Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Jbt, ja vise prosto ne mogu da veruje, sta citam po raznim temama ovog foruma...
Kapiram ja da je potrebno zalagati se za svoje misljenje, ali nije zgoreg analizirati potrebe i misljenja drugih, pa doneti neke zakljucke. To vodi ka kompromisu, koji je jedino pravo resenje.

Meni su zaista prelepe pesacke zone, ali prica o zabrani ulaska automobilima u centar???
Pa cekajte ljudi, zapitate li se ikad ko zivi u tim zgradama po centru?
Ima tu u roditelja sa decom i bebama, i invalida, i bolesnih i starih lica...
Pa zar vi zaista mislite da je automobil hir i statusni simbol ili tako nesto?
Sve i da postoji metro on nije dovoljan da zadovolji sve potrebe sugradjana koji zive u centru
 
Bez histerije molim, biciklistnkinja govori o ogranicenju ulaska automobila u centar, a ne o zabrani, i u tome je u pravu. Ako uzmemo za primer druge evropske metropole videcemo da je u centrima negradski saobracaj ili kompletno zabranjen ili sveden na minimum ili je kombinovan sa pesackim zonama sa maksimalnom prednoscu pesaka (sem u hitnim slucajevima).
Slicnih ideja za Beograd je vec bilo, potrebno je samo videti gde je to vise, a gde manje moguce, a neophodno je i da gradjani pokazu malo razumevanja i strpljenja.
Problem je sto se u ranijim godinama socijalizma po gradovima stanovnistvo masovno naguravalo u same centre ili sto blize, podizane su stambene zgrade gde im nije mesto itd. Dakle, naselis se u centar, a zelis da funkcionises i budes mobilan kao da zivis u predgradju, a to bas ne ide.

Hvala varos kapiji i milosu.tro na fotkama! +
 
Bez mudrarija molim. Predlog da 'krug dvojke' (ili nesto izmenjeno) pretvorimo u zonu bez automobila je po meni krajnje nerazuman jer ne uvazava stanje i realne potrebe gradjana.

Ne vidim da se u Beogradu u godinama socijalizma stanovnistvo Beograda 'naguravalo' u centar. Mozda se cak preteralo sa sirenjem grada i ne popunjavanjem.
Takodje drakche, ne vidim zasto mislis da osoba koja 'zivi' u centru, (nebitno dal je starosedelac ili naseljena) ne bi trebala da bude mobilna?
Kakve to veze ima sa predgradjem?
Niko od njih ne ocekuje da ima dvoriste kao da je na senjaku, ali svakako ocekuje da moze sopstvenim automobilom odveze stare roditelje kod lekara, bebu u jaslice ili na kontrolu kukova?

Da rezimiram. Pesacku zonu u beogradu svakako treba siriti gde se to moze, prvenstveno u okolini Knez Mihailove ulice, ali mastati o celom centru kao zoni bez automobila je ili krajnje ne uvazavanje cinjenica i realnih potreba i mogucnosti, ili sebicna mastarija.
 
Drakche":3cms2lz4 je napisao(la):
Bez histerije molim, biciklistnkinja govori o ogranicenju ulaska automobila u centar, a ne o zabrani, i u tome je u pravu.

Stav Biciklistkinje po pitanju automobila je veoma subjektivan, on (ona) tvrdi da je posedovanje i koriscenje automobila u centru grada bahatost i luksuziranje i da za potrebe prevoza robe mogu da se koriste bicikli sa prikolicama koje mogu da nose 240 kg.

Nisam znao da kad imas juga ili punta da se luksuziras i bahanalises.
A predlazem da damo Biciklistkinji biciklu i prikolicu natovarenu sa 240 kg i da nam prenese utiske pedaliranja uzbrdo duz ulice Tadeusa Koscuskog od Dusanove do Knez Mihajlove.
 
Pa to sa prevozom robe biciklom zvuci malo nerealno, mislio sam na privatan prevoz, automobile, smanjiti na minimum, barem u delu trga republike i sire okoline. Potreban je dobar gradski prevoz da bi ljudi koji zive u centru polako odustajali od automobila, kao i veci broj privatnih garaza. Ako moze da fukcionise u drugim slicnim metropolama moze valjda i u Beogradu.

@laki Osobe u centru treba da budu mobilne, to ne podrazumeva da svako mora da ima auto.
 
Dobro, dajte malo realnosti. Bio sam i u Kopenhagenu i u Amsterdamu i iako mi se to svidja, nerealno je očikivati da to uspe kod nas.

Meni se svidja kako je to reseno u Zagrebu. Tramvaji, dostavna vozila i taksiji idu preko trga Bana Jelačića i okolnih ulica.
 
HAhahh nisam rekao da treba zabraniti kompletan automobilski saobraćaj već kao u ostalim gradovima ograničiti ga, što znači da invalidi dostavna vozila, vozila stanara, javni prevoz može da ulazi u centar dok je svim ostalim to isto omogućeno ali za tipa 5e, pa ako ti je mnogo da daš 5e ti se prošetaj ili vozi autobusom par stanica tipa od garaže kod Vuka ili od 25. Maja.

A obavljanje lakog teretnog saobraćaja teretnim biciklama je skroz moguće i izvodljivo, moguće je sasvim lako voziti veš mašinu ili desetoro dece odgovarajućim biciklama. Pogledajte koliko ljudi biciklira kroz San Francisko i kakav je tamo teren.
 
Zasto neko ko ima stan u centar bi bio diskriminisan i morao svaki put da placa 5 evra da koristi svoj auto u toj centralnoj zoni?
 
Ma stanari te zone imaju povlastice i ne plaćaju ili se može uvesti da plaćaju evro ili slično kao za parking.
Zaista mislim da je nepotrebno da ako ideš u pozorište ili na kafu ili ideš da se prošetaš da moraš da se parkiraš u toj ili 3 ulice od te, ako pogledate u zapadnimzemljama i Americi jako mnogo ljudi umre od srčanog udara jer svuda idu kolima i onda kada padne sneg i treba da očiste ispred kuće nastane džumbus, bicikl ili pešačenje su tu blagotvorni jer nije samo transport već i rekreacija.
 
Biciklistkinja":20143d1m je napisao(la):
Ma stanari te zone imaju povlastice i ne plaćaju ili se može uvesti da plaćaju evro ili slično kao za parking.
Zaista mislim da je nepotrebno da ako ideš u pozorište ili na kafu ili ideš da se prošetaš da moraš da se parkiraš u toj ili 3 ulice od te, ako pogledate u zapadnimzemljama i Americi jako mnogo ljudi umre od srčanog udara jer svuda idu kolima i onda kada padne sneg i treba da očiste ispred kuće nastane džumbus, bicikl ili pešačenje su tu blagotvorni jer nije samo transport već i rekreacija.

Kapiram ja to sto pricas, ideje koje ovde zastupas su meni Ok, ali moramo uvaziti realnosti.
Ti si naveo krug dvojke, a to je jedna prilicno velika celina. Verovatno se moze izracunati priblizan broj stanovnika te zone, ali on svakako nije mali. Medju tim stanovnicima ima i male dece, i bolesnih ljudi i invalida i starih lica.
Takodje ti ljudi imaju sporete, ves masine, frizidere, pa je potrebno omoguciti im dolazak servisera, a niti jedan serviser nece doci biciklom ili javnim prevozom.

Dugorocno, ta ideja moze polako da se formira , ali i realizuje isto tako postupno.
Ja bih bio prilicno zadovoljan ako bi se sa trga izmestila okretnica tramvaja, ali bih pravu pobedu u nekom realnom periodu, smatrao pretvaranje Vasine u pesacku ulicu.
Zato sam i napomenuo da bi ova garaza koju planiraju na Studentskom trgu trebala da ima ulaz iz francuske i negde sa trga republike mozda najbolje iz pravca Francuske ulice.
imam neke ideje kako bi to sve moglo da se realizuje a da (po meni) ne trpi javni prevoz, kao i da se sacuvaju neki od neophodnih saobracajnih koridora.
Ali ocekivati da od Nemanjine do Francuske zabranimo prevoz?
To je ipak suvise radikalno i donelo bi vise problema i stete nego koristi.


astrodule":20143d1m je napisao(la):
Mislim da se većina slaže sa tobom u globalu, ali moraš malo da ublažiš stav. Ovako si biciklistički fundamentalista :)

:lool: :lool:
 
Javni prevoz ne bi trebalo dirati čak naprotiv učiniti ga bržim a to se dobija tako što smanjiš broj drugih učesnika u saobraćaju( žuta traka kao primer).
A po meni je stavljanje još dve garaže u sam centar potpuno kratkovidno, za par godina te sve garaže biće premale jer ljudi naviknu da imaju gde da ostavljaju automobile kad idu u grad i tako sve više ljudi kupuje automobile dok dođeš do granice da ulice prosto ne mogu da prime te automobile. To se svuda pokazalo kao situacija koja se ponavlja kada se ulaže u automobilsku infrastrukturu.
Evo videćemo za 10 godina da li je bolje bilo biti biciklistički fundamentalista ili je bolje bilo praviti garažu na studenjaku :D
 
Videcemo mi prvenstveno lako ces ti promeniti stav prema automobilu :D
 
astrodule":39y5tkeu je napisao(la):
Ne možeš porediti jedan od najisfoliranijih gradova sveta (SF) i Beograd ( http://en.wikipedia.org/wiki/Smug_Alert! ). Ja bih bio najsrećniji da se biciklisti koriste u Beorgadu kao i tamo i na severu Evropu, ali ne možeš menjati mentalitet ovde na Balkanu tako lako.
Ako Beograd nije isfoliran grad ja ne znam koji je :laugh:
Nije stvar mentaliteta, vec navike i na koji nacin nekom nesto serviras.

Biciklistkinja":39y5tkeu je napisao(la):
HAhahh nisam rekao da ...

and there we go,, propade jos jedna moja nada da imamo zenskog clana na forumu :violina:
 
Centar beograda je tranzit. Ne bih voleo da plaćam 5 evra svaki put kad putujem od novog beograda do pančevca.
 
MilisaV":11vbkmw8 je napisao(la):
Centar beograda je tranzit. Ne bih voleo da plaćam 5 evra svaki put kad putujem od novog beograda do pančevca.

Opusteno, nece nikad doci do toga. :wink:
 
Ja sam svakako za prosiravanje pesackih zona gde to ima smisla, ali proterivanje automobila iz celog dela grada i uvodjenje 5e taksi je suludo. Zamislite da zivite tamo i da treba po ovakvom vremenu da vam dodju prijatelji na veceru. Jeftinije im je da odu restoran.
 
29eFEYE.jpg


Za kvalitetnu rekonstrukciju centra mislim da bi bilo jako lepo dase ova zgrada poruši, time se dobija formiranje malog trga i vizuelno otvaranje oko Terazijskog tunela.
 
И колико би то све коштало ? Треба обезбедити одговарајуће станове станарима у тој згради и локале који се ту користе. Не верујем да би и један од станара желео да оде даље од километар у круг од ове зграде. Зграда није баш ни мала.
Значи онда би ради неког визуелног "отварања" око тунела требало раселити и срушити и ову зграду са десне стране тунела !!! Те две зграде су, барем мени, лепше него оно стаклено чудо од зграде (Агробанка) изнад тунела.
На згради са леве стране би требало, тамо где се виде цигле, урадити неки леп мурал и наравно окречити је, али опет би је јако брзо издувни гасови огаравили.

Па мали паркић ионако постоји изнад тунела.
 
Ta zgrada je bila srusena u bombardovanju pa je obnovljena po ivornom projektu postoje slike na fpz
 
Тај пешачки пролаз у Сремској ме је одувек бунио, а нарочито у чињеници да је фасадни фронт куле лицем окренут ка калкану суседне зграде. Док на крају нисам закључио да је изградњом Теразијког тунела та зграда очито предвиђена за рушење које се никада није догодило. На тај закључак ме је навела комуникација заломљеног фасадног фронта куле која се у огледалу гледа са улазним порталом тунела.

23uzupi.jpg
 
Biciklistkinja":1sl3ptgh je napisao(la):
29eFEYE.jpg


Za kvalitetnu rekonstrukciju centra mislim da bi bilo jako lepo dase ova zgrada poruši, time se dobija formiranje malog trga i vizuelno otvaranje oko Terazijskog tunela.

Nije problem ova zgrada sto si zaokruzio vec ona iz doba SFRJ iza nje koja nit postuje regulaciju ulice, nit postuje gabarit nit je okrenuta kako treba.
 
Vrh