata ulice Kneza Mihaila, Rajićevu, 1.300 kaplara, a najgoreg izgleda Čika Ljubina. Ploče koje su postavljene pre nekoliko godina, vire iz podloge kao krokodili i vrebaju pešake. Zatim ulice Dorćola: Simina, Dobračina, Knjeginje Ljubice, Jevremova, Jovanova, Kralja Petra i ostale. Osim što su ploče kojima je zamenjen asfalt, oštećene ili nestale iz ležišta, trotoarima ne možete proći, a da ne ugazite u "minuli rad" kućnih ljubimaca - opisuje čitateljka Tamara Čavdar.

547717_propali-trotoar-foto-citateljka-tamara-cavdar-3_ff.jpg


Uz tekst o lošem stanju gradskih zona, čitateljka nam je poslala i fotografije. U lošem stanju je i Kosančićev venac, ambijentalna celina kojoj pripadaju ulice Zadarska, Srebrnička i Fruškogorska.

547721_propali-trotoar-foto-citateljka-tamara-cavdar-6_f.jpg


- Tu se nalazi plac na kome je nekada bila zgrada Narodne biblioteke Srbije, srušene u bombardovanju 1941. Plac je zapušten, obrasao korovom, ograda zarasla, pa su prolaznici otkrili javni WC pored nje. Dva podzemna kontejnera su sa potpuno odvaljenim nadzemnim delom, tako da nikada nisi siguran sa koje strane se nalazi otvor za ubacivanje đubreta. Trotoari u ovim ulicama nisu obnavljani od kako se završio II svetski rat. Znači 70 godina. Opština je pre 7-8 godina obnovila fasade na 4 zgrade i to je sve. Mi nemamo ni daljinsko grejanje, da ne pominjem zastarelu kanalizaciju i vodovod. Svakoga dana pukne neka vodovodna cev. Bitno je da pripadamo I zoni za naplatu poreza. Još da pomenem ulicu Maršala Birjuzova u kojoj je takođe izvršena zamena asfalta pločama. Na nekoliko mesta one su kao klackalice. Pala sam dva puta i dobro se povredila, a obližnji prodavac mi je rekao da nema dana da neko ne padne. Žalosno - zaključuje čitateljka Tamara Čavdar.

Kompletan tekst i slike na: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/517881 ... po-ulicama
 
stf":12te71xy je napisao(la):
Galeks":12te71xy je napisao(la):
Da li to znaci da svakom treba da se napravi parking tacno do ulaza u zgradu ili neposredno do? Da li to znaci ako neko kupi stan u Knez Mihajlovoj moze da vozi kola istom ulicom da bi dosao do ulaza u zgradu?
Da li se to onda ne razlikuje od ljudi koji zive u Vojvodjanskoj ulici a koji se parkiraju na biciklistickim stazama, a iz prostog razloga sto nemaju alternativu.
Не, одакле извуче тај зајључак?

Galeks":12te71xy je napisao(la):
Iskreno mislim da gresis u stavu.
Ako neko zeli da stanuje u centru onda prosto ima privilegije sto mu je sve dostupno peske, a samim tim nema potrebu za kolima. Ukoliko pak zeli kola, nek ode u siri centar ili cak i dalje gde ima mesta za tako nesto. Kolima nije mesto u centru grada, a teznja da se prave garaze i dovlaci veci broj kola je suprotna logici i samom razvoju grada.
И ја сам некада размишљао тако али како време пролази закључујем да сам грешио. Свако има права на кола јер ни најсавршенији јавни превоз не може да надомести потребу за колима у читавом низу ситуација које су неки форумаши више пута понављали.
Никада нико неће забранити било коме ко станује у центру града да има кола. Никада. А та кола морају да се паркирају. Да ли је боље да се паркирају по тротоарима и тиме заузимају простор људима, или их је боље ставити у гараже? Број становника центра града се, као што рече мекбејн, неће превише повећати а изградња поменутих гаража је санација тренутног стања. Не довлачење нових кола. Јер, у центар града треба онемогућити и отежати долазак колима и имати алтернативу - квалитетан јавни превоз, а не избацивати кола која су власништво самих станара - и њихово право.

Значи, у центру града постоји проценат аутомобила који су власништво грађана тих зона и проценат који долази у центар колима. За тренутне потребе не постоје капацитети што хаос у паркирању потврђује. Једини начин да се хаос реши јесу гараже. Да свака зграда има своје гараже за станаре, проблеми са паркирањем не би постојали.

Ne kazem da sam u pravu, mozda cu vremenom i ja promeniti stav, no to ostaje da se vidi.
Taj procenat ljudi mozda i mora da se pokrije jednom javnom garazom, medjutim pre mislim da sadrzaj mora da se prilagodi prilikama pre nego da se prilike prilagode sadrzaju.
Primer je klub Kasina ili Brankov ili Cinema. Mozemo oko njih videti gomile i gomile nepropisno parkiranih automobila u vecernjim satima. Da li onda prilagoditi tome ulice i garaze i parkinge ili jednostavno odrediti lokaciju gde je tako nesto primerenije i moze da istrpi toliku kapacitet saobracaja.
 
Случај о коме говориш би се лако и једноставно решио урбанистичким условом да сваки угоститељски објекат ноћног живота мора да обезбеди одређени број паркинг места јер ослањање на ноћни јавни превоз није решење.
 
Ili da postoji garaža blizu.

Mnogi smatraju da im je mesto za parkiranje pravo koje im pripada, a u stvari je luksuz. Tu mislim i na stanare u centru.

Garaža na 200 - 300 metara je sasvim prihatljivo rešenje (3 minuta hoda).
 
to je čist bezobrazluk vozača. Na 300m od Kasine se nalazi garaža, u Savamali noću uvek ima mesta a tu je i Beton hala.
 
Konkurs rapisan! Navali narode :)

Konkurs obuhvata - Trg Nikole Pašića (uključujući i prostor oko Skupštine Srbije), Bezistan, Terazije, Kolarčevu, Trg Republike, skver ispred Doma Vojske, deo Makedonske, Dečansku, plato Milana Mladenovića i deo Nušićeve ulice.

- U programu konkursa ipak konstatuju da je metro uslov da se centar grada oslobodi za bicikliste i pešake :D

- Autobuska okretnica seli se sa Trga republike na novi terminus u Dunavskoj ulici.

- Staklenac je predviđen za rušenje, objektu koji će ga zameniti nije još definisana namena, osim da će morati da bude javni objekat kulture.

- Konkurs je dvostepen. Rok za dostavljanje radova u prvom stepenu je 6. mart, tada će izabrati pet autorskih timova koji će učestvovati u drugom stepenu konkursa. Konačni rezultati trebalo bi da budu saopšteni 15. maja 2015.
 
HA! Jedva cekam da vidim ponudjena resenja i summarum ideja ovde na forumu :)

Predlog: Posto se glas beobuilda ocito cuje i ceni van foruma, mozda bi jedno zajednicko resenje imalo vecih sansi da pobedi na konkursu. Znam da zvuci kao misija:nemoguce zbog sirokog spektra razlicitih misljanja i stavova, i sto bi svako zeleo da pokupi slavu samo za sebe, ali smatram da bi sansa za uspeh i uticaj u prakticnom smislu i na sirem planu bio veci sa popisom beobuilda, jer je na forumu ne samo kriticnost na visokom stepenu, vec i kreativnost.
 
Петак, 19. децембар 2014.

Весић: Расписан конкурс за архитектонско решење три трга у центру града

Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда заједно са Друштвом архитеката Београда расписала је пре два дана конкурс за архитектонско решење три трга у центру града, Трга Теразије, трга између Председништва и Скупштине града Београда и Трга републике, рекао је градски менаџер Горан Весић гостујући на Студију Б.

– Када на том међународном конкурсу буду пристигла решења и када жири буде изабрао најбоља, ми ћемо наредних година почети да по тим решењима уређујемо трг по трг. Мислимо да је веома важно да се уреди центар града који треба да почне да личи на уређене престонице Европе и ово је први крак ка остварењу тог циља – рекао је Весић.

Према његовим речима, током наредне године кренуће се и у уређење Теразијске падине, која је сада неуређена.

– Поред тога, почетком марта крећемо са санацијом Цветног трга, оног дела где се сада налазе продавнице зеленила. Тај део ће бити интегрисан у јединствену целину и то ће бити један од лепших тргова у Београду. То радимо са компанијом „Делезе” и нећемо користити средства из буџета за тај пројекат. Ту је планиран и споменик Бориславу Пекићу, нашем познатом писцу – каже градски менаџер.

Он је најавио да ће се у току следеће године уредити најмање стотинак мини- паркова којих је у овој години сређено скоро четредесет.

– То су мали урбани џепови између зграда и њиховим уређењем подиже се квалитет живота наших грађана. То њима много значи и са таквим стварима ћемо наставити током следеће године. На тај начин урадићемо много ствари да се уреди Београд – рекао је Горан Весић.

Izvor: Grad Beograd
 
laki72":2a4olqr6 je napisao(la):
Meni garaza na studentskom pije vodu samo ako joj je ulaz iz francuske i na drugoj strani sa trga republike. Celu ulicu pretvoriti u pesacku zonu, sa tendencijom sirenja na jos par ulica ka dorcolu.

To to to! +1000 Laki!
 
Zna li se kome je pala na pamet ideja da na Studentskom trgu pravi podzemnu garazu? Kada je poslednji put sredjivan Studentski park, nadjeni su ostaci iz gradjevina iz ranijih perioda i posto nije bilo novca za otkopavanje, sve je to uredno ostalo pod zemljom, Slicno se desilo i kod rekonstrukcije tramvajske pruge u Tadeusa Koscuska. Ceo taj deo grada je ogromno arheolosko nalaziste i ne znam kako ce da se izvede gradnja podzemne garaze bez unistavanja svega sto se tu nalazi.
 
astrodule":23yk654k je napisao(la):
Ili da postoji garaža blizu.

Mnogi smatraju da im je mesto za parkiranje pravo koje im pripada, a u stvari je luksuz. Tu mislim i na stanare u centru.

Garaža na 200 - 300 metara je sasvim prihatljivo rešenje (3 minuta hoda).
Luksuz, a ne pravo. Amin.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
Clanak od novosti , evo samo sto nije krecu sutra kao da ne
 
Vrh